tenox koukku?

Päivää,

En nyt tiedä tuliko oikealle alueelle, mutta eiköhän täältäkin vastaus tule pähkäilemääni asiaan.

Kävelimpä 1,5kk sitten lekurille valittamaan unettomuutta. Työstressi vei unet ja alkoi olla todella zombie olo. Lekuri ei edes kysynyt kysymystäkään vaan kirjoitti kahden kuukauden tenox 20mg kuurin (yht 60tbl). No nyt mä oon ekan purkin nielaissut ja pääsääntöisesti tuo lääke toimii kuten pitää. Uni tulee, nukun hyvin koko yön ja herään virkeänä. Muutaman kerran olen joutunut ottamaan ressun vastaisesti 2tbl, koska yksi ei ole unettomuutta/ahdistusta poistanut.

Joka päivä en ole noita syönyt, mutta nyt alkoi ihmeellisesti käsiä täristää ja tuli hermostuneet jalat, en nyt oikein osaa paremmin kertoa. Siis tila jossa jalat on hermostuneet :confused: . Käytännössä tämä on mennyt niin, että jos olen ollut viihteellä on tabletit jääneet ottamatta, mutta lähes joka ilta selvinpäin olen ottanut. Olenko mä nyt saatana hommannut itteni lääkekoukkuun ja kauanko tämä mahtaa oikein kestää. Säännöllisen satunaista käyttöä siis 1,5kk.

Mulla on toi täyspurkillinen vielä hyllyssä, mutta vakavasti harkitsen sen kaatamista vessanpöntöstä alas. Suku on niin päide- ja riippuvaisvetoista, että alkaa tosissaan pelottaa. tietyllä tavalla pelkään, että otan tabletin heti kun uni ei ala tulemaan, vessanpönttö auttaisi kyllä tähän ongelmaan. Ei olisi mitä ottaisi.

Voipi myös olla, että liioittelen näitä tuntemuksia, koska tätä asiaa pyöritellen jatkuvasti keskittyy tarkkailemaan itseä ehkä tavalla joka ei ole enää normaalia.

Paniikissa olevan kaverin kootut selkeäjärkiset kysymykset:
Onko koukko tällaisella käytöllä mahdollinen (jopa todennäköinen?)
Kauanko vieroitusoireet kestää? (varmaan henkilökohtaista, mutta jotain villejä veikkauksia)
Miten tässä nyt kannattaisi toimia? (lääkkeet roskiin)
Onko olemassa “järkevämpiä” unilääkkeitä?

En ole kiinnostunut viihdekäytöstä vaikka kieltämättä illalla on kiva ottaa nappula ja tietää, että tunnin päästä nukkumatti kutsuu toiseen valtakuntaan. Haluan vain nukkua kunnolla ja hoitaa duunini. Vaikea yhdistelmä.

Kiitos kaikille, jotka jaksavat vaivautua vastaamaan typeriin, mutta mieltäni askarruttaviin kysymyksiin :unamused:

Edittiä: niin syön myös satunaisesti sirdulad 4mg nimistä lihasrelaksanttia selän ja niskan jännittyneisyyteen. Tämä alkaa onneksi olla ohi, kun aiheuttaja alkaa olla hoidettu kuntoon. Samaan aikaan en noita popsi.

Bentsikoukku kehittyy 3 viikon käytöllä, eli kyllä olet jo koukussa. Helpoimmat vierotusoireet ovat just noita ahdistuksia ja rls-oireilua. Tosin tähän mennessä oon kuullu, et rls-oireet tulis vaan opiaateista, joten en tiedä, miten levottomat jalat oireilusi liittyy tähän asiaan, mut ahdistus ja unettomuus ja tärinä on ihan normaalia vierotusoiretta. Sit kun pääsee isommille annoksille tai pidemmälle käytölle ni viekkarit alkaa oleen jo toiselta planeetalta. Kehiin tulee oksetus, kun lääkkeen otosta on kulunut liikaa aikaa ja lopettaessa parin viikon oksentelu ja kuoleman olot ei ole mikään poikkeus.

