Tarharyhmän syyslukujärjestys II

Äkeys on toipumisen vaihe, joka on seurausta tervehtyvästä tunne-elämästä. Se menee aikanaan ohi, kunhan ei ota viinaa selvään päähän ja panostaa oman tunne-elämäsä eheyttämiseen. Jos neljän vuoden aikana ottaa säännöllisesti viinaa selvään päähän kerran pari kuussa, niin siitä äkeydestä tulee pysyvä olotila.

Oikeastaan kiva asia, että meillä on palstalla tällainen demo-alkoholisti. Kaikki voivat vertailla kirjoituksiasi siihen, mitä alkoholismista ja tunne-elämän häiriöistä plastalla sanotaan.

Ja yleensähän niistä kirjotetaankin silkkaa paskaa. :slight_smile:

Asianomaiset kirjoittajat osaa psykologisoida varmaan pissahädänkin, joten mikä ettei aineriippuvuutta.

Sivuutit sen kysymyksen, oletko loiventanut tänään? Yleensähän se kuuluu tapoihisi. Menikö eilen enemmän, kuin se viiden pikku-sidulkan kerta-annos? Tavikselle riittä se viisi, eikä ne loivenna. Alkoholistit ottaa enemmän kerralla ja monesti putki jatkuu seuraavalle päivälle.

Kyllä, mä sivuutan ihan pokkana äijäköörin kysymykset. Äijäköörin kysymykset ei ole yleensä rakentavaa keskustelua, vaan ne pyrkivät penkomaan vastakeskustelijan heikkoja kohtia.
Keskustelen alkoholismista mielelläni, mutta mihinkään tivaamisiin en vastaa edelleenkään.

Haluisitko sä seuraavaksi kysyä mitä mulla on päällä, Sugar daddy, vai vittuako sä tässä mun topikissa nyhjäät?

Kysymys sinulle Tarharyhmä: Mitä saat tältä palstalta? Ilmoitat toistuvasti ettei sinulla ole ongelmia alkoholin kanssa ja tuot myös ilmi, että et tavoittele täysraittiutta.

Tämän palstan tarkoitus on tarjota vertaistukea täysraittiuteen pyrkiville, tai sen jo saavuttaneille, kansalaisille.
Tälle palstalle kirjoittaa alkoholisteja, joita sinä toistuvasti haukut.

En halua puolustella sitä, että sinua on loukattu, mutta sinä itse loukkaat muita jatkuvasti. Saatko sinä vertaistukea täältä?

Jaa-a, hyvä kysymys. En oo saanut. Ehkä joskus aikoinaan 2007 kun oli sellasia kirjottajia kuin Musseloinen, minttumaaria jne. niin sillo ehkä pikkasen sai. Sen koommin ei.
Ei en mä saa tukee, mutta toisaalta en sitä pyydäkään. Asennoidun Plinkin foorumiin samalla lailla kuin mihin tahansa nettifoorumiin, eli pelkkänä keskustelufoorumina aiheesta, joka täällä siis on päihderiippuvuus.

Ja oi toki: pyrin täysraittiuteen! Minulle täysraittius on terveellistä ja kokonaan päihteetöntä elämäntapaa. Lasken “päihteisiin” myös tupakan ja miksei epäterveellisen ruuankin, ja oikeestaan kaiken sairastuttavan.
Eläminen irti niistä on ihanaa.

Vastaushan se on tämäkin. Sinun pukeutumisestasi en ole kiinnostunut. Tämä on alkoholiongelmaisten palsta, joten alkoholinkäyttöön liittyvät kysymykset ovat aivan asianmukaisia ja nimenomaan sitä rakentavaa keskustelua. Joko olisi 1. askeleen aika? Tuo teidän bändi näkyy hamuavan maailman mainetta, mutta tuskin sitä tällä tavalla enää nykyään saa. Ei kestä keikkoja peruuttaa juopottelun takia, kuten kävi Tavastialla.

quote=“Tarharyhmä”]Ei en mä saa tukee, mutta toisaalta en sitä pyydäkään. Asennoidun Plinkin foorumiin samalla lailla kuin mihin tahansa nettifoorumiin, eli pelkkänä keskustelufoorumina aiheesta, joka täällä siis on päihderiippuvuus.
[/quote]
Tämä ei ole tavallinen keskutelufoorumi. Tämän tarkoitus on tarjota vertaistukea täysraittiuden saavuttaneille tai sitä tavoitteleville. Vertaistuki on omaan kokemukseen perustuvan tiedon jakamista saman kaltaisessa elämän tilanteessa olevan lähimmäisen auttamistarkoituksessa. Kokemuksellista tietoa ei voi ammentaa oppikirjoista, se on itse koettua elämää, joka tällä palstalla jalostetaan kirjoitettuun muotoon. Vertaistukeen sisältyy ajatus siitä, että kokemuksellisen tiedon jakaminen on sekä antajalleen että vastaanottajalleen kuntoutumista eteenpäin vievä kokemus.

Ihan kohteliaisuusvierailulla olen. Vähän niinkuin sen varjolla, että käydään vuorovieraisilla. Tässä olen jo kolmisen kuukautta pysytellyt pois palstaltasi ihan siinä toivossa, että saisin täällä rauhassa raitistua. Ei tunnu toimivan sekään, niin yritetään nyt sitten jotain muuta.

Älä viitti Basilica edes yrittää ojentaa auttavaa kättä, kun pääset nopeasti listoihin mukaan. Raiskaajat, limaiset keski-ikäiset alkoholistit, salaliittolaiset, kalpuikkoviiksisektori, AAlaiset, Ei AAlaiset ja mitä nyt keksiikään kännipäissään.

Sitäkö tämä olikin?Luulin kuivahumalaksi.Taidankin olla toipumaan päin kun en ole antabuksiakaan lopettanut.Kyllä nämä känninvetämisen mieliteot vielä katoavat. Jos vetäisen kännit niin eivät varmasti katoa.

Vain vähän juovat voivat selittää äkeydenkin olevan muiden syy, ellei sitten peräti toipumisen piirre. Muut näkee sen hiprakan ja äkeyden johtuvan alkoholismista, mutta vähän juova ei siihen halua yhtyä, kun ei ole haittoja vielä nähnyt tai halunnut omata.

Toipumisesi edistyy varmasti Mörinä Masa, mutta vain jos olet ensiksi juomatta, vaikka nyt sen antabuksen tuella, mutta se juomattomuus on suurin edellytys sille, että voi valita suunnan. Sitä suuntaa etsitään joka päivä ja toisinaan sitä alkaa huomaamaan, että päivät alkavat mennä sen kummemmin suuntaa etsimättä, mutta onhan se niinkin, että tarkennusta tarvitaan vielä usein ja hyvä niin. mitä siitä tulisi, jos heti kaikki mukava tulisi esiin, kun siten raittiuskin olisi liian helppo ja juominen voisi maistua taas. Niinkin on käynyt, kun en osannut arvata mitä minun olisi pitänyt tehdä, jotta menettäisin tarpeen juoda.

Mä olen kovasti pohtinut tota keskimmäistä lausetta.
Se on varmalla jotain helkkarin syvällistä asiapitoisesta asiasta.
Hienosti sanottu kyllä :smiley: