Ei huono saldo, onnittelut! Toivottavasti sama meininki jatkuu, ja miksei jatkuisi!
Viikonlopun saldo
La tuli naukkailtua kellon ympäri yhteensä puoli litraa vodkaa, kaksi lonkeroa, yksi viskishotti.
Su päivällä kaksi desiä vodkaa ja yksi lonkero.
Ensi viikko voisi olla kokonaan tipaton
Lueskelin aikani kuluksi tätä ketjua, ja ajattelin kysyä miten jakobilla menee? Täällä yks joka yrittää taas kerran opetella kohtuutta. Samaan pyrin että jäisi se yksinään tissuttelu pois. Uni on muutenkin niin katkonaista että nämä alkuviikon darrat syö kovasti jo fyysistä jaksamista. Olen kyllä vuodet jo ehdollistanut itseäni niin hyvin siihen että “ansaitsen” ne bisset työviikon ja viikkosiivouksen jälkeen että saa nähdä ? toki ymmärrän että tää on prosessi homma, noh, katellaan tää kevät. Ja tsemppiä muillekin jotka yrittää jättää ne juomat sinne kauppaan.
Muuten oli raitis viikko, mutta lauantaina hain hetken mielijohteesta sixpäkin lonkeroa ja join sen. Seuraavana päivänä kyllä tuntui olossa, eli ei mene ihan heti uusiksi.
Edelleen pysytty arkijuomisesta kokonaan pois, siihen olen jo tottunut. Ajattelin pitää tätä ainakin kesään saakka ja raportoida jokaisen kerran.
Viime viikko oli tipaton, varsin todennäköisesti niin on tämäkin.
Toivoa luovaa lukea onnistumisesta!
Hyvä jos luo toivoa. Kävin vierailemassa katjussasi ja tiiviisti: kun ei ole mitä juoda niin ei juo, iltaisin pitää keksiä jotain korvaavaa mieleistä tekemistä ja rehellinen tänne raportointi pitää kynnyksen korkealla. Elämänlaatuni on laskenut tämän muutoksen myötä, mutta ehkä aika korjaa tilanteen.
Ostin kaupasta kuusi lonkeroa. Juon ainakin muutaman, ehkä 3 tai sitten kaikki
Toissa viikolla se sixpäk lonkeroa, samoin viime viikon perjantaina kun vieras kävi ja saunottiin. Nyt pääsiäisenä on mahdollisesti tarkoitus ottaa reippaammin, mikäli tulee hauskanpitoseuraa. Yksin en viitsi ottaa.
Hyvin on pitänyt periaate “ei alkoholia viikolla” ja viikonloppunakin vain toisena iltana maltillisesti.
Sain pääsiäisenviettokaverin niin meni kuten ajattelinkin.
Pitkäperjantai: pullo punaviiniä, osittain ruuan kanssa ja osittain muuten vaan
Lauantai ja sunnuntai (välissä selvänä oloakin kun piti ajaa autolla): 0.7 litran suomiviina ja lonkeroita ehkä 3 sixpäkkiä
Maanantai: pari sixpäkkiä lonkeroa/olutta.
Nyt on hyvä pitää taukoa lauantaihin asti, jolloin on hieno juhlatilaisuus jossa tulee varmasti nautittua ainakin muutama annos viiniä
Jacob, olet aikalailla samassa tilanteessa, kuin itsekin?
Vapaa päivät tosin mulla menee vielä reippailla, mutta vähenevillä annoksilla.
Pääsiäinen meni, miten meni… Rajua ryyppäämistä 2 päivää.
Kova halu olisi vähentää, kokonaan en haluaisi lopettaa?
Lääkeapuakin olen kokeillut, mutta siinä vituttaa se, että kun otat lääkkeet, niin ei kiinnosta viina, mutta ei kyllä kiinnosta mikään muukaan, esimerkiksi seksielämä, joka on hieman huolestuttavaa, kun on kuitenkin suht tuore vaimo? tai no suht vähän aikaa yhdessä…
Perjantaina tuttu sixpäk saunajuomana ja lauantaina 7-8 annosta kuoharia, punkkua ja menipä siinä konjakkikin. Kohtuudella siis jälleen. Mitähän sitä vappuna…
Moi, olen uusi täällä plinkissä ja lueskelin tätä ketjua, kun tunsin olevani vertaistuen tarpeessa. Sitä on hiton vaikea löytää.
Havahduin alkoholiongelmaani 2016. Kohtuullistin käyttöä vuoden päivät, syväpohtien ja pitäen blogia. Opin paljon ja pääsin tavoitteeseeni. Sen jälkeen tilanne on kuitenkin pikku hiljaa valunut huonompaan suuntaan.
Jakobin keissi resonoi hyvin. Niin stressaava arvostettu työ kuin käytetyn alkoholin määrä ja tapakin. Alkoholilla on ollut minulle mieletön rentouttava voima. Itsekseen sipittäminen on ollut mallini. Viiniä on kulunut.
