Syöttekö lääkkeitä?

Mulla on monenmoisia lääkityksiä ja nyt tuli yks ongelma vastaan…
Olen syönyt mm.lyricaa ja rivatrilia vuosia ja mulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta. Oon satunnaisesti käyttänyt subua esim. hammassärkyyn. Eikä oo tullu mitään combo sivuvaikutuksia.
Vähän aikaa sit alotin lamotrigin lääkityksen ja annostus on tällä hetkellä vaan 50mg.
Tänään sit otin xonee hammassärkyyn. Jonkun ajan päästä tuli ihan järkyttävän huono olo!
Huimaa, oksettaa ja hengitys vaikeutui.
Otin subuu siis ihan vitun vähän, alle millin!
Voiko tuo lamotrigin tehdä subun kaa näin pahat yhteisvaikutuksen oireet?
En oikei muutakaa selitystä keksi. En kyl oo syöny viel mitään mut kamala olo kestää ja kestää…

Aspirin, disperin yms.
Mitä taas siihen tulee mitä ennen vedin, niitä vedin tarpeisiin jotka loppui,
kuin seinään, kun raitistuin oikeasti.

Olin vakavasti sitä mieltä, että olin hullu, kaksisuuntainen mielialahäirikkö.
Uniongelmiin on hyvä syödä pillereitä ja mielialalääkkeet korjaavat pääni.

Kierteeni ja halu etsiä helppoja keinoja päästä ongelmista oli jotenkin luonnollista jatkumoa
viinankäytön lopettamiselle.

Ei auttaneet ja ongelmani vain syveni.

Oli paljon helpompaa koettaa lääkkeillä saada elämä kuntoon, kuin olla ilman.
Oli kuitenkin hyvä, että sekin tie tuli koettua, kun näin ei jäänyt sekään kalvamaan mieltä.

Tai ei se mitenkään helppo koe ollut, mutta kuten aiemmin jo sanoin, ainut mikä silloin tuntui
hyvältä.

Tänään tuntuu hyvältä olla turruttamasta elämää millään lailla, se kun on hyvä näin.

Moi!
Käytin pitkään masennuslääkettä juomiseni rinnalla. Päänsärkyihin buranan halpisversioita ja refluksitautiin lääkärin määräämää zoltia.
Kaksi vuotta sitten lopetin masennuslääkkeen käytön, koska se ei enää auttanut oloihini, joita lääkitsin siis myös siiderillä päivittäin.
Nyt olen ollut juomatta neljä viikkoa. Buranaa kuluu ajoittain, vatsahappolääkkeestä olen päässyt eroon.
Eli tänäpäivänä ei säännöllistä lääkitystä minkäänlaista.
Onnellinen siitä.
t. groovis

Hyvä syy menemättä AA:han. Samalla idealla tupakointikin pitäisi kieltää ja kahvi. Samanlaisia keskushermostoon vaikuttavia nuokin - nikotiini ja kofeiini… Kahvia he juovat ja osa näyttää sauhuttelevan. Ei sitä kannata kertoa jos pameja vetelee vaikka sosiaalistentilanteiden pelkoon.

Alkoholi on hermomyrkky ja vaikuttaa solutasolla joka ikiseen elimeen kun on liuotin. Bentsot vain tiettyihin osiin aivoja. Haittavaikutuslista on olematon verrattuna masennuslääkkeisiin.

Diapam
laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m … tabletti;+

Seronil
laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=765

Ketipinor(psykoosilääke/masennuslääke/nukahduslääke…)
laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=18783&

Ketipinorista lisää
lokakuunliike.com/ll-uutiset … n-suomessa

Laitetaan tämä vielä Yle Areenan MOT: masentavat lääkkeet

areena.yle.fi/tv/2188168

Ja sitten jonkun tohtorin suusta aiheuttaako masennuslääkkeet riippuvuutta:
youtube.com/watch?v=XRj9CxkVrz0

Aivot tottuu kemikaalille tulee vieroitus oireita, niin silloin olet riippuvainen… Lyhykäisyydessään suomennos. Huumeita joista ei joudu linnaan.

Omalla palstallani kerroin viskanneeni Seronilit ja Efexorit mäkeen kun aiheuttaa mussa hypomaniaa - samankaltaista kuin tuo nainen kertoi MOT:ssa. Lisäksi alkoholin himoa huomattavasti. Mun palstalta löytyy tarinaa omasta tapauksestani…

Lopetus oireina on agressiivisuus tossa Efexorissa ja niin näyttää olevan tässä Seronilissakin saman tyyppiset viekkarit. Nyt kun useampi viikko ilman seronilia jossa puoliintumisaika jopa kuukausi(2-5vkoa)… Oon aika vihainen ilman syytä… Sellainen agressiivinen. Efexorin viekkareita on kuvattu kokaiinin vieroitusoireisiin jospa tässä seronilissa samat… Efexor on Venlafaxiinia ja Seronil on Fluoksetiinia (Prozac).

