Ajattelin vain kysya miksi nisteilla ja meilla laakkeiden vaarinkayttajilla on enemman tatuointeja muihin verrattuna. Itsella on 5 kuvaa ja yksi arpitatuointi yhdistelma nyt tyon alla. Osaako muuten kukaan taalla sanoa, etta kuinka kauan arpitatuointia pitaa repia auki? Itse olen nyt repinyt tuota tahtea auki kolmisen paivaa ja eilen viilsin sen alle ristin, tuota ristia ainakin taytyy viela repia auki ainakin pari paivaa.
jaa a kyllähän sitä itekkin leiman omistaa mut itellä osa syy on alkoholi, oisin kyl varmaan muutenkin ottanu.
ei kun tuolla paihdekuntoutuksessa varmaan jokaisella on ainakin yksi tatuointi, itse olen jo jaanyt niihin koukkuun. 4pv varaamaan uutta aikaa. Saa nyt nahda miten nama mun itse tekemani arpi tatuoinnit onnistuu, ehka jopa ihan hyvin silla tanaan huomasin viiltojen olevan aika syvia. Sen tiedan etta jos tekee liian pintaan niin sitten se ei onnistu. Ajattelin vain, etta ajautuuko naista laake ja huume touhuista johonkin anterground kulttuuriin suoraan, missa tatuoinnit ovat paljon hyvaksytympia kuin tavallisten ihmisten seurassa. Kylla munkin anoppi aina jaksaa muistuttaa siita kuinka kamalaa on sotkea ihoaan, mutta eihan se mun anopille kuulu
Mä tunnen kylläkin useita narkkareita, joilla ei ole yhtäkään tatuointia tai lävistystä. Mulla itelläni on yksi tatuointi.
^ ja ^^ komppaan. Ehkä sellasia karumpia tai iteväsättyjä saattaa nähä useemmin kuosittelijoilla, mutta muuten tuntuu tatuointeja olevan nykysin jokasella alle keski-ikäsellä.
Ite en hirveesti välitä niistä, eikä itellä olekaan yhtään. Tuskin tuleekaan, herättävät mussa vähän sellasen white trash -tunteen.
Eipä ole itsellänikään yhtään tatuointia. Pari kertaa oon harkinnu. Ei ole kovin tärkeältä tuntunut koskaan.
Ok ehka oli liian karkea yleistys, mutta jotenkin vain tuntuu, etta niita on enemman narkeilla ja vaarinkayttajilla tama siis perustuu pelkastaan omaan nakemykseen ja kokemuksiini.
Eihän garion edes tehnyt mitään yleistystä, että tatuonnin/lävistyksen omistaja olis yhtä kuin huumeiden/ lääkkeiden väärinkäyttäjä! Ok, hän teki yleistyksen, että käyttäjillä olis niitä enemmän kuin muilla ihmisillä, mutta missään kohtaa ei kirjoittanut, että ne automaattisesti kuuluisivat yhteen. Tietysti on monia käyttäjiä, joilla ei ole tatskaa eikä lävistystä, ja vielä useammin päinvastoin. Mut underground-kulttuureihinhan nuo molemmat ilmiöt vahvasti kuuluvat, joten sikäli niiden yhdistäminen ei ole mitenkään karkeaa yleistystä.
^ Jos ja kun underground-ilmiöstä tulee muotia, niin häviääkö sen alkuperä jonnekin? Ei. Sieltä se edelleen on lähtöisin, ja sinne sen edelleen voi liittää.
Tatuoinnit/ lävistykset itsessään eivät ole rumia tai kauniita. On olemassa sekä että, riippuen siitä miten ja minne se on tehty, eli miltä se näyttää.
Naurettavaa, miten jotkut tekevät niistä ongelman. (Esim. työpaikoilla tai vaikka just anoppilassa.)
mietin kysymystä ja tein teorian: nuorena kapinalliset tyypit haluu tehdä jotain radikaalii nii ne ottaa tatskan ja sama homma kamassa paitsi et se on myös laitonta ja jännää, näin syntyy tatuoituja kamapäitä.
