Tatuoinneista

^ Hö, no varmasti ottaa päähän! Pikaista toipumista sulle, et pääset taas nakuteltavaksi. :slight_smile:

Nyt kun tässä on ollut tätä tatska-keskustelua, ja katsellut noita kuvia, niin mullekin on tullu taas kauhee hinku päästä ottaa se peitekuva ton roiskeen päälle. Siis ei se nyt niin ruma ole, etteikö sen kanssa vois elää (ois muuten ollu kyllä aika vaikeet 10v… :unamused: ) Ja mun siskoni sanoin “ei se mikään ruma ole, se on ROK!” :smiley: Mut kun itellä on mielessä se, millanen siitä piti tulla, ja kun toi ei ole sinne päinkään, niin harmittaahan se. Syy siihen, miks en oo saanu otettua siihen peitekuvaa, on sen hankaluus. Vaikee suunnitella mitä siihen ottais, kun se pitää saada sopimaan yhteen ton vanhan kanssa. Olenkin miettinyt et pitäisi varmaan konsultoida ihan ammattilaista tässä asiassa. En oo vaan tehny sitä vielä, koska en oikeen tiedä miten ne hommat yleensä toimii? Tuskin kukaan ilmaiseksi mulle siihen mitään suunnittelee, mutta en myöskään haluu maksaa suunnitelmasta, jota en sit mahdollisesti haluakaan ottaa…? :confused:

Kannattaa käydä tosiaan liikkeessä ihan kyselemässä ja kertomassa omia ajatuksiaan ja mieluusti paperille printattuna millaisen siitä saisi, melko hyvin noita kyhäelmiä saa peiteltyä esim tekemällä hieman taustaa ja suuremmalla kuvalla kuin siinä on, myöskin jos käyttää taustalla väriä niin saa osan röpellyksistä pois näkyvistä. tietty jos sinulla sattuisi olemaan hyvät suhteet tatuointiliikkeeseen kenellä on tuo laser, niin saisit häivytettyä sen melkein kokonaan siitä pois minkä jälkeen siihen olisi vielä helpompi tehdä uuden kuvan, tosin tuo laser tuppaa olemaan kallis. Ei ne suunnittelusta yleensä paljoa ota, eikä ala suunnittelemaankaan ennekuin päästy ns yhteisymmärrykseen millaisen siitä pitäisi tulla, itse olen antanut tatuoitsijalleni aina vapaat kädet muokata omia kuviani hieman (meidän näkemys vastaa toisiaan 99%:sti) paremmin istuvaksi / paremman näköiseksi. Kuitenkin kuvittelen, että kuvasi ei ole mikään koko selänkokoinen, niin en usko suunnittelun olevan vaikeaa / päästä yhteisymmärrykseen. Kannattaa myös hieman kilpailuttaa liikkeitä (varsinkin jos asuu isommalla paikkakunnalla) ja kysellä tutuilta laadusta/hinnasta. Itselläni on yksi paikka missä on tällä hetkellä varmaan 3-4 tatuoitsijaa ja heistä en antaisi kuin yhden tehdä minulle leimaa, nimittäin kaksi leimaa on mennyt vähän pitkin vittuja tämän yhden “ammattitatuoitsijan” osaamattomuuden takia, tosin voi olla, että hänkin on kehittynyt roimasti tässä useiden vuosien myötä, kuitenkaan sitä riskiä en ota. pitäydyn tällä yhdellä ketä tekee aivan törkeän siistiä jälkeä joka on minun ns vakio tatuoitsijani keneltä saan roimia alennuksia myös. Poikkeuksena tosin jos Eric Kueh saapuu suomen vierailulle taas niin koitan saada aikaa hänelle jos on rahaa silloin tai jos on tässä euroopan alueella matkustelemassa. pistän muutenvain linkin hänen sivuilleen http://www.71stskinslavery.com/ ei voi kuin ihailla hänen kädentyötään, noihin jää koukkuun ja katselee aina uusia kuvia mitä tulee roimasti (facebookissa myös tulee usein hänen kuviaan, mutta ei pääse kaveriksi kuin hänen myöntämällänsä ja kirjoittamalla hänelle yv:tä. yhtenä onneekkaana olen päässyt hänen kaverikseen ja ei voi muuta sanoa kuin, että helvetin hienoa päästä katsomaan kaikki hänen uusimmat kuvansa heti melkein teon jälkeen hän kun on aktiivinen facebookin käyttäjä.)

