Tenuton toukokuu

Tenutonta ja tömpsytöntä vappupäivää ja toukokuuta kaikille.

Anteeksi että ketjun aukaisu myöhästyi. Ei, en retkahtanut ryyppäämään. Ainakin viinasta ja muista päihteistä olin/olen selvinpäin. Olin niin mielettömän väsynyt, kulutin iltaa nukkumalla silmät auki telkkaria tuijottaen. Naapurit pyysivät vappuaaton viettoon, olivat tehneet minua varten alkoholittoman boolinkin, mutta sanoin että jos ei ole pakko, olisin mieluummin kotona. Ei ollut pakko.

Jospa tähän jatkuvaan väsymykseen saisi jotain selvyyttä tällä viikolla, on lääkärille aika varattu. Ei anneta sen häiritä tenutonta toukokuuta.

Tenuton toukokuu on alkanut täälläkin. Hyvää sateista Vapun päivää kaikille.

Mukana toukokuussa!

JuuliaS: itse nukun hirvittävän paljon selvinpäin! Jospa väsymys johtuu vain siitä?! Mutta hyvä tietysti tarkistaa lääkärikäynnillä, voi ainakin poissulkea ehkä jotain!

^on vähän muutakin oireilua, mutta mukava uutinenhan se olisi jos kaikki johtuu vain selvin päin olosta. Mulla on näitä perussairauksia joiden tilannetta on välillä tarkistettava. Niissäkin tapahtuu muutoksia kun ei enää alkoholilla ruokita. Katsotaan sanoi lääkäri.

Moikka! Jep, liityn jengiin.

JuuliaS: joo, parasta selvittää ensin, sitten voi keskittyä muihin asioihin!

Joo, peruskeväthärkänä voin tähän toukokuiseen jaksoon osallistua,
kun ei vaan tarvii tehdä yhtään mitään konkreettista ! :sunglasses:

unettomuusasiat selviää ajan kanssa tai melkein selviää,
kuten kaikki muukin → t: ikuinen potija, jaksottainnukkuja

Tenutta tottakai. Tenut polttelen retkikeittimessä.

Tenuhöyryissa mennään täälläkin… :wink: …prrkkl moottori…omaan kurkkuuni en tosin kaada.

Mukava kuulla sinustakin Juulia välillä! :smiley:

…kyllä minäkin mukana aion pysyä… :slight_smile:
Hyvää alkavaa toukokuuta kaikille ja 1970 kiitän siitä muistutuksesta, että ensi kuun jälkeen on HEINÄKUU!

mukana ollaan. Juulia, ma nukun nykyaan todella paljon tai olen muuten vasynyt. kaverit ihmettelee kun menen yhdeksalta nukkumaan ja sellaiset kymmenen tuntia tarvitsen yossa unta. :slight_smile:

Tenuttomalla jatketaan, vesisateesta huolimatta! Hyvää vappupäivää!

Raitis vappu takana ja tenuton toukokuu edessä. Aktiivinen päivä taisi olla eilen,sillä nukahdin klo 20.00 :open_mouth: Heräsin kolmelta ihmettelemään kelloa, ja jatkoin aivan tyynesti unia sinne 7.30 asti. Mahtavan levännyt olo.
Vaan onhan tänne pientä kiukkua ja napinaakin kuulunut, mutta nehän kuuluu elämään. Pienellä siis päästy , ei krapulaa, ei morkkista ja eikä tili miinuksella :smiley:

Tenuttomalla mukana!

Tulisko tästä ensimmäinen kokonaan selvä toukokuu sitten…vuosikymmeniin? Toukokuussa kun viimeistään aloitetaan pihahommat, pihasaunan lämmitys, aurinko lämmittää… jne jne joihin ehdottomasti on aina kuulunut kylmä (ja lämmin, ja haalee ) olut. Nyt mennään vichylinjalla ja opetellaan uudet rutiinit :slight_smile:

Toivottavasti Juulia pääset verikokeisiin. Esim kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa ihan järjetöntä väsymystä. Itsella tuli myrkkystruuma ja siitä liikatoiminta, mikä sitten “tapettiin” radiojodilla mistä aivan kauhea vajaatoiminta. Sen kesän olisin voinut nukkua kokonaan ennen kuin lääkitys saatiin kohdalleen.

On niitä toki muitakin syitä väsymykseen, mutta tuo on aika yleinen, entenkin naisilla. Taitaa olla peräti 10-15% naisista mitä siihen jossain kohtaa sairastuu.

