Temgesic -> subutex/xone

Jos ei fimaa, niin sakka laittaa päätä särkeen… Meitti ainakin yhdetkin vedot jättää fimattamatta, niin silmiä & päätä särköö.

Teemut on paaaaljon parempia ku subut, munkin mielestä.

Ja, myöskin käyttökertoja ihan “riittävästi”, asian toteamiseksi.

Most Wanted…! Mä ainkin kuulin kaverilta tänään et texi on poistettu kokonaan…

Käsitin et ainakin täällä vain raskaana olevilla naisilla jatkuu texi…muista kaupungeista en tiedä…

Vähän menee offtopiciks mutta mutta: Subun vedosta tulee hyvä ja rento olo, nuokuttaa ja valveunia näkyy ym ym… mutta miks ihmeessa mä pysty nukahtaan koskaan subua nauttineena? Sitä makaa sängyssä silmät kii ja koittaa nukkua, mutta uni ei tule. Sit ku lähtee sängystä ylös ni sit alkaa taas nuokuttamaan mutta uni ei vaan perkele tule!! Ei siinä, mukava tää olo näinkin on mutta nukkuminenkin ois jees ja v’symys alkaa olla jo aika helvetillinen

Kyseessä ei ole luuloja, vaan ihan oikeita tuntemuksia.
Mä vedän teemuja, apteekista ostan, säilytän jääkaapissa ja ne toimii juuri niinku ne toimii. Siis oikein.
Sitten mä ostan texin. Myyjä on salakuljettanut(?) sen Virosta/Ranskasta liian lämpimissä olosuhteissa, sitten pitänyt sitä farkkujen taskussa pari tuntia ja sen jälkeen esim patjan alla himassa. Mä vedän sitä, ja se toimii vitun vähän määräänsä verran.

Syy; Katukaupasta harvoin saa suoraan apteekin hyllyltä tulleita texejä.

Kaverini aikoinaan haki Virosta subut ja osas täydellisesti säilyttää ne. Jopa alle puoli milliä toimi…!
No… se onkin sitten viimenen kerta ollut kun oon vetänyt ‘kunnollista’ tekkeniä…

Nää pässit vaan tuhoaa sen bupren kuumuudella ym…!
Saatana, ostin vko sitten texin, ja näin siinä kerrostumia! Ei vittu…

Siiiiiis; Jos saat apteekista suoraan kätees teemuja ja subua, niin en usko että buprenorfiini pitoisuudessa on mitään (?) eroa.

Plääh. Niih. Siinä. :imp:
:unamused:

Juu levyssä olevista subuista puhuin myös minä. En koskaan osta irtonaisia… Jos perkele kuoressakin on niin huonossa kunnossa, niin entäs sitten irtonaisina… :confused:

Tiesin joskus yhen tyypin, joka osti Virosta isot satsit texejä ja tuli myymään niitä tänne. Sitten se ne jokaikisen irrotti kuoresta ja kääri elmukelmuun… :open_mouth: Vittu että oli siinä järjenjättiläinen. :stuck_out_tongue:

Niin… Selvyyden vuoksi…
Loppulenlopuksi sanoin näin;
Katukaupassa subutex vs temgesic, temget voittaa.
Koska 90% katukaupan subutexeistä on sieltä sukanvarren kautta tulleita, eikä suoraan apteekista/a-klinikalta… ym …
Eli näin ollen voidaan sanoa, että bupre toimii paremmin teemuissa.

Aloitusviestin kirjoittaja on todennäköisesti käyttänyt enemmän huonosti säilytettyä texiä. Suuri osa Suomessa saatavasta texistä on varmaan huonosti säilöttyä, tämän takia niin moni ihminen voi olla sanomassa samaa teemujen ja texin erosta. Suurempi osa Suomessa saatavasta texistä on salakuljetettua (jonka aikana tuhoutumista voi tapahtua) kuin Suomessa saatavista teemuista (jotka useimmin ovat apteekin hyllyltä)…

Muutama alkeellinen kysymys:

Paljon subutex-tabletti painaa? Siis se missä on 8mg vaikuttavaa ainetta…

Paljon painaa 0,4 teemu?

