Mun on ny pakko vastaa tähä vaik tuntuu sinänsä hölmöltä ku fyysistä välimatkaa on ehkä seitsemän metriä… Mutku mutku. Pakko hehkuttaa.
Ainaski meil olis vähemmän Ihan Vitun Mahtavia yhteisiä muistoja En kyllä pysty keksimään ketään joka olis parempaa trippiseuraa kuin sinä… Olet itte psykedeeli, perkele. Ainakin boostaat tripahdusta niin ettei mikään kemikaali sitä tee… Tuskin olisin ihan kenen tahansa seurassa menny siitä peilistä läpi, ja viel vähemmän olis jonkun muun kanssa voinu jakaa sen tietosuuden tilan. Kiitoksia kun olet olemassa
No niinpä! Mietin ite et olisin kirjottanu about noin ku toi toka lause, koska se on nimenomaan näkemistä sillä sisäisellä silmällä. Siinä sitä sitten hämmästelee että tämmönenkö olotila mulla on ollu, onpas hassua, onneksi tajusin niin ei tarvitse enää mennä rypemään itsesäälissä. Ei tarvitse enää koskaan olla hukassa itsensä kanssa tai kärsiä identiteettikriisiä. Tosin juttelen itekseni ääneen välillä silleen ego vs. jumala…
Hirveen hassulta tuntuu kyllä nyt kun jotkut selittää siitä miten on parempi katsella maailmaa selvinpäin Voi kristus sentään ku tietäsivät mistä puhuvat! Sehän ny on ihan epäolennaista ottaako jotakin kemikaalia vai ei, ainoa juttu mitä voi todella kutsua selväpäisyydeksi on vaan se tietosena oleminen. Miks se on niin mahdoton selittää? Ja miks mä pystyn selittään sitä sulle tuntikausia putkeen (niin et oma ääni rupee kyllästyttään iha hulluna) mut kellekää muulle en? No ok toi oli tyhmä kysymys :>
Jooh, mahdotontahan se on näin jälkeenpäin sanoa olisko sitä löytäny tän kaiken ilman kemiallista boostia. Kummiski toi on vähintään yhtä olennainen juttu että käyttää aikaansa ja voimiaan siihe kaiken mahdollisen analysointiin ja maailman olemuksen tutkimiseen ihan selvinpäin. Jotkut tuntuu toivovan että ne tatit olis joku ihmelääke joka vaan tekee taikoja ilman että itse tarvitsee panostaa yhtään. “miksi et huudatte herra, herra ettekä tee mitä minä sanon”
Ei sille oikein ole sanoja. Se on puhuja sanojen takana ja kokija lukemassa ajatuksia
Tää on ihkusti sanottu Koitan pitää tuon mielessä myöhempää käyttöä varten… Oon tykänny sanoa että ollaan tähtien tomua mut toi on parempi. xD
Jumala, huom. pienellä on yhtä kuin aivan kaikki mukaan lukien tietosuus ja elämisen voima - se mikä kummasti laittaa vastaan gravitaatiolle ja saa vielä meidät itse liikuttamaan itseämme. Jos ei nyt mennä uskisten hölmöyksiin, niin kuulostaa kyllä kummalliselta sanoa että jumalaa ei ole. Sitä jotakin voimaa mistä kaikki tämä meidän tuntemamme maailma koostuu, subjektista objektiin, ei ole olemassa?
Olen singulariteetti ja lämpökuolema ja kaikki siltä väliltä, olen ikuinen… Keho kuolee, nää ajatukset ja “sielu” katoaa mutta yksikään hiukkanen tai vähäisinkään energia ei koskaan katoa. Hehheh, juuri päinvastoin kuin egoonsa rakastuneet, olemattomalle kumartelevat uskispellet kuvittelevat. DAAAAAAAH
Jaa, mun mielestä evoluutio on ihan käsittämättömän ihmeellisen mystinen prosessi Se on jotakin niin kaunista, kun se tapahtuu aivan väistämättä. Se ei voi olla toteutumatta. Koska se on niin ehdottoman väistämätön, voimme loogisesti päätellä että tuolla jossakin keskellä tätä samaa voimakenttää kelluvien muiden kivipallojen pinnalla on eläviä yksilöitä, sen kaltaisia kuin millaisena me elämän tunnemme.
