Synnytyksen jälkeinen seulonta

Hei !

ravaan nyt 2 kertaa viikossa klinikalla.olen raskaudenaina polttanut kannabista muutamat kerrat ja antanut positiiviset seulat raskaana ollessani.lopetin kannabiksen polton ennen synnytystä 8 kuulla ja sen jälkeen ollut ilman … nyt yli kuukauden aikana olen antanut vain negatiivia seuloja ja mietin että kauan siällä joutuu mahd. vielä käymään ja jättävätkö ne sen jälkeen minut lopullisest rauhaan? kellään kokemuksia?

1-3v. Tarvittaessa useammin jos jäät kiinni testeissä… Kannattaa lopettaa se ganjan poltto niin selviät ehkä vuodella…

Toivottavasti eivät jätä sinua rauhaan vielä piiiiitkään aikaan. Vittuako niitä lapsia pitää tehdä, jos omat asiat eivät ole kunnossa? En nyt tarkoita, etteikö jollain satunnaisella pössyttelijällä voisi olla asiat kunnossa, mutta mun vankka kanta on, että raskaana ollessa ja imettäessä ei vedetä yhtään mitään, ei edes tupakkaa. Jopa silloin, jos on joku pitempi aikainen lääkärin määräämä lääkitys, jonka vielä ottaa kiltisti niin kuin lääkäri on määrännyt ja joka on välttämätön, olisi syytä miettiä kannattaako hankkiutua paksuksi. Siinä vaiheessa toki on myöhäistä rykiä, jos viimeisillään raskaana ollessa sattuu joutumaan vaikka antibioottikuurille, mutta ymmärsitte varmaan pointin, jos ymmärsitte. Lapsen pitää mennä kaiken muun edelle ja jos ei oman lapsensa takia pysty lopettamaan, niin ei sitten luultavasti mitenkään. Mitäs sitten, kun lapsi on jo syntynyt ja ties minkä aineen vetohalut menevät sen pennun edelle. Ei se vastuu siihen synnytykseen lopu, siitä se vasta alkaakin. Voi lapsiparkaa, sanon minä vaan.

Mä en ole todellakaan mikään täydellinen ihminen ja aika harvoin mulla on varaa ketään tuomita, mutta tuohon vedän kyllä rajan. Mulla ei ole lapsia, eikä tule olemaan, yhtenä syynä juuri päihdeongelmani. Mä en tänne ketään kärsimään laita. Tässä maassa ei ole mikään pakko lapsia tehdä; ehkäisykeinoja riittää joka lähtöön ja jos ne pettävät, on aina olemassa abortti. Tietenkin on tapauksia, joissa nainen tajuaa vasta liian myöhään olevansa raskaana, mutta melko harvinaisia nämä kuitenkin lienevät.

Sitä holia naiset ette juo jos raskaana olette!! tai muitakaan päihteitä jos meinaatte sen lapsen tähän maailmaan terveenä päästää…koska lapsi saa aina samat setit…kuvittele ny! täältä tulee ultrasetä sanomaan.

ehdottoman samaa mieltä Winstonin kanssa.
ihan omakohtaisella kokemuksella sanon, ja toivon että sinä keskustelun alottaja tajuut ja pystyt lopettamaan kaiken käytön lapses takia.

mulla on vastuullani jo yks heroiiniriippuvaisena syntyneen skidi jolla onneks kävi parempi tuuri, omia en synnytä ennen kun joku päivä oon täysin irti kaikesta.

aamen viimeisille vastauksille, toivottavasti joudut loppuelämäksesi syyniin ja lapsesi huostaanotetaan pois sinulta heti kun synnytät. :imp:

.

ei kyllä täällä paljon sympatiaa tipu eikä tipu minultakaan! ymmärrän kyllä jos nyt polttaa kerran tai kaksi mutta ei päihteitä raskaana ollessa ei myöskään odotaville isille, varmaan vituttaa naisia oottaa lasta jos ukko on vieressä kuuppa sekasin(viikonloppusin ja niin ettei oo kuupasekasin mimmin edessä) melkein yhtä tuomittavaa paitsi siitä harvoin saa tällaista meteliä aikaiseksi :angry: itekkään en polttele naiseni seurassa ja vähentynyt polttelu ja muutkin aika reippaasti, viivat viikonloppusin tai jointti kuutamo kävelyllä…