Se mitä on hyvä tietää, on että riippuvuustaipumus on todellakin perinnöllistä ja sitä esiintyy suvuittain. Olet siis aika varmasti riippuvuustaipumuksen omaava henkilö, jonka todellakin kannattaa lopettaa bentsot nyt heti ja pyytää ei-riippuvuutta aiheuttava lääke, kuten masennuslääkkeenä tunnettu mirtazapin. Siihen ei tule kunnon koukkua ja toleranssi ei nouse vaan mitä suurempi annos sen vähemmän se väsyttää ja näin ollen annosta ei kannata nostaa vaan kun se jossain vaiheessa lakkaa toimimasta kunnolla ni pitää taukoa ja alottaa sit uuden kuurin. Tässä vaiheessa mihinkään neurolepteihin ei kannata suostua, koska et taida olla niiden tarpeessa. (psykoosi/skitsofrenialääke, joka väsyttää ja sitä käytetään yleisesti unettomuuteen, mut itse vastustan kyseistä lääkeryhmää haittavaikutusten vuoksi ja siihen voikin siksi siirtyä vasta, kun turvallisemmat konstit on käyty läpi).

Eli lääkkeet hävitykseen ja uusi käynti lääkärillä. Sanot, että olet kuullut riippuvuusriskistä ja kerrot suvustasi ja pyydät riippuvuutta aiheuttamattoman lääkityksen, jolloin saat todennäköisesti mirtazapinin ihan mainitsematta edes lääkkeen nimeä. Kaikki uni-ja nukahtamislääkkeet ovat bentsoja tai bentsojohdannaisia, joten niistä sulla on nyt käytössä luultavasti vähiten riippuvuutta aiheuttava vaihtoehto ja jos jo nyt koet oireita ni siirtyminen “kunnon” bentsoihin voisi olla elämäsi suurin virhe, koska niistä ei eroon päästäkään ihan helpolla.

Päivää.

Bentsodiatsepiini-koukku on hyvinkin mahdollinen ja varma säännöllisesti käytettynä. Oireesi kuulostavat LIEVILTÄ vieroitusoireilta. Suosittelen lämpimästi etsimään toisen lääkkeen univaikeuksiin. Tuossa vaiheessa on vielä suhteellisen helppo bentsot skipata.

Itse en ole Tenoxilla koskaan saanut nukuttua. Minulla toimii ketiapiini.

Reflojen kestosta on paha sanoa, ovat niin tapauskohtaisia. Mutta jos et halua viihteillä, niin lopeta bentsojen syönti heti, lääkärin kanssa neuvotellen.

Itse olen riippuvainen useammastakin aineesta mutta bentsoreflat ovat mielestäni pahimpia.

Tsemppiä :sunglasses:

Kiitos molemmille. Voisin todeta, että voi kilinvittu. MiksiMIKSImiksi lääkäri kirjoittaa KAHDEN kuukauden reseptin suoraan kertomatta mitään mahdollisesta koukusta?? Voi nyt saatana kun tässä täytyy jo ite alkaa ottamaan selvää mitä popsii. Reseptissä vielä lukee tyyliin “yksi tabletti iltaisin unettomuuden hoitoon”, ei mitään “tarvittaessa” tms. Apteekkari sentään kysyi, että otanko molemmat purkit heti… En vaan keksinyt miksi :unamused: .

