Minulle määrättiin Temesta 1mg ahdistuneisuuteen/tuskaisuuteen.
Aluksi vaikutus oli hyvä, sain mielenrauhan. Nyt kaksikaan kerralla otettuna ei auta enää mitään. En ole edes pahasti ylittännyt annoksia.
Lääkkeitä tarvitsisisin ihan vain pysyäkseni kasassa.
Pitäisikö pyytää jotain muuta, nostaa itse annnosta vai mitä tehdä?
Millainen lääke Temesta (osaan käyttää googlea, mut noin käyttäjänäkökulmasta) on verrattuna esim. bameihin tai muihin bentsoihin? Hyvä huono, onko yleistä et ei vaan “toimi”?
Olen aika uusi bentsojen käyttäjä, en halua riippuvuutta, mutta haluan tuskantunteeseen lievitystä edes hetkeksi.
Jos saisi ihan asiallisia vastauksia, se oli kiva=)
Huhhuh mitä sulle on löyty ensimmäiseksi bentsoksi… ihme kun ei alpratsolaamia eli vaikka xanoria… Varmasti saat tuolla riippuvuuden aikaiseksi. Menee aika pitkälti siihen ettei huomaakaan kun niitä napsii jo päivittäin ja melkein joka vastoin käymiseen / stressaavaan tilanteeseen. Suosittelisin mieluummin kokeilemaan vaikka 25mg risolidia ja jos se toimii hyvin niin hieno juttu!
parempi vois olla joku oksatsepaami tai perus diatsepaami. tai sit klonatsepaami.Eikö sulla oo mitään muuta kun bentsoja kokeiltu,esim.SSRI,jne? kannattaa ottaa lääkäriin yhteyttä jos ei lääkitys tunnu oikeelta.
Apua! Mun isä rakas vainaa oli aikanaan Suomen suurimpia talousjohtajia. Kerran kipuilin päätä ja sanoin et nyt on migreeniä ja iskä sano et ot tästä nappula niin auttaa. se oli Temesta mä nukuin koko päivän. Ajattelin että kun isä sekosi humalassa ja oli väkivaltainen ja ja ihan hullu kännis niin johtuko se tällasest sekakäytöst. meil ei ikin puhunu kukaan ongelmista selvinpäin, tai siis ilman alkoa???
Vähän minulle itellekki tuli “outo fiilis” ku lueskelin tosta lääkkeestä, et mitenkä se nyt minulle sitä määräs.
No, noilla kuitenkin mennään. Siihen asti ku loppuuvat…uutta reseptiä tuskin saan, kun piti riittää aikapaljon pidempään mitä nyt näyttäävät riittävän.
Kuulun myös diagnoosieni puolesta korkean itsemurhariskin ja päihderiippuvuusriskin porukkaan, eli kieltämättä tarkemmin ajatellen aika erikoinen ratkaisu lääkäriltä.
Tietenkin kiitos hänelle siitä, koska lääkkeille oikeasti ollut myös tarvetta.
Hei Tuonelan Koivu! Älä välitä näist muista jutuista. Meillä useilla on täällä ns. suuilaisuudaisuutta tai miten se nyt oli. Käy se itse itsari ihan “terveilläkin” mielessä joskus.
Kamala sanoa, mutta kerran ääriolosuhteissa puhuin ihmisten kanssa (olimme toisella puolel maapalloa), siis opiskelukavereitten kans ja he sanoivat poikkeuksetta joskus tunteneensa et tekis mieli tehdä loppu kaikest.
Jos Sinulle sopii Temesta niin ota vaan, olen usein törmänny ihmisiin joille lääke sopii ja toiselle taas ei. Se on kaikissa lääkkeissä sama juttu, toiselle auttaa toiselle ei.
Sen takia lääkkeitä on useita että etsitään sitä sopivaa. Jos ihmiset tekisivät itsemurhia lääkkeen takia tulisi tosi huono maine lääketehtaalle, lääkärille jne.
