Temgesic ja suonensisäinen käyttö

Hei,

minulla on kokemusta bentsodiatsepiinien (diapam, oxepam, dormicum, tenox, xanor, imovane, stilnoct) ja tramalin (depot ja nopea) sekä panacodin käytöstä. Näitä kaikkia olen käyttänyt ainoastaan oraalisesti ja nasaalisesti. Muita huumeita en ole käyttänyt.

Nyt olen kuitenkin käyttänyt kolme päivää temgesic-lääkettä nasaalisesti eikä ole ollut mitään sen kummempia ongelmia. Eilen kuitenkin päätin käyttää sitä suonensisäisesti (en ole tätä ennen tehnyt) ja ongelmia alkoi syntyä. Vedin ehkä kolmet vedot eilisen päivän aikana (0,2mg-0,4mg) sillä seurauksella, että vetojen jälkeen oli hetken todella hyvä olo, mutta sitten nukuin vaan 3-4h. Muutenkaan en saa tästä aineesta kovinkaan paljon irti (ainakaan siis nasaalisessa käytössä). Väsymystä vain. Valveunia kyllä vähän tulee, mutta nukahdan aika pian enkä siis pääse nauttimaan niistä. Panacodista ja tramalistakin saan minimaalista euforiaa. Joskus tramal kolahtaa hieman ja olen puhelias ja rento, sekä kehossani on kaikkialla pieni hyvänolontunne.

Yritin suonensisäisessä käytössä olla mahdollisimman huolellinen hygienian suhteen. Heräsin kuitenkin aamulla ja minulla oli pää todella kipeä ja lihaksia särki. Mittasin lämmön ja se pyörii 37,5-38 asteen välillä ja tällä hetkellä se on 37,7C. Olo on voimaton. Väsyttää. Onko mahdollista, että sain jonkun infektion vai onko tämä vain flunssaa. Flunssan oireita (nuha, kurkkukipu, yskä ym.) ei kuitenkaan ole. Löin kyllä eilen myös vahingossa hieman ohi suonesta. Vasen käsivarsi (mihin siis pistin) on hieman kipeä ja mustelmia on lievästi, mutta pistokohdat ovat siistejä. Käytin filtterinä tupakan filtteriä. Klikkikupinkin desinfioin desinfiointipyyhkeellä. Pistokohdan myös. Kiristyssidettä käytin. Puhtaita neuloja käytin. Nesteenä käytin apteekista saatavaa sterilisoitua vettä. Mistä löytäisin kunnolliset ohjeet I.V -käyttöön? Googlea olen yrittänyt käyttää tuloksetta.

Lisäksi minua ihmetyttää se, etten saa sen kummempaa euforiaa tai pumpulimaista fiilistä ko. aineesta kummallakaan käyttötavalla. Toleranssia opiaatteihin/opioideihin ei pitäisi olla, koska tramalia tai panacodia en ole syönyt viikkokausiin. Kuinka nopeasti toleranssi kasvaa buprenorfiiniin?

Kannattaako mennä lääkäriin? En ainakaan tänään aio pistää ja muutenkin koitan olla syömättä edes bentsoja.

Kiitos jo etukäteen! :slight_smile:

Hei

Päihdelinkin sivuilta täältä löytyy artikkeli suonensisäisestä käytöstä ja riskien minimoinnista.

Ystävällisin terveisin,
Päihdelinkin toimitus

Teemujen ja yleensäkin hitaiden kanssa on semmonen jännä juttu, että ne alkaa maistua paremmalta esim. vuoden -parin satunnaisen käyttöjakson jälkeen.

Eli se toimii paremmin, kun on siihen vähän totutellut.

Tämä on sitten hölmö vastaus multa, mutta noin se menee.

Sitten kohta tuleekin se taitekohta, jonka jälkeen ne ei toimi. Olo vaan normalisoituu ja pystyy itse toimimaan, käymään töissä, yms.

Hihatuksesta sen verran, että ne ei toimi juurikaan paremmin, kun nokkaan vetämällä. Joten ei kannata.

Vielä sen verran, että jos kerta alat ns. nuokkua teemut toimii just niin hyvin kun ne voi toimia.