Samalla tavalla kuin kovan ryyppyputken jälkeen pitää loiventaa, ettei pamahda deliriumit yms päälle. Hitaasti vähentäen päästään masennuslääkkeistä eroon kuten muistakin huumeista. Kivuttomin tapa kuin seinään…

Vaikeaa masenusta sairastaville tai pahempaa lääkehoito on tietty joillekin toimivaa… Psykoosipotilaat tietty hyötyy…

Mitä täällä nyt taas jauhetaan. Sinä aikana kun olen ryhmisasä käynyt ei ole lääkkeistä puhuttu mitään. Eihän siellä muutenkaan kysellä toiselta mitään vaan ihminen pitää puheenvuoronsa jos haluaa. Ei siinä mitään keskuteluja käydä tai lääkkeitten käyttöä kysellä.

Humalaisia ei haluta mukaan. Minun aikanani on kerran yhtä naista pyydetty poistumaan koska oli humalassa.

On ihan tervettä jäörkeä ettei pyri korvaamaan alkoholia keskushermostoon vaikuttavilla lääkkeillä mutta voihan joku oikeasti sellaisiakin tarvita. Itse mainasin jäädä koukkuun ja sellaisiin en enää koske.

Niinpä. Masislääkekoukussa ollaan. :confused:

No AA:ssa alkoholittomuus on se pää-asia… :wink:
Omana tietona voi pitää jos bentsot on reseptillä ja järkevä syy. Jos on syntymästä asti ekstrovertti-luonne niin ei tarvii pameja nappailla. Parempi lääke se sosiaalisten tilanteiden pelkoon on kuin juoda olutta. Tuun kyllä huomattavasti sosiaalisemmaksi kun otan napanderia… Taikajuomaa… Harmi vaan kun se isoina annoksia pilaa mun elämän…

Bentsoillakin on niin suuri punainen vaate yllä, että huhuhuh… Jotkut niitä oikeasti tarvitsee. Kuten sanoin tupakka ja kahvi on kanssa keskushermostoon vaikuttavia aineita - nikotiini ja kofeiini. Paha se on jos viinan vaihtaa tupakointiin tai kahvin kittaamiseen. Nikotiini helpottaa stressistä aiheutuvaa ahdistusta. Tupakasta se jysähtää nuppiin seitsemässä sekunnissa.

Mä oon bentsomyönteinen jos niitä käytetään sairauden hoitoon ei korvaamaan alkoholia. Silloin ollaan harhapoluilla pahasti jos niitä viinan tilalle määrätään - eikä niitä siihen kai myönnetäkään… Ainoastaan vieroittumiseen valvotuissa oloissa… Eikö niin???

Oon hoidellu erittäin vaikeita asioita humalapäissäni kun pelotti niiden hoitaminen selvänä. Semmonen totaalinen seinä edessä. Koukutuin lopuksi niin kovasti viinasta, että hain antabus ja pami-reseptiä yksityiseltä sairaalalta. Puhallutettiin kerran 2,5 promillea lääkärin vastaanotolla kun olin muita vaikeita asioita hoidellu aluksi. Niin ja masennuslääkkeitä kanssa veressä… Ne muka auttaa sosiaalistentilanteiden pelkoon… ja pah…Masennuslääkkeet siis - tekee seinähulluksi kovassa humalassa…

Terapia ja pamit - ne toimii sosiaalistentilanteidenpelkoon… :wink:

Väärin käytettynä pamit on huumeita siinä missä muutkin aineet - joista nikotiini pahin, sitten jaetulla kakkossijalla alkoholi/heroiini… Jännä, että kaupasta saa vielä nikotiinia ja etanolia…

Luinkin tämänpäivän hesarista Mato Valtosen mietteitä Suomen alkoholi-ongelmiin. Harvinaisen typeriä kommentteja minusta… hs.fi/sunnuntai/Antakaa+meidän+juoda/a1401515294707

10% takia ei tarvii kiristää alkoholipolitiikkaa… Hyysätä ihmisiä.

Ok. No minkä *itun takia kaikki muut huumeet on sitten kiellettyjä? Pitäiskö ne vapauttaa sitten? Jos se 10% jää vaan koukkuun. Heroiinikin bisseen verrattuna samanlainen huume riippuvuustekijältään. Muilla huumeilla pienempi riski koukuttua. Loppuu tämä hyysäys ja kielletyn hedelmän leima huumeista mukaan lukien viina. Viinaa mainostetaan tv:ssä ja netissä miten *elvetin hyvää se on. Mato tietty oikeassa, että auttaa sosiaalistentilanteiden pelkoon - humalassa solmitaan ystävyyssuhteita ja rakkaussuhteita. Ihminen vapautuu… Se on totta… Mitä väliä sillä 10%:lla on. Sehän juo 50% Suomen viinoista, niin pysyy valtion rattaat pyörimässä…

Mitä väliä sillä on jos osa koukuttuu jostain aineista…???

Vielä siitä AA:sta olin vähän äkänen muuten vaan. Hieno toimiva järjestelmä, jonne minä varmaan uskaltaudun joskus tulemaan. Haluaisin jonkun sinne kaveriksi, helpottaisi… Aattelin joskus mun kirjekamualkkaria pyytää, on jo myöhästä… :confused:

Tsemppiä sulle ja kaikille muillekin!