EDIT: Tuolla on myös noita cover-up kuvia, melko isojakin kuvia on saatu tehtyä ilman laseria uusiksi, moni tehnyt samanlaiseksi/samantyyppiseksi, toiset taasen kokonaan erilaisen kuvan.

Enpä usko, että väärinkäyttäjillä on sen enempää tatuointeja kun muillakaan. Muilla ne eivät ehkä ole näkyvillä. Itsellänikin on tatuointi, enkä ole edes juonut tähän ikään (riittää kun joku muu juo). Mun tatuoinnin paikkaa mietin kauan, ja koska halusin sen sydämen lähelle (edesmenneen lapseni kuva) piti sen verran siirtää, ettei näy töissä.

Yleensä en hyväksy tatuointeja, varsinkaan isoja mutta tuo pieni muisto kuolleelle lapselle on hyvä syy ja jos joku erehtyy kysymään esim. saunassa jossa se näkyy niin kertoo syyn niin tulee hiljaisuus. Se on paikallaan ja hyväksyn täysin. Otan samalla osaa jos yhtään helpottaa.

Kiitos :slight_smile: Olen asian mielessäni käsitellyt, ja 15 vuotta mietin, otanko vai en, ennen kuin otin. Pieni enkelini vain saa kaverinkin, toisen pienen enkelin, siihen vierelleen. Eikä se tosiaan näy kuin saunassa, mutta sielläkin käyn vain perheen kesken :slight_smile: Mulla on omat syyni siihen.

Kaikkea hyvää sinullekin!

Olen surullinen sun enkeleiden lisääntymisestä, niissä ei ole mitään häpeämistä yleisessä saunassakaan. Kannat ne ylpeydellä vaikka syy on niin surullinen, harvoin menen sanattomaksi mutta nyt menen.

Mikä ei tapa, se vahvistaa. Tai jotain. Onneksi he eivät ilmeisesti kärsineet, ja enää niin ei voi käydä. Pitää oppia taas elämään, ja Taivaan Isän luona on hyvä olla, ei ole kipuja, ei tuskia.

No, jotain iloisempaa väliin, ja lasten ohjelmat loppuu kohta, eli vilske alkaa :wink:

