tenox koukku?

Salmiakki, pyydä lääkäriltä aloittamaan efexor niminen masennuslääke, söin sitä itse 225mg päivässä (25mg taitaa ol pienin määrä tjsp), se on kolmivaikutteinen ja vaikuttaa siten, että lisää seretoniinin tuotantoa, nopeampaa liikkumista ja hitaampaa poistumista. Ainakin toimi kohdallani, mutta ikäväkseni jouduin lopettamaan kun tuli nuo selkävaivat (4välilevy pullistumaan tod. näk. … 3kk odotettu magneetti kuvausta vielä 3-4kk että pääsen, sitten vasta katotaan mitä tehdään, leikkaus, kortisoni, fysioterapiaa? Nyt olen vanhanaikaselle “sairaseläkkeellä” ja ikää 23)
Niin aloin syömään tramalia 2 x 200mg päivässä, joka voi johtaa efen kanssa serotoniinisyndroomaan (yhteisvaikutuksena pahimmillaan kuolema, ei sen vakavempaa :sunglasses: )… Eli olin puun ja kuoren välissä pärjäänkö ilman masennuslääkkeitä kun yli 3 vuotta olin jo sairastanut vakavinta masennusta (pari pakkohoitoa mielisairaalassa, 1sairaala keikka tajuttomana itsemurha yrityksen vuoksi, ei paukahtanut maksa vaikka arvot ylitti 3kertaa mitä ihminen “pitäisi” max kestää…)
Pakko valintana otin tuon tramalin mikä metabolisoituu morfiiniksi, jossa on hieman serotoniinia lisäävää vaikutusta…
Toisena vaihtoehtona suosittelisin kokeilemaan Xanoria (itse syön 2mg x 2 / päivä), mutta epäilen sun olevan melko vaikea saada kyseistä lääkettä, tai ylipäätänsä mitään vahvoja lääkkeitä, kun kertomuksesi mukaan olet syönyt melko vähän lääkkeitä, verrattuna minuun ja moneen moneen muuhun täälläkin foorumilla oleviin ketkä on käynyt esim kaikki bentsot läpi max annostuksella + pari kolme kertaa sitäkin suuremmalla ja myös olen käynyt kaikki bentsojohdannaiset läpi, oliko niitä nyt 7? tjsp
Jos rupeat vaan noita bentsoja syömään niin koukussa olet parin kk päästä sen lupaan, nimim 4 vuotta syöneenä eikä helvetilläkään eroon :confused:

Äh asiat ampui taas niin pahasti ohi, eli tiivistettynä:
-Kysy esim Efexoria http://www.tohtori.fi/laakeopas/laake/11513-EFEXOR%20DEPOT(otetaan aamulla / jotkut ottaa illalla, eli siis vaikuttaa pitkään) masennukseen
väittävät ettei toleranssi nouse masennuslääkkeisiin, näin käy kumminkin eli valmistaudu monen vuoden syöntiin ja silloin tällöin nostoihin isompaan kun alkaa siltä tuntua, ja kun aletaan tiputtamaan esim ~225-300mg päivä annoksesta nolliin kestää helposti puolisen vuotta
-TAI Xanoria http://www.tohtori.fi/laakeopas/laake/12355-XANOR%20ja%20XANOR%20DEPOT Depot tablettina, kerran aamulla. Nopeita en suosittele, paitsi vain niille kenelle kohtaukset tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta (itse olen ko. henkilö) Mutta tuo xanor 2mg depot joka aamu on pitänyt ahdistusta poissa + efen vierotusoireita odotettua paremmin poissa / ei enää edes pätki muisti eikä aivot saa “sähköiskuja”
-Kolmas vaihtoehto mitä vähiten suosittelen, tosin ehkä parhaiten toimiva kombo, Niin Efexor + Xanor depot, tai sitten tenox,diapam,risolid,rivatril,xanor nopeina eli vaikutus alkaa parissa minuutissa ja kestää tunnin pari. tämä kombo siis JOS kohtauksia tulee harvoin, eikä esim päivisin → syöt päivällä yhden/pari muutaman viikon niin varmasti on toleranssi niin korkealla, että ei auta kuin nostaa annosta, tämä siis tulee jatkumaan oravanpyöränä kunnes seinä tulee vastaan, eli ei ole enään tehokkaampaa. (Valitettavasti tässä tilanteessa on älyttömän paljon ihmisiä ja lisääntyy vaan koko ajan)

