Joo eipä se unta oikeen tuo, ehkä aluks, tuo tenoxi siis. Jännitykseen ok ja viihdekäyttöbentsona mitä mainioin.
Ite sain ehkä kahtena ekana yönä nukuttuu,sen jälkee ei mitää vaikutusta kyseisellä aineella,aivan kuin plaseboa ois aina ottanu.Henk.kohtasesti huonoin bentso,menee ehkä risolidin kanssa samalle tasolle.
Henkilökohtaisesti ehkä juu, mutta kyllähän nuo rentouttaa kun vaikka 5x 20mg nappasee naamaan. Ellei ole jotkut hc tolet.
^No mulla kyllä on nimenomaan HC-tolet…Jos 12-16mg Rivatrilia alkaa vasta tuntuu jossai,nii en ehkä oo oikee henkilö vastaamaan tähän asiaan.Mutta sama oli jo vuosia sitten kun tolet ei ollu vielä kehittyny…
tenoxia määrätään ehdottomasti vain tilapäisiin uniongelmiin ja helpottamaan unensaantia/unenlaatua.
minusta se on aika mieto lääke, pitää olla valmiiks jo äärimmäisen väsynyt että se puris.
itse syön yleensä 20mg tenoxia ja 10mg oxaminia iltaisin niin kyllä se uni tulee, mut seuraava päivä on taas ihan tokkurassa like as always…
Tenox,mielestäni hyvä bentso,voittaa diapamin mennentullen. Tenox on vaan jostakin saanut huonon maineen esim “spugeBentso” ym. Onhan se vaikutus helkkarin letkeä, ei kyl itellä pistä väsyttään vaan piristää omalla tavallaan. Ainut miinus on lyhyt puoliintumisaika, tuntuu että ei vaikuta kovin pitkään esim 20-40mg annoksilla. Kertokaas muuten kaum teillä tennareiden syöjillä kestää se vaikutus?
itse olen pahassa bentso koukussa ja ei ole mitään respaa niin välillä yritän pärjätä päivän yhdel tennaril ja tuntuu että se ek mitenkään riitä,oon tottunu syömään 1mg rivaa päivisin ja sillä pärjään juuri ja juuri =) oon kuullu tenoxii sanottavan narkkikarkiks
loistava nimi tälle hyvänmakuiselle ryynille…
Tenox, enpä ole tästä bentsosta kauheasti puhunut.
Minusta varsin loistava ahdistuksen poistaja. 100mg tekee tosi letkeeks. Minä en tiedä montako Tenoxia minun pitäisi syödä, jotta nukahtaisin. Isoilla annoksilla se alkaa minua nimittäin piristämään. Minulle on määrätty 40mg/pv, yllättävän pitkään, kestäneet ahdistusta poistavat vaikutukset. Unta tuovat vaikutukset ovat aivan jossain kadoksissa. Se toleranssihan se syy on.
^Tole on yksi, toinen se että syöt niitä päivällä ja kolmas on kattovaikutus joka tulee kaikille nukahtamislääkkeille mikäli ottaa 3-5krt annoksen tai enemmän. Mä en tiedä ketään kuka oikeasti nukahtais otettuaan lätkän tai pari noita… Suurella määrällä piristää ja kyllä mä itse huomasin ristikkäistolen bentsojen välillä kun ei auttanut nukahtamaan enää mikään bene kun meni kolmea suurehkot määrät samaan aikaan…
Mä en kyllä itse söisi päivällä ahdistukseen, koska puoliintumisaika on lyhyt ja silloin eivät auta oikeaan tarkoitukseensa… Pyytäisin päivälle jotain muuta ja 40mg/yö on mulla ainakin se, mitä annetaan ilman respaa klinikalta (annettiin), jos omat loppu eikä respaa uusittu tms.
Mä en erikoisemmin välitä enää tennareistakaan. Päivällä otettuna vievät muistia ja unta, seuraavana päivänä väsyttää ja ahdistaa… Mä pysyn omissa, pienissä määrissä niin on elämä mahd. tasaista; tarpeeks mielialat vaihtelevat ilman päihteitäkin… ![]()
Toi mun 40mg/pv tematsepaamia aamulla tai päivällä otettuna vaan pelittää loistavasti ahdistukseen, vielä yli kolmen vuoden betsohistoriani takaa.
