Tenox ahdistukseen

Liekö ihan yleistä että tenox 20mg määrätään ahdistukseen? Käsittääkseni ennemmin unilääke. Testasin yhden aiemmim tänään, lähinnä sammuin rannalle pariksi tunniksi ja poltin itseni.

Nyt ahdistaa sen verran, että popsin noita muutaman kerralla. Alkoa on kans jonku verran alla. Olo on aika sekava, mutta silti ahdistaa.

Mulla pitkään jatkunut masennus ja ahdistusta etenkin sosiaalisissa tilanteissa. Muita lääkkeitä Venlafaxine 225mg/vrk.

Pitäiskö näiden syönti lopettaa alkuunsa ja kysyä psykiatrilta et mitähän se ite vetää?

Valitettavasti en osaa auttaa, mutta minä ainakin vaadin omalta psykiatriltani että mistään psykoaktiivista ei puhuta paskaa ja jos ei tiedetä jotain asiaa sanotaan se suoraan eikä luikerrella :mrgreen:

No joo useimmiten sitä enää kai käytetään juurikin nukahtamisvaikeuksiin, mutta kyllä sillä ihan Pharmacan mukaan on myös käyttöaiheina tilapäinen ahdistuneisuus ja jännittyneisyys. Annostus tilapäiseen ahdistuneisuuteen ja jännittyneisyyteen aikuisille 10-30 mg enintään 3 kertaa päivässä. Mitä nyt on muiden kanssa täällä foorumilla keskusteltu niin useimmiten noihin vaikeuksiin määrätään tosin joku muu bentso.

Kannattaa ottaa vaikka vähän pienempi annos, jos se väsyttää noin paljon sua. Itselläni tuota oli univaikeuksiin se 20 mg iltaisin joskus, muttei tehonnut muhun taas millään lailla.

Kyllä muakin vähän pistää ihmetyttämään Tenoxin määrääminen ahdistuneisuuteen. :open_mouth: Vaikkakin tosiaan joo, tiedän myös, että se on käyttöaihe ko. tropille. Lähinnä siksi ihmetyttää päiväkäyttöön määrääminen, koska mulle ainakin aiheuttaa pahaakin muistinmenetystä, esim. viime yöltä mulla ei ole minkäännäköistä muistikuvaa, tämä siis 40 mg annoksella.

Olen mäkin sitä joskus ahdistuneisuuteen popsinut, tosin oma-aloitteisesti. Mun mielestä ahdistukseen kyllä on parempi syödä vaikka Diapamia, ellei tarkoitus ole sekoilla ympäriinsä. Tosin pamitkin aiheuttavat joillekin muistin menetystä, tiedetään, mutta ihan ylipäänsä nuo unibentsot ovat siinä paljon pahempia.

No ei kai siinä mitään sen kummempaa kun sanoo psykiatrille, että ei ole hyvä ahdistuneisuuteen kun väsyttää liikaa tai aiheuttaa muistinmenetystä mikä nyt onkaan ongelma. Kyllä se lääkäri siihen toisen bentson keksii tilalle samaan vaivaan… Toinen kun sopii tyttärelle ja toinen äidille ja toinen ei kummallekaan

Mulle toi toimi ehkä n. kuukauden ajan ahdistukseen kolmisen vuotta sitten (10-20 mg annostuksella), sen jälkeen lähinnä vaan väsytti ja hiljalleen teki olon masentuneeksi. Nukahtamislääkkeenä sitä ennen toimi kuutisen kuukautta mainiosti, 5mg riitti aluksi eikä tullut mitään sivuvaikutuksia. Lopulta lopetin koko lääkkeen tiputtaen parissa viikossa annostuksen nolliin 40 millistä, eikä tullut juurikaan vieroitusoireita, kun kyllästyin sen tuomaan totaaliseen turtumaoloon. Ei tota, kuten ylempänä todettiin, enää nykyään useimmiten ahdistukseen määrätä, eikä se siihen imo sovellukaan kun on niin väsyttävä bentso, ellei sitten ole 24/7 paniikkikohtaus päällä… :unamused:

