Tästä se lähtee käyntiin, siis toka tipattomani. Edellinen oli lokakuun puolivälistä alkaen 5 viikkoa. Nyt olisi tarkoitus olla tipattomalla ainakin 26 päivää. Luku voi kuulostaa oudolta ja joku miettiä miksen saman tien voisi olla koko tammikuuta (tai loppu elämääni vaikka), mutta päivämäärään on minulle aivan looginen selitys. Lomamatkamme alkaa keskiviikkona 31. tammikuuta ja veikkaan nyt, että kun olen saanut tavarat kasattua edellisenä lauantaina haluan jo tapahtumaa juhlistaa. Yleensä en tee pakkaamisesta kauhean suurta numeroa, mutta nyt lähdemme hieman pidemmälle seikkailulle Chileen ja pitää varautua kaikkiin keleihin lumisateesta huippuhelteeseen ja myös kaikkiin mahdollisiin luonnonmullistuksiin. Reissu on pitkäaikaisen haaveen täyttyminen ja siksi se todennäköisesti kaipaa juhlistusta jo vähän etukäteen. Mutta vain jos tekee mieli, jos ei niin sitten mennään tipattomalla lentokentälle asti tai vaikka pidempään.
Toivottavasti tämä tipaton menee yhtä kivuttomasti kuin edellinen. Silloin ei tehnyt mieli alkoholia juuri ollenkaan. Pari sunnuntaista mielitekoa tuli, mutta ei yhtenäkään perjantaina tai lauantaina himottanut viina. Voi kun pääsisin yhtä helpolla. Täytyy lukea edellisen ketjun alkua ja yrittää löytää se sen hetkinen psyykkaus nyt tähänkin.
Tällä kertaa nostan haastetta itselleni lisää. Edellisellä kerralla herkuttelin kaikki viikonloput tosi huolella. Joka viikonloppu joko ostin runsaasti karkkia ja jätskiä tai sitten olin jossain muualla herkuttelemassa. Nyt olisi tarkoitus mennä sama aika myös Herkuttomalla. Minun kohdalla tuo EI tule tarkoittamaan ehdotonta sokerista luopumista, en jaksa ruveta kyttäämään mitä tavalliset ruoka-aineet kuten leipä ja rahka sisältävät. Vaan tarkoittaa niiden ylimääräisten herkkujen ostamatta / ottamatta jättämistä millä viime kerralla korvasin alkoholista säästyneet kalorit. Ei siis kotiin ostettuja karkkeja eikä töissä napsita kaikkia mahdollisia herkkuja mitä on tarjolla (täällä lojuu yhtenään jotain namia tai piparia siellä täällä).
Jos sattuu osumaan tähän jaksoon illallinen jossain tosi hyvässä ravintolassa niin saatan tehdä poikkeuksen ja syödä jälkiruoan. Mutta vain jos se on todella sen arvoinen ja jää yhteen kertaan. Toinen poikkeus minkä saatan itselleni sallia on eskimopuikko lauantain kunniaksi. Jos mitään herkkua en saa niin voi käydä alkoholin houkutus liian voimakkaaksi ja eskimossa on oikeasti tosi vähän kaloreita.
Tuossa minun lähiajan tavoitteet. Tarkennan niitä tässä matkan varrella ja laajennan suunnitelmaani tammikuuta pidemmälle. Mennyt vuosi ei onnistunut niin hyvin kuin halusin, mutta jotain parannusta. Olin sentään 2017 huomattavasti enemmän päiviä juomatta kuin join ja todella monta päivää enemmän selvänä kuin vuonna 2016. Mutta parannettava on, edelleen lipsuu liikaa.
Vilmasto + muut, lähdettekö jompaankumpaan korjaussarjaan mukaan? Tähän samaan ketjuun voi kirjoitella, jos haluaa tammikuuksi (tai pidemmäksi) luopua jostakin paheesta. Jokainen määritelköön itselleen kuinka tiukkaa linjaa vetää. Tuetaan toisiamme, ei arvostella.