Mitä teette silloin, kun ette juo?
Urheilen.
Urheilu polttaa adranaliinia, jota stressi tuo.
Aina kun itseltäni jää urheilu vähemmälle, alan tissuttelemaan bisseä. Nyt on taas jäänyt urheilu vähemmälle. Mä myös hoidan ahdistusta alkoholilla tai urheilulla. On sanomatta selvää, että hoidan ahdistusta tällä hetkellä alkoholilla. Mutta ei tässä mitään, on sitä pahemmastakin selvitty. Tsemiä sulle!
Hei hippiesship,
Tämän keskustelupalstan ihanilta ihmisiltä olen oppinut, että selvin päin voi tehdä sitä samaa mitä tissutellessakin, eli katsoa tv:tä ja surffailla netissä. Toisin sanoen rentoutua ja olla tekemättä mitään.
Tsemppiä sinulle urheilun saralle!
Mitä tehdä kun tekee mieli juoda (mutta on halu olla juomatta)?
Itselläni toimii ns niska-perse -otteen ottaminen juomishalusta. Myönnän itselleni, että nyt tekisi niin maan penteleesti mieli, mutta ähäkutti, enpäs otakaan. Katson vaikka kellosta, että selätän seuraavat kaksi tuntia. Ja sitten jos kahden tunnin kuluttua edelleen tekee mieli, niin sitten päätän taas seuraavasta kahdesta tunnista ja niin edelleen.
Muuten en “keksi” sen kummempia tekemisiä. Katson telkkaria, luen kirjaa, siivoilen ym normaalia.
Tämä toimii minulla, koska suurimmat juomahalut iskevät useinmiten iltapäivän ja alkuillan aikana. Jostain syystä ennen klo 16 ei alko maistu, eikä sitä tee mieli myöskään siinä vaiheessa kun alan olla illalla väsynyt. Jos siis olen nukkumaanmenoaikaan asti sinnitellyt nollalinjalla.
Ah sitä autuutta kun menee selvin päin nukkumaan ja herää ilman päänsärkyistä tokkuraa!
Helena100:n tapaan olen usein suunnitellut (yksin) juomista jo paljon etukäteen, varannut sille aikaa ja valkannut juomia varastoon. Nyt kun tällainen suunnitelma alkaa hiipiä mieleen, torppaan sen välittömästi. Kun suunnitteluvaiheelle ei anna valtaa, niin jotenkin sen juomishimoisen hetkenkin pystyy paremmin kontrolloimaan.
Noh, päivä kerrallaan mennään, ja aika usein vain tunti kerrallaan.
Mulla on tällä hetkellä aivan loistava fiilis. Oon ollu 1,5 viikkoa juomatta siitä huolimatta että mulla on kaapissa pullo piilossa. Jonain päivänä sen juon mutta se hetki ei ole ihan vielä. Ei oo varmaan ikinä ennen piilopullo pysyny korkkaamatta näin pitkään.
Mulla toki normaalisti tehokkain tapa ehkäistä juomista on se, että en sinne alkoon kurvaa. Sen mitä kotia ostan yleensä menee liukkaasti alas.
Mukavaa viikkoa kaikille ja otetaan kohtuudella, jookos?
No niinhän siinä kävi kun pääsiäinen loppui, lapset lähti ja vapaat alkoi, että pullo ei pysynyt enää piilossa. Mutta vain yksi ilta tissuttelua ja aloitinkin vasta seitsemän jälkeen illalla. Mieli olisi tehnyt aloittaa jo päivällä, mutta reippaana tyttönä kävin jumpassa ensin. Tilanne ei ole paha.
Hyvin tehty Helena!
Edellistä viestiäsikin hehkuttelin, minulla kun ei tahdo säilyä juomattomana mikään kovin pitkään.
Juomaputkelle jatkoa… viikonloppuna meni laatikko viiniä. Seuraavat pari viikkoa on pakko mennä nenää valkaistessa.
Moi. Aika samanlaisissa merkeissä olemme menneet viikonlopun. Huoh.
Hirveä olo kun pitäisi levätä ja rentoutua yövuoron jäljiltä ja kerätä voimia loppuviikon työrupeamaa varten ilman viiniä. Mutta nyt on juominen tiukasti pannassa. Mitäköhän loppupäivän teen? Varmaan syön ja syön kun en muuta jaksa.
Koirulin kanssa varmaan lähden pienelle lenkille, vaikka tuo tolkuttomasti paistava aurinko ahdistaakin tänään aika lailla.
Jaa siellä toinen yövuoropöllö! mulla pari yötä vielä eessä ja rentoudun notkumalla plinkissä
Mä tykkään väsyneenä kattoa telkkaria. Tallennan kaiken maailman ohjelmia ja sitten yövuorojen jälkeen/välissä kattelen niitä. Toinen mistä tykkään yövuorojen jälkeen on uiminen. Rankempi treeni kun ei tuu kysymykseenkään niin käyn rauhallisesti uimassa ja saunomassa.
Viini on ehdoton EI tähän pöhnään. Mä nykyään yritän yövuorojen jälkeisen nukkumapäivän mennä ihan nollalinjalla, aina se ei onnistu valitettavasti. Mutta sulla nyt tänään Helena100 onnistuu, eikö vaan?!
Tsempit <3
Juu onnistuu. Tunnin notkuminen täällä niin alkaa koiralenkki tuntua ihan ookoolta. Ja jatkan syömistä vasta kun tuun tuolta ulkoa.
Vähän reilu viikko mennyt nyt ilman viinaksia. Eikä oo tuntunut edes pahalta. Huomenna alkaisi parin päivän vapaa ja silloinkin pysyy korkki kiinni.
Mutta ensi viikonlopuksi oon suunnitellut vähän kosteampaa päivää ja aah tätä sunnittelua, juomaa, sipsejä, karkkia, ruokaa… Taidan olla siinä tilanteessa, että alkoholin käytössä hauskinta on seuraavan juomiskerran suunnittelu. Vähän niinkuin joulun odotus.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
Huomenta!
Heräsin veskiin ja nyt ei tahdo uni enää tulla, joten vilkaisin kännykästäni plinkkiä. Olen samaa mieltä kuin Helena 100, että raitistelun jälkeen alkoholin käytössä on mukavinta sen suunnittelu! Vähän niinkuin Joulun odotus! Mukavaa alkanutta viikkoa sinnekin! Yritetään saada uudestaan unta.
t. Juhani
Aloittelin tänään ikkunan pesua ja siinä puuhastellessa tajusin että jotain puuttuu. Seuraava oivallus oli että viinilasihan se on joka “työvälineistä” puuttuu. Ikkunan pesu on semmoista aivot narikkaan puuhastelua, että olen aika monena keväänä tainnut “vauhdittaa” hommaa viinin voimalla. Pari ikkunaa, pari lasia ja sitten onkin ollut hyvä mieli vetäytyä sohvalle pelkän viinilasin seuraan kun olin ollut niin ahkera ikkunanpesijä.
Tänä vuonna pesen ikkunat selvin päin. Ainakin suurimman osan.
hyvä päätös Helena! itsellänihän kävi lauantaina juuri tuo klassikko parvekesiivouksen yhteydessä. piti saada ne kylmät oluet työtä vauhdittamaan. se oli mukamas ihan välttämätöntä ja kivaahan se oli mutta jälkikäteen saapui morkkis.
se meni vähän niin että työn parissa pari, sitten työnjälkeä ihaillessa pari ja sitä rataa. sitten vielä piti juhlistaa illan tullen hienoa päivää parilla. että voi olla ihminen yllätyksetön. ja mulla kun on sallittua max 2 annosta.
mutta tee sinä tänä vuonna kuten suunnittelit! iloa saat varmasti
Terveystalolta tuli viesti että maksa-arvot ok. Sekavissa tunnelmissa…
Onnittelut ok olevista maksa-arvoista! Mäkin mittautin ALAT arvoni ja kunnossa oli!
Juhani
Huippujuttu! Itse en uskaltaisi juuri nyt mennä testeihin. Taas uskottelen itselleni, että vapun jälkeen alan lenkkeillä ja pyöräillä ja etsiä muuta tekemistä kuin tissuttelun, mutta saapa vaan nähdä kun toukokuussa on tosiaan töissäkin taas tavallista hektisempi vaihe…
hienoa Helena satanen! onnea maksa-arvoista kun ovat kohdallaan.
hemmentaali: kyllä se lenkkeily ja pyöräily saattaa onnistua. tähänkin tähtäimeen sopii päivä kerrallaan. pyörilen tänään, huomisesta en vielä tiedä mitään.
hyväkin puhuha minä, koska itselläni menee päätös sokerilakosta ihan päin prinkkalaa. en millään pääse edes alkuun.
tänäänkin ostin karkkia Tokmannilta kun olin lankaostoksilla. vaikka on maanantai. ostin irtokarkkeja, tosin vain 65 sentillä eli 95 grammaa. tarkistin tuon äsken. mutta lisäksi ostin eurolla semmoisia kovia hedelmäkarkkeja peltipurkissa “varastoon”.
funtsailin, että jos nää kovat karkit on kaapissa niin en ryntää niin helposti suklaaostoksille lähikauppaan. heko.
päinvastoin, mulle kun sopii sokerissa pelkästään kokonaan poikki-homma. eli kyseinen peltipurkki on potku kohti uusia herkkuostoksia.
Onnea maksa-arvoista ne on aina vähän jännät. Pitäisiköhän sitä itsekin mennä…