• +alkoa en suosittele ainakaan käyttämään suuria määriä bentsodiatsepiinien kanssa / totuttelemalla mutta yli se aina menee niitten kanssa. Pelkän efexorin kanssa voi ihan huoletta juoda viikonloput etc, tosin sanotaan että kunnon perskännit viä tehoja pariksi päiväksi, minkä kyllä huomaakin, toiset paremmin toiset vähemmän.
  • ++ Bentsojen kanssa tulee melko hyviä skitsokohtauksia välillä, varsinkin jos niitä ei ole ( :laughing: ) eli siis ne kääntyvät itseään vastaan eikä enään rauhoita.

Siinä taas romaania luettavaksi, perkele kun menee aina yli nämä kirjoitukset eikä voi vastata vain lyhyesti, mutta toivottavasti sait hieman selvää ja ehkä jopa pientä vinkkiä lääkärisi kanssa keskusteltavaksi. :stuck_out_tongue:

Aika iso loikka risolidista dormicumiin, jos tarkotit ranskanpastillilla 15 mg dc:tä. Mulla oikee mikään bentso ei oo järkevällä annoksella antanu unta (siks mennykki viihteeseen ku ei oo ollu oikeeta apua, joojoo seliseli-valivali yms. prkl!) :confused:

Lopettajien puolelta taas tyhmiä kysäisemään…
Eihän vanhentuneessa tenoxissa ole muuta “vaaraa” kuin että sen teho ei ole yhtä hyvä?
Ja ei, ei mihinkään viihdekäyttöön, ihan yhtä pilleriä ajattelin unettomuuteen…

Pidätkö sä tosiaan stilkkareita mietoina? Ne on joko toisiks tai kolmanneks vahvin nukahtamislääke. Normaalisti ihmiset saa jotain tenoxia ym. unettomuuteen tai diapamia, joten oot hemmetin onnellisessa asemassa, kun saat näitä oikeita nukahtamislääkkeitä, etkä vaan jotain rauhottavia. Ei siis kannata luulla, et ruoho olis aidan takana vihreempää. Jos valitat stilkkareista ni saat säkällä mirtazapinin tilalle ja sit sua harmittaa. Älä siis missään nimes valita stilkkareiden toimimattomuutta jos ne yhtään sua auttaa.

Ja Addien suosittelmasta xanorista kehotan todellakin pysymään kaukana. :open_mouth: Eihän siinä oo mitään järkee, et miedoimmasta bentsosta hypätään vahvimpaan, koittamatta väli vahvuuksia. On paljon helpompi koittaa jollain keskivahvalla, et lähteekö se kuin äkkiä hyppysistä ja sit lopettaa, kun koittaa xanorilla, miten käy, kun tolet nousee ja seinä tulee vastaan. Mä olen meinaa aikanaan käyttäny viikon pameja ja siitä siirryttiin sit suoraan xanttuihin.Tiedän mitä se on, ku ei oo käyttänu mietoja bentsoja juuri ollenkaa ja sit kouraan lyödään xanorit, jotka todella toimii alkuun. Sitä täyttä vaikutusta lkaa vaatiin joka päivä ja sitähän ei saa, kun nostamalla säännöllisesti annosta ja sit ku annos on jo yli ohjeen ni joutuu vierotukseen ja pääsee kokeen ihanat bentosreflat. Ei siis ihan se viisain tie, hypätä heti tohon vahvimpaan. Sehän on sama, kun hyppäis normikivussa ibumxista bupreen tai morfiniin, koittamatta pannareita tai tramalia tai muita väli vaiheen lääkkeitä. Sehän ois ihan hölmöö.