No onpa elämä rankkaa, kun on kaks kertaa viikossa kuukauden joutunut seuloissa käymään! Vastaavassa tilanteessa juoksisin siellä seuloissa vaikka 18 vuotta pitääkseni lapseni itselläni ja pysyäkseni kuivilla! Oon kyl sitä mieltä, et kaikki päihteet, myös tupakka, on ehdoton ei raskauden aikana. Ja jos nyt kävisi ihmiselle niin, et käyttäisi jotain ja huomaisi olevansa raskaana, niin mahdollisimman nopeesti päihteet pois. Luulis motivaatiota lopettamiselle löytyvän, jos tietää päihteiden haitat sikiölle…

Olis kiva kuulla threadin aloittajalta, et onko jotain sossukontaktia tms vai pelkät seulat klinellä? Riippuu aika lailla kokonaistilanteesta se kuinka kauan niissä seuloissa pyydetään käymään. Eli käyttääkö lapsen isä jotain ja asutko sen kanssa, onko sulla ollut retkahduksia, millainen päihdetausta jne… Olis klinellä varmaan tarjota seulojen lisäksi muutakin apua/tukea, jos kiinnostaa oma päihteettömyys ja lapsen hyvinvointi. Pitää vaan olla valmis myöntämään, et tarvii apua!

Totta kai koskee myös isiä, etenkin jos sen lapsen isän kanssa on vielä yksissä, ihan senkin takia, että syntymän jälkeenkin siitä lapsesta on huolehdittava, eikä olla sekaisin etenkään lapsen läsnäollessa. Eri jutun siitä tekee se, että harvemmin se mies on raskaana tai imettää, joten näin kaikki myrkyt eivät päädy suoraan lapseen. Ja ainahan kannattaa miettiä, minkä nistin kanssa niitä lapsia alkaa laittamaan. Se kun vain on tässä maassa sillä tavalla, että lopulta(etenkin abortista puhuttaessa) päätös on naisen.

Mahtaako tuo uskaltaa tänne enää asiasta paljon kirjoitella, kun tuomiot olivat jo näin ankaria… Toivottavasti herätti edes jotain pientä pohdintaa asioiden tärkeysjärjestyksestä.

Kaikki ei ole aina niin mustavalkoista… Seulojen pituudesta en osaa sanoa mutta uskoisin että se on yksilöllistä. Ketjun aloittajelle lähettäisin kuitenkin voimahalin. Täällä kun näyttää olevan vahva lynkkaus meininki. En nyt tarkoita että ajattelisin että kannabiksen poltto raskausaikana olisi jotenkin hyväksyttävää mutta ei kaikki asiat ole aina helppoja tai yksiselitteisiä. Myös googlettamalla raskaus+kannabis huomaa ettei se nyt välttämättä ole maailman vaarallisintakaan lapselle. (edelleenkään en hyväksy kannabiksen polttamista raskausaikana vaikka nyt kuullostaakin siltä että puolustan ketjun aloittajaa!!!) Voisin perustella mielipiteeni paremminkin mutta suoraan sanottuna en tällä hetkellä jaksa koska pääni ei toimi. (viimeinen tunti yövuoroa, jee!)Toivon kuitenkin ketjun aloittajalle kaikkea hyvää. Vaikka en hyväksykkään että olet raskausaikana polttanut sinulla on varmaan ollut siihen syy (todennäköisesti huono), uskon (ja toivon) että aloittajalla on muutenkin syyllinen ja huono olo (kuuluukin olla) ilman että muut vielä lynkkaavat totaalisesti. Ei asioita tarvitse hyväksyä mutta kuoleman toivominen yms. on ehkä hiukan radikaali mielipide. Toisen taakkaa on vaikea tietää jos sitä ei itse kanna (ei se silti tee asioista hyväksyttävää) Toivon kaikkea hyvää vauvan kanssa. Siinä olen samaa mieltä että asiat tärkeysjärjestykseen ja lapsen hyvinvointi etusijalle mutta ei itseään ainakaan tuosta loputtomasti kannata syyllistää. Ps. Tiedän monta TODELLA hyvää äitiä, jotka polttavat silloin tällöin esim. lapsen ollessa hoidossa eikä se tee heistä huonompia äitejä… Kuinkahan moni äiti amsterdamissa polttaa? Pitäisikö niiltäkin kaikilta huostaanottaa lapset? Olipas sekava juttu mutta pää ei nyt toimi paremmin… Kiva jos joku sai pointin esiin. (se ei varmasti ole helppoa:D )

Hmm…olis kyl kiva kuulla topicin aloittajan päihdetausta,et onko joku isompi,kovempi ja pahempi aine vaihtunut raskauden myötä pössyksi…?Joka ehkä on