Mikä NK:lla on tatuointeja vastaan? :slight_smile: itellä ainakin on ISOJA tatuointeja, jalkaa koristaa varpaista polveen asti iso enkeli missä kuolleen siskoni nimi, vasemmassa jalassa lasten nimet ja tullaan täyttämään kokonaan ympäriltä jollakin pilvien yms sekoituksella. koko käsi tulee pian olemaan peitossa japaniaiheista kuvia ja perinteistä kuviontia. muualla kroppaa muihin liittyviä. Ei itseä ainakaan haittaa vaikka ketä katsoisi vinoon saunassa, tai vaikka kesällä jos satun käyttämään shortseja + t-paitaa, Oikeastaan nautin siitä jos joku kattoo vinoon, usein kuitenkin moni tulee ihailemaan ja kyselemään kuka on tehnyt esim terassilla kun on muutaman rohkaisuryypyn ottanut ja uskaltaa tulla juttelemaan, yleisissä saunoissa jotkut uskaltavat tulla kysymään saako tulla lähempää tarkastelemaan. Jotkut kauhistelee, kaikkiahan ei voi miellyttää. kuitenkaan töitten saantia ja asiakaspalvelua ei ole haitannut kun sormissa eikä kaulassa ole mustetta lainkaan, eikä varmaan koskaan tule olemaankaan. Perusteluna se, että näyttää rumalta kun on vanha niin menee ryppyiseksi, no sittempähän on, moni on kiinnostunut alkamaan tatuointi harrastuksensa vasta yli 50 vuotiaana, näitä tunnen paljon ja käy säännöllisesti jatkamassa esim koko selän (hartioineen, kylkineen) kuvaa. Asuntolaina maksettu, autot yms maksettu ja ylimääräistä jää niin moni innostuu silloin tähän harrastukseen, joka on yksi taiteenlajinsa. Tosin eiväthän kuvat ole muita miellyttämään muutakuin itseään, onhan noita rumia tullut aivan helvetisti vastaan mitkä on joutunut kokonaan peittämään uudella ja ammattitaidolla, kun koko käsi ollut pelkkiä räpellyskuvia ja kaikki eriaiheisia. Henk. koht. saan ainakin hyvän mielen itselleni kauhistuttamalla tai ihastuttamalla ihmisiä tatuoinneillani, mitkä tulevat 10vuoden sisään peittämään varmaan suurimman osan kehostani (naamaa luukunottamatta, paitsi korviin voisin ottaa pienet tatuoinnit ihan vaikka vain sen takia kun haluan tuntea miltä tuntuu kun tehdään ruston kohdalla leimaa.)

Samaa ihmettelin minäkin, ja erityisesti sitä et pitää ilmeisesti olla jokin erityisen traaginen syy, jotta tatuoinnin ottaminen on hyväksyttävää. :confused: Näin NK: logiikan mukaan ainakin. Tai sitten jokun “pieni, joka pysyy koko ajan piilossa”. Pyh! Jotenkin kieroutuneelta kuulostaa mun korvaan.

Edelleen korostan sitä, että ryppyinen se nahka tulee olee joka tapauksessa jossain vaiheessa, eikä se silloin ole erityisen kaunis kellään, oli siinä tatuointeja tai ei! Vai voiko joku väittää että nämä sympaattisen kauniit mummelit olisivat jotenkin perus-nahanvärisiä ryppysiä mammoja rumempia?

Hienoa iina kun jaksoit laittaa pari kuvaa, itse en vaivautunut. Ei siis mitenkään ole rumentanut ryppyistä ihoa. Niinkuin sanoin jotkut tekee jopa tuossa iässä vielä tatuointeja itselleen, vaikka ikää olisi jo 70vuotta ja oltaisiin kiikustuolissa…
Melko karulta kuulosti tuo kyllä, että tarvitsee olla kuolemaan tjsp liittyvä syy. ja sekin vielä pieni. itse ainakin otin edesmenneen siskoni muistoksi puolen jalan kokoisen enkeli tatuoinnin + muisto tekstit niinkuin edellä mainitsin, en mitään pientä enkeliä mikä on piilossa. Varmasti näkyy jos on shortsit jalassa vaikka katsoja olisi silmälaseja tarvitseva eikä niitä käyttäisi. samaten näkyy kyllä lasten nimetkin, ehkä jopa otan nimien lisäksi heidän vauvana otetut käden jäljet myös nimien viereen, kuvat ikävä kyllä ei mahdu :confused:

On kuitenkin sellaisia työpaikkoja, joissa tatuoinnin näkyminen ei ole kovin hyväksyttävää. Esimerkiksi mun asiakkaat kyl tietää tatskani, ovat sen nähneet, mutta kun menen “rahan kerjuu reissuun” rahoittajien kanssa,ei se oikein sovi, että kauluksestani näkyy tatuointi, joten se on tehty avokauluksisimman työpaitani mukaan sivuun.

Lisäksi musta jokaisella on oikeus mielipiteeseensä.