Noh, nyt olen reissussa ja jätin tahallaan nuo lääkkeet kotiin. Tulee kuitenkin otettua iltasella tuoppi jos toinen ja kaippa tämä tästä menee ohi. parin viikon päästä kotiin päästessä heitän kyllä noi tabletit jorpakkoon. Noh, onneks tässä on muuta porukkaa ja äksöniä (muutakin kuin kaljankittaamista), joten eiköhän tämä tästä. Sitä saa mitä tilaa, tätä en kyllä tietoisesti tilannut :laughing:

Ilmeisesti tuo puoliintumisaika on aika pitkä. Eilen illalla otin kaks ja nyt ne viekkarit tässä iski. Tai en tiedä mikä iski, mutta tuli jotenkin epämielyttävä olo :cry:

Mä oon ollut niin perkeleen tarkka omasta päihteitten käytöstä, koska tuo suku on mikä on. Varoittavia esimerkkejä täynnä. Ei krapulakaljoja Kannabista olen maistanut/käyttänyt, en kyllä kokenut omakseni, vaikka siinä tuo riippuvuus taitaa olla aika vähäinen. Nyt tää sitten iskee salakavalasti sivusta :smiling_imp:

Edit: Niin olen toisella puolella Suomea omaa lekuria ajatellen… Kai tää on joko kärsittävä tai jos oikein pahaksi äityy niin kai sitä on hakeuduttava paikalliselle lekurille. Noh, raportoin vaikka huomenissa miten etenee. Jos nyt jostain pitää itseä onnitella on se, että tuli tämä reissu ja ajattelin, että en tartte mitään lääkkeitä mukaan… Normisti olisin saattanut popsia molemmat purkit ja sen jälkeen ollut taatusti ihmeissään.

Itse taas en uskoisi koukkuun, jos kerta on ollut välipäiviä. Riippuu tosin siitä, kuinka pitkä aika viimeisestä välipäivästä on. Toki riippuvuus voi syntyä muutaman viikon käytön jälkeen, mutta toisilla ei muutaman kuukauden jälkeen ole mitään vieroitusoireita lopettaessa seinään.

Jos pelkäät koukkua, niin kevyempi lääkevaihtoehto voisi olla aiheellinen. Tuosta mirtazapiinista sen verran, että monilla se väsyttää niin, että seuraava päivä menee sumussa. Siihen myös tottuu aika nopeasti, jolloin ei enää tehoa. Näin ollen voi olla, että joudut vähän lääkkeitä vaihtelemaan, eli vähän aikaa jotain ja jonkin aikaa jotain muuta. Ataraxia on aika paljon käytetty nukahtamisvaikeuksien hoitoon, on vanhan polven allergialääke. Ei tule riippuvuutta, ei toleranssia, tottumista voi jonkin verran esiintyä. Yleensä ei tule pahemmin sivuvaikutuksiakaan.

Kuulostaisi siltä, että sulla on käynyt huono tuuri lääkärin suhteen. Yleensä kun saa ensin jotain muuta ja sitten bentsoja vasta, jos muut eivät ole toimineet. Esim. omassa terkkarissani lääkäri helposti kirjoittaa paancodeja jne., mutta kun pyysin tenoxia, niin sanoi, ettei kenellekään nuorelle ihmiselle toivo bentsokoukkua. Onneksi sitten respan sain ja lupasi vielä uusiakin sen tarvittaessa.

Kaiken kaikkiaan olisi varmaan järkevää opetella nukahtamaan ilman lääkkeitä!? Jos saisit tuon stressin purettua jotenkin, niin nukkuminenkin varmasti helpottuisi…

Tennarit, yksi miedoimmista bentsoista. Niillä minäkin aloitin pari viikkoa ennen masennuksen toteamista ja lääkityksen aloittamista, 30mg tais olla kerta annos, ikinä käyttänyt mitään lääkkeitä, ensimmäinen kerta meni nauraessa toinen ihmetellessä tunnottomia jalkoja, bentsot eivät ole minulla ikinä auttaneet nukahtamiseen. Ahdistukseen ja rauhoittumiseen kylläkin, nykyään noita 15mg tennareita voi 30-50kpl ottaa kerralla ilman ihmeempiä vaikutuksia, tolet siis korkealla yli 3 vuoden jatkuva käyttö. Tosin itselläni on myös lääkitystä jos johonkin, masennus, nyt krooniset kivut selästä (“sairaseläkkeell’ä” töistä toistaiseksi ainakin vuoden tästä eteenpäin vielä, ei auta panacodet, tramalit yms, liian mietoja)