Kiitos nopeista vastauksista. Otsn ens kerrslls esille et onkohan oikee lääke nyt kyseessä. Napsin näitä useemmsn nyt alkon kanssa. Ehkä mulle ei pitäis määrätö mitään. Sekasin ku seinäkello. Toivottsvsdti pysyn hereillä kotiib asti edes

No sinänsä jos sä niitä alkon kanssa olet ottanut niin ei mikään ihme jos olet nukahtanut aurinkoon. Vai oliko niin, että silloin et juonut? No, suosittelen kuitenkin välttämään kaikkia rauhottavia ja unilääkkeitä sen alkoholin kanssa muistinmenetyksen ja kaiken muunkin takia.

Jaksamista ja toivottavasti saat jonkun paremman bentson ja pystyt olla juomatta. Kuten varmasti tiedät se “ihanasti” jälkeenpäin lisää ahdistusta, vaikka alkuun sitä helpottakin.

^^ Älä nyt helvetissä sotke alkoa ja benzoja keskenään! Tuon kombon kanssa saattaa käydä paljon vakavampiakin juttuja, kuin keskelle katua sammuminen, joskaan sekään nyt kait kovin toivottavaa on. Tuskinpa esim. halajat herätä putkasta muistamatta mitään ja poliisi sitten kertoo sulle, kuinka hakkasit jonkun tyystin viattoman sivullisen aikas pahaan kuntoon :open_mouth: :cry: . Alko+benzo -kombolla noita kilahduksia saattaa iskeä täysin puskista myös maailman leppoisimmille ja rauhaa rakastavimmillekin ihmisille, eikä niitä oikein voi ennustaa. Ja vaikkei ensimmäisellä tai vielä toisellakaan kerralla sekoaisi, niin se ei todellakaan tarkoita sitä, että olisi moiselta turvassa. Se totaalinen flippaaminen kun iskee silloin, kun on iskeäkseen :wink: . Kaikella ystävyydellä varoitan sua erittäin vakavasti tuosta pelleilystä. Kokemusta riittää ihan tarpeeksi yhdelle ihmiselämälle :smiling_imp: . Onneksi en saanut koskaan ketään hengiltä, mutta monelle on käynyt niinkin, kun ovat ryynikänneissään “hieman” kilahtaneet :cry: . Omalla kohdallani Rivat ja Xanorit ovat/olivat niitä pahimpia sekobenzoja alkon kanssa kombottaessa, mutta periaatteessa benzo, kuin benzo kelpaa siihen päänsekoitukseen vallan mainiosti.

Mulle on määrätty Tenoxia virallisesti unettomuuteen, mutta lääkäri on ihan itse antanut luvan ottaa sitä päiväsaikaan ahdistukseen, jos tarvetta tulee. No, eipä se mulla unettomuuteen oikeastaan lainkaan autakaan, ei ole auttanut vuosiin, joten ahdistukseen mä sitä lähinnä käytänkin. Siihen se toimii mulla ihan okei, ainakin muiden benzojen buusterina. Harvakseltaan mun tosin tulee Tenoxia otettua, kun muut benzot(Rivatril ja Diapam) ajavat asiansa yleensä riittävän hyvin.

Kannattaa tosiaan pyytää lääkäriltä jotakin muuta benzoa ahdistukseen, jos ja kun Tenox noin kovin nukuttaa ja muistinkin kadottaa. Eihän tuo mikään ensisijainen päiväbenzo ole ensinkään, vaikka jollakulla saattaa toki toimia parhaiten esim. juuri paniikkikohtauksiin ja sos.tilanteiden pelkoon. Diapam on hyvä vaihtoehto nk. perusbenzoksi, jos jatkuvasti/usein toistuvasti tarvitset rauhoittavaa lääkitystä. Rivatril on myös hyvä ja IMO paras ns. yleislääkintään, koska se ennemmin piristää, kuin väsyttää, ainakin sitten, kun vaikutukseen on tottunut, ja lisäksi sillä on pitkä ja tasainen vaikutus, kuten toki myös Diapamilla. Diapam vain on, oman kokemukseni mukaan, hieman väsyttävämpi. Rivatrilia ei sitten todellakaan kannata mennä popsimaan yli lääkärin määräämän/itselle sopivan, ts. oireisiin auttavan annostuksen, koska siitä saattaa mennä yliannoksilla kuuppa iloisesti sekaisin, vaikkei edes sotkisi lainkaan alkoa mukaan.

Kyllähän kaikki bentsot ahdistusta poistaa, teho vaan tuntuu laskevan itellä tosi nopeasti. Itselle Tenox ei paljon sano, mutta esim katkolla kerran yks kovanluokan buprepää sanoi, että nukahtaa puolikkaan 20mg Tenoxin jälkeen mutta esim 10mg Dia Pam ei sano mitään. Tsemppiä ja toivotaan et löytyy sopiva hoitokeino ahdistuksen hillitsemiseksi :smiley:

Tän viestin kirjottamisesta mulla ei olekaan sit mitään muistikuvaa…

Sen ekan 20mg testasin ihan ilman alkoholia, tosin otin melko tyhjään vatsaan (aamulla syöny vaan pari palaa leipää). Ehkä ois pitäny kokeilla puolittaa se ensiks.

En mä tainnut mitään pahempaa hölmöillä, sammuin baariin tiskille, poke ohjas ulos, sammuin baarin ulkopuolelle, pilkun jälkeen joku poislähtijä herätti mut ja pääsin siitä sit kotiin omin avuin ilman kummempia haavereita. Mutta joo eipä se mitenkään erityisen viihdyttävä kombo edes ollut, en tiedä, miksi siihen päädyin. Jotenkin vaan ahisti ja vitutti niin paljon.

No voi kuule kultapieni, tota sattuu. Noin yleisesti kannattaa välttää rauhottavien ja viinan komboa. Silti ahdistuksen poistoon on parempiakin bentsoja, tai no mikä kenellekin sopii, mutta ilmeisesti tuo Tenox ei tuntunut sulla riittävän hyvin poistamaan ahdistusta. Itselläni käytössä Xanor, mikä onkin mitä paras ahdistuksen poistaja, mutta ehkä koukuttavin bentso koskaan, eikä sitä juurikaan määrätä enää kun “meille vanhoille käyttäjille”.

Eiköhän lääkärisi kuitenkin saa sulle aikaiseksi kirjoitettua jonkun paremman bentson, kun kerrot ettei tuo juuri ahdistusta poistanut, kunhan väsytti. Mulla tuo mokoma ei tehnyt edes sitä. :unamused:

Kannattaa sitten ottaa huomioon se riski, että lääkäri toteaa, että eipä sitten bentsot auta/niille ei ole tarvetta tai mitä vaan ja ottaa ne kokonaan pois. Eli itse kokeilisin noita ainakin jonkin aikaa, ennen kuin ottaisin sellaisen riskin.

Joo sattuuhan sitä. Se mun psykiatri on ihan sympaattisen oloinen, et otan asian puheeksi.

Asian vierestä, tuli homma puheeksi yhen kaverin kanssa. Hänellä opamox käytössä ja päädyttiin vaihtamaan muutama, koska kuulemma juuri nukahtamiseen kaipais apua.

Otin 20mg pari tuntia sit ja ahdistus on kyllä tiessään. Oli mukava käydä ulkona, kun ei ahdistanut jokainen vastaantuleva ihminen… Kehtaakohan tästä psykiatrille mainita, vai aatteleekohan et menen niitäkin vaihtelemaan tms. Ei myöskään väsytä nämä läheskään niin paljoa.

Tosin melkein pelottaa, miten olo voi yhdellä pillerillä näin kohentua…

Kyllä mä henk.koht uskaltaisin mainita saaneeni joskus kaverilta Opamoxin ja, että se on auttanut. Niin mieto bentso kuitenkin kyseessä verrattuna vaikkapa siihen Tenoxiin. Eri oliskin pyytää tyyliin Xanoria lekurilta ja kertoa saaneensa sitä kaverilta. :laughing:

Toisaalta tuo, mitä Petri tuossa yllä sanoi, on myös ihan totta. Itseltäni lähti bentsot joskus kokonaan pois, kun valitin, että Opamox ei auta. Sain ne sitten takaisin, kun kuukauden päästä totesin seuraavalla vastaanotolla, että tulin sittenkin siihen tulokseen, että mielummin käytän niitä kuin olen ilman. Tosin tässähän kävi niin, että lekuri määräsi ne Opamoxit takaisin, eikä toista bentsoa tilalle, niin saattaapi sen Tenoxinkin kanssa käydä noin. No, sain sitten Diapamin keploteltua itselleni sairaalaolosuhteissa, mutta se olikin sitten eri lääkärikin. Se mun keinoni saada ne pamit oli muutenkin kyseenalainen, mutten lähde sitä tässä avaamaan, kun menisi täysin offiksi jo. Ei sillä, eivät ne Opamoxit ihan oikeastikaan auttaneet mua.

^^ Riippuu ihan hitosti lääkäristä, mitä sille voi/kannattaa kertoa, mutta lähtökohtana voinee aina pitää sitä, että mistään lääkevaihtareista sun muista väärinkäytöksistä ei kannata liikoja mennä lörpöttelemään, mikäli niitä nappuloita mielii saada. Hyvin symppiksenkin oloiset lekurit saattavat muuttua yhtäkkiä kovinkin nihkeiksi siinä tilanteessa. Ennemmin kannattaa sanoa, että on saanut joskus joltakulta toiselta lääkäriltä Opamoxia ja se toimi, mutta nyt ei vain voi muistaa lääkärin nimeä, kun tapauksesta on jo aikaa, joku yksityinen se oli :wink: . Toki tuokin homma käy aina vain vaikeammaksi, mitä enemmän Kanta laajenee ja Valvira valvoo, mutta kyllä tuon vielä nykyään pitäisi läpi mennä. Tai sitten voi vain sanoa lukeneensa/kuulleensa tällaisesta lääkkeestä tai kaverin kehuneen sen toimivan itsellään ja täten tahtoisi kokeilla, josko se omallakin kohdalla tepsisi. Sinänsä kuvittelisi kyllä Opamoxia irtoavan, jos kerran Tenoxiakin on kirjoitettu ja jos sanot, että Tenox kyllä tehoaa, mutta sen liika väsyttävyys vain häiritsee elämää. Tosin tämäKIN on ihan lääkäristä kiinni; joillain on tietyt lempilääkkeet, joita tykkäävät määrätä ja sitten ehdottomat nou-nou -lääkkeet, joita eivät suostu määräämään kenellekään, eikä tuo juttu noudata välttämättä mitään ymmärrettävää logiikkaa :unamused: .

Olen hyvin samaa mieltä noista lekureiden käytönnöistä ja ehdottomista nou nou lääkkeistä. Itselläni kyllä Tenox auttavat ahdistukseen ,mutta 40 mg ja ylöspäin siitä alkaa kyllä kovasti väsyttään. Mulle on noita nyt joku 3-4 v 40mg laitettu unettomuuteen ja välillä kun päiväbenzot loppunut ottanut tennareita milloin minkäkin lievitykseen ja yleensä hieman ainakin jeesannut. Pidempiaikaisessa käytössä,kuten Grip kertoili voinen helposti juurikin noin käyvän,että kuukauden kuluttua huomaat vain väsymyksen vaikuttavan. En viitsi edes alkaa suosittelemaan kirjavia settejä erinäisiä onnellisuus ja tyhmyyspillereitä ja kaikkia tehokkaimpia haavoittavia,koska säännöt kieltävät ja menis koko päivä postatessa erinäisiä jekkuja mistä mitäkin ja mihin otetaan :wink:

Mä mietin lähinnä, että shyguy heittäs lääkärille, että tuo kyseinen bentso tuntui hieman ehkä liian väsyttävältä, että olisko mahdollista saada joku “ei ihan niin väsyttävä”. Eikä mitään avautumisia sen enempää. Tietysti voi sanoa, että esim. kaveri käyttää opamoxia ja se kuulemma ei häntä (siis kaveria) väsytä. Voi varovaisesti kysellä, olisiko se mahdollisesti vähemmän väsyttävämpi ja täten parempi vaihtoehto.

