Tarharyhmän syyslukujärjestys II

En tiedä myllyhoidosta… olen hiljattain kotiutunut puolen vuoden kuntoutuksesta kankaanpään a-kodilta ja ens viikonloppuna menossa sinne elopäivätapahtumaan. Viime viikon vietin siellä intervalli jaksolla. Lapset ovat olleet siellä mukanani. Kannattaa selvittää maksaisiko kunta… esim. juuri A-klinikan kautta.

Itsepuolustus… oon täpinöissän siitäkin. :smiley:

Oltiin keväällä alkukurssilla, kouluttajana eräs moninkertainen taistelulajien guru, charmikas viisikypänen herra. Antoi monta hyvää vinkkiä harjotusten kautta:

“Jos joku tarttuu käsiin kiinni, ei siitä pääse välttämättä irti. Sillä juopolla tai huumehörhöllä voi olla valtavat voimat. Anna pitää käsistä kiinni, ja jymäytä polvella munille” :smiley:
“Aina voi heittää jollain”
“Jos olet selälläsi, et ole suinkaan hävinnyt vaan vielä aivan puolustuskykyinen: selällään voi potkia, lyödä… viimeisenä temppuna työntää peukalot hyökääjän silmäkuoppiin”
(herätti ilahtuneen naurunhöräyksen, kun koulukaveri kysy: “eiks toi oo jo vaarallista” :smiley:
" Vahvakin päällekarkaaja yleensä rauhoittaa polvilumpio sijoiltaan. Potku polvilumpioon ei ole vaikea, ja onnistuu melko helposti huonossakin asennossa."

No tjoo… ootan syyskuuta että tuo läheinen kuntosali aukeaa. ja jossa on nyrkkeilypussi. Draivi päällä oisin valmis matsiin melkein kenen kanssa tahansa… heh… vaikka kuntonyrkkeily on oikeesti pelkkä hyväntuulinen kuntoilulaji.

Mitäs huumetta se semmoonen on jolla satasen penkkimies tulee yhtäkkii kahdensadan penkkimieheksi? :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth:

Kunta ei maksa, koska päihdeonglemani ei ole tiemmä hirveän “uskottava”.

Kuules Kattiryhmä :slight_smile:
Onko se meissä muissa vika kun et tunnu olevan uskottava täälläkään.
Nuita sun juttujas kun lukee saa vaikutelman raittiista ,juovasta ,hyväkuntoisesta muusikosta joka harjoittaa itämaisia taistelulajeja suuren ystäväjoukon tukemana.

Plaaplaa päläpäläpäläpäläplää !

spede.

Humalaisen kanssa on kieltämättä vaikea saada keskustelu aikaiseksi…kun vastaukseksi saa vain yhden sanan. Mene ensi alkuunkatkolle ja pyydä sieltä kuntoutusarvio, niin tartte sit pohtia onko riittävän juoppo saadakseen hoitoa.

Sinun luulisi tietävän, ettei kollegoja hutkita millään tekaistuilla diagnooseilla. Olet itse hillunut höitotyössä pileristinä ja juoppona, joka snadisti vituttaa minua vieläkin.
Oisko mahollista saada näyttömestarin oikat tolla, häh? No ei ois.
Tuu SoTe-foorumille tai Hoitajat.netiin urputtamaan ja avautumaan pillerismistä.

Multa saa vastaukseksi kyllä montakin sanaa, ja olen valmis puhumaan joka asjasta rehellisesti ja suoraan.

Hupirahaa riittää, mutta hoitoon ei ole varaa :question: Minä otin työssäkäyvänä ihmisenä hoitoon pienen lainan, jonka maksoin nopeasti pois ryyppäämisestä säilyneillä rahoilla. Se on vähän miten näitä asioita arvottaa.

Ilmaiset hoidot menevät toivottavasti vähävaraisille.

Tässähän raitistuisi todella maksaessa tällaisen summan. Mahtaa olla parasta hoitoa kun kustannuskin tätä luokkaa.

Niin se onkin :slight_smile:

Avomylly on varmasti ihan hyvä vaihtoehto työssäkäyvälle. 3krt viikossa / 6 viikon ajan. Olikohan muutaman tonnin luokkaa. En muista.

kalliola.fi/Paihdepalvelut/k … mylly.aspx

Taidan toistaseksi kuitenkin venailla, josko avautuisi paikka myllyhoitoon ihan työntekijä-potilaana, ilman että itse tarttee omia rahojaan laittaa likoon. :sunglasses:

6500 on nimittäin sellanen summa, että mä kävisin sillä monta kertaa Intiassa ja lisäks voisin vaikkapa kustantaa yhden meidän bändin levyn omakustanteena.

Lainaa en saa. 6500 on yli kolminkertaisesti kuukauden nettotuloni.

Idea! :bulb:
Kolehti Plinkissä! Lahjoita almu Tarharyhmän myllyhoitoon tai Lapualle Seppelinin parantolaan! Menisin heti ihan into piukkana! :smiley:

Saatat olla hieman aineissa, mutta eka virke pitää paikkansa. Vanhustenhoitoon kelpaa kohta kuka vaan, ja hoitajia roudataan itä-Euroopasta, Afrikasta, Aasiasta…
Sitte on “hoono soomi”-tumma tyttö ja afaasiaa sairastava Selma 100 v vastakkain! Tilanne ei oo varsinaisesti kiva sille asiaklaalle eikä työntekijällekään.