Enempää euforiaa ei niistä irti saa. Jos haluaa kunnon euforiaa opiaateista, bupresta ei ole siihen, koska se on osittainen antagonisti.

Mulla oli öbaut 15 vuotta sitten menossa tuo eka vaihe, ja nyt oonkin sitten vikassa vaiheessa. Ja voin sanoa että ei kannata!!! On tosin mennyt muutakin hidasta ku bupre, mutta ei siitä sen enempää.

Annoksesi ovat vielä todella pieniä, jos päätät jatkaa vaikkapa ns. viihdekäytössä toleranssi ei aluksi kovinkaan nopeaa nouse. Mutta sitten kun tai jos, käyttö vakiintuu, voit varautua kaksikymmenkertaistamaan tuon annoksen ja ei silti puhettakaan, että mihinkään nuokuille pääsisi.

Sad but true. :imp:

Joo kuten tuossa yläällä sanottiinkin, niin vaikka se kuinka hassulta kuulostaakin, niin bupren käyttöä pitää opetella ja sitten ajankanssa se alkaa toimiin ‘sillä oikeella tavalla’ niinku pitääkin.
Hölmööhän se on. Myönnettäköön.

Kuulostaa kyllä todella hölmöltä, mutta tuo on munkin kohdalla ollut totta. Ainakin kun ensimmäisiä kertoja viskoi, niin ei ollukaan niin kivaa kuin luuli. Myöhemmin sitten vasta tajusi…

Juu ensimmäinen bupretus mulla oli reiskä milli ja hihaan. Ei hyvä. Tosi huono, ihan paska suorastaan. Siis ihan täysin todella paska olo tuli. Noh, pari vuotta mulla meni että onnistuin sit vähän koukuttaankin itseni, eli opettelin nauttimaan aineesta.

Voimattomuuden tunne vetämisen jälkeen on tuttu tunne. Aika loogista, koska vaikutuksen alaisena on sangen terhakka olo nostella painoja sun muuta. Paha sanoa sit tosta iv:stä ku uskon sellaseen juttuun että elimistön vastustuskyky kohoaa, varsinkin epähygieenisissä oloissa. 100% bakteerittomat olosuhteet kun taitaa onnistua vain labrassa, niin mikään huolellisuus ensimmäisen iv käytön yhteydessä ei riitä. Lukenu niin monta kertaa huolellisista vedoista joista on tulllu tulehdus. Se aiheuttaa kanssa toki voimattomuutta.

Ton aineen kanssa täytyy pitää taukoo aika reiskasti. Sanosko melkein kuukausi per annostelu. Mä jäin kuitenkin aika satunnaisella käytöllä ite fuusiseen koukkuun, jonka sain hoidettua pois kuitenkin.

Kiitos todella paljon vastauksista kaikille. Todellakin, kodeiinista ja tramadolista en ensimmäisillä kerroilla saanut yhtään mitään, mutta kyllä se itku tuli kun sadan kappaleen tramalpaketti sitten loppuikin. Ei mitään kummempia viekkareita, mutta kun on kaikennäköistä muuta mielenterveydenhäiriötä taustalla, niin vähän vaikeata oli. No, temgesicia tuskin enää tämän paketin jälkeen saan, ja kädet on ruhjeilla. Toivon todellakin, että tämä oli kokemus muiden joukossa. :unamused:

Kokemus=kokeilu? :wink:

Varmasti totta. Kaveri kertoi käytyään ulkomailla (en nyt muista missä) kuinka paikalliset (kodittomat) nistit säilyttivät ruiskujaan jossain hiekan/yms alla ja otti vetovedet jostain kuralätäköstä. Ja itsekin muistan nähneeni kuinka Portugalilaiset hevoshullut rutistaa sitruunaa lusikkaan (luulis et on haitallisempaa kuin syyran käyttäminen).

:smiley: Appelsiini+suihkulähde… :open_mouth:

Eihän nyt vittu kannata sitä suonensisästä paskaa alottaa. Saat siitä ikuiset arvet henkisesti ja fyysisesti. Jäät siitä kavereilles kiinni tai alat sekasi siitä vouhottaan nii sua pidetään epäluotettavana ja likasena loppu ikäs. Eikä siitä pubresta VOI saada niin paljo parempia oloja ruuttaamalla ku nokkiin.

