Tänään ei juoda alkoholia

Tänään/eilen ei juotu (kello 3 30). Baarikärpänen, olisipa mukava vaihdella kuulumisia, terv. 24 vuotias mies; sattumalta illalla etsiskelin onko nuorempaa porukkaa linjoilla vai onko kaikki vielä kentällä

Tuntuu kirjoitusinto olevan nyt jotenkin hukassa. Tulinpahan nyt kuitenkin tässä kohtaa ilmoittamaan, että olette mielessä, käyn lukemassa ja toivon jokaiselle kaikkea parasta. Minulla kaikki hyvin, tasaista menoa.

Ei juoda alkoholia tänään. :coffee: :cake:

3 tykkäystä

Tänään ei juoda alkoholia! :slight_smile:

1 tykkäys

Jaahas, voin näköjään kompata edellistä viestiäni. Alkoholiin ei todellakaan kosketa tänäänkään. Tsemppiä kaikille! :purple_heart:

2 tykkäystä

Kiitos samoin sulle, Baarikärpänen! Täälläkään ei juoda tänään alkoholia.

Räpeltämiseksi meni minunki Joulukuinen -23 raittiuslupaus. Joulukuun itessään olin täysin juomatta tuonne joulupäivän iltaan saakka, silloin ajattelin ottaa rentoutuakseni pikkukonjakin. Se oli virhe ja siitä se alkoi taas joka iltainen tissuttelu 3-4 annosta illassa, jopa enemmänkin. Tätä kesti helmikuun lopulle -24. Sitten aloin laskemaan viimeisen viikon alkoholin kulutustani, kauhistuin, 1 litran konjakkipullo ja 3 L viinitonkka. Oli rytmihäiriöitä, verenpaineet huiteli missä sattuu, koska noihin on lääkitys, joten ei ihme. Säikähdin, laskin uudelleen ja uudelleen ja totesin nyt loppuu.
Huomenna tulee viikko ilman pisaraakaan ja toivon, että tämä kestää, että en ajattele että jos pikkasen maistelen. Nyt viikossa jo rytmih poissa, verenpaineet normaalit, yöunet hyvät ym. Miksi ihminen (minä) oon noin tyhmä, ei viina sovi ollenkaan jos on vakituisia lääkärin määräämiä lääkkeitä käytössä. Minä toivon että luoja antaa mulle sen verran lisää viisautta, että, en tuhoa itseäni enää koskaa tuolla tavoin…

4 tykkäystä

Tsemppiä kaikille! Vitsi kun olisin tän ketjun tajunnut viime viikolla. Olis voinut mennä erilailla, mutta onneksi huomasin nyt. Tänään en juo. :star_struck:

1 tykkäys

Parempi myöhään kuin milloinkaan. Tsemppiä sinule halien kera.

1 tykkäys

No nyt on sitten reilut kaksi viikkoa mennyt ilman paholaisenjuomaa. Hyvin on mennyt ja olotila on hyvä kaikinpuolin. Ei rytmihäiriöitä, verenpaine tasainen ja yöunet hyvät.
Muita oireita, jotka ehkä liittyy lopettamiseen.

  • ahdistuneisuus
    -hermostuneisuus
    -huoli kaikesta
    -levottomuus
    -keskittymiskyvyn puute ym. Nämä varmasti helpottaa ajan kans, mutta nyt jo tuntuu paremmalta kaikkinensa.

3 tykkäystä

Nyt on lauantai-ilta ja vaikka on ollut rankkaa, tuli yllättävä sairastuminen miehelleni, juuri kun luulin että ollaan voiton puolella. Alkoholiin en ole kajonnut, vein kaikki alkoholit pois kotoa. Nyt ei tulekkaan illalla sitä ahdistusta ja paniikkia että on pakko ottaa. Onneksi en tykkää siideristä, oluesta ym. ja alkoon on pitempi matka, joten noita litkuja en lähikaupasta lähtis hakemaankaan. Päivärutiini täytyy olla ja myöskin ilta. Illansuussa on tärkeää syödä hyvä iltapala, koska monesti minä ainakin join nälkääni. Kahden vuorokauden kuluttua tulee kolme viikkoa ilman alkoholia. Olotila hyvä, rauhallinen ja vakaa, yöt nukun hyvin ja päivät ovat hyvin nukutun yön jälkeen touhukkaita ja energisiä.
Hyvää alkotonta viikonloppua kaikille…