Mä maksoin rahalla että sain ottaa kummitytöltä huulesta semmosen renkaan jossa pallot päissä, lupaus oli jo vanha kun sai sairaanhotajan viran ja ne sanoi että suositus olisi poistaa. Jesses että oli kovaa tavaraa vaikka mulla hyvät pihdit, no rahat pöytään ja asia selvä.
En edes jaksanut lukea muiden kommentteja, itse en ole koskaan käyttänyt huumeita ja tatuointeja löytyy “sopivasti” ja koko ajan leimataan lisää, välillä tehdään 8tuntia kerralla ja pari kertaa viikossa, nyt projektina koko käden tatuointi mikä peittää 99% ihosta. (Tatuointeina on isoja kuvia esim enkelistä siskoni muistoksi, lapsieni nimet yms yms ja omia intressejäni, esim käsi tulee olemaan pelkästään vanhanajan japani aiheinen ja on noin 30-35% valmis vaikka työtunteja on helvetisti jo takana.) itse olen luottotiedot omaava, kahden lapsen isä ja oman kämpän omistaja. Ei tuota voi oikein verrata, että nistit olisivat se ketä kantaa tatuointeja, toki näkeehän niitä töhrittyjä käsiä helvetin paskalla jäljellä kun omaviritteisellä partakoneella tehty ja ties millä musteille, hyi helvetti… Itse omaan monta kaveria millä on 50% kehosta kokonaan peitetty, tosin moni on itse tatuoitsija ja on liikkeissä töissä, ei mitään kotiväsäyksiä, ellei muutamaa lasketa ketä on tehnyt täysin steriilin huoneen kotiinsa ja käyttää vain kertakäyttöneuloja ja eikä uusinkäytä värejä, myöskin autoklaavit yms tarpeelliset löytynee… ja mitä arpitatuointeihin tulee, näitä ei käsittääkseni tehdä kovin pienillä paikkakunnilla, itsekin olen harkinnut ottavani arpitatuoinnit, eikä sitä mitenkään revitä!! vaan tehdään järjestelmällisesti steriilipakkauksista otetuilla kirurgin veitsillä ja iho otetaan kokonaan nätisti irti, ei mitenkään raaputeta tai revitä, hankalempi operaatio on kielen halkaisu, siinä tarvitaan paljon ammattitaitoa ja myöskin ompelemista. laitampa vielä arpi"tatuoinnista" kuvan miltä se pitäisi näyttää parantumisen jälkeen (Ei muuten mikään ruma, vaikka koko selän kokoinen ja naisella)
http://www.madmaxtattoo.com/html_files/arpitatuointi.htm Tässä hoito-ohjeita ja hieman osviittaa miten ne kunnolla tehdään
PS: tuollaisella repimisellä saatat saada erittäin pahan tulehduksen / verenmyrkytyksen jos oikein “lykästää”.
“Polttomerkeissä sinun tulee vähintään kerran tai kahdesti poistaa rupi. Poista taas uudelleenkasvanut rupi kuvion suuntaisesti. Harjaamisessa käytetään kovaa hammasharjaa tai kynsiharjaa ja ihoaluetta kannattaa liottaa lämpimässä vedessä ennen harjausta.
Koska haavaa pidetään pienen tulehduksen alla, sopiviksi ärsykkeiksi sopivat esimerkiksi hammastahna, viinietikka ja veteen liotettu sitruunahappo.”