Jotenkin jos lääkäri on Tenoxia kirjottanut ahdistukseen, niin en usko että kieltäytyisi täysin vaihtamasta bentsoa. Jos lääkäri olisi erityisen bentsovastainen, niin tuskin se alunperinkään olisi niitä Tenoxeja edes kirjoittanut. Kunhan mutuilen.

Joo. Kun asiaa järjellä miettii, niin eipä niistä vaihtareista kannata varmaan alkaa kertomaan lääkärille. En sen koommin vaan ole bentsoja kokeillut, ja tuntui, et Tenox lähinnä väsyttää ja Opamox vei ahdistuksen pois väsyttämättä. Siis näinhän se olikin. Mutta toisaalta nyt on taas mennyt ilta syöden sekaisin Opamoxia, Tenoxia ja juoden olutta… Määristä en ole enää pysynyt laskuissa. Musta tuntuu, ettei mulle ehkä tällä hetkellä sovi mikään bentso. Taino joisin mä muutenkin ja vitusti enemmän muuten. Mutta en tiedä et onko parempi vaan juoda vitutukseen kontti kaljaa ja risat entä syödä bentsoja ja juoda twelvari päälle?

Kumpikaan vaihtoehto ei ole hyvä, mutta ihan itseni kannalta mietin, et kumpikohan lie parempi? En edes osaa sanoa, mistä tämä vitun ahdistus iskee etenkin kesäisin. En voi olla yksin kotona, en voi mennä ulos muiden seuraan. Kokoajan tuntuu vaan pahalta. Viina jeesaa. Se bonus tässä bentsokännissä, ettei tarvi juoda läheskään niin paljoa, ettei krapulakaan ole aamulla niin paha. Voi saatana, että sitä voi olla avuton paska.

Vielä keväällä olin raitis, ei ees tehnyt mieli juoda. Mitä vittua nyt taas? JKLASJDLKJLKFNSA

^ Jos sä joka tapauksessa juot ja ihan kunnon känniin asti joka kerta, niin suosittelen ehdottomasti jättämään ne ryynit pois. Se sekoaminen, jolla voi olla hyvinkin ikävät seuraukset, on nimittäin pirusti todennäköisempää ryynikännissä, kuin peruskännissä, kuten jo sanottu. Lisäksi tuollaisella sekakäytöllä nostattelet turhaan toleranssiasi lääkkeisiin, joita saatat joskus tarvita ihan oikeasti ja ilman sekakäyttöä. Sitten vituttaa, kun ne eivät toimi kunnolla/tarvitset hiton isoja annoksia, jotta ne toimisivat. Parempi siis säästää benzot siihen, kun tarvitset lääkitystä ahdistukseen tilanteissa, joissa et voi olla kännissä tai esim. niihin ahdistuksiin ja muihin paskoihin oloihin, joita seuraa siitä, kun joskus mahdollisesti lopettelet tuota dokaamistasi.

Alkoholi on helvetinmoista myrkkyä ja periaatteessa aina toki parempi, mitä vähemmän sitä menee, mutta jos sä kuitenkin, ryyneillä tahi ilman, juot vähintään aina sen mäyräkoirallisen, niin sekin on jo niin suuri määrä, että riittää aiheuttamaan ne kaikki psyykkiset, fyysiset ja sosiaaliset haitat, joita alkoholista seuraa. Sinänsä siis melko yhdentekevää, juotko mäyräkoiran vai salkun, jos haluat välttyä niiltä ongelmilta, mitä ryynikännien vetämisestä saattaa seurata. Tietty homma noin äkkiseltään tulee halvemmaksi benzoilla buustattuna, mutta voipi se tulla loppupeleissä kalliimmaksikin, kun makselet sakkoja ja korvauksia niistä jutuista, mitä tuli sekakäyttökomboissa puuhattua :wink: . En mä nyt väitä, että sä täysin varmasti kilahtaisit jossakin vaiheessa äärimmäisen vakavin seurauksin, mutta se on ihan todellinen ja olemassa oleva riski, kun kombottelee alkoa ja benzoja. Mä tiedän, mistä puhun ja niin tietää helvetin moni muukin :neutral_face: .

Koetahan pärjäillä <3.