Tottakai mielipiteitä on yhtäpaljon kuin ihmisiä. kuitenkin NK:n periaate on hivenen kieroutunut / oudoksuttava. Ja kyllä tiedän, itse tein työkseni ennen sairastumistani asiakaskäyntejä paljon päivässä, ja missään ei näy tatuointini, eli ei ole kaulan lähelläkään, jos paitaa venyttää takaa tai edestä niin sitten alkaa näkymään tatuoinnit. kuitenkin etikettinä työssäni oli pitkähianen liituraitapaita ja housut (asialliset farkut hyväksyttiin) joten mitkään tatuointini ei näkynyt. eli 90% kehostani voisin/voin peittää tatuoinneilla, ettei niitä esim työnantaja / asiakkaat näe. Ellei sitten tule duunipaikka missä ollaan t-paidan kanssa ja shortseilla, ja jos näin on niin se tuskin sitä työpaikkaa haittaa, että on tatuointeja. ja onhan noita asiakaspalveluissa ja kassoilla näkynyt paljon millä on korvat levitettynä levitysrenkailla ja molemmat kädet täynnä tatuointeja t-paita päällä. Ompahan niitä tatuointeja työnantajilla ja korkeammilla pomoillakin ollut…

No mun työpuku on uimapuvusta liituraitaan, joten mulla se ei ihan toimisi :laughing:

Itse en näe NK:n mielipidettä noin kriittisesti, mut kai ammattitauti :smiley:

Itse näen melkein kaikki välillä vähän turhankin mustavalkoisesti :laughing: varsinkin kun kivut on suuret ja unet monta viikkoa ollut hukassa :laughing:

No mut se on ihan ymmärrettävää kun on ihan rikki. Ei silloin jaksa muitten mureita kantaa, hyvä kun omansa just ja just. Työssä on se hyvä puoli, että mureet kuuluu virka-aikaan,vaikka kyllä mietin omalla ajallanikin joskus asiakkaita. Liiankin usein.

Myönnän olevani vanha ja konsetaviininen, aika pieni paha tässä mailmassa. Haluaisin jenkkityyliin kodinturvajoukot ja se on porkkanan syöjille kauhun paikka, jos mun siskon kolmea tytärtä joku “väärin” käyttäisi olisin odottamassa vapautusta ja kolmas askel olisi viimeinen, pyrkisin anatomiaa tuntevana aiheuittä lopullisen liikkumattomuuden joka pelastaisi mut murha syytteellä ja olisi pysyvän vamman aiheuttaminen.

Ehkä pärjäämme Suomessa kuitenkin vielä kevyemmin arsenaalein :unamused: Terveisin toinen konservatiivi :smiley:

Voi kun pärjäisimme, mut lukee lehtiä niin kotimurtoja tehdään tässä lähelläkin niin että sisällä ollaan. Sorkkaraita väliin ja tuplalukotkin lähtee ja sekunnissa, mulla on lippaat täynnä ja vain yhdessä johon lapset ei pääse käsiin on pati piipussa ja varmistin pois, jos rosmo kysyy rahaa niin sanon kaapinpäällä olevan ja mäannan kymmenen reikää laskee patolooki ja mä sanon että se piripää putos onneksi viimeisellä.

Toki jokaisella on oikeutensa mielipiteeseen. Yleensä niille kuitenkin ois hyvä olla joku perustelu, jos jotain väittää. Muuten on aika vaikee ottaa todesta. Ja tässä tapauksessa se perustehan löytyikin, mutta sepä se just olikin, joka mun mielestä oli erittäin ristiriitainen ja omituinen.

Niin, niitä työpaikkoja tosiaan on, joissa tatuoinnit eivät ole hyväksyttäviä. Valitettavasti. Toivonkin että maailma muuttuisi tässäkin asiassa suvaitsevaisemmaksi, antaen ihmisille vapauden olla oma itsensä, ja ilmaista itseään vapaammin.

Selkärangan peittävä kuva estää onnettomuuden jälkeen leikkauksen että istukoon rullatuolissa sitten.