Vaikutuskin kestää pitempää nokassa ja sitä ihanaa pumpulioloahan haluais jatkaa ikuisuuden. Siis ainut syy iskee hihaan on ne nousut. Hullua ja vitullisen lyhytnäköistä puuhaa. Huomaa myös kaikki terveys riskit ja todellakin sulla voi olla joku infektio. Vitut sul vastustuskyky mihinkää muutu jos isket elimistöös täyttä epästeriiliä paskaa ilman minkää suodattimen (suun, nenän) kautta. Elimistön vastustuskyky ei toimi niinku tuo joku hippi tuossa väitti. Ehkä jossain algerisssa pojat voi rätkiä vaikka kissoja ku ne on saanut sen vastustuskyvyn äidinmaidosta.

Tosin odotettu elinikähän sielläpäin on jotain…mitä 30v? JÄRKÄ NYT SAATANA.
Lääkkeet lääkkeinä ja yrittäkää pitää todella ne siinä lääkekäytössä, vaikka todellahan se mieli tekis aina vetää kaikki överiksi. Sitteku ne loppuu nii sillonhan se vasta vituttaa.

Taas hieman mahtaillakseni :unamused: , Olen nyt about 6-vuotta vetänyt buprea hihaan, aina oon fimattanut, eikä ole (vielä?) mitään vaurioita tullut. No rustottunut suonet tietenkin, mutta kyllä tossa bupressa on huomattava ero jos sen fimaa, kun jättää fimattamatta.
Ja näkö on tallella.

Niin, itse käytin 3-4 vuotta buprenorfiinia I.V:nä. En filtteröinyt kuin Suboxonen, Subutex aina filtteröimättä.
Nyt korvaushoidossa, n. 6kk pistämättä ja ei ole mitään silmäoireita tullut, mitä monet muut ovat kuvailleet.
Käsien puutuminenkin on hävinnyt.
Nyt tuli uusi reikä käteen kun kävin verikokeissa, vituttaa olla töissä t-paitasillaan.

Olet aivan oikeassa ja olen kanssasi täysin samaa mieltä.

Sellaista vielä, että juuri äskettäin taas vedin hihaan 0,4g temgesiciä. Tulos: Ihan normaali olo. Vähän väsyttää ja vaikea lukea tätä tekstiä koska teksti on sumeeta. Alussa jonkinlaisia “unia” kun laittoi silmät kiinni. Mutta vaikutukset eivät todellakaan alkaneet heti, ja missä ne paljon puhutut “nousut” tai “euforia” ovat? Minä en kylläkään tällaisia saa. Sen sijaan xanorista ja tsopiklonista (tää on jostain syystä mun ihan lemppari lääke, mutta senkin vaikutus on muuttunut vuosien varrella. Mahtaakohan olla kysymys “kestotolesta”? Joskus nimittäin tolet oli niin ylhäällä ettei 10 7,5mg:n tabua sanonut mitään.) saan joskus sellasen ihanan hekumallisen nousuolon. Onkohan siis kysymyksessä se että aineesta saa vasta sitten ne “nousut” kun tietää mitä odottaa, eli pitää käyttää ainetta useampia kertoja saadakseen nousut. Tiedä sitten :unamused:

Voisiko joku tosiaan laittaa meilinä mulle ohjeet hihatukseen, että varmasti teen sen oikein? Ja muutenkin olisi kiva jutella jonkun kanssa ihan privaatisti :slight_smile:

Tota noin, kannattaisko nyt lopettaa koko homma sikseen? Vai mikä vimma sulla on väen väkisin opetella rappionarkkariksi?