Henk. Koht. nuo stilkkarit eivät toimineet ollenkaan, tosin ei toimi halcionitkaan (sattanan bentso)

Itellä tuli hypätty risolid 25mg, opamox 30mg, tenox 20mg, diapam 10mg, halcion 0.5mg, Xanor 2mg depottina. ja niitä stilkkareita. Nykyään menee noita tenoxoja vaikka laattakaupalla pitkin päivää jos hyvittaa, ei edes lapset eikä muutkaan sukulaiset huomaa mitään eroa. Xanoriin oli pakko hypätä samalla kun vaihdoin panacodet (4 x 2kpl poretta päivässä tai enemmän, ei koskaan alle), samalla lopetin Efexorin 225mg:stä päivässä nolliin (normi tiputus aika 8-12kk) ja otin tramalin 2 x 200mg depotin käyttöön. Muita lääkkeitä löytyy vaikka pilvin pimein vielä noihin vierotus oireisiin, mutta 3 viikkoa tullut oltua ilman masennus lääkettä \o/ Jei, hyvä minä! ja kodeiini ei toiminut ollenkaan edes millä annoksillä, suoneen ehkä olis voinut potkia mutten harrasta.

Edit: Ehkä paras unilääke ikinä on mitä on tässä puolenvuosikymmen aikana löytänyt niin, 150-200mg ketiapiinia + 1-3olutta, uni on taattu! Ei edes tarvi mennä odottelemaan unta sänkyyn :mrgreen:

No mut vaikka sulla ois asiat noin ni et sä voi suositella toisille xanttuja. Tai voit, mut oikeesti se johtaa hankaluuksiin pitkällä tähtäimellä, jos niistä saa alkuun sen super avun, minkä mä sain. Tän vuoks kantsii koittaa vaikka diapamit ensin ja kattella sit vasta tätä ongelma lääkettä. Sit ku harva lääkäri jatkaa xanttu hoitoo pitkään ni sen alottaminenkin on kyl oikeesti asia, mitä kantsii harkita; oletko valmis xanttu vierotukseen, kun lääkäri pättää, että nyt alkaa annoksen alasajo? Ei tota alasajoa ja vierotusta vaan voi välttää. Se on edessä ennemmin tai myöhemmin. Ja mitä efen lopettamiseen tulee ni olen myös kokenut sen, tosi 375 millistä seinään ja samalla xantut 8 millistä ja panacodit 8 tabletista seinään. Eli tuttua homma nuo lopetukset. Ja ei mikään ihme, et kodeiini ei toimi, kun efe rajottaa sen toimintaa. Olis vaan kannattanu lopettaa efet ja kattoo toimiiko codit, koska mulla ainakaan ne ei oikein kunnolla samaanaikaan pelannu.

:question: Mutta sairaus niiden takana saattaapi olla sama… :wink:

Tipi81, Artikuloittin, ehkä vähän väärin ja tein omia olettamuksia noista bentsoista, siis tottakai KANNATTAA ja ainakin kehoitan kokeilemaan mahd. pienillä annoksilla eka, ja sen mukaan nostelee jos ei skulaa. Xantut otin ihan efe refloja helpottaa, kirjotettiin aluks 100kpl x 2mg, ja helpottikin hieman, tosin minimaalisesti kun tuo tole sattuu huitelemaan pilvissä… Ja propralia sain 40mg 100kpl + Stifrol 0,088mg + halcion 0,25mg , nuo kolme viimeistä siis tarvittaessa refloihin. Joo kodeiini olisi ehkä voinut toimia, söin 8-12kpl pari kk ja paikat alkoi paukkumaan (tod. näk. 4 välilevynpullistumaa, kuvaukset vasta ~toukokuussa, oon odottanut syys vai lokakuusta asti pääsyä magneettikuvaukseen) selkä särki vaan ihan julmetusti koko ajan, lääkäri antoi vaihtoehdoksi lopettaa efe seinään ja aloittaa 2x 200mg tramal päivässä (seinään lopetus siksi, että pieni mahdollisuus saada seretoniinisyndrooma).
Jouluna jo aloitin “uudenvuodenlupauksen” ja aloin pikkuhiljaa rouskuttaa lääkekaapin tyhjäksi, ja vein lääkärille kaikki reseptit jonka lopetin ja pistävän kiellot niihin, etten saa kyseisiä lääkkeitä. Kyseiset lääkkeet mistä luovuin päivässä oli Lyrica, Efexor, nopeat bentsot (diapam 10mg etc) ja ketipinor.

