*siis jos ei osaa rakastaa niin pitäisikö ehkä osata edes hyväksyä?
Tiikeri, muista että meillä on ongelma joka muutta koko maailman värit harmaaksi. Meillä on peliongelma mutta se ei tee meistä kokonaan huonoja ihmisiä. Meissä kaikissa on myös hyvin paljon hyvää. Älä anna pelipirun määritellä itseäsi kokonaan
pelaamisen kautta. Sinussakin on hyvin paljon hyviä ominaisuuksia ja sinulla on paljon tarjottavana. Sinun täytyy vaan löytää tie ulos siitä pelisumusta ja masennuksesta.
Olet sanonnut että aikaisemmin et ole saanut apua ulkopuolelta mutta kannataisiko yrittää uudestaan? Ehkä aikaisemmin et ole ollut valmis ottamaan apua vastaan? Ehkä ei ole oikea auttaja osunnut kohdalle?
Voi räkä! Siinä uudessa kamerassa on sormenjälki linssissä! Eli se on sit niissä sammakkokuvissakin! Ja kaikissa kuvissa mitä oon ehtinyt sillä ottaa. Onneksi en oo ehtiny kuvata kovin paljoa sillä vielä. Mutta kyllä ottaa päähän! Se pienikin ilo mitä paremmasta kamerasta synkkään elämääni oon saanut, on nyt pilalla.
Yritin putsata nukkaamattomalla kankaalla linssiä, mutta eihän rasvainen sormenjälki irtoa kameran linssistä ihan noin vain. Mutta jonkin verran kyllä onneksi irtosi.
Piristystä iltaan ja viikonloppuun ja syksyyn ja vuoteen ja elämään: upean Theocracyn uusi levy Ghost Ship ilmestyi just ilmaiseksi kuunneltavaksi Spotifyhin! Kuuntelen tätä varmaan koko yön ja huomisen ja viikonlopun! Yes!
Pikkuihme tapahtui: mulla on yksi rivi kestona voimassa Eurojackpotissa ja siinä oli 2+1 oikein. Maanantaina tulee siis tilille 7€ voitto ja saan ruokaa ostettua. Yes!
Maanantaina siis Lidliin ruokaostoksille. Ostoslista tulee olemaan köyhän pelurin vakiokamaa:
- leipä 0,99€
- kulutusmaito muistaakseni 0,83€
- puuropaketti 0,69€ (haluaisin Elovenaa kun se maistuu paljon paremmalta, mutta se on liian kallista)
- lenkkimakkara 0,76€
- makaroonipusseja 0,14€/kpl
- litran jogurtti 0,86€ (sen on pakko olla tätä parempaa kalliimpaa kun ne halvemmat ovat sietämättömiä rasvattomia makeutusaineversioita)
- lihikset 1,95€ ( tähän ei enää rahat riitä kuten ei valmisaterioihinkaan joita myös ostaisin jos ois enemmän rahaa)
Kyllähän noilla jo elelee Olisikin Lidl lähellä, saisi ruoat paljon halvemmalla kuin kalliista lähikaupasta.
Mahtavaa, että sait pientä helpotusta arkeen! Se on oikeasti kyllä ihan käsittämätöntä, miten paljon Lidl-ostoksissa säästää. Tuntuu, että 20€:llakin saa ihan mielettömästi ruokaa ja muutakin vähän kalliimpaa, esim kahvia tai pesuaineita. Muissa kaupoissa taas tuntuu siltä, ettei millään meinaa alle 10€:lla päästä kaupasta ulos vaikka kuinka vähän ostaisi. Ero on merkittävä meille penninvenyttäjille.
Teen täällä juuri ison kasan halpisruokia, joita voi sitten laittaa pakkaseenkin, kun tuntuu että jollain tavalla täytyy nyt varmistaa että ainakin ruokaa on loppukuuksi. Perinteiset hernekeitot (jota en itseasiassa olekaan syönyt taas pitkään aikaan) ja linssikeitot siis tulilla ja kohta vielä jokin tomaattinen pasta-soijarouhe-juustomössö.
Olen todella laiska tekemään arkena ruokaa ja tuntuu että tämä viikonlopun liukuhihanokkaaminen on ainoa tapa varmistaa että syön edes jokseenkin järkevästi. Salaattitarpeita täytyy käydä ehkä tuon pastamössön kylkeen jostain hakemassa.
