Temgesic -> subutex/xone

Alotetaan taas tää iänikuinen väittely. Kirjotin tähän jo pitkän stoorin ku oon täl viikol (siis viime jos ny nussitaa pilkkua) vetäny jokasta suomesta saatavil olevaa bupre-valmistetta ja kyllä aivan täysin selvästi huomaaan että temgesic vaikuttaa voimakkaammin, ensinnäkin äsken heitin nolla pilkku kaksi eli 0.2 milligrammaa, ja se kohahti mennessään, ja aiemmin olin heittänyt 0.6mg joka potki tuntikausia huolella. Xonea/texiä saa vetää 2mg että saa edes lähelle samat olot, ja mitään alkukohinaa ei näy eikä kuulu vaan vaikutus hiipii hiljakseen päälle.

Sitte xone, en ole keltasia koskaa edes nähny vai oranssejako ne on, valkosia oon nyt viime aikoina saanu pari kertaa muutaman millin, muuten en ole huomannu oikee minkäälaista efektiä, subumainen mut jotenki vähä laimeempi fiilis, mut kerran filtteröin ja heitin sit niin tuli suorastaa lämpöaallot :E

Ni ja siis siitä pitkästä stoorista, oon sekasin ryynikänneistä+ennen kaikkea tosta naurettavan pienestä mutta TEHOKKAASTA teemumäärästä niin siitä stoorista puuttu juoni ku niinku tääki en saanu jäörkevää tekstiä aikaseks niin poistin sen. Mut keskustelua aiheesta !

ps. Ja mä tiedän kyllä että se vaikuttava aine on jokaisessa valmisteessa täsmälleen sama, mutta kyllä ne vaan kaikki toimii ihan eri tavalla (tai no ei nyt ihan eri mut siis selvästi omanlaisellaan, erottaisin varmasti jos annettaisiin valmiiks väsätyt vedot eikä kerrottais mitä siin on että mikä valmiste kysees).

ps. Sori sekava viesti, oon sekavas tilas (valvomista pohjal).

EDIT: Ja ne erot ei varmaankaa tuu isol toleranssil niin selkeesti esiin, itellä suht ahkerasta käytöstä huolimatta on tällä hetkellä tolet sitä luokkaa että jopa toi 0.2mg teemua toimii, subua tosin tarvii sen 0,5, mieluummin 1.5, mut siis jos vetää nelosen vetoja niin eihän niitä eroja siin sitte enää huomaa ku eihä se vaikuta muutenkaa mitenkää ku tulee vaa normaali olo.

Ristipää eli nollanelonen teemu on ihan toinen kun subaru vaik vaikuttava on sama. Tää nyt menis tonne asjarruttaviin muud olkoot ny tässä.

Todellakin oon samaa mieltä. Eli teemuissa vaikuttaa pienempi määrä. Ja ne monesti tulee halvemmaksikin, ainakin tuolla mestoilla, mikä onkin sitten vallan jees :smiley:

Mä vedän nykyisin 0,4mg teemun ja saan siitä just sellaisen suht “normaalin olon”, eli jaksan vaikka siivota kotikolon ja touhuta muutakin tuollaista.
Subuja kun vedän, niin yleensä siihen lisätään mukaan parit savut. Jos letkistellään, niin silloin letkistellään kunnolla.

Kuten jonnekin topiciin kirjoitinkin aikaisemmin, niin mulla on jotain luuloja ettei xone pelitä yhtä hyvin kuin texi. Mutta sitten pitää vaan nauttia ‘sitruksia’ kai enemmän… :wink: :unamused: :smiley:

Sanja :unamused:

Musta Xone ei toimi niin hyvin kuin Texi…ja kun Xone tuli korvaushoito-lääkkeeksi alunperin se oli oranssi,varmaa tietoa,mulla on valokuva ite ottama viel siit kasipallosta koneella tallessa :slight_smile:

Joo, se kasi oli aluksi oranssi, ei ole kauaakaan kun muuttivat sen valkoiseksi.

Sanja :unamused:

Joo, mieluummin vedän temejä kun texiä. Suboxonea en nyt vetäis kipeenäkään… :stuck_out_tongue:

Mä vaan luulen et jos olisit kipee niin vetäsit…

No jo nyt on outoa? Ihan samanlainen vaikutus kun filtteröi pari kertaa.