^Mä oon samaa mieltä et ei kannata TODELLAKAAN opettaa ketään rännää, etenkään jos käyttää vain lääkkeitä. Lääkkeet TUNNETUSTI tukkivat suonet, koska filtteröinti ei poista kaikkea tablettejen sisältämää maissitärkkelystä ynnä muuta mukavaa juuri suoniin kuuluvaa ainetta. Jostain luin tutkimuksen et tavallinen röökifilsa poista ku puolet. Toisekseekaan ei niitä tabletteja määrätä siks, et niit rätkittäis, se on lääkkeiden väärinkäyttöä ja jos siitä jää kiinni on turha kuvitellakaa saavasa enää mitää lääkkeit. Itellää jääny tuo piikki päälle ja koht aloittaja on tilantees jossa vetää santutkin ränniin ja uskoo niiden toimivan, vaikka ne ei liukene veteen.

Piikkikoukus olevien ku on SAATAVA vedot, oli kamaa tai ei! Itekii oon vetän kädet paskaks ihan vitun huonoil lääkkeil ja tänää kumil ja bubrel, mut kannattaako siihen ketään OPETTAA???

Kaikki rännäävät tietää kuinka rännätään ja monet myös heistä täällä, ketkä ei rännää, joten miks suotta kukaan kävis neuvomaan tuollaisessa asiassa? Eiköhän ois paras antaa sen olla ihan “sisäpiirin juttu”, koska mitä järkeä opettaa joku rännäämään lääkkeitä?!?!?!? :open_mouth: Aina löytyy näit wannabee-nistejä. Sä oot jo ihan tarpeeks nisti et voit kehuu frendeilles rännännees. Tarviiks sitä piikkikoukkua hankkia etenkää ku ei oo mitää järkevää vedettävää. Ja ihan tiedoks et Tramal ja Panacod voi tappaa iv:st käytettynä jos ajattelit muitakin lääkkeitäs (mitä nyt meneekään) rännätä! :astonished:

Tiiä enää pitäiskö itkeä vai nauraa :cry: :laughing: :confused: :confused: :confused:

^ Öh, eikö ole parempi että neuvotaan pistämään siististi, steriilisti ja mahdollisimman sukkana, kun että se menis sörkkiin niitä suonia ja samantein polttais suonen paskaks?? :astonished: Noin kärjistettynä.

Joo lääkkeitten veto on hyvin tyhmää. Älkää tehkö sitä.

Dark Magus, 8 vuoden päästä en enää vedä buprea päivittäin. Se meinaa loppuu ‘lähi’ tulevaisuudessa. Valitettavasti.

[Poistettu päihdyttävän aineen valmistusta koskeva tiedustelu -Päihdelinkin toimitus]
En todellakaan oo pistämässä xanoreita suoneen :astonished: no hätä, kuhan vaan uteliaisuuttani kysyn.

Viesti meni perille. Odotan ehkä sit vaan niit parempia nousuja, ja täältä kyselen sen takia neuvoja, jotta vahingoittaisin itseäni mahdollisimman vähän. Eikä se, että opiskelen ja hoidan joten kuten asiana tarkoita sitä, etteikö minulla voisi olla huono olla tai lääkkeiden väärinkäyttöongelmaa. Tiedostan kyllä nämä asiat ja haen niihin koko ajan apua. Jo tässä vaiheessa. Ettei minusta tulisi rappionistiä. Minulla ei ole kavereita, joille voisi ylpeillä sillä, että “vedin ränniin”, koska he puhuvat normaaleitten aikuisten juttuja. Ja hyvä niin.
No asia tuli harvinaisen selväksi.

Ja tulipa tossa vielä mieleen tänään, että kai se on sitten niin, että kun on rappionisti, niin ainut keino, jolla saa edes jonkinlaista hyvänolontunnetta on se, että foorumeilla pätee vähemmän käyttäneille.
Riskien pienentämistä on se, että täällä neuvottaisiin miten esimerkiksi filtteroidaan dormicum-lääke. Eilen sen tein, mutta ei siitä mitään tullut. Tiedä sitten mitä moskaa sinne suoneen meni. En syytä tästä ketään muuta kuin itseäni, mutta vähän armoa teiltä pyytäisin. 7 vuotta minullakin on ollut takana erilaisia päihteitä (joskus aktiivista aikaa, joskus hiljaisempaa), jos se nyt sitten jotenkin siihen vaikuttaa, että millaista palautetta teiltä saa.