Minulla ei toimi nukahtamiseen bentsoista kuin Dormicum yli 30mg:n annoksilla. Ja kuka tollasta respaa kirjottas, enkä haluaisikaan…
Minulla on siis bentsoina:
Opamoxia 120mg/pv
Tenoxia 40mg/pv
Rivatrilia 1.5/pv
Kaikki tarkoitettu mulla diagnosoituun yleistyneeseen ahdistushäiriöön. Yksityisellä käyn.
Temestaa, joka mulla mitä ilmeisemmin toimis nukahduttajana (käyn yksityisellä hammaslääkärillä, saan aina 2-4mg Temestaa hammaslääkäripelkooni) lekuri ei määrää, syytä ei muistaakseni kertonu. Diapamia pitää syödä 150mg:aa kerralla, että tulee lihaksia relaxoiva vaikutus. Ei auta yhtään ahdistukseen tai unettomuuteen. Bensojohdannaiset nukahtamislääkkeet ei toimi millään annoksilla. Xanor ei toimi millään tavalla, vaikka olen syönyt 10mg nopeeta versioo kerralla. Ja Ataraxeista, mirtsoista ja vaikkapa valeriaanasta nyt ei kannata puhuakkaan unettomuuden hoidossa minun kohdallani.
Se on sängyssä pyöriskely (välillä unta) tai yrttiä riittävästi ja kolmantena toimii, ei niin ihana Ketipinor 400mg.
Itselläni kun oli päivässä se 30mg pamia, 3mg santtuja ja 30mg kumeja/vrk; tolet oli niin katossa että mullakaan ne “normi-nukahtamislääkkeet” eivät toimineet. Oli jonkun kuukauden 5mg:n levareitakin, nukahtamislääke ja lihasrelaksantti… Nukahtamislääkkeistä toiminut Halcion ja Dormicum, tosin kumit oli hemmetin vaikea pitää itsellään kun apteekin takana odottaa joukko ihmisiä ketkä niitä tahtoivat ja itsekin tuli niitä otettua hiukan eri tavalla kun mitä respassa luki…
![]()
Lisäksi mun on vaihdettava bentsopohjaisia nukahtamislääkkeitä kk:den välein jos joka pv syön, tole nousee liikaa…
Halcion on hyvä jos ei säpsähdä hereille kun on nukahtamassa; muuten ei toimi enää… ![]()
Hyvä ahdistuksen poistaja mutta liian lyhytvaikutteinen ja ei näillä unta saa kun piristyy vaan kun ottaa. Diapamit on aina se number 1 bentso minulle.
Saan tenoxia vaikka mulla ei ole mitään erityistä vaivaa. Se menne aina hupikäyttöön
Juu ei varmasti olisi hauskaa kuin muilla jos itsekin noita koittaisin rouhia hupikäyttöön (sanoisinko melko suurehkon määrän
), juurikin alkoholin kanssa. Näky olisi varmasti sama kuin 13vuotiailla ensimmäisissä kunnon kiljupöhinöissään
Tiedä siitä sitten paljonko noita tarvitsi rouhia sellaisenaan ilman mitään buustaajaa saadakseen mitään aikaan ja mitä? nukahduksen? hengityslaman? vai vain helvetinmoisen jumituksen…
Itse koen myös satunnaisesti jännittyneisyytä. Opiskelen alalla, missä vaaditaan sekä yksilö- että ryhmäsuorituksia. Ennen ko. suorituksia koen itseni jännittyneeksi (Onnistunko, vai en? Mitä jos en?). Tätä on kestänyt mutu-tuntumalla heitettynä parisen kuukautta. Olen ajatellut, että pärjään, vaikka välillä olo onkin jopa ahdistava. Asiasta en ole vielä keskustellut kenenkään kanssa. Tämä on vähän kaksi piippuinen juttu. Välillä koen olevani aivan kunnossa (kun jännityneisyyttä ei ole), mutta kun sitä on, haluaisin vain paeta sitä tilannetta. Kannattaisiko minun käydä keskustelemassa jonkun kanssa tästä asiasta? Mikä on teidän mielipiteenne tämän lyhyen kuvauksen perusteella? Onko jollakin ollut vastaavaa tilannetta?