Oon joskus kokeillut laittaa tuota juustoa vastaavanlaisiin mössöihin, mutta siitä tulee aina sellainen väärällälailla rasvainen seos, joka tökkii. Ehkä mulla on vääränlaista juustoa. Tai sit en vaan yksinkertaisesti pidä “jenkkiherkusta” (macaroni and cheese). Ihan sellaista aitoa valmispakkausta en oo kokeillutkaan. Verkkokauppa ainakin myy sellaista. Pitää joskus (kun on onnistunut olemaan pelaamatta ja on jäänyt rahaa) maistaa sellaista. Mulla oli aikoinaan amerikkalainen tyttöystävä eikä edes hän tehnyt mulle sitä mössöä. Amerikkalaiset nettitutut kyllä juttelee siitä vähän samaan tyyliin kuin me täällä tonnikalapurkeista.
Kaunis NGC 362. Hubblen kuvaamana.
Lähdin kuvaamaan kauriita läheisille pelloille, joilla olen niitä usein bussin ikkunasta nähnyt. Tällä kertaa ei näkynyt yhtään kaurista. Eikä kettua, sutta, karhua tai hirveä, joten en saanut kuvia niistä. Mutta näin kotkan! Ja kuvasinkin sitä. Valitettavasti se kaarteli niin korkealla taivaalla että se näkyy kuvissa vain pienenä pisteenä. Ja tarkentaessa menee rakeiseksi. Mutta kuvasta erottaa silti, että kotkahan se on.
Lisäksi sain kuvattua pientä keltaista lintua, etanaa ja kahta karvaista toukkaa läheltä. Laitan niistä pari kuvaa tuonne nettisivulle, kunhan olen ensin käynyt Hesessä nauttimassa ilmaisen aterian.
Tänään on Helsinki Sauna Day. Olis päässyt ilmaiseksi saunomaan eripuolille Helsinkiä ja Vantaata. Mutta en jaksanut lähteä. Se vaatii erilaista ponnistelua kuin tällainen kuvaamassa vaeltelu ja Hesburgerin etsiminen. Rakastan kyllä saunomista ja olis ollu todella mukava saunoa, mutta en vaan pystynyt siihen ponnistukseen.
Mac & Cheese ei ole oikein mun makuun, sitä on tullut joskus testattua. Heitän pastan sekaan yleensä jotain fetan tyyppistä juustoa, mikä ei sula sekaan, vaan tulee sellasina ihanina maku-ylläreinä aina jostain vastaan. Sellanen toimii ihan hyvin. Ja onhan tuo hernekeittokin taas pitkästä aikaa ihan mielettömän hyvää. Ei haittaa ollenkaan syödä sitä, kunhan ei ole ihan joka viikon menussa.
AI fetaa? Se onkin tosi hyvää. Pitääpä joskus kokeilla.
Lisäsin nyt kolme kuvaa nettisivulle: sen pikkulinnun ja ne toukat: tiikeri75.webnode.fi/kuvagalleria/
Joo nyt laitoin sellasta salaattijuustoa ja hyvin toimii. Se on just siitä niin kivaa, kun se ei sula sinne kastikkeen houkkoon. Oikein hyvä päivällinen tuli tälle päivälle.
Olen aivan aikaisemmin unohtanut käydä katsomassa noita sinun kuvia ja on kyllä todella kivoja!
Kiitos. Omaksi iloksi otetuiksi riittävän hyvänlaatuisia vaikka ei niillä kilpailuihin oikein voi osallistua. Paitsi jos kaikki muutkin osallistujat ovat amatöörejä eivätkä kuvaa järkkärillä. Mutta oon tykännyt kuvata eläimiä koko elämäni ajan. Siis luonnossa. Oon käynyt parissa eläintarhassakin kuvaamassa, mutta se on tylsää. Eläimen kohtaaminen luonnossa on jännittävää. Ja sit vielä saa jännittää että onnistuiko kuvat.
