Päivää,
En nyt tiedä tuliko oikealle alueelle, mutta eiköhän täältäkin vastaus tule pähkäilemääni asiaan.
Kävelimpä 1,5kk sitten lekurille valittamaan unettomuutta. Työstressi vei unet ja alkoi olla todella zombie olo. Lekuri ei edes kysynyt kysymystäkään vaan kirjoitti kahden kuukauden tenox 20mg kuurin (yht 60tbl). No nyt mä oon ekan purkin nielaissut ja pääsääntöisesti tuo lääke toimii kuten pitää. Uni tulee, nukun hyvin koko yön ja herään virkeänä. Muutaman kerran olen joutunut ottamaan ressun vastaisesti 2tbl, koska yksi ei ole unettomuutta/ahdistusta poistanut.
Joka päivä en ole noita syönyt, mutta nyt alkoi ihmeellisesti käsiä täristää ja tuli hermostuneet jalat, en nyt oikein osaa paremmin kertoa. Siis tila jossa jalat on hermostuneet
. Käytännössä tämä on mennyt niin, että jos olen ollut viihteellä on tabletit jääneet ottamatta, mutta lähes joka ilta selvinpäin olen ottanut. Olenko mä nyt saatana hommannut itteni lääkekoukkuun ja kauanko tämä mahtaa oikein kestää. Säännöllisen satunaista käyttöä siis 1,5kk.
Mulla on toi täyspurkillinen vielä hyllyssä, mutta vakavasti harkitsen sen kaatamista vessanpöntöstä alas. Suku on niin päide- ja riippuvaisvetoista, että alkaa tosissaan pelottaa. tietyllä tavalla pelkään, että otan tabletin heti kun uni ei ala tulemaan, vessanpönttö auttaisi kyllä tähän ongelmaan. Ei olisi mitä ottaisi.
Voipi myös olla, että liioittelen näitä tuntemuksia, koska tätä asiaa pyöritellen jatkuvasti keskittyy tarkkailemaan itseä ehkä tavalla joka ei ole enää normaalia.
Paniikissa olevan kaverin kootut selkeäjärkiset kysymykset:
Onko koukko tällaisella käytöllä mahdollinen (jopa todennäköinen?)
Kauanko vieroitusoireet kestää? (varmaan henkilökohtaista, mutta jotain villejä veikkauksia)
Miten tässä nyt kannattaisi toimia? (lääkkeet roskiin)
Onko olemassa “järkevämpiä” unilääkkeitä?
En ole kiinnostunut viihdekäytöstä vaikka kieltämättä illalla on kiva ottaa nappula ja tietää, että tunnin päästä nukkumatti kutsuu toiseen valtakuntaan. Haluan vain nukkua kunnolla ja hoitaa duunini. Vaikea yhdistelmä.
Kiitos kaikille, jotka jaksavat vaivautua vastaamaan typeriin, mutta mieltäni askarruttaviin kysymyksiin ![]()
Edittiä: niin syön myös satunaisesti sirdulad 4mg nimistä lihasrelaksanttia selän ja niskan jännittyneisyyteen. Tämä alkaa onneksi olla ohi, kun aiheuttaja alkaa olla hoidettu kuntoon. Samaan aikaan en noita popsi.