Ja tuo on melko vanhanaikaista, että nisteillä, merenkulkijoilla ja vankilassa olleilla on tatuointeja… Kyllä niitä on melko paljon opettajilla, korkeasti kouluteilluilla lääkäreillä, korkeilla paikolla istuvilla, julkkiksilla, taviksilla, tosin jos itse tienaisin esim 10kertaisesti enemmän kuin nyt, olisin itse paljon enemmän tatuoitavana, vähintään kerran kuukaudessa, nyt se rajoittuu melko pitkälti rahatilanteen mukaan ja miten saa säästettyä ylimääräistä. Myöskin löytyy industrialia eli korvan läpi menty kahdesta kohtaa ja lyöty 1.6mm kirurginterästä läpi molemmista ja piikit päissä + muita korviksia, Työkseni (Ennen kuin sairastuin) kuljin asiakkaiden kotona, messuilla, näyttelyissä yms. myös 50-70+ ikäisiä ihmisiä ollut erittäin paljon asiakkaana, eikä ole moksiskaan, tulevat vain kyselemään miten on saatu tehtyä (yleensä heitän vitsillä, että ammuin naulapyssyllä ohi), tatuoinnit saan piilotettua kehostani kokonaan en käytä shortseja ja t-paitaa, naamaan tai kaulaan ei tule koska saattaa pilata monet työmahdollisuudet. Sukulaiset, esim vanhemmat, mummut yms on asian hyväksyneet, eikä kauhistele, anoppi kyselee välillä saisinko hommattua hänellä tatuointi aikoja yms, ja eipä ole hänellekään eikä appiukolle ensimmäiset (myöskin heidän lapset kyselevät aikoja ja lapsilla tarkoitan yli 16vuotiaita, kun satun tuntemaan paljon tatuoitsijoita, siis niitä ketä tekee työkseen liikkeessä), ei myöskään vaimollani lävistykset tai tatuoinnit. Omat vanhempani ei ollut aluksi niin suvaitsevaisia kun menin ensimmäistä ottamaan, mutta kun näki lopputuloksen niin käsitysmuuttui, näimpä olen jo monet vuodet saanut synttärilahjaksi rahaa tatuointeihin, ne ovat osa minua ja kaikki kertovat omasta elämästäni / persoonastani ja kiinnostuksestani asioihin. Toki näkemyksiä on monia, onko rumaa vai ei, sekin riippuu paikasta ja millainen tatuointi on ja onko se tehty hyvin, itse odotan kuin kuuta nousevaa erästä borneolaista kuuluisaa tatuoitsijaa tulevan taas suomeen ja jos saisin ajan hänelle (Voittanut erittäin paljon palkintoja) ja nähnyt hänen kädenjälkeensä livenä paljon, kuvista erittäinpaljon. Se on jo kuin taidetta kun vertaa esim telkkarissa pyörivän L.A inkin kat von d:n tatuoinnit (ei osaa kuin tehdä muotokuvia…)
Jep. Mulla on yks tatuointi, jonka ulkonäkö harmittaa, paikka ei, vaikka hyvin näkyvällä paikalla onkin. Olin itse suunnitellut kauniin ja koristeellisen kuvan, ja oli vaan niin hemmetin kiire mennä ottaa se etten voinut odottaa että olis ollut rahaa, vaan menin kaverin kaverille, joka just jossain linnassa on niitä roiskeitaan hakannut. No eihän siitä sellaista tullut, kuin olisin halunnut. Nyt se on kuitenkin ollut tossa jo yli 10 vuotta, se on jo osa mua. Peitekuvaa suunnittelen silti edelleen. Isä oli poikaystävälleni kuulema ihmetellyt et miks en mieluummin mee poistattaa koko roskaa. Ei. Se on jo osa mua, mulla hyvin merkityksellinen, enkä mä siitä luovu.
Toinenkin pikkuruinen on, joka tosin on peitossa suurimman osan ajasta. Siinä taas vähän harmittaa sen kliseinen paikka lapaluussa, mutta sekin on ollut jo yli puolet elämästäni mukana, ja muistona myös erittäin merkityksekäs. En kyllä luopuisi siitäkään.
Keräsin vähän kuvia tatskoista, joita itse pidän kauniina.
Ekana tällasia aasialaisia.
Tää on musta todella kaunis. Mietityttää vaan et onkohan sen nännejä vähän shopattu, ku ovat niin saman väriset kuin tatskan värit…? Tai sit se on ottanu pinkkiä väriä niihinkin?! Auts!
Tai sit on shopattu koko tyttö? “Asusteetkin” näyttää niin epäaidoilta. Mut kaunis on tatuointi kuitenkin.
Sit nää tällaset tatutoidut fiftari-tytöt näyttää hyvältä, vaikka ovatkin nyt niin muotia.