Filtteröitynä sain siitä enempi ku pitkään aikaan subusta irti, tosin saatto olla isohkosta annoksesta tai muista nautituista aineista johtuvaa placeboo, en tiiä varmaks. Mut en enää aliarvioi xonee niin paljo ku ennen, kyl siitäki iloo on nyt ollu ku lopultaki vuosien jälkeen oon siihen suostunut koskemaan.

ei kyl nyt yhtää haittaa et löysin iteltäni listan 0.2mg teemuja :sunglasses: subutexistä on nii pirun vaikee ottaa semmosta annosta mitä haluais kun väkisinkin heittää lohkomisen ansiosta aika isostikin annokset. Huomena bupree pitkästä aikaa, tänään ei uskalla vaikke toi abalgin tunnu pahemmin vaikuttavan mutten kyl uskalla sotkee sen kans mitään…

kai bupret uskaltaa nyt ottaa, kun abalgineista on n.24h? no otan joka tapauksessa :sunglasses:

ihan samaa mieltä, en tässä itse sanonutkaan et temgesicit olisivat mitenkään parempia kun subutex. Totesin vaan itekseni et kun pitää tolet järkevinä niin temgesicia on huomattavasti helpompi annostella, kun 8mg subusta ei saa tarkkaa annosta millään ja usein silloin annos koot kasvaakin itellä. Sen takia suosin mielummin temgee jos niitä vaan sattuu oleen.

ei jaksanu tehdä uutta topicia aiheesta, mut onko joka puolelta suomee poistunu ny SUBUTEXI korvaushoidosta?

siis sillee et metadoni ja suboxone ois ainoot korvaushoidossa annettavat lääkkeet. subutex poistettu kokonaan “jakelusta”

vai onko tää vaa joku tiettyjen paikkakuntien juttu?

Captain Planet, mä saan vastaavan olon 2x0.4mg temgesic ku 2mg subutex, ja sen 2mg pystyy kyl mittaan tarkasti. Et ei tos enää virhemarginaali paljo vaikuta. Ja neljänneksen elämästäni tota rännittäneenä uskoisin pikkuhiljaa erottavani placebon oikeesta vaikutuksesta. En mä siihen mitää selitystä osaa tarjota, mut nyt joulukuun ajan vedin joka viikko teemuja, ja isoimmat vedot oli just toi 0.8mg, mut 0.2mg vedoillaki sain välillä oloja, sen sijaa xonee/texiä vetäes millistä ylöspäi lähdettii eikä siit samoja oloja tullu ennenko siin 2mg kohdal. Liekö sit jotenki ihmisestä kii, joillai toimii joillai ei. Mut oon vitun tyytyväinen et asia on näin, ko noita teemuja (ylihintaan tosin) nyt sattuu saamaan kiitettävän hyvin, texiä joutus hakee paljo kauempaa.

Ei niissä kyllä mitään eroa ole. Sama määrä buprenorfiinia toimii samanlailla, oli kyseessä mikä tahansa valmiste. Kannattaa joskus koittaa sitä texiäkin pienemmällä kuin 2mg annoksella. :slight_smile:

Olen koittanut sitä olemattomasta murusta 4mg vetoihin, ja käyttökertoja on iha “riittävästi”.

Höhö. Yritäppä ottaa siitä subusta 0,4millin pala…(!!) Ja vedä. Voin sanoo, et ei kuule varmana sano paskaakaan!..
Se on vitun naurettavaa, kun joku lainaa subua ja pyytää heittää temeinä takasin… Sit tää tyyppi haluaa ne samoina milleinä takas! Mieti nyt jos lainaa vaikka 2milliä, niin sehän on jo 5 teemua! :stuck_out_tongue:

Kyllä niissä on ihan selvä ero. Mut eikai nyt joku viihdekäyttäjä mitään eroa huomaa…!!

tuleeko muille muuten bupresta ohimopäänsärkyä? vai johtuukohan se siitä että bupreis poltan koko ajan tupakkaa ja muuten en pahemmin enää polta…