Meillä mielenterveys-ja päihdetyössä (eli sosiaalipuolella) työmme ei ole niin teknistä suorittamista, että moiset ongelmat menisivät läpi olankohautuksella.

Mä en sun kanavista tiiä, mutta tykkään Marsusta. Siihen voi aina luottaa. Kun lavan nurkassa jököttää Marsu, ja joku sanoo “toi on sulle tänään”, hihkun innosta. Marshall ei rätise eikä pauku, se jyrähtää!

Se on hyvä soundi.

^ Pillerihumalaa ei voi mitata promilleissä, ja minulle on riittänyt e-pillerit.

Ryhdistäytdy, Magus. Joskus sulla on ollut ihan fiksujakin juttuja. :slight_smile:

Tartteeks avokämmentä poskille? Läpsläps? :smiley: RYHTIÄ, mies!
Lopeta tuo mamellus tyyliin “yhyy yhyy käytän päihteitä tarvitsen niitä ehdottomasti”.
Jos käytät niin käytät, jos lopetat niin lopetat. Ei niistä itkee tarvitse, kunhan yrittäsit tulla yhteiskuntakelpoiseksi. Ei yhteiskuntakelposuus ole mikään haukkumasana, vaan yhteiskunnassa olet mukana koko ajan ja vähintään imet siltä varoja vaikket itse pystys hyödyntämään yhteiskuntaa mitenkään.

terv. nimim. Kersantti Karoliina : )

^ Ei en tarvitse itse.

Tunnen kyllä ihmisiä jotka tarvitsevat, ja minulla on esim. kodeiinikoukussa olevia asiakkaita.
En itse tarvitse mitään päihteitä, mutta olen sortunut juomaan alkoholia sillon tällön. Siitä turhuudesta olisikin nyt hyvä päästä eroon.

No helppoahan se on, jos päihteitä ei tarvitse :slight_smile:

Huoh, Tarhis on nyt vähän väsynyt ja huomenna pitää mennä töihin. Taidan mennä aurinkotuoliin lukemaan kirjaa (Jani Järvelä: “Mistä on mustat tytöt tehty”) ja syömään kalahampurilaisen ja jätskiä. Tietenkin kissat syövät kalaa.

Sitten aion pitää noin viikon mittaisen Plinkki tauon. Älkää luulko että minut on bannattu, ja minä palaan vielä. :smiley:

Minä luulen että syy juomiseen on se ettei juomista halua lopettaa. Kun on halu lopettaa, loppu on vain elämää. Tosin se että haalea toive “pitäis lopettaa” muuttuu lauseeksi “haluan lopettaa” voi viedä vuosia.

Niin kauan kun alkoholin käyttöä pyrkii lopettamaan “ulkokohtaisista” syistä, eli työn, opiskelun, harrastuksen, parisuhteen, sukulaisten tms. vuoksi, siksi että ihmiset pyytävät/vaativat lopettamaan (sanamuotoja on useita) tai että häpeää juomistaan ja siksi toivoisi voivansa lopettaa, lopettaminen ei onnistu.

Se kun vain ei onnistu mistään muista lähtökohdista kuin siitä että sisällä kasvaa tieto että haluaa lopettaa. Ei siksi että saisi töitä tai opinnot loppuun, ei siksi että parisuhde säilyisi tai uuden voisi rakentaa, tai lapsia maailmaan saattaa. Vasta kun halu lopettaa tulee itseltä, ilman että sille on mitään “pätevää” syytä, se onnistuu.

Ja mistä tuon halun lopettaa voi löytää? Sitä ei tarvitse löytää, se tulee lähelle, silloin kun on juonut tarpeeksi. Tarharyhmän kohdalla luulen ettei tuo hetki ole vielä läsnä. Vielä sanoissa vilisee “halu juoda” “oli kivaa” “relax” ja muita mukavia sidonnaisia asiaan alkoholi. Ei juomista voi silloin lopettaa ja raitistua, jos juominen on hauskaa. Kuka nyt selibaatissakaan viitsisi olla jos on hyvä parisuhde. (olipa kaukaa haettu ja aika ronski vertaus)

^ On tossa perää varmaan.

Toisaalta mua aika huolella ottaa joskus kupoliin se taukoamaton hokeminen “jatkaa juomista, jatkat juomista, jatkat edelleen juomista, edelleenkin ryyppäät, jatkat jatkat plaa plaa plaa!”
Ja minä täällä vichy pullo käsissä tai kahvikuppi edessä höyryten pää kallellaan funtsin että jaa jaa, vai jatkan juomista. :smiley: Millä mä nyt tänäänkin hitto muka alkoholin juomista jatkan, kun en oo juonu pisaraakaan alkoholia viiikkoon. Eikä oo seuraavaa kertaa ollut ajatuksissa saati päätetty, millon alkoholia aikosin juoda. Eipä mua alvariinsa huvita.
Ainakaan tänään en oo juonu alkoholia. Enkä eilen. Enkä toissapäivänä. Enkä muuten varmaan huomen… huomenna on KALLIOLA ROCK! :bulb:
Klo 13 → Alppipuisto, Hki. Sinne kaik!