Tästä sitä lähetään

Persilleen on mullakin mennyt muutama päivä. Miksiköhän ne aamuyöt on niin selvää pässinlihaa. Kun valvoo puolilta öin aamuviiteen, niin ehtii sanomaan itselleen monta kertaa, että tänään ei sitten suuta kostuteta.

voi niin Ulpukka! juomattomuus tuntuu niin hyvältä siinä aamuyöstä , miksi se aina kääntyy ihan päälaelleen muutamassa tunnissa?

Tympäsee niiin tämä. Enkö pysty muuhun.

Onneksi joka aamu on armo uus ja voi päättää pitää nollapäivän, joukukuutakin on vielä jäljellä. Toisinaan se on helpommin sanottu kuin tehty - todellakin tiedän. Mutta suosittelen pitämään vaikka yhden nollapäivän. Saattaa haluta toisenkin. Eikä se nollapäivä koskaan jälkeenpäin harmita. Tsemppiä meille!

0 päivän jälkeen on aina heti huippuolo aamusta! Silloin aina mietin, että muista tyttö tämä fiilis! Ja mitä useampi 0 päivä, sitä parempi fiilis.

Silti tämä viinipirulainen tanssittaa minua aina vaan.

jatkan vielä että oon niin v ä s y n y t tähän viinikierteeseen ( nyt aloin jo ruikuttaan)
On kaetsitä oltava muutakin elämää.

Moikka Marillion, Tulin kylään
Tsemppiä!
Lukaisin pikaisesti ketjun läpi.
Mun mielestä kandee lukea ketjun toinen viesti jonka kirjoitit ja miettiä onko se hyvä vai huono.
Huomenna uusi päivä. Tsemppiä

Terkuin, Kapteeni Sinikarhu

Kapteeni hei! Ja mukava tutustua!
Jos tarkoitit viestiäni yrittää pärjätä arkisin ilman, niin siinähän en ole onnistunut tosiaankaan. Ei sinnepäinkään.
Olisiko oikeasti parempi koettaa pitää se muutama kokonaan tipaton viikko.
Mutta kun se on niin…vaikea jo ajatellakin :frowning:

Hei vaan Marillion! Huomenta! Kiva tosiaan tehdä tuttavuutta.

Tarkoitin juuri sitä postia. Oivalsit oikein.

En tiedä mikä sulle on hyvä tavoite, mutta jos tavoite on väärä, niin se vaan ahdistaa, kiukuttaa, saa epäuskoiseksi, tuntemaan itsensä surkeaksi, joutuu kokoajan taistelemaan, vituttaa, itkettää ja kaikki muutkin tunteet… Hiffasit kaiketi pointin. Väärä tavoite voi olla epärealistinen, epätarkka, jne… Jumalauta sellainen turhauttaa ja syö miestä/naista kuin pieni eläin

Tuo sun ajatus uudesta tavoitteesta kuulostaa mielenkiintoisella. Viikossa tai kahdessa juomatta joutuu ainakin käymään selviytymisputken läpi (vieroitusoireet 7-14pv).

Ehkä muut vois kanssa kommentoida millainen tavoite voisi olla sopiva, mutta tietenkin sun pitää se oikea tavoite itse löytää. Nykyinen tavoite tuntuu sivustakatsoen väärältä

Kunnioittavasti nöyränä kumartaen
KSK

Kapteeni nimenomaan suututtaa kiukuttaa hävettää nolottaa ja päällepäätteeksi vituttaa, jotta liekö tavoite tosiaan väärä :imp:
Pitää sitäkin tässä tarkastella.

Nyt menen päivä kerrallaan 0 linjaa (vasta eka takana…) i l m a n tavotteita.

Niin minä on sitten sopiva tavoite ja mikä ei, hmm. Sekin henkilökohtaista.
Itse tykkään, että tipaton toimii. Eka kuukaus oli irvistelyä, mutta siitä ne sitten on muuttuneet helpommaksi. Mulla ne on niitä 2-3 vkon jaksoja, pisin ollut 6 viikkoa. Olen kalenterista katsonut sen jakson, että tuolloin en juo ja sitten olen jättänyt juomatta. Kuulostaa toisaalta helpolta ja tavallaan se onkin kun vaan ei juo…heh.
Jotkuthan sitten vähentää sitä määrää, että tällä viikolla vaikka lauantaina saan juoda kolme tölkkiä. Minulle se ole hyvä juttu se. Toisille on.

Sekin voi olla tavoite, että päivä kerrallaan ilman isoja lupauksia. Keskittyy hetkeen ja on rehellinen itselleen. Tempit <3

vilmasto kiitos sanoistasi…ajattelenkin nyt niin että päivä kerrallaan ilman suurempia lupauksia! Tiedostan ongelman ja jokapäivä pyrin vähentämään annoksia jos en pääse 0 päivään.

Kaikille uusille palstailijoille tervetuloa!

Mä ajattelen jo tammikuuta, ja elättelen toiveita tipattomasta sellaisesta.
Sitä ennen pyhät ja muut…huokaus.

Marillion moi!
Sä olet ottanut asian ajatteluun ja se on tärkeä juttu. Pienikin tavoite on hyvä!
Tsempit! Jos sekin, että annoksia vähentää on keholle hyväksi. Jollakin toimii niin. Mun piti ottaa ihan kunnon irtiotto, kuten olen aiemmin kirjoittanut. Mutta en sitä päättänyt. Mä itse olen jopa sen kannalla, että liian isot tavoitteet ei ehkä toimi. Siis, että nyt olen niin ja niin pitkään ottamatta… se voi ahdistaa ja sitten sortuu vielä helpommin. Menee eteenpäin. Pitää asian mielessä aktiivisena. Se on niin kulunut sanonta, että päivä ja hetki kerrallaan, mutta niin se menee. Jopa niillä, jotka ovat kymmeniä vuosia olleet raittiina.
Mä just sain piparit leivottua ja totesin, että kyllä nekin voi ilman viiniä leipoa. Se on niin moneen juttuun tullut ”kaveriksi”, että välillä ihan ärsyttää. Ja ne asiat, joihin ei se ole aiemmin kuuluneet, ovat jotenkin helpompia ja voi ihan huoahtaa, että onneksi tän jutun voi tehdä ilman, että joutuu ajattelemaan asiaa sen enempää. Tässä siis ”harjoitellaan” tekemään asioita ns. uudestaan. Wisefoolille kirjoitinkin, että on kuin koiraa kouluttaisi. :smiley: :smiley: ja vanhakin koira oppii uusia temppuja, vaikka kiukuttelee se kyllä ja on ärsyyntynyt ja pahantuulinen välistä… :laughing:
Nyt joulun allahan on oltava kiltisti, ettei tonttu tuo risuja aattona! Vaikka risuista pidänkin- tarkennus: metsässä siis…

Mukavaa Varjis että tsemppasi tähänkin. Tuntuu että nyt otan tosiaan hetken ja päivän kerrallaan…tosin ens vuosi kun alkaa niin tammikuu rykästään ilman liemiä. Pitäskö tehä oma ketju meille jotka vasta alottaa tipattoman silloin?? Itsestä tuntuu että se ois kaiken paras tsemppi siihen hommaan.

Parisuhdejuttu on sitten toinen riippa mitä kiskon perässäni. En selviä siitäkään helpolla. Silti ajattelen että tää alko asia on se, joka ekana hoidetaan.

Mutta mitä sanotte tuosta tipaton tammikuu langasta?

Noniin! Vuodenloppu lähestyy ja uusi alkaa! Tipaton tammikuu kohtsillään, käynkin tästä kohta ilmoittautumassa
Icetean ketjuun
Tämä joulukuun loppupuolisko oli sattumissaan kaamea. Viiniä on kulauteltu pelkoon ja ahdistukseen. Mutta vaan pienet määrät. Kuten kaikki tietää, ahdistus on paljon syvempi nauttimisen jälkeen kun mitä alun alkaen oli. No, koetettaan taas tästä, homma on pysyny hanskassa kuitenkin.
Rauhaisaa joulua kaikille!