Erityisesti miehillä jotku nää tällaset kokovartalotatskat on aika upeita. Ei mikään maailman paras kuva, mut esimerkkinä kuitenki ajaa tarkoituksensa.
Ja viel pari hienoa, jotka tuli vastaan.
Tatuoinnit on taidetta, jossa kanvaasina on ihmisen keho. Tottakai ne näyttää paremmilta, mitä paremmassa kunnossa se kanvaasikin on. Niinku nyt kaikissa noissa mun esimerkkikuvissakin on aika täydellistä vartaloa. Iän mukana se keho nyt kuitenkin rypistyy ja nahka löystyy ihan kaikilla. Et ei se paljas valkoinen/ tumma selluliittinahka musta sen kauniimpi ole, kuin musteella koristeltu. Joko tän taiteenlajin hiffaa tai sit ei.
Jaa-a. Ehkä niihin kiinnittää huomiota vaan enemmän nisteillä. Tai en mä tiä. Itelläni on yksi leima
Kyllä laatu korvaa määrän, kummitytty tekee mutta vain selvälle asiakkaalle ja panee miettimään eikä paikkaan jota normi vaatetus ei peitä. Otin omakätisesti häneltä pois huulilävistyksen kun työpaikalla ei oikein hyväksytty sitä (sairaanhoitaja) kovaa rautaa on ja ei tullu mulle ihan halvaksi kun lupasin määrätyn maksun heti kun oli hankkinut. Pieni hyvintehty voi olla hieno kun pitää ajatella että vanhetaan ja ryppysessä nahassa se ei ole komee.
Ompa noita tullut nähtyä yli 70 vuotiaillakin melko reippaasti, ei se sen rumempi ole kuin rullalle mennyt nahka. Tuota ihmettelin kun puhuit, että tarvitsi katkaista jollakin? kyllähän ne lävistykset ihan laitetaan niin, että saa vaihdeltua lävistyksiä yms, suurimmassa osassa kierteet. Ja totta, kännissä ei kannata mennä ottamaan tatuointia ja sitä ei kyllä alan ammattilaiset edes känniselle tee, edes krapulassa sitä ei kannata tehdä, vaikka olisi jo vuosi sitten sovittu kuva ja paikka ja suunniteltu tarkkaan ottaako vai ei, koska jos on alkoholia veressä → ohentaa verta → haittaa helvetisti tatuoitsijan työtä kun veri valuu eli hankale tehdä kuvaa / jopa joutuu keskeyttämään jos isompaa projektia tehdään (määrittele iso? joillakin kestää sen vuoden vaikka jokapäivä hakataan tästä hyvänä esimerkkinä yakuzat kenen luoksi muuttaa tatuoitsija vuodeksi tekemään tatuointia). No pointtina kumminkin, ei kännissä eikä mielellään krapulassa ja ammattilaisen kädessä kenellä streriilit laitteet ja värit. myöskin värit ei tule pysymään kunnolla jos tehty alkoholin vaikutuksenalaisena, myöskin jälkihoito on noin 50% koko tatuoinnin pysyvästä laadusta kiinni (Olettaen edelleen, että sen on tehnyt taitava tatuoitsija, myöskään vaikka olisi liikkeessä tehty ei takaa hyvää laatua, tatuoitsijoita kun on niin moneen lähtöön, sitä taiteen lajia kun ei koskaan täydellisesti opi, aina paranee, samaten kuten esim piirtäessä yms monessa muussa asiassa, vaikka pullanleipomisessa )
Kunpikaan nuppi ei lähtenyt jenkaamalla niin pantii sit poikki, mulla on hyvät pihdit joten katkaistiin ja oli helppo ottaa pois ja arpeakaan ei jäänyt.
Juu ja nuo huuli korut tehdään 1.2mm kirurgin teräksestä, itellä menee kahdesta kohtaa korvasta läpi 1.6mm missä molemmis puolissa jengat, niitä kannattaa välillä vähän pyöritellä auki niin ei jämähdä. Huuli on siitä hyvä, ettei jää kuin pieni piste kun paranee. tiedä sitten miten mahtaa tuon oman korun kanssa kun ottaa pois, että jääkö ikuinen reikä kun kestikin parantua 10kk ja vaimolla kesti reippaasti yli vuoden, ruston läpi kun mentiin molemmista päistä. Tosin eipä sitä huomannut, kun joutui ottamaan pois leikkauksen ajaksi osan koruista. nuo ketä korviaan levittää (itse en pidä kovinkaan kauniina) niin kun ne ottavat pois niin siinä kyllä tarvitaan napsaista kokonaan korvalehti poikki ja ommella kiinni.
Yleensä sellaset tatskat, jotka on ripoteltu ympäri kroppaa ilman et ne mitenkään liittyy toisiinsa, on karmeita. Silleen et lapaluussa on joku ruusu, ristiselässä tribaali, hauiksessa piikkilanka, rinnassa tähtiä, lantiolla vaikka joku keiukainen ja nilkassa merimakkara. Ne on ihan hirveitä. Jos ottaa tatskoja ympäri kehoa, pitää niiden olla jotenkin yhtenäisiä, ja myös sommiteltu huolella.
Huomasin just et Rihannallahan on tatskoja ympäri kehoa, mut nepäs onkin tosi mageita. Äkkiseltään kun katsoo kuvia naisesta, ei niitä huomaa. Tai mä en ainakaan ole aiemmin niitä huomannut, vaikka oon nähny naista kuvissa ja ohjelmissa. Useimmat sen tatskoista on tekstejä, muut pieniä kuvia. Tekstien sisältöön en nyt ota kantaa, mutta hienolta ne näyttää.
Toi vika on mun ihan lemppari, se siinä kyljessä. Kaunista tekstiä ja kauniilla paikalla! Noista sormi-tatskoista tykkään myös. Jos mulla olis kauniimmat kädet, niin ottaisin ehkä myös, siis just tohon sormien sisäpuolelle. Ei silleen et ku laittaa kädet nyrkkiin ni sit niis lukee jotain LOVE/HATE tms… Vaikka kyllä ne sellasetkin voi olla ihan mageita. Jollain muulla tekstillä tosin…
iinalta tulee kyllä hyvää tekstiä Paljon ollaan samoilla raiteilla
itsekin otan juuri siten tatuointeja, että osaan päättää miten saan jatkettua sitä, ettei olla aivan eri aiheissa, varsinkin tuon koko käden projektissa ollaan tarkkana, ranteesta ylöspäin alettu nousemaan ja sommittelemaan miten mahtuu, ja kaikki on nimenomaan vanhanajan japani aiheista ja täytekin tulee olemaan samallatyylillä, hivenen modernisoituna. pieniä lotuksen kukkia (lilaa ollaan suunniteltu) tulee melko melko paljon kumminkin tuomaan pientä lisäväriä lähes mustavalkoiseen teemaan, kuitenkin tarvitsee saada vielä ainakin mahtumaan yksi iso karppi ja geisha tyttö kainalosta kyynerpäähän kun toisella puolella on samurai, keskelle tuo karppi siten jännästi taipumaan kädestä, alhaalla onkin sitten tekstiä mitä ympäröi pergamentti, sen ympärillä Oni ja Hanya (wikitä jos kiinnostaa tarina niiden alkuperästä, erittäin mielenkiintoista nuo vanhat japanin uskonnot, imo), ja onhan siinä jo tehty yksi melko iso punainen kukkakin hieman tuomaan väriä
tämä siis pitkä aikainen proggis ja kun kuvat saatu kondikseen niin sitten se melkein suurin työ eli 99% ihon täyttö kuvien väliin, juurikin näillä kukilla ja vanhalla japsi täytöllä. Välillä tietty tehdään muitakin töitä ympäri kehoa, nyt tosin kerrankin kun ei olisi rahapulaa ja tatuoitsijallani ei olisi maailman matkustusta messuilla niin paljoa niin en tietty pääse penkkiin kun juuri palautunut leikkuu pöydältä, SAPETTAA!!