Mistä voi tietää, että vaikuttava aine on tasaisesti jakautunut pilleriin?

Voi kuule, se oli mahtavaa aikaa kun veti oransseja xoneja pitkän putken ja pakasti 30ml kuppiin kaikki fimat mitä oli viikkojen aikana kerääntynyt.
10 fimaa riitti oloihin, viidellä olisi varmasti pysynyt terveenä.
Siis keitin vedet vedenkeittimellä, xonet kuppiin, sekoitus, fiman kautta pumppuun, hihaan ja fima talteen.
Sitten 5-20 jäätynyttä fimaa pumpuun, vedenkeittimestä vedet sekaan 1,5ml ja ruutaten toiseen kuppiin, sitten vielä 0,5ml kuumaa vettä fimapumppuun ja taas ruutaten toiseen kuppiin.
Siitä sitten vetämään 2ml toimivat töötit. oi niitä aikoja… :slight_smile:

Kenties toleranssi kasvanu ku kerta aikasemmin bupree vetäny tai sit ollu bupree elimistössä sen verran et kattoraja tullu vastaa? Kaikki ihmiset ketkä väittää että temgesicit o “parempaa” buprenorfiinia kun sub,- utex tai oxonen niin pitäs antaa silmät kii piikki vaikka tasan 2mg ja kysyä onko temgesiccejä ja subua vetäny :stuck_out_tongue: :smiling_imp: Luulis nyt menevän päähän ihan samanlailla. Kai täytyy sit olla niin vahva usko että saa ne placebo vaikutukset sit ees.

Paljons tommosen 0.2mg teemun hinta on noin niinku keskimäärin katukaupassa?

Eikait enempää 5-7 euroo? Vankilas oli 0.4 teemu 10€/kpl

4-5e noi 0,4mg temet ollu.

:astonished: Kyllä on järkeä pakastaa ja kiehuttaa buprea… :stuck_out_tongue:
Älyhoi… :unamused:

On poistettu jokapuolelta Suomea, mutta minä tein niin kun olen korvaushoidossa niin minulla aloitettiin suboxone, niin sanoin että tulee paha olo vaikka vetänyt buprea viitisen vuotta ja enimmäkseen teemuja ja perus subuja, niin ne kokeilivat tublasulatuksella subutexiä, niin sit sanoin että nyt tuli normaali olo. Eli sitten ne kirjasivat että olen naloksonille mitä suboxoneissa on allerginen ja nyt saan taas normi subutexejä 24mg pv. Että näin. Mutta sanon vaan että se ei ole helppoa jos ei oikeasti ole allerginen. En viitsi sanoa kaikkia yksityiskohtia mitä siinä täytyy prosessin aikana tehdä koska se on kiellettyä täällä, mutta helppoa se kusettaminen ei ole :wink:

Ja minun mielipiteeni on että temgesic ja perus subutex minulla aktivoi enemmän kuin suboxone koska se suboxone yksinkertaisesti hiipii pikkuhiljaa vaikka iv. mutta subu ja teemut kolahtaa melkein heti ja huom. mitä sairaalassa anetaan suonensisäisesti kun on opiaattiöverit “naloksonia” eli sama mitä nykyään suboxoneissa on, kasipallossa on 2mg ja 2mg.sessa on 0,5mg naloksonia.

Kyl moni on sanonut että jos pitää valita Subutexista, Suboxonesta tai Temgesigistä 1mg niin kaikki ottaisivat mieluiten Teemuja. En tiedä mistä johtuu mutta ennen kuin aloitin metadoni-hoidon niin mieluiten otin myös teemuja. Onko niissä sitten vähiten sidosaineita vai onko se bupre sitten jossakin muussa muodossa vai mitä, mutta näin on asia.

Jep, tämä on todellakin mysteeri, jota ei voi ymmärtää. Tai en minä ainakaan. Ei voi olla psyykkistä, kun kaikki tuntevat samoin!