Jos toimii sinulla hyvin unilääkkeenä ja pidät taukoja, niin en näkisi että koukkuuntumisesi olisi kovinkaan suuri, ellei sitten kehity mielessä “tarve” niihin. Vieroitukset tuosta jos kerralla seinään lopetat, ja jos et päivittäin edes ole syönyt niin tuskin kestävät puolta viikkoa jos ollenkaan. (unettomuus saattaa tosin sitten vaivata).
Sinuna koittaisin joitakin luontaistuotekaupasta saatavia, tai itsesi pakottamalla normaali rytmiin, vaikka yhdellä täysin unettomalla yöllä ja väkisin nukkumati päivällä, illalla sänkyyn ja herätys kello ihmisten aikaan soimaan ettei mene liian pitkäksi ja sitä rataa.
Toisena lääkkeenä jos reseptilääkettä haluat koittaa niin koita Tsolpideemia, lääkenimiltään esim. stella,stilnoct,somnor ja zolpidem sandoz. Mutta älä totuta niilläkään tosin itseäsi joka yö nukkumaan vaan viimeisenä “hätä” keinona

Edittiä

Itse syön kyllä samaan aikaan sirdalud,efexor,panacode,lyrica,bentsot ja seroquel, välillä lisäksi saattaa olla määrättynä jotain vielä lisäksi, esim panacode siirtymässä tramaliin, sirda 4mg x2päivässä 6mg:hen, ja muitten nostot, kipu kun ei hellitä selässä ja kuvaukset vasta puolen vuoden päässä jollain saadaan tehtyä hoitosuunnitelma. nyt eivät uskalla tehdä mitään koska pelkästään 4nikamaa jo kosketus arat…

Mutta tsemppiä töitten ja unien suhteen sinne! kyllä minäkin töissä normaalisti kävin ja sain hoidettua kunnialla tähän päivään saakka työt vaikka lääkityksiä ollut mitä milloinkin!

Pe/La oli viimeks välipäivät. Lauantaina olin tosin aika vahvasti humalassa. Sunnuntaina 1kpl Sirdalud (ei tenoxia), sirdulad tiputtaa mut melkeen samalla tavalla… jostain kumman syystä selkä ei pitänyt parkettilattialla nukkumisesta :smiley:. Käytännössä käyttöä on su-to. Perjantaisin otan yleensä pari siideriä ja sen takia en ole uskaltanut. Lauantaina sitten taas yleensä menojalka vipattaa, joten se menee siinä.

Ei tämä olo nyt oikeesti ole normaali. Onneks tässä on tosiaan härdelliä ympärillä niin ei tartte yksin maata ja mietiskellä. Eiköhän tämä tästä aukene.

Nyt tulee taas tuutin täydeltä nyyppää. Onko tuo sirdalud myös bentso? Jääkö siihen helposti koukkuun? Alkaa vittu pelottaa kaikki pillerit. Noita menee ajoittain ja ihan tarpeeseen… Onneks alkaa paikat olla pääosin kunnossa. Kiitos hyvän fysioterapian.

Stressin lähteeseen mulla on hyvin vähän vaikutusmahdollisuuksia. Tätä stressipaskaa tässä mennään seuraava 6kk. Jokainenhan sitä hokee, “mitä sä stressaat, et sä siihen voi vaikuttaa” -mantraa. Voi kumpa se vaan olis niin yksinkertaista.

Tässä kohtaa haluan vielä kiittää ja kumartaa ERITTÄIN asiallisista vastineista kaikille.

E: kaivoin tietoja tuosta relaksantista ja ne ei ilmeisesti mene bentsojen alle.