Minua vain yksinkertaisesti vituteeraa tuollaiset ihmiset, jotka yrittävät repiä ne pienemmätkin palaset omasta elämästään ja päteä niillä. Noh, on se saavutus sekin, että on rapanisti ja elämä pyörii pelkkien huumeiden ympärillä. Ymmärrän hyvin kyllä, että jotkut teistä yrittävät varoittaa, mutta tuollaista vihanpuuskaa en ymmärrä. Tiedätte itsekin tilanteen, kun tekee mieli vetää ja yleensä sen myös silloin tekee. Sen vuoksi haittojen minimointia on myös se, että sen vetämisen tekee mahdollisimman turvallisesti ja saa siihen mahdollisimman paljon neuvoja. Minulla ei ole enää kavereita, jotka piikittäisivät, mutta itse sitä nyt olen alkanut tekemään. Toivottavasti en enää… :neutral_face:

:unamused: Tällä foorumilla ei saa sääntöjen mukaan opastaa ketään huumeiden käytössä, joten se on sillä selvä. Ei täällä kaikki päde, vaan yrittää sanoa:“herää pahvi :wink: !”, ennen kuin on liian myöhäistä. Meistä jokainen ilmaisee sen eri tavalla, kyllä muakin ottaa aivoon, kun tapaan jonkun aloittelevan piikittäjän…mieluimmin kannattaa jättää se piikittäminen ja pitäytyä muissa tavoissa, jos nyt kerran on pakko käyttää :smiley:

Sitä itsekin ihmettelen että kannattaako sitä välttämättä ruveta hihaan heittää, varsinkin kun toimii pitempään nöösis. Sitäpaitsi koukuttaa pirun nopeesti vaikka hidasta onkin :wink: (itse korjasin porekoukkua bubrella, nyt bubre koukussa) Muutenkaan ei se hirveän houkuttelevaa ole tämä nistin elämä, ainakaan omasta mielestäni, alkuunhan se voi olla hienoa mutta ennemmin tai myöhemmin tulee se arki ja se ei ole enää yhtään kivaa. Aamuisin mietit kun olet eka pyöriny sängyssä koko yön koittaen saada unta että mistä sais vedot että jaksaa nousta sängystä ylös ja jotenkin toimia kuten ns. normaali kunnon kansalainen. Jos saa vetoapua niin päivä menee ihan “normaalisti” tehden kaikenlaista, voin ehkä jopa hymyillä aidosti ja nauttia kauniista kesä säästä, mutta jos sattuu käymään niin hassusti ettei vetoja saa niin sitten on helvetti irti. Ensin haetaan kaikki pussit ja klikit, johonkin on ihan varmaan jääny edes pieni muru että saa päivän käyntiin, vedot jää armotta ihan liian pieniksi katsos kun toleranssi kasvaa täytyy annoksia lisätä, luita ja päätä särkee mikään eikä ketään ei kiinnosta. Voisi jopa sanoa että painukaa kaikki vittuun!!! Turhaa pärinää ihmisille jotka ei välttämättä edes ole tehny/sanonu mitään pahaa, pakkohan se vitutus ja nitkut on johonkin purkaa, joten mieluiten olisin ihan vaan yksin himassa peiton alla täristen. Hiki valuu vapisee kaikkialle sattuu niinkuin eräs räpäyttäjä ilmaisi asian, oli muuten harvinaisen oikeessa. Tämänkään kirjottamisest ei näytä tulevan yhtään mitään ku ajatukset pyörii vaan vetojen ympärillä. Sopisi tämäkin teksti johonkin muuhun topiciin paremmin mutta menköön nyt näin, siirtäköön joku jos haluu, ei jaksa kiinnostaa. Onko tämä nyt sitten kivaa ja sen arvoista että kannattaa kysyä oikein täältä asti neuvoa miten heität teemun/muuta kamaa hihaan? [Poistettu riskialttiimpien käyttötapojen neuvomista. -Päihdelinkin toimitus] Itse 8 vuotta tuupannut ja 10 vuotta poltellut pilveä. Nyt yritän jättää kaiken paskan kaman ja pelkästään poltella. Mieti kannattaako…