Toi mitä selitit on “pelkkää” tekniikkaa - ihan hirmuisen mielenkiintoista, mutta ei vastaa kysymykseen esim. siitä, mikä ihme pakottaa juuri tietynlaiset molekyylit vetämään toisiaan puoleensa ja järjestäytymään rakenteiksi, joiden sisällä asuu pala alkuvoiman tietoisuutta ja jotka esimerkiksi hämmästelevät tietokoneensa edessä keskellä yötä maailman kummallisuutta ja sitä miten ihmeessä jotkut toiset vastaavat oliot ovat voineet saada päähänsä kieltää lailla luontoäidin itsensä suoraan tarjoilemia antimia. Sienet puskee ylös maasta ihan pyytämättä ja yllätyksenä, ja luonto ei voi olla laiton kuin sokeiden & omaan sokeuteensa rakastuneiden ääliö-yksilöiden mielikuvituksessa.
Mihinkäs elämä tuhoutuisi? Vaikka tämä planeetta katoaisi, elämä on ikuista. Se on vaan semmonen ihmeellinen kummallinen voima joka alkaa armottomasti rakentaa eläviä yksilöitä aina kun jossakin päin universumia olosuhteet ovat sopivat.
Niin ja oltaishan me voitu olla melkein minkä näkösiä vaan, mut meistä tuli tällaisia. Keskimäärin noin 75 maankiertoa yksilön elämäänsä viettäviä karvattomia apinoita, joilla sattuu olemaan kyky tutkia maailmaa pidemmälle kuin muilla eläinlajeilla. Samaa matskua me silti ollaan; meissä on samoja atomeita kuin dinosauruksissa… “Seuraavassa elämässä” on niin harvinaisen totta, mutta ei tästä mikään sielu tai muu siirry. Meistä vaan tulee uusia eliöitä ja imo se on ihan vitun siistii.
Oiei, toivon mukaan en ole oivaltanut tarpeeksi. Vaan mikä ihme on tarpeeksi? Uusien oivallusten etsiminen ja löytäminen antaa elämälle mielekkään sisällön.
Jokainen vastaus antaa aina joukon uusia kysymyksiä. Kyllähän sun tieteen harrastajana pitäis tietää? :> Ja sehän just on parasta - voi aina luottaa siihen ettei tutkittava lopu kesken.
En tiedä mikä on tarpeeks oivaltamista. Minulla ei ole mitään tulevaisuuden suunnitelmia psykedeelien suhteen, eikä asia tunnu kovin olennaiselta. Ehkä otan, ehkä en, sou not kunhan järki kulkee.
Tätä tietoa ei tarvitse soveltaa mihinkään, tämä on itsetarkoituksellista. Kaikki yleinen hengissä pysytteleminen, kuten syöminen, juominen ja oman pesän (kerrostalokämpän) hankkiminen ovat vain pitämässä tämän kehon ja mielen prosessin käynnissä, jotta se voi tutkia lisää.
Sitä ei oikein pysty selittämään, mutta kun joku näkee saman kuin minä niin silloin siitä voi jutella. Tai mistä vaan. Jos kaikki maailman ihmiset valaistuis niin sen jälkeen vois vaikka mennä paukuille. Sitäpaitsi, kyllä tämän kaiken ymmärryksen voi jakaa sen kanssa jonka kanssa jakaa elämänsä muutenkin. Se on semmonen sanaton yhteys kato :>
No uskovaiset nyt vois ottaa pään pois perseestä ja edes kerran elämässään oikeasti vilkasta mitä siinä niiden omassa pyhässä kirjassa lukee. Raamatussa on ihan hirveesti todella syvällistä ja oivaltavaa läppää, ihan samaa juttua mitä esim. Osho selitti. Kristityt eivät vaan uskalla tajuta siitä mitään!!!
Egokuolemakin on useammassa stoorissa kuvattu Raamatussa, ja se jumala (pienelllä!!!) josta varsinki uuden testamentin puolella puhutaan, on jotakin ihan muuta kuin se Jahve-satuolento. Kristityt… Jos jumala on jotakin teistä erillistä, niin mikäs helvetti teitä oikein pitää hengissä? Ja jos on joka tapauksessa jo valmiiksi se elämän alkuvoima, niin mihin vittuun sitä Jahvea tarvitaan? Ja miten olette päässeet peruskoulun läpi ilman luetun ymmärtämisen taitoa? Pakko pistää joku esimerkki… Vaikka tää Luukkaan evankeliumissa ku jengi menee puhumaan Johannes Kastajalle:
3:10 Ja kansa kysyi häneltä sanoen: “Mitä meidän siis pitää tekemän?”