Jos ottaa välipäivinä alkoholia niin se ei estä bentsokoukun syntymistä, se välipäivä. Jos kerran nyt joudut reissusi takia seinään lopettamaan ni eihän tässä sit mitään ongelmaa enää ole. Oireet menee äkkiä ohi, kun mun hullun annoksistakin tuntuvat oireet kesti “vaan” 2 viikkoo ja mulla oli käytössä kaikkien bentsojen “äiti” eli piru nimeltä xanor. Eli roskiin vaan lääkkeet ku päset kotiin ja heti aikaa lääkärille varaamaan. Ja edellä suositelluista atarax on vaihtoehto todellakin tuolle mirtazapinille. Niitä voi esim. vuorotella. Edelleenkään en näin alkuvaiheessa suosittele neuroleptejä, joita tässäkin ketjussa jo suositeltiin ja nukahtamislääkkeet taas on niitä bentsojohdoksia, jotka kolahtaa tosi kovaa ja psyykkinen riippuvuus on tosi helppo saada, jolloin fyysinen tulee kovaa perässä ja lopettaessa unettomuus on väistämätön kokemus. Jos sirkat kerran väsyttää ni käytä niitä unettomuteen. Niin me muutkin ollaan tehty. En ole meinaa minäkään kuullu sirkkakoukusta, joten siinä voisi olla ongelmaasi hyväkin ratkasu.

Edelleen olen sitä mieltä, ettei mikään asia sinällään aiheuta stressiä. Asiaan/tapahtumaan suhtaudutaan niin, että stressi syntyy. Näin ollen omaa suhtautumista muuttamalla stressiä voidaan vähentää, vaikkei itse asia miksikään muuttuisi.

On sitten eri asia, haluaako vain poistaa oireita (unettomuutta), vai hoitaa “aiheuttajaa”. Itse koen typeräksi vain syödä lääkkeitä, jos voisi suhtautumista muuttamalla päästä unettomuudesta. (Näköjään vuosien väärinkäytön myötä on vähän järkeäkin päähän tarttunut)

Aika jännää että sait Tenoxia samantien ja vielä 2kk annoksen kerralla. Itse saan vain sen 30kpl/kk ja vasta kun halusin kokeilla jotain muuta lääkettä kuin mitä aiemmin (ja nyt taas uudelleen) käytin.

Zopinox, tai Imovane (=sama lääke, eri nimellä vaan) on mulle paremmin toimiva lääke, mutta koukuttava sekin kuulemma. Kaipa se vaan on niin ettei MITÄÄN unilääkettä saa vetää joka päivä. Välillä on vaan pakko valvoa pari yötä ettei lääkkeet lopu kesken tai riippuvuus iske. Näin siis mun oman käsityksen mukaan.

Kun kerran tunnustin psykiatrille että vedän lääkkeitä liikaa kun niistä tulee hyvä olo ja kontrolli lähtee jo yhdestä (mulla henk koht), sain nukkumiseen ei-koukuttavaa allergialääkettä, joka unettaa. Nukuttaisi kuulemma virtahevonkin. Koskaan en lääkettä hakenut, noi nappulat on vaan niin hauskoja viihdekäyttöön eikä mulla enää oo mitään uniongelmia, käytän vaan huvikseen nykyisin…

