Tiikeri75 taistelee vapauteen

Kiitos Toiveikas tapaus ja Tsempparitar.

En ole pelannut.

Mutta tuska ja ahdistus vain pahenee. Toivottomuus, normaalia pahempi masennus, tunne siitä että mä en selviä mitenkään milloinkaan tästä rahasotkusta jonka oon saanu aikaan, pelko, häpeä, itseinho…

Töissä yks tavarantoimittaja tarjos mulle ilmaisen lounaan. Sellaista ei oo tapahtunut kuukausiin. Yleensä sellainen piristää, mutta nyt ei. Yhtä synkkää oli sen jälkeen kuin ennen sitä.

Tiikeri75, miten nyt menee? Koita taistella, minäkin olen seurannut ketjuasi ja toivonut sinulle kaikkea parasta.

Huomenta.

Olen edelleen ollut pelaamatta, mutta tää olo ei oo vieläkään helpottanut kuin pikkuisen.

Näin eilen ekan kerran eläessäni vaskitsan. Tällaiset eläinhavainnot piristää ja innostaa yleensä paljon, mutta ei tällä kertaa. Huomenna töiden jälkeen alkaa viikon loma. Jospa se helpottais ahdistusta ja masennusta.

Kyllä nyt on ahdistus selkeästi tiukasti päällä, mutta uskon että loma tekee ihmeitä. Loma tekee aina ihmeitä. Morkkis, häpeä ja epätoivo rahatilanteen suhteen saavat toisinaan omankin mielen aivan maan tasalle mutta kyllä se pieni taistelun kipinä sitten taas jostain onneksi löytyy. Edes sen verran että jaksaa vähän järjestellä asioita eteenpäin.

Oletko Tiikeri75 mukana jossakin ryhmässä? Tai onko A-klinikalla pelaajien ryhmiä? Voisi tuoda tukea tällaisina päivinä.

En ole mukana missään ryhmässä. En jaksa olla. Oon liian usein pettynyt kaikkiin niihin apukeinoihin, ryhmiin, terapioihin, kirjoihin jne jne että en enää jaksa yrittää mitään muuta kuin tätä yksin yrittämistä. Ja tätä sivustoa.

Viimeksi menin GA-ryhmän istuntoon ensimmäistä kertaa noin vuosi sitten. Olin 5 min myöhässä aloituksesta johtuen siitä, että julkisilla ei pääse töistä aikaisemmin paikalle. Avasin oven, astuin sisään ja kysyin saako tänne tulla myöhässä. Joku nainen ryhmästä sanoi, että ei koska se sotkee ajoissa olleiden istunnon. Käännyin ympäri, kävelin ulos enkä koskaan mennyt enää sinne.

Olin silloin niin loppu ja kyllästynyt pelaamiseen ja hain apua joka paikasta enkä saanut sitä mistään. Ainoa keino saada apua on olla työttömänä. Kaikki jutut järjestetään aina niin ettei töistä ehdi paikalle. Terapiassa käyminenkin oli tosi vaikeaa, kun aikoja oli pääasiassa tarjolla klo 7-17 välillä eli just silloin kun olen matkalla töihin, töissä tai matkalla töistä pois. Samoin kaikki ruoka-apu jaetaan aamupäivällä. Sossuun voi soittaa vain klo 10-11 välillä ja jos jostain kumman syystä saa tapaamisajan niin se on työpäivän aikana.

Ja kun olin niin lopussa, että en enää välittänyt menetänkö työpaikkani tai olenko edes hengissä niin en silloinkaan saanut apua. Olin päättänyt kiivetä kerrostalon katolle ja hypätä alas. Viimehetkellä en kuitenkaan tehnyt sitä vaan meninkin yöllä Malmin sairaalan päivystykseen hakemaan apua. En saanut muuta kuin muutaman nukahduslääkkeen mukaan ja sit he lähettivät mut kotiin.

No ei ole helppoa saada apua :frowning: Minulla ei ole itselläni peliongelmaa, mutta molemmat ketjusi koskettavat minua henkilökohtaisesti muista syistä.

Olet varmaan kokeillut jo tätäkin, mutta onko A-klinikalla peliongelmaisille ryhmiä tai terapiaa? Voisitko vaikuttaa työaikoihisi, jos saisit säännöllisen terapia-ajan?

Kävin noin vuoden ajan terapiassa jossa keskityttiin peliongelmiin ja vajaan vuoden toisessa terapiassa, jossa… Äh… En mä jaksa selittää. Kaikki se apukin, jota olen onnistunut saamaan tuntuu välillä ihan turhalta. Tulee vaan entistä masentuneempi olo, kun ajattelee kaikkea sitä aikaa minkä niihin tuhlasin ja kaikkea sitä vaivannäköä ja ponnistelua mitä se vaati, että pystyin käymään niissä terapioissa. Ja toisaalta kyllä tiedän, että olihan niistä hyötyäkin. Hengästyttää vaan pelkkä asioiden ajattelu ja muistelu.

Näinä vaikeina päivinä olisin kiitollinen jos pystyis vaan nollaamaan menneisyyden kokonaan pois ja aloittaan täysin puhtaalta pöydältä. Ihan niin kuin Nokia Lumia 1020 kännykkäni nyt jostain ihmeen syystä tekee: kaikki kuukautta vanhemmat kalenterimerkinnät pyyhkiytyy kokoajan pois. Ärsyttävää. Mutta en jaksa keskittyä korjaamaan ongelmaa. Yritin jo parin päivän ajan, mutta kun ratkaisua ei löytynyt niin loppui voimat, ei jaksa enää yrittää.