Ja hieman offtopiccia; Nyt käytössä

• 2 x 200mg tramal
  • 2 x Sirdalud 4mg
  • 1 x 2mg xanor
  • 1-2 0.088 stifrol (tarvittaessa), menee silti joka ilta 2. Efen vierotusoireisiin → levottomat jalat.
  • 1-3 x Propral 40mg (tarvittaessa)
  • 1-2kpl 0.25halcion (tarvittaessa), no sitä nyt on turha syödä kun bentso on.

3 alinta tippuu pois, vaikka onkin vain tarvittaessa ja 3 ylintä päivittäisessä käytössä.

• Tramal lievittää vai hyvin vähän, mut paljon enemmän kuin panacodet, Mikä seuraava etappi? Oxynorm?

-Sirdalud 4mg, tehohiipunut, tosin en tiedä johtuuko tramalista,tästä vai xanorista. Mitä tilalle? En ainakaan muista muuta lihasrelaxanttia näin äkkiseltältään minkä vaikutukset ovat selkärankaan

• Ja se viimonen perkele, xanor. Hermostuneisuus ollut aika sopiva ja tullut huudettua vaimolle ja perheelle, omille porukoille yms yms, pinna ihan kireällä. muuten tuntuu pitkästä aikaa hyvältä, mutta pienikin vastoinkäyminen niin se on siinä! Lopettaisin varmaan muuten kokonaan syömästä, mutta tulee sitten huudettua lapsillekin ihan turhasta. Nostoa sille ja mietitään sitten tramalin tai oxynormin/oxycontinin kanssa miten aletaan tiputtelee???

Kivaa tämä odottelu, viälä nelisen kuukautta, että pääsee edes kuvaukseen mistä sitten päätellään mitä toimenpiteitä aletaan tekemään.

Kyl se varmaan seuraavaksi on joko subutex laastari tai oxycont noihin kipuihin.
Sirkkojen tilalla voisit kokeilla vaikkapa norflex nimistä lihasrelaxanttia. Auttaa joillakin.

Ite korvaushoidossa mut menee bentsoja joka viikko miten vaan.niitä saan käsiini. Nytteki ois muutama tenox 20mg ja 0.5mg alproxeja. Sit on 150mg lyriicoita. Kyllä noilla ahdistus lähtee. Tän päivän annokset 1xtenox20mg
2x1mg ksalol (alprozolam)
2x150mg lyrica
Sit tietty 24mg subu piikki mahassa ja vähä piriä otin :smiley:

Lääkäri kirjotti 4 purkkia 20mg Tenoxia, ollut 17 vuotta tuo lääke, eipä siihen koukkua ole syntynyt, pystyn olemaan ilmankin. Olisi saanut haettua ne 2pv sitten mutta en ole vielä heti samalla sekunnilla niitä ryntänyt hakemaan.

Itsekin käytin 7 vuotta epäsäännöllisesti, tarvittaessa. välillä 10mg jopa auttoi. Aina, kun määräsivät jotain muuta esim. mirtazapine/stilnoct niin meni nukkumiset aivan vituiksi. Ainoa unilääke, joka on auttanut minulla. Nykyään nukun ilman lääkkeitä hyvin kun lopettanut liiallisen alkoholin käytön ja vähentänyt stressin lähes pois. Myös parisuhde auttanut. Tenox oli hyvä halin korvike aikanaan kun olin yksin.