Yleensä ensin kirjoitetaan (lääkäriltä) Imovanea tai Stilnoctia,(tätä eri nimillä edullisempana). Minulla on ollut käytössä niistä jompi kumpi useita vuosia. Otan puolikkaan jos on sellainen tunne ettei uni tule . Joskus oli sellanen vaihe että piti ottaa kaksi pilleriä ja silläkin nukkui vaan osan yötä. mutta kyllä se meni siitä vaan ohi. Nykyään välillä riittää sekin et laitan sen puolikkaan unipillerin yöpöydälle vesilasin kera. Ja jos on vaikea yö otan sen sit vaik aamu neljältä ja nukun muutaman tunnin. Olen ajatellut et koska olen niin valtavan pohdiskeleva ja herkästi reagoiva ihminen niin minua ja kaltaisiani varten on valmistettu tällaisia helpottavia lääkkeitä. Olen ainakin henkisesti riippuvaivainen näistä nukahtamis- eli unilääkkeistä, mutta mitä siitä. Se ei ole iso ongelma: Ne eivät muuta persoonallisuuttani, en ole joutunut nostamaan annostusta, ne ovat laillisia ja edullisia ja ennenkaikkea ne vapauttavat minut pelosta etten osaa nukkua! EI VESSAN PYTTYYN MITÄÄN KULTASENI VAAN UUSI TOHTORILLA KÄYNTI.

Itselläkin on nostettu 3 vuotta bentsoja tasaseen tahtiin vahvemmiksi, tarvittaessa. Viikkoja sitten olin rauhoittumassa mielisairaalassa ihan omasta tahdosta, pois kun lähdin menivät perkele lyömään bentsoja aamuin illoin kk ajan ennen “lääkärin” vastaan ottoa mikä olikin sosiaalipsykologi ketä sanoi, että heidän omalla lääkärillä 3kk jonot. lievästi meni hermot kun meni nuo bentsot vähän nopeempaan kun pitikin, oli tarkkaan laskenut että loppuu samana aamuna kun käynti on. No koukussahan tässä on oltu parisen kuukautta kun selkäkin paukahti ja kuvaukset puolen vuoden päästä —> pysyvä B-todistus 1-2vuotta noin ainakin? Sukulaisilta mennyt sitten bentsoja liikaakin, 100kpl purkki 15mg opamoxia vai tennareita? kesti jopa viikon. nyt ollut parisen viikkoa lievässä vitutuksessa mutta vähentänyt / syönyt lainkaan välillä päivän aikana. Alkoi melkein lähteä lapasesta kun dosettiin ei mahtunut mihinkään tunnin ajan kohtaan lääkkeet, ja se ei ole oikein hyvä juttu näin kahden lapsen isänä. Tosin vaimo ja lapset onkin ainut tukipuu ollut jo pitkään, ties millaisessa lääkehelvetissä olisin nyt ilman heitä. Vaikka nyttenkin isot annokset ja useat lääkkeet ja vaihtuu viikon sisään taas voimakkaammaksi kun alkaa nuo selkänikamat kroonisoitumaan ja kuvaukseen vielä ainakin 5-6kk jono jonka jälkeen aletaan kattomaan diagnoosia ja hoitoa… Mut se siitä, meni taas iha ohi koko asian, Kannattaa pysyä bentsoista pois mahdollisimman paljon, ja käyttää VAIN “hätätapauksessa”. Fyysinen koukku tulee parin kolmen viikon jatkuvan syömisen kanssa ainakin ittellä, mutta 3 vuotta mennyt hyvin muuten, esim josain vaiheessa kun oli noita mietoja bentsoja eli 10mg diapameja niin pärjäsin jopa 5kk paketilla, joskus tosin kuukauden vain. Ja itsellä ei bentsot vaikuta ainakaan uneen millään tavalla, ei alkoholinkaan kanssa :confused:

Ja huom! Ne kaksi välipäivää pitää olla peräkkäiset ja päihteettömät. Eli jos päättää pitää viikonloppuna ne välipäivät ni myöskään alkoholia ei saa sillon nauttia. En tiä mikä siinä on, mut kai ne sit vaikuttaa samoihin reseptoreihin aivoissa ja näin se koukku syntyy välipäivienkin kera, jos käy juhlimassa niinä päivinä alkon kera.

