Itse olen erittäin bentsoille perso ihminen. Sitten sain jostain Temestoja ja mulle sanottiin että ovat samaa luokkaa kuin Xanorit. Paskan marjat! Mulla ei Temestat oikein toimi lainkaan. Kaksi lätkää sain heti ekalla kerralla syödä. Ihme juttu. On oikeastaan ensimmäinen betntso mikä mulla ei toimi.
Rivatril ja Xanor on oikeastaan ne ainoat toimivat benjot NIILLE jotka on jo syönyt pidempiä aikoja bentsoja. tosin menettääpä nekin tehonsa…
Iloinen Temestan käyttäjä ilmoittautuu. Tullut mainittua lääkettä käytettyä jo 1,5 vuotta ja hyvin on ainakin meikäläiselle sopinut. Muihin bentsoihin verrattuna Temesta on siinä mielessä erilainen, että ahdistus häviää, mutta mieli pysyy kirkkaana. Ei väsytä tai tunnu “samealta”. Ei edes silloin, kun ottaa sen verran että on vaikeuksia tuottaa sanoja kielen lamaantumisesta johtuen. Muistiin nuo kyllä vaikuttavat tehokkasti; heikentämällä sitä. Yli 3 mg ja muistinmenetys on varma.
Sanoisin kuitenkin että monista kokeilemistani bentsoista tällä on vähiten negatiiviseksi kokemiani sivuvaikutuksia. Annokseksi on ainakin itselle riittänyt 1-3 tablettia ahdistuksen voimakkuudesta riippuen. Mietoon vitutukseen 1 mg, oikeaan ahdistukseen 2 mg ja kauhun tunteisiin 3 mg. Pahimpaan ahdistukseen otan siis tuon 3 mg ja usein yhden Ataraxin vielä samalla sekä beetasalpaajia. Sitten yleensä helpottaa.
Toleranssista sen verran, että kyllähän sitä tolea tulee jos noita päivittäin napsii. Ihan samalla tavalla kuin minkä tahansa muunkin bentson kanssa. Itse pidän aina taukoa jos olen niitä muutaman viikon joutunut syömään putkeen. Pyrin välttämään turhaa käyttöä ja siis ottamaan noita vain silloin kun oikeasti ahdistaa. Näin on pysynyt toletkin alhaalla ja edelleen toimii tuolla 1-3 mg annoksella ja hyvä niin. Haitat lisääntyvät annoskoon kasvaessa, joten toleranssi kannattaa pitää alhaalla. Itselläkin joskus mennyt käsittämättömiä määriä bentsoja, esim. viime kesänä. Koko kesästä en sitten muistakaan mitään. Kohtuus kaikessa, kuten sanotaan.
Lujan rohdon sulle ekana määränny ekaks rauhottavaks. Nopeesti käy tolleen et toleranssi kasvaa nopeesti ja käy just noi et saat ekaks vetää yhde napin sijaa kaks, kohta kolme jne. että vaikuttaa. Ettei koko ajan tarvis syödä ahdistukseen niin just joku pitkävaikutteinen rauhottava esim. Xanor depot vois olla hyvä. Ei vaikuta nii nopeesti, mut antaa tasasemman rauhottavan olon pitkin päivää. Sit lisäks joku nopee bentso vaikka pami, jos tulee joku hankala paikka ni saa nopeeta helpotusta.
Öh… Tuota noin… Eiköhän tuossa parempi vaihtoehto olisi mennä niin päin, että se Diapam jatkuvana lääkityksenä ja Xanor sitten satunnaisesti, jos joku oikein paha paniikki iskee, eikä diatsepaami riitä jeesaamaan siihen kohtaukseen. Alpratsolaami nyt kuitenkin on alpratsolaamia, vaikka kuinka depot-muotoon olisi pakattu ja kyllä sen kanssa homma käsistä karkaa helposti depottinakin, vaikkei toki ehkä niin helposti kuin nopeana versiona. Diapam nyt ei todellakaan ole mikään nopea benzo, vaikka suht nopeasti nouseekin, vaan sehän on juuri kaikkein pitkävaikutteisin, joten sinänsä sitä on turha johonkin joskus harvoin iskevään, yksittäiseen ja nopeasti ohitse menevään paniikkikohtaukseen syödä. Jatkuvana lääkityksenä taas ehkä paras Rivatrilin ohella.
Mulla henk.koht. loratsepaamilla on aika sama efekti, kuin alpratsolaamillakin, vaikkakin loratsepaamia pitää yleensä toki ottaa enemmän, miedompi kun on. Temesta auttaa siis oikein hyvin ahdistukseen ja olon normalisoimiseen, mutta vain silloin tällöin otettuna ja sitten on pantava asialle stoppi ja palattava takaisin tuttuihin ja turvallisiin Rivoihin. Muuten määrät alkavat nousta hetkessä, eikä mikään tunnu enää riittävän.
Mulla ainakin temesta auttoi todella hyvin ahdistukseen ja jännitykseen.
Loratsepaami on omalla kohdallani kaikista benzoista/niiden johdannaisista euforisin.
Vedin temestalla ja viinalla sellaset kuosit että meinasin kuolla,oli kivaa.