Hei Orvokki1965. En muista oonko sun ketjuun aikasemmin kirjottanut vaan lukenut kyllä olen 
Sinä voitat nyt itsesi kun niin vaan päätät. Tulee vaan morkkis jos petät itsesi.
Helppo sanoa nyt eikö vaan? mutta näin se vain on.
Toivottavasti vaan nyt kävelet sen alkon ohi.
Tsemppiä.
Kiitos tsemppauksesta vilmasto 
Olen niin ylpeä itsestäni. Ylpeämpi kuin jos olisin kävellyt alkon ohi.
Niin, siis en kävellyt alkon ohi vaan kävin hakemassa pullon viiniä.
Istuin kolmien tuntia ulkona viinipullon, sudokun, ristikkolehden ja kirjan kanssa.
Ja sitten laitoin korkin kiinni.
Jääkaapissa on puolikas pullo viiniä.
Onkohan tällaista tapahtunut mulle koskaan aikaisemmin?
En ainakaan muista.
Vaikka viikonloppu ei mennytkään suunnitelmien mukaisesti ja rikoin itselleni antamani lupauksen, niin siihen sisältyi myös hyvää.
Mietin sunnuntaina, että miksi piti lauantaina käydä se viinipullo ostamassa, Ei mun oikeasti tehnyt edes mieli.
Mua pelotti! Selvä viikonloppu pelotti! En minä tiedä, mitä ihmiset tekee viikonloppuisin kun ovat selvänä!
Sunnuntaina kävin ostamassa lätkäevästä: vähän sipsejä ja neljä siideriä. Kahden aikaan menin ulos nauttimaan kesästä ja join lauantaista jääneen viinipullon puolikkaan.
Peli alkoi, asettelin sipsit ja siiderin eteeni. Maistoin siideriä. Se ei maistunut!
Join puolikkaan siiderin ja loput laitoin viemäriin.
Nyt on jääkaapissa kolme siideriä.
Ja mitäs Orvokille kuuluu?
Orvokille kuuluu parempaa kuin keväällä mutta ei vieläkään oikeasti hyvää.
Kesäloman jälkeen en ole viikolla juonut. Siitä olen iloinen ja hieman myös ylpeä itsestäni!
Perjantaipullosta en vaan pääse eroon. Hirveä kiire lopettaa työt perjantaina mahdollisimman aikaisin jotta pääsee juomaan. Useina viikkoina juominen on jäänytkin tuohon perjantaihin. Se on hyvä!
Tänä vuonna on edessä vielä paljon sosiaalisia tapahtumia, joihin kuuluu alkoholi. Ainakin kolme näistä on lauantaina. Silloin tulee juotua kahtena päivänä viikossa.
Eilenkin oli sosiaalinen tapahtuma ja annoksia taisi mennä noin 15!
Tuosta perjantaipullosta kun pääsisi eroon!
Perjantai! Hirvittää.
Tällä hetkellä on päätös olla menemättä viinakauppaan. Siinä olis myös pysyttävä.
Keskiviikkona oli työmenoja ja alkoholia kului. Olin kuitenkin jo klo 23 aikoihin kotona. Olin ylpeä itsestäni. Siitäkin huolimatta että kotona sitten kittasin konjakkia kello 01 saakka.
Tämän viikon joupottelukerta on siis jo käytetty.
Ensi viikolla niitä on edessä kaksi.
Tänään on siis selvä päivä.
Pakko olla!
Hei Orvokki, tsemppiä Alkojen kaukaa kiertämiseen.
Kysymys ihan kannustavassa hengessä: voisitko ajatella kokeilla sitä, että et noissa työmenoissa ottaisikaan mitään? Niin ei tulisi arkena juotua, eikä siten ehkä lisättyä viikon kokonaissaldoa. Niissä tapahtumissa kun yleensä (ainakin meidän töissä) on muitakin jotka eivät juo eli ei erotu joukosta.
Ihan vaan ehdotuksena, jos itse koet että niissä juominen tuo iloa elämääsi niin mikäs siinä sitten.
Hauskaa viikonloppua!
Ihan ohis-huomio, kun teillä molemmilla on nuo syntymävuodet nimimerkeissänne (ainakin oletan niiden olevan syntymävuosia); mielenkiintoista, kuinka tänne on kasaantunut meitä saman ikäpolven naisia. Noihin vuosiin kun omakin syntymävuoteni sijoittuu.
Orvokillekin hyvää viikonloppua ja tsemppiä raittiiseen iltaan!
Olen ajatellut, että tuo ikä juttu voi johtua siitä, että meidän sukupolvi harjoitteli aika huolella tuon alkoholin juomisen. Ainakin siellä missä minä nuoruuteni vietin se kuului opinto-ohjelmaan 80-luvulla todella vankasti. Ja sitten kun silloin alkoi treenaamaan on nyt sitten yli-oppinut 
Päivitän tilanteen.
Olen suhteellisen ylpeä itsestäni.
Tänä syksynä en eilistä lukuunottamatta ole juonut kotona yksin. Joka viikko on ollut 1 - 2 sosiaalista tilaisuutta joissa olen juonut.
Eilen otin kotona muutaman siiderin ja glögiä. Annoksia meni seitsemän. Mutta osasin lopettaa! Glögiä on vielä yli puoli pulloa jäljellä!
No, tämä syksy on ollut “helppo” koska on ollut noita sosiaalisia tilanteita on ollut joka viikko. Kun ne tammikuussa loppuvat olen vaikean paikan edessä.
Hyviä pyhiä kaikille!
Hyvää pyhien jatkoa! Tuo olisi minulle jo loistava tilanne, jos lopettaisin yksin juomisen, vielä parempi jos sen lisäksi vielä lopettaisin seurassa salaa juomisen.
Meinasin, muuten, kirjoittaa “jos sen lisäksi loppuisi seurassa salaa juominen”. Tulin kuitenkin siihen tulokseen, ettei se taida passiivissa onnistua vaan vaatii aktiivista tekijää.
Itseinho on valtava! Jos voisin, niin heittäisin itseni pihalle!
Vuoden vaihteen jälkeen kaksi kuukautta meni hyvin: perjantaisin viinipullo. Ei muuta.
Rupesin nukkumaan todella hyvin, liikuin paljon.
Hiljakseen jo suunnittelin viinipullon vaihtamista perjantaisiidereihin. Niitä en yleensä pysty juomaan kuin muutaman. En tiedä miten kävisi, jos se olisi ainoa “sallittu” alkoholi. Kokeilemallahan se selviäisi.
Talviloma. Kolme päivää ulkomailla, joka päivä alkoholia.
Siitä se sitten taas lähti.
Viime ja tällä viikolla olen juonut kahtena päivänä. Toinen kerta on ollut keskellä viikkoa eli työt on taas kärsineet.
Torstaina join ja kun perjantaina kävin kaupassa ostin litran mehua: “jos kerran on pakko juodu jotain, niin juo sitten mehua!”
Eilen kävin Alkossa.
Viinipullo oli jo tyhjentynyt ja olin täyttänyt viinilasini mehulla. Sitten kaveri soitti.
Tää on aina se paha paikka!
Mun ei olis pitänyt vastata!
Kaadoin mehun sekaan lahjaksi saamaani viru valgeaa.
Join sitä niin kauan kuin mehua oli.
Sillä seurauksella että tänään ei uskalla lähteä auton rattiin eikä harrastaa liikuntaa.
Takana myös huonosti nukuttu yö.
Eli kun arki huomenna alkaa en olekaan viikonlopun jäljiltä levännyt ja pirteä vaan univelkainen.
Helevetti että mä vihaan itseäni.
Mutta millä ihmeellä tämän itseinhon muistaisi kun seuraavan kerran tekee mieli juopotella?
Nyt otan itseäni niskasta kiinni ja jätän sen toisen viini-illan tähän!
Huomenta. Aurinko paistaa ja pää ylös pusikosta. Olet pärjännyt hyvin alkuvuoden ja palaat nyt takaisin ”normaali” arkeen. Tunnistan itseni hyvin tuosta kirjoituksesta. Usein aivan tahtomattaan homma lähtee käsistä ja se tuntuu järjettömältä seuraavana päivänä.
Eilinen on mennyttä ja katse eteenpäin 
Mulla oli viime sunnuntaina tuon tuntuiset olot… se on kyllä kauhea olotila. Mulla se on säilynyt nyt muistoissa jopa viikon eli tänä viikonloppuna olen herännyt krapulatta ja ollut asiallinen alkoholin kanssa. Tsemppiä, kyllä se taas ohi menee!!! Ja tosiaan, ei auta kuin yrittää muistuttaa itseään seuraavalla kerralla itseään miten paska olo tulee kun vetää overit ja usean päivän aikana. Mulla on yhä viime viikonlopun jäljiltä fiilis että never again.
nyt palaat arkeen ja normirytmiin. korni ehdotus, mutta itse tein joskus niin että panin jääkaapin oveen magneetin alle itselleni muistutuksen mikä ketutus on varmasti tiedossa jos lipsun tavoitteistani. muistilapun megakrapulasta. jollain salakielellä jos ei halua kaikille kodissaan kävijöille huutaa asioitaan.
sehän se meitä vie, taito taikka taipumus unohtaa pahimmat krapulat.
pää pystyyn ja uudet tavoitteet! tsemppiä kovasti.