Siis kyllä, jokainen lääke vaikuttaa ihmisen psyykkeeseen aivan eritavalla kuin muilla. eli siis älä missään jää ottamati lääkärinmääräystä muitten käyttökokemuksista, oli ne sitten negatiivisia, positiivisia tai sitten viihdetarkoitukseen…
Meillä oli kyllä todella ongelmat myös muista bentsoista ja enemmän alkosta ja ylipäätään hirveästä stressistä Olen Maalaillu seinille turhia piruja. Myös syntyperämme aiheutti vaikeuksia. Ei todellakaan joku yksittäinen lääke. Olen pahoillani että mustamaalasin jotakin lääkettä.
Mulle joku sano et temestaa ei edes määrätä enää kenellekkään…ellei oo ollu vuosikymmeniä koukussa.
Eli mä oon käsittäny sen olevan suht mieto…?? mut että koukuttaa tosi nopeesti. Toisaalta oon taas kuullut että toisilla se oikeesti auttaa. Mulla ei sano edes lista tai 2noita oikein mitään. kummaa.
Siis pääasia oli et kantsii tosiaan vaihtaa jos pystyt niin heti ne johonkin toiseen lääkkeeseen…niistä on tosi vaikee päästä eroon kerran kun alottaa eikä ne loppujen lopuks ees tehoa tai auta mihinkään…tietääkseniI.
Se raja ahdistukseen ottamisen, tavan, riippuvuuden välil on minulle epäselvä… Mä tietty sössin risoliditki jo joskus en tiä millon, siks dokailu viime viikol. Kyl ny ahistaa nii maar päRkkeleest, mut kysees “lienee” niin sanottu vieroitus oire. Kerkesin mä veteleen sen jälkeen ihan kivasti muitaki ja tuntui siltä, et 200mg diatsepamia ei muka “auttanu”. Voi tätä itse petoksen määrää, siis mul. Totta helvetis ne rauhotti ja huomattavasti vähäisempiki määräki ois auttanu, en vaan ollu tolkku pois. Jos niinkus ihan totta puhuis välil täälläki. Huoh. Ja jos joku haluu heittää kivel päähän, haluan muistuttaa, et peilistä katsoo yksisarvinen. Olen siis sangen tunnistettava kadul, joten tervetuloa vaan moikkaamaan. Kun ei tiä itkiskö vai nauraisko, mä valkkaan jälkimmäisen. Mä voisinkin piirtää omakuvan ja ottaa malkia Barksilta, Karl Barksilta ku must Minä Aku Ankas oli joku yksisarvinenstoori. Sori mä en o s a a pysyä asias…
Kyllä se temesta koukuttaa ja pahasti… ja tolet kasvaa ihan älyttömän nopeesti. Ja niitäku popsii niin helposti häviää kokonainen viikkokin pois muistista. Tosin riippuu tietysti siitä miten niitä käyttää…
Oliskos tästä temestasta hyötyä rauhoittamaan / lievittämään jatkuvaa stressiä, vitutusta ja raivokohtauksia? vaikka alla on nyttenkin 4mg/vrk riva mikä on ehkä hivenen “kovemman” luokan benjo. Siis jos ottaisi rinnalle toisen benjon? tosin tuskin siitäkään mitään hyötyä on, oli nimi mikä vaan ku nuo vaikuttavat aineet kumminkin on samoja mitä on käytetty. en tosin juuri nyt muisto onko loratsepaamia tullut syötyä
Vaikutuksethan on tietty yksilöllisiä, mutta kyllä mulla Temesta toimi paljon paremmin ahdistukseen / stressiin / vitutukseen / raivokohtauksiin kuin Rivatril. Temesta 3mg annoksella / pv, poliisit pysäyttivät minut kadulla kävellessäni, koska olin “niin epäilyttävän näköinen”. Eli vissiin vaikutti sitten motoriikkaankin, josta voisi päätellä, että keskushermosto lamaantuu mukavasti.