Alkoholi ja bentsot eivät ole sama asia, joten koukku ei ole niille yhteinen…

Osakseen joo totta, Ainakin masennuslääkkeet esim efexor, menettää tehonsa kunnon ryyppy illan jälkeen 1-3päiväksi, ja periaatteessa jos ottaa bentson vaikka pe aamulla ja su aamulla vasta toisen, niin ei se “koukku” niin selvästi katoa kuin selvinpäin ollessa, koska alkoholikin (yllätysyllätys) vaikuttaa aivoissa :unamused:

Tämä ohje on siis xanorin kohdalla ja taitaa se googlestakin löytyä, eli on siinä joku juttu, mutta kun en oo ammattilainen ni en tiijä, et mihin se perustuu.

No nyt ne myrkyt on lykänneet, Xanor 2mg 1x1, tramal 200mg x2, Sirdalud 4mg 1x2, Tarvittaessa Propral 40mg 1x 1-3kpl, ja vielä uneen lisää bentsoa Halcion 0,25mg (suurin annos, on myös 0,125mg jossain tapauksissa :unamused: )
+Itellä on tietty, miranaxia 550mg migreeniin, grmh noin 100kpl 15mg opamoxeja vaikka aamupuuron joukkoon? :laughing:
Tietty on vielä ketiapiinia ja ainakin lyricaa jemmas, ja jotain ~150kpl 150mg Efexoreja. Tykkäsin kyllä noista 25mg Risolideista, tulee oikein tippa linssiin :cry: Alas lyötiin siis kaikki, efetkin 225mg:stä päivässä, kuin myös lyrica 75mg, risolidit (25mg) ja 150mg ketiapiinin. Tilalle tulivat KO. yllä olevat tilalle :unamused:

Itse käytin betsoja (lähinnä Diapam 10mg) 20 vuotta sunnuntaista torstaihin jatkuvasti ja välipäivät olivat perjantai ja lauantai, jolloin otin alkoholia. Voisi luulla, että tuollaisen historian jälkeen olisi mahdotonta päästä irti bentsoista, mutta kyllästyttyäni niihin, lopetin ne muutamassa kuukaudessa, eikä pahempia ongelmia ollut. Aloitin 5 vuotta sitten käyttämään amfetamiinia säännöllisesti arkipäivisin ja osaksi sen avulla taisin päästä helposti eroon bentsoista.
On minulla vieläkin lääkelaukussa betsoja, mutta käytän niitä nykyisin ihan satunnaisesti tarvittaessa :wink:

No sehän on se helpoin ratkaisu päästä bentsoista :mrgreen: Asia erikseen jos koittaisi lääkkeitä vähentää / tulla mahd, pienellä niin perus amfetamiini tai kristalli ei lieni siihen helpoin vaihtoehto :unamused: :laughing:

Minulle on sanottu esim. A-klinikalla että bentsot vaikuttavat samoihin osiin aivoissa kivasti kuin alko ja sen takia alkoholisteille kirjoitetaan Risolideja ei esim. Diapamia tai Oxepamia. Risolid on kai mieto “bentso”. Näitä rauhoittumiseen. Nukahtamiseen olen ain saanu Stilnocktia tai Imovanea, en koskaan vahvempia. Sama kohdallani mielenterveystoimistossa vaikka kärsin ajoittain tosi pahasta masennuksesta (syön sertraliinia ja välillä muuta masennuslääkettä) ja olen kerran ollut pakkohoidossa mielisairaalassa itsetuhoisuuden takia, episodin jälkeen söin kuukauden pari
klorpromania lääkettä. Minulla ei ole huume taustaa tai lääkkeiden väärin käyttöä. Erikoista et minulle annetaan sitten siitä miedosta päästä vaan, no ehkä se on hyväkin. Joskus vaan ahdistaa niin helvetisti ettei mikään tunnu auttavan. Juon sit jotain muutaman kaljan siihen mutta se ahdistaa vielä enemmän. Ei ne Risolidit ainakaan mitään auta, ranskan pastillit olis vissiin parempia.