No onhan niistä terapioista varmaan ollut hyötyä, kun kuitenkin näin hyvin sinulla on asiat. Olet töissä ja ehkä olet terve, eli pystyt kyllä hoitamaan taloutesi kuntoon.

Kirjoitat oikein kivasti, tätä muistaakseni joku muukin sanoi. Mitä teet iltaisin näinä hankalina päivinä? Jaksatko lähteä kaupungille kävelemään tms?

Tämä aamu on lopultakin alkanut parempana kuin muutamat aikaisemmat. Johtunee siitä, että sain nukuttua pitkään tänään, kun on vapaapäivä. Tai siis viikon loman eka päivä.

Enemmän tai vähemmän vaikeita päiviä on ollut paljon ja olen onnistunut lähtemään kävelylle läheiseen metsään muutamia kertoja. Se yleensä auttaa jonkin verran. Ja tiedän, että jos ois varaa lähteä käymään kotiseudulla Länsi-Lapissa niin tunturilla kävely auttaisi todella paljon. Mutta valitettavasti ei ole. On vain rahaa ruokaan joksikin aikaa. Sitten täytyy taas toivoa, että Huuto.netistä menis cd- ja DVD-levyjä että saa loppuajaksi ennen palkkapäivää ruokarahaa. Tiukilla siis ollaan pelaamattomuudesta huolimatta.

Tänään meen viemään ostajan postilaatikkoon yhden cd:n (Stryper), jonka myin. Ostaja asuu samalla paikkakunnalla. Viemällä säästän 2,40€ postikuluissa. Silläkin saa sit ruokaa.

Niin ja toinen juttu mikä pitää tänään käydä tekemässä on Itiksessä vierailu. Liityin nimittäin sellaiseen markkinointitutkimusryhmään, josta Itis lähetti mulle kutsun. Saan Itiksessä liikkuessani kännykkään tarjouksia. Haluan kokeilla sitä vaikka ei oo varaa mitään ostaakaan. Kaikki uusi teknologiaan liittyvä kiinnostaa mua. Haluan ymmärtää miten tuokin mainostaminen toimii. Vaikka en koskaan mitenkään hyödyntäisi yhtään tarjousta niin haluan tietää, oppia, ymmärtää… purkaa pieniksi osiksi ja rakentaa itse uudestaan! No, ehkä se ei sentään onnistu…

Raino Aukusti Yhtiö ajatteli: “Ruohonvihreää Miranolia. Näkeehän sen jo sokea ottallaan, että tämä on ruohonvihreää Miranolia.” Raino kokeili kädellään täyskiiltävää maalipintaa ja tiesi olevansa oikeassa. Penkin metalliosien värin määritteleminen olisi vaikeampaa, mutta puuosat olivat ehdottomasti ruohonvihreää. Ja Miranolilla maalattu.
Penkki oli vanha. Puistossa. Kaupungissa.

Raino oli istunut jo pitkään katselemassa kuinka tuuli repi lehtiä puista. Ei tuullut kovasti. Oli vain se aika vuodesta.
Vihreä koivunlehti leijaili alas kieppuen ilmassa laajoissa kaarissa. Miksi se oli irronnut? Keltaisethan ne yleensä…

Raino katseli maassa makaavaa vihreää lehteä, jota pitkä ruoho kannatteli. Kirkkaanvihreä. Ulkoisesti näytti olevan elämänsä huipulla, terve, vireä, kaikki kunnossa. Mutta todellisuudessa irti elämästä. Kuolema ihan kulman takana nyt, kun lehti ei enää ollut kiinni puussa. Itse lehteä katsoessa ei kylmää totuutta nähnyt, piti katsoa sen ympäristöä. Nähdä merkit siitä, että jokin oli pielessä.

Ystäväni pyysi just hetki sitten mua kirjoittamaan novellin jouluna julkaistavaan kokoelmaan. Taidan kirjoittaa pitkän joulujakson Raino Aukusti Yhtiö -tarinaan. Pari kuukautta aikaa.

Niitä keltaisia lehtiähän vain tuolla pihalla, ainakin näin kauempaa katsottuna mutta ei voi vannoa etteikö joku vihreäkin olisi luovuttanut kesken kaiken. Toivottavasti voit sitten kertoa, mistä Rainon tarina löytyy. Rainon elämänkuviot ja ajatukset kiinnostavat kovasti.

Olipas pettymys se Itiksen mainosjuttu. Ihan tavallinen tekstiviesti tuli kännykkään. Viestissä tämän viikon tarjoukset, jotka saa viestiä näyttämällä. Ja olivat kyllä sitä tasoa, että ne varmaan saa myös viestiä näyttämättäkin. Ja siis vain viikon tarjoukset, ei päivän tarjoukset. Kuvittelin sen toimivan niin, että juuri sen liikkeen johon kävelen sisälle tarjous tulee kännykkään tms.

Itse kuvittelin mielessäni jotain sellaista modernia sovellusta, joka tosiaan seuraa missä menet ja niitä tarjouksia pulpahtelisi puhelimeen aina sopivaan hetkeen. :smiley: Kuulosti todella vanhanaikaiselta meiningiltä saada tekstiviesti , jossa viikon tarjoukset. Jos ihmiset voivat nappailla hulluina Pokemoneja kaduilta, niin miksei vaikka samalla meiningillä tarjouksia ostareilta. Eiköhän opetella kuule nyt jotain mobiilikoodausta ja lähetä kehittämään tarjouspeliä Itikselle? :smiley:

Tuossapa yksi osoite, missä koodaustaitoja voi alkaa harjoitella. Vaihtoehdot siellä sivun alalaidassa.

https://www.codecademy.com/