Nyt olen viime syksynä jäänyt lopulta pois työelämästä, pitkän pitkän harkinnan jälkeen, vapaaksi kirjailijaksi. Ja yllättäen tämä tilanne se vasta onkin tuonut haasteita alkoholirintamalle. Kun työ ei ole pitämässä rajoja, tuntuu itsekurin hallinta välillä mahdottomalta tehtävältä.
On aamuyö ja makaan huonosti nukkuneena sängyllä. Retkahdin eilen juomaan. Olen googeloinut monta tuntia, mistä löytäisin apuja. Noh, varasin Pohjoisklinikalta sen maksuttoman ensikäynnin ylihuomiselle. Että edes jollekin pääsisi puhumaan. Mutta eihän minulta, köyhältä kirjailijalta, löydy tuollaisia seitsemänsadan euron summia heidän vertaistukiterapiaansa.
Jotenkin tuntuu että yksin ihminen tämän kanssa jätetään. Ja mikäs siinä, jos yksin hommassa onnistuu. Nyt vaan tuntuu, että minä en onnistu. Toisaalta, onnistuinhan minä vuonna 2016, miksen nytkin. Tuntuu vaan niin hiton raskaalta juuri nyt.
Sama tavoite minulla on kuin Jakobilla. Kohtuudella alkoholia, sosiaalisiin tilanteisiin. Ihmiset on minulle äärimmäisen tärkeitä.
Vappu on jo sovittu puolivuotta sitten, että aika kosteissa merkeissä menee vielä tämä, mutta oikeasti sen jälkeen olen päättänyt ryhtiliikkeen tehdä ja kokeilla OIKEASTI vähentää rajusti alkoholin käyttöä, paljon olen puhunut, paljon olen lupaillut, nyt alkaa olla aika näyttää…
Tätä ei kyllä hirveästi helpota asia, että olemme muuttamassa ainakin vuodeksi maahan, jossa alkoholi on halvempaa, kuin maito.
Noniin, viime viikko meni taas vähän kosteammissa merkeissä, kun oli sosiaalista tapahtumaa. Keskiviikkona 12+24cl viiniä kevätkokouksessa ruuan ja vähän seurustelun vuoksi. Sitä ennen yksi lonkero. Vappuna meni pe, la ja su yhteensä varmaan 35-40 annosta.
Tällä viikolla ei ole tiedossa mitään tapahtumia, katsotaan tulisiko raitis viikko
Kohtuukäytössä pysytään edelleen. Ma-to meni ilman alkoholia, vappu painoi vielä tiistainakin. Perjantaina otin kolme juomaa (siideri, lonkero) saunan yhteydessä ja sunnuntaina kuusi lonkeroa jääkiekkoa katsoessa. Sunnuntai meni työhommissa joten ajattelin ottaa tuohon rentoutumisen kun maanantai on vapaana.
Periaatteessa rikoin tässä sääntöä “en juo yksin”, mutta ainakin toistaiseksi annosmäärät ovat pysyneet maltillisena. Ehkä olisi voinut ostaa kaupasta kuuden lonkeron sijaan vain kolme. Kaappiin en halua jättää juotavaa vaan ostan aina sen mitä aion juoda.
Tällä viikolla tuli kolme peräkkäistä päivää. Yhteensä meni 0.7 l Suomiviina ja kaksi sixpäkkiä lonkeroa. Torstaina tuntui vaan että pitää saada ottaa, pe ja la meni lätkän parissa lonkeroita pienellä terästyksellä. Tavallaan oli kolmipäiväinen viikonloppu.
Pikkuisen näyttäisi lipsuvan tuohon että kynnys on matalalla…
No, ensi viikon loppuna on tiedossa sosiaalista menoa, mutta jos arkipäivät pystyisi olemaan ilman.
Keskiviikkona kolme lonkeroa jääkiekkoa katsoessa ja viikonloppuna sitten reippaasti sosiaalisissa tilaisuuksissa. Tällä viikolla pyrin että vasta lauantaina ja kohtuudella silloinkin (suuri illallistilaisuus)
Noniin. Tiistai oli viikon ainut kuiva päivä
Ma 6, ke 3, to 3, pe 6, la toistakymmentä ja samoin eilen.
Alkoholi on siis livahtanut tiukasti takaisin arkeeni.
Jakob, salakavalasti se alkoholi palasi minunkin arkeeni, vaikka olin kuitenkin sen kaksi ja puoli(ko) kuukautta ilman vai peräti kolme, en enää muista. Voin alkoholittomana kautena vain hieman paremmin, välillä huonomminkin, kun ei voinut laskea kierroksia ja stressiä alkoholilla.
LKV, luin joku aika sitten jutun vapaasta kirjailijasta, joka joi. Hän ryhtyi sittemmin absolutistiksi ja sai uuden koukuttavan asian elämäänsä, retkeilyn. Vaikea uskoa, että kylmä huurteinen voitaisiin korvata patikoinnilla!