Usein tulee yllätyksiä. Juuri ne varmoina hyvinä kuvina pitämänsä kuvat ovatkin sitten epätarkkoja ja joku ohimennen räpsäisty on koko reissun paras kuva. Tuon vaalean toukan kohdalla kävi just niin että luulin siitä tulevan hyviä kuvia eikä yksikään sitten kuitenkaan ollut täysin tarkka. Valitsin tuonne nettisivulle sen vähiten huonon.
Järkkärillä kuvattu on toki ihan oma juttunsa. Olen joskus myös tykännyt valokuvata ja tykkään toki edelleen napata puhelimella kuvia kivoista hetkistä ja kauniista maisemista, mutta sellainen varta vasten kuvaamisen takia liikkeelle lähteminen on jäänyt kyllä kokonaan. Jossain vaiheessa haaveilin että olisin hommannut itselleni jonkun perusjärkkärin ja syventynyt valokuvaamiseen oikein kunnolla. Järkkärit tuntuivat kalliilta ja sitten tulikin tämä kaikkien aikojen “järkevin ja edullisin” harrastus elämään ja monen järkkärin rahat on nyt lähetetty sitten ahneiden setien ja tätien taskuun.
Juu pelaaminen on kyllä niin järkevä ja halpa harrastus, että oikein hampaita naurattaa!
Itsekin olen suunnitellut usein järkkärin hankintaa. Aluksi olin vannoutunut Canon-fani kaikkien lukemieni testien vuoksi, mutta sitten mielipide muuttui ja aloin haaveilla Nikonista. Ja sit ex-vaimo osti Nikon järkkärin. Kuvasin sillä vähän aina silloin tällöin, mutta kokoajan vain vähemmän ja vähemmän. Siinä oli perusputki ja sit iso laajakuvazoomi toisena. Laukku oli raskas kantaa mukana, joten se ei ollut kovinkaan monena valokuvauksisena hetkenä mukana vaan ne kuvat otettiin pokkarilla tai kännykällä.
Hän osti ennen järkkärin ostamista Nikonin superzoomkameran, jolla kuvasin todella paljon. Se tietysti jäi hänelle, kun muutin pois. Ja itseasiassa sekin oli aika iso eikä ollut aina mukana. Mulla on nyt 3 digikameraa, joista yksi on vanha Panasonicin superzoom. Uusin eli tämä käytetty Canon pesee sen kaikintavoin: pikseleitä on kuusinkertainen määrä ja zoomikin on isompi vaikka fyysisesti kamera on pienempi. Ja vaikka just nyt elän sitä kuukautta, jonka ajaksi olisin saanut ostettua ruokaa tän kameran hinnalla niin olen silti tosi tyytyväinen päätökseeni. Ja todellisuudessa olisin ehkä pelannut myös kameran hinnan jos en olisi ostanut sitä. Maksoin tästä vuoden vanhasta kamerasta 100€. Hinta uutena tällä hetkellä on 400€, joten olen todella tyytyväinen tähän Tori-löytööni.
Lopetin päivien laskemisen ja poistin laskurin käytöstä, kun olin niin toivoton pelaamatta pysymisen suhteen. Epäonnistuin liian monta kertaa vilpittömästä lopettamisenhalusta huolimatta. En kestänyt enää nähdä tänne tullessa, että olen ollut pelaamatta vain 5 päivää tai vain 15 päivää tai vain kuukauden tms kun haluaisin laskurin näyttävän vähintään 4 kuukautta jo.
Viikonlopun kenoarvonnoista tuli vielä pikkuhiluja ainoalla rivilläni joka on voimassa. Niinpä mulla oli tänään kasassa 10€ ruokaan. Kävin Lidlissä ostoksilla ja sain sillä kympillä ison kassillisen ruokaa, myös ne lihikset. Tuo kassillinen riittää mulle viikoksi. Eli sit täytyy vain keksiä jostain jotain syötävää jäljellejääviin kahteen viikkoon.
Uskomatonta… uskomatonta… uskomatonta… ei tällaista tapahdu…
Just kun kirjoitin, että jää 2 viikkoa auki ruuan suhteen, tuli sähköposti TNS Gallupilta: mulla voi olla mahdollisuus päästä 2 tuntia kestävään tutkimukseen, jonka palkintona on 55€ lahjakortti Stockmannille!!! Vastasin heti että kyllä kiinnostaa! Toivottavasti pääsen siihen ja saan sen lahjakortin.