PS: jos sulle lääkäri väittää että THS arvo 3 on ihan normaali niin älä usko, vaihda lekuria!

Kiitos Vilma,
minulla on ollut kilpirauhasen vajaatoimintaan lääkkeet jo vissiin 20 vuotta, arvoja tarkkaillaan säännöllisesti. Olen jo oppinut aika hyvin tunnistamaan milloin lääkitys kaipaa viilausta.

Nyt tutkitaan sydäntä, määräsi semmosen - mikähän hästelli se oli nimeltään - laitteen jolla seurataan vuorokauden ajan sydämen toimintaa. Se vaan asennetaan toisessa sairaalassa ja kutsuvat sinne sitten kun aikoja on. Oli asiallisen oloinen nuori nainen ja paneutui oireisiini ihan kiitettävästi. Vastasi kysymyksiin ja selitti niin että tyhmä maallikkokin ymmärsi. Tästä jatketaan, jospa jotain selviäisi vihdoinkin.

Tiedät siis mistä puhun.
Mulle tehtiin tuo sama mittaus pari-kolme vuotta sitten kun alkoi tulla aikas pahoja rytmihäiriöitä (alkoholi?) ja muutakin. Oli aika paha työstressikin silloin päällä. Se oli oikeasti hauskaa (?) kun yksi intialainen konsultti tuli just silloin mittauspäivänä länkyttämään jotain mistä vedin aivan sairaat pultit ja totta kai se näkyi ihan kamalana piikkinä siinä mittarissa. Se lekuri joka tulkitsi tuloksia kysyi, että mitä tapahtui, jouduitko onnettomuuteen tai jotain vastaavaa? :laughing:

Toivottavasti sinulla on yhtä hyvä tuuri kuin minulla, mitään vikaa ei löytynyt. Jos vaan siis viitsisin olla juomatta viinaa niin kaikki sujuisi varmaan ihan kivasti.

^ :laughing: :laughing:
Pistivätkin tuulemaan terveydenhoidossa, juuri soitti hoitaja että maanantaina olisi aika jolloin se aparaatti asennetaan. On se varmaan kiva toikkaroida niissä johdoissa kuin robotti koko vuorokauden. Mitähän hauskaa järjestäisi sille päivälle, pitäisiköhän siirtää lauantain pyykkipäivä maanantaille. Sais vähän tykytyksiä aikaan. :mrgreen:

Nyt yhtään en pelleile, mutta mulle silloin se hoitsu joka asensi mittarin (joka muuten näyttää aika kamalalta, siis mittari, ei hoitsu) niin sanoi, että tee sitä mikä eniten aiheuttaa rytmihäiriöitä. Kysyinpä siihen, että ihanko oikeasti kehoitat juomaan alkoholia ja lähtemään lenkille niin “kyllä , jos se on se mikä oireet laukaisee”. Sainpahan kerrankin oikein luvan kanssa tekosyyn juoda ja juosta :laughing: . Mutta kyllä olikin lisälyöntejä, oikein todella, mutta kuulemma sellaisia hyvän laatuisia. Kun sitten himmasin viinan kanssa niin nekin oireet loppuivat, melkein. Sanovat että keski-ikäisillä naisilla on tätä vaivaa eikä se ole vaarallista. Toivottavasti ovat oikeassa…

Mittari kärsitty, juuri kävin palauttamassa sen. Ryntäät on täynnä punaisia kutiavia ympyröitä, olen nääs pikkasen yliherkkä laastareiden liimalle. Ei siitä mitään kohtauksia tule, jäljet katoavat viikossa, kutinaan voi pistää jotain salvaa.

Päiväkirjan pitäminen oli vaikeinta. Koko ajan kello kädessä kirjaamassa syönkö tai juonko, lepäänkö vai ahkeroinko. Tuo lepääminen olikin vaikea kohta, meikäläinen kun on semmonen pomppija. Istun lukemaan tai telkkaria katsomaan, äkkiä muistan jonkun pienen homman ja pomppaan ylös tekemään sen, istun taas ja huomaan unohtaneeni vaikkapa vesilasin ja taas pomppaan ylös. On siinä varmaan sykekin hyppinyt ylös-alas lekureiden ihmeteltäväksi. :laughing: :laughing:

Loppukuusta nähdään tulokset. Nyt pitää taas pompata kesäpihan laittoon.