Miten tämä liittyy aiheeseen? Kuinka helposti lekuri kirjoittaa reseptin ko. tilanteessa?
Kiitos vastauksista näin etukäteen!
Ps. Pahoittelen vääriä sanavalintojani, jos niitä on!
Olen todella tyhmä näiden asioiden suhteen, eli kysyn.
Eli toisin sanoen, ko. lääkkeitä syötäisiin silloin, kun ahdistusta on? (edellyttäen tietty, ettei se ole päivittäistä?)
Pitäisi varmaan varata aika psykiatrille, että pääsisin tämän asian kanssa eteenpäin. Aina parempi tietysti, jos ilman pärjäisi.
Mä olen kokenut ja koen edelleen kuvaamiasi jännitystiloja vastaavissa tilanteissa duunissa ja sain joskus vuosia sitten lääkäriltä pameja ja beetasalpaajia niitä varten. Pamit ei juurikaan auttaneet siihen jännitykseen, salpaajat jonkin verran… suurin apu itselleni oli se että menin vaan niihin tilanteisiin ilman mitään vaikka sydän hakkas tuhatta ja sataa ja luulin kuolevani. Olin kuulemma kuitenkin ihan rauhallinen, selkeä ja vakuuttava niissä esityksissä, joita pidin, joten koko paska oli vaan pääni sisällä. Todennäköisesti näin on sunkin kohdallasi. Mutta jos tuntuu siltä ettei oikeesti vaan pysty, niin eiköhän se lääkäri jotain sulle määrää jos selität tilanteesi rehellisesti sellaisena kuin se on. Mikäli ei, vaihda lääkäriä. Ja älä ihmeessä syö mitään bentsoja tai niiden johdannaisia ellet oikeasti koe tarvitsevasi niitä, niihin jää -ylläri- erittäin helposti koukkuun jos alkaa lääkitsemään jotain lievää ahdistustaan niillä jatkuvasti.
kylhän noil lääkkeet on asiallisia mut ei niitkään voi ikuisuuksia syödä, psykan kans juttelu on ainakin mulla ollu paras hoito, nii ja tenoxia määrätään yleensä unettomuuteen, ahdistuxeen märätään opamoxit tai pamit
Kutakuinkin niin, grip. Tuntuu, kuin kyseisissä tilanteissa kuolisi. Kun hommat lähtevät käyntiin, jännitys lievenee, jonkun ajan päästä se katoaa melkeinpä täysin. Ja tottahan tuo on, mitä lopussa totesit. No, katsotaan mihin suuntaan asia lähtee kehittymään!
Ehkäpä pärjäät vielä, Hallucination, menemällä kylmästi niihin tilanteisiin? Jos alkaa laatta lentään ja ympäristö sumeneen ahdistuksesta, ei tarvitse edes miettiä pitäisikö pärjätä ilman bentsoja…henk. koht. oon sitä mieltä että riippuvuusriskiä liioitellaan, kahdesta pahasta pitää vaan valita se pienempi. Paljon petollisempi esim. alko on. Jos bentsoilla ei ala leikkiin niin kyl mä olen välillä niitä alotellu ja lopetellu, elämäntilanteen mukaan. Mut tää nyt vaan on mun kokemus parinkytä vuoden ajalta.
Noin paha tilanne ei kuitenkaan ole, että laatta lentäisi. Aamuisin tosin minua saatta yököttää, mutta se voi myös johtua väsymyksestä, olen melko varma asiasta. Harvoin, saatan jännittää tilanteita edeltävä iltana. Minusta on kuitenkin melko turhaa alkaa nyt missään psykiatrilla tai lääkärillä ravaamaan, sillä loma on piahkoin edessä.