3:11 Hän vastasi ja sanoi heille: "Jolla on kaksi ihokasta, antakoon toisen sille, joka on ilman; ja jolla on ruokaa, tehköön samoin.
Jne jne jne. Rakasta lähimmäistäsi ja vihollistasi ja tee muille kuin haluaisit itsellesi tehtävän. Kaikkihan nää läpät tietää. Mutta:
6:46 Miksi te huudatte minulle: ‘Herra, Herra!’ ettekä tee, mitä minä sanon?
NiinPÄ Rahat pois kirkollisverolla ja kolehdeilla, tuomitaan helvettiin vääräuskoiset, kielletään homopareja elämästä yhdessä vaikka olisi miten aidosti rakastunut pariskunta… Ja uskikset hoilaamas kuorossa pikku kirkoissaan xD Ja muutenkin koko Raamattu about vittuilee kristityille, mutta ne ei tajua edes sitä.
Mistäs tää juttu lähti ees? Uskikset ei osaa selittää omaa pikku Jahve-satuhahmoaan loogiseksi, siitä varmaan
Lisää tohon vielä Ursa niin siinä on suunnilleen mun valikoima.
Huonoa muotoilua. Sen syvemmälle sinä et pääse olisi ehkäpä paremmin muotoiltu. Ei pidä rajoittaa itseään noin sanoin, vaan jatkaa avointa polkua. Noihin maailman tajuamisiin fysiikan kannalta psykedeeleissä en menisi koskemaan ilman todella pätevää koulutusta alasta. Noita itsensä hypnotisoineita maailman todellisen luonteen fysiikan kautta tajunneita tyyppejä näkee liian monta. Jättäisit kvantit ja ulottuvuudet rauhaan, koska jopa maailman “viisaimmatkin” vielä kinastelevat niistä.
Edit: Viimeisestä lauseesta korjaan sen verran, että en tarkoita kiinnostavan harrastuksen lopettamista, vaan nimenomaan sen hyväksymistä, että raavit noita pinnalta ilman oikeaa oivallusta fysiikan kannalta.
Vieläkin tuntuu, että olen ehkä lukenut tekstiäsi turhan sokeasti. Yritin “korjailla” tätä tekstisi merkitystä lähinnä random lukijan näkökulmasta, koska pystyn näkemään ehkä liiankin selvästi miksi tuo voi kuulostaa mainitsemaltasi egotrippailulta.
Ja kaikille itsensä metsästäjille suosittelen tutustumaan kaveriin nimeltä Jiddu Krishnamurti.
Yhden kirjan olen lukenut ja se lukeminen oli todella hidasta, jos yritti sisäistää hänen kuvaansa
maailmasta ja mitä hän oli löytänyt päänsä sisältä. Palkkiotakin lukemisesta seurasi.
komppaan
Itse olen täälläkin ehkä turhankin kovin sanoin arvostellut ihmisten yltiöpositiivista suhtautumista
psykedeeleihin, ja sienten/happojen mullistavaan voimaan korjaamaan kaikki henkiset ongelmat,
sekä vielä kaupan päälle tarjoaa ylivertaisen ymmärryksen maailmankaikkeudesta. bullshit.
saunala kiteytti omat kokemukseni deeleistä hyvin, pirun hauskaa on ollut, mutta itsellä alkaa poikkeuksetta
keittämään kun keskustelussa alkaa vilahdella sanat “mielen työkalu”, “korkeampi tietoisuus” ym. shitti.
Kaikki jotka ovat deelejä kokeilleet/käyttäneet varmasti tietävät kyseessä olevan aivan omanlaatuinen vaikutus
verrattaessa muihin päihteisiin, mutta jollain henkilöillä jutut muuttuvat jo ensimmäisen tripin jälkeen suuntaan,
jota voi verrata kiihkouskovaisten loputtomaan ylistykseen, sekä haittojen täydelliseen kieltämiseen…
Tähän voi tietysti kommentoida etten vaan osaa, mutta n. 20-30 tripin kokemuksella oma mielipiteeni on,
että ovathan ne hauskoja ja mielenkiintoisia reissuja, mutta ei niitä nyt niin vakavissaan kannata ottaa…
Olen itsekin todella kiinnostunut urheiluautoista, joten pystyn samaistumaan.
Jos puhutaan yleisesti ihmisistä heijastuvista kuvista, niin monetkin ovat kiinnostuneita
kyseisistä autoista, joten vastaan: kyllä sopii.
Eieiei! Kyse on juuri siitä samasta asiasta joka ainoan ihmisen kohdalla, ja siksi nämä “gurut” tyyliin Osho, Krishnamurti, Buddha, Jeesus ja kumppanit ovat joka ainoa selittäneet täsmälleen samaa asiaa - tosin Jessen kohdalla kristityt ovat ihan helvetin taitavasti onnistuneet vesittämään koko jutun ja kääntämään sen päälaelleen.
Minä en pääse sen syvemmälle, koska “se” on se kaikken syvin vastaus kysymykseen elämästä, maailmankaikkeudesta ja sen sellaisesta. Sitä on mahdoton selittää sanoin sellaiselle joka ei koskaan ole itse asiaa ymmärtänyt. Esim. kvanttimekaniikan matemaattiset kaavatkin ovat vain kieli jolla puhutaan siitä minkä voi muutenkin nähdä, ja kun on nähnyt, on hirveän paljon helpompi ymmärtää esim. tiedekirjoja aiheeseen liittyen. Suosittelen lukemaan ainakin Paras mahdollisista maailmoista, Sattuma ja kaaos sekä Informaatio - tieteen uusi kieli. Kaksi ekaa Art Housen kirjoja, viimeinen Terra Cognita.
No ohhoh Äläpä opeta isääs naimaan
Et taida oikein olla perehtynyt aiheeseen, tai tieteeseen yleensäkään? Kyllä se on kuule aivan jokaisen tajuttavissa, ja tutkijat itsekin yrittävät tehdä kaiken nykyisen ymmärryksen kansallekin tajuttavaksi. Kenellä tahansa on mahdollisuus marssia kirjastoon ja lainata vino pino suhteelisen helppotajuisia kirjoja näistä aiheista, ja mitä enemmän lukee, sitä “vaikeampia” asioita pystyy ymmärtämään. Oppimisen iloa, katsos
Tämä nyt oli aika paksua Kuvitteletko etten tosiaan ymmärrä jotakin fysiikkaa ja sellaisia? Aikamoista aliarviointia vieläpä ihan tuntemattomalta henkilöltä.
Se kuulostaa egotrippailulta ja itsekorostukselta, koska ihmiset eivät yleensä kehtaa kehua itseään vaikka aihetta olisi. Tuntuu kyllä kummalliselta sanoa suoraan, mutta kun oikeasti tiedän tietäväni niin en vaan pysty esittämään liian vaatimatonta
Juuri se. Vielä kun luet itsesi itseoppineeksi fysiikan maisteriksi ja käytät aikaa aivan kaiken mahdollisen perinpohjaiseen analysointiin, keksit jonakin päivänä väistämättä mikä tekijä yhdistää aivan kaikkea - suurtakin suurempi yhtenäisteoria joka kattaa niin matemaattis-luonnontieteelliset kuin humanistisetkin alat. Se löytyvä vastaus pakottaa egon kuolemaan pois ja kun alkaa hyväksyä totuuden sellaisena kuin se on - järkyttävänä - niin on saanut oikeuden astua ovesta siihen nauruun ja äärettömään riemuun jota tripeillään on päässyt katsomaan ikkunasta.
Et sitten viitsi koskaan nähdä vaivaa tripeilläsi tai niiden jälkeen niin että oikeasti voisit käyttää ko. kemikaaleja työkaluina? Aikamoista laiskuutta etten sanoisi. Jäät paljosta paitsi.
Minkä ihmeen takia? Kun luontoäiti suoraan tarjoaa konstin siihen meditatiiviseen näkemiseen ja tietoisena olemiseen niin sitä ei pidä ottaa vakavasti? Mietitkö yleensäkään elämän suuria kysymyksiä vai porskutatko vain eteenpäin tietämättä miksi?
[edit] sääli että olet noin paljon trippaillut tajuamatta silti touhusta mitään