2 tykkäystä

Sunnuntai-iltaa tässä istuskelen. Nyt kuukausi ilman alkoholia, eikä tee mielikää, vielä muutama ahistava ilta on ollut, mutta niistä oon päässy yli ilman viiinaksia. Lenkkeilyä joka päivä, myös avantouintia päivittäin, siinä mieli ja sielu virkistyy. Hyvää ravitsevaa ruokaa ja hyvät yöunet, jotka nukutaan pää selvänä. Verenpaineet kohillaan ym. Tästä on hyvä jatkaa, vaikka elämä välillä potkii päähän, niin viinakset eivät ainakaan auta asiaan, päinvastoin pahentaa tilannetta…

3 tykkäystä

Tänään ei juoda, huomenna ei juoda, eikä muuten juoda lauantaina tai sunnuntainakaan. Nyt annetaan pyhille niiden ansaitsema arvo, ja vietetään ne kaikki aistit avoinna. :seedling: :sunny: :lady_beetle:

3 tykkäystä

Nyt on kiirastorstai-ilta ja alkossa ei ole käyty, joten näin pääsiäinenkin mennään nolla-linjalla. Lähikaupastahan kyllä saa olutta ym. mutta onneksi nuo litkut eivät ole koskaan olleet minulle ongelma, vaan nuo alkon vahvemmat viinit, konjakit ym. Nyt kun toista kuukautta on mennyt ilman viinaksia, niin tuntuu hyvältä elämänlaatu. Paljon ongelmia on poissa mm. masennus, rytmihäiriöt, huonot yöunet, väsymys ym. Kuntoiltuakin tullut joka päivä jollainlailla. Aamusella jo kiva lähteä hiihteleen kun ei oo viinaksista tuppurainen olo. Tätä aion jatkaa. Minulla on hiihtolenkillä iso mänty jota on tapanani halata ja rukoilla näitä viinattomia päiviä lisää, sekä terveyttä kaikille ja voimia jaksaa elämän vastoinkäymisissä, joilta harva välttyy elämänsä aikana. Voimia ja hyvää pääsiäisen aikaa kaikille :heart:

2 tykkäystä

Minä tässä nyt höpötän yksikseni. Pääsiäinen meni ilman viinaksia ja 5 viikkoa samantien tuli täyteen. Nyt tuntuu hyvältä enkä iltasella ootakkaan enää niin paljon sitä, että pääsisin tissuttelemaa. Varmasti vielä tiukkoja paikkoja tulee, mutta uskon pääseväni niitten yli. Semmonen pahin ahdistus on mennyt poissa ja olo rauhallinen, yöunet hyvät ja palauttavat, ei heräämisiä yöllä tykytyksiin ja aamulla pirteä olo. Tästä on hyvä jatkaa kohti lisääntyvää valoa, olen kevään lapsi ja nautin tästä ajankohdasta.

5 tykkäystä

Onneksi olkoon viidestä viikosta! :slight_smile:

1 tykkäys

Kiitos Lintuanna onnitteluista. :heart:

1 tykkäys

Nyt tuli kuusi viikkoa täyteen ilman alkoholia. Tuntuu muuten hyvälle, pikkasen vielä aika-ajoin masennusta pukkaa, mutta viinanhimo on pysynyt kurissa. Myös muutkin asiat alkaneet kiinnostamaan kuin se illan odotus ja tissuttelun aloitus. Entisiin harrastuksiin palaaminen on antanut puhtia, myöskin muistini toimii paremmin sekä yleensäkin asiat kiinnostavat eritavalla ja jäävät mieleen paremmin. Käsien vapina on jäänyt kokonaan pois, sekä ylimääräiset sydämen tykytykset aamu yöstä, rytmihäiriöt ym. Vatsan turvotus on huomattavasti vähentynyt, tuntuu hoikistumisena kaikkinensa, laihtunut en varsinaisesti ole, mutta olen hoikahko ollut aina. Tästä on hyvä jatkaa kohti kesää tyytyväisin mielin.

3 tykkäystä

Hyvä, kun kirjoitat noita muutoksia, joita juomattomuudesta on seurannut ja onneksi olkoon niistä. Se auttaa meitä muitakin motivoitumaan ja pysymään valitulla tiellä. :slight_smile:

Onneksi olkoon👍🏻

Onnittelut piiparinen ja tsemppiä jatkoon. Tänään ei juoda alkoholia. :blush: