Aloitan oman ketjun kun huomasin, että muuten sekoittelen kaikkien muiden ketjuja pitkillä tilityksilläni.
Olen alkoholistin vaimo, viisikymppinen. Välillä on rankkaa. Jälleen kerran alkoholisti sairastuttaa läheisen. Aion kuitenkin selviytyä, koska muuta mahdollisuutta ei ole! Siksi tuollainen otsikko - ei isottelumielessä - vaan haastan itseni selviytymään! (ja kohtalotoverit myös…)
Olen ihminen, joka piilottaa kaiken sisälleen, en kerro kielteisistä asioista kenellekään. Toki olenkin luonteeltani optimisti ja mieleltäni positiivinen, mutta toinen puolikin on olemassa, piilossa kuoren alla. Puolison alkoholismin olen tavallaan kieltänyt itseltänikin ensimmäiset 20 vuotta; senkin jälkeen vielä kätkenyt muilta. Sitten lapsuuden traumat, työn haasteet ym: Lopulta kaikkea oli liikaa yhden ihmisen sisään kätkettäväksi. Jostain on pakko alkaa asioita purkaa, jotenkin käsitellä.
Pari kuukautta sitten löysin nämä sivut. Olin aivan romuna, myönsin viimein itselleni että tarvitsen apua, en vain tiennyt mistä ja minkälaista. Epätoivoisena kirjoitin googleen “Olen onneton kuka minua auttaa”. Tällä haulla tuli esiin tämä sivusto ja Ellis79:n ketju “Kuka meitä voi auttaa?”. Luin koko ketjun parin päivän aikana läpi, heräsin horroksesta, tajusin monta asiaa! (Kiitos Ellis - nyt sinua ei ole näkynyt, miten sinulla menee?) …Varmaan siitä hetkestä aloin toipua. Olen sen jälkeen lueskellut eri ketjuja, aina kun on paha mieli, ja huomannut, että minua tämä todella auttaa. Viikko sitten kokeilin ensimmäisen kerran kirjoittaa Nuoren viinalesken ketjuun Ero, sen jälkeen muihinkin. Sitten tajusin, etten voi tuolla tavalla alkaa sotkea toisten ketjuja Mutta ai että tuntui hyvältä, että voi osallistua toisten murheisiin, voi kirjoittaa omistaan, tietää, että joku lukee ja lukija ymmärtää, koska on kokenut samantapaista! Tämä auttaa, tämä on vertaistukea, jossa ei kuitenkaan tarvitse mennä “ihmisten ilmoille”, voi säilyttää tuntemattomuutensa!
Aion selviytyä, aion parantua, vaikka muuten en tiedäkään, mihin elämä vie. Ehkäpä saan täältä niin paljon voimia, että jaksan pysyä mieheni rinnalla. Tai jos asiat kotona pahenevat, ehkäpä saan täältä niin paljon voimia, että jaksan irtautua. Miten käykin, aion selviytyä!
Aion tässä ketjussa vatvoa asioitani ja sillä tavoin päästä jaloilleni. Yksinäisen suden ulvontapaikka :mrgreen: . Ehkä minun ei sitten enää tarvitse herätä aamuneljältä itkeskelemään ja miettimään asioita, niin kuin viime ajat olen tehnyt . Tervetuloa seuraamaan ja kommentoimaan pyristelyäni, keskustelemaan jos asiat liippaavat läheltä.
13 on onnenlukuni, joten tänään on sopiva päivä aloittaa nousu pohjalta ylöspäin.
Voimia meille kaikille!
Rinalda
P.S. Tuo allekirjoitus on lisätty tänään 4.12.2013, ihan noin selkeä ei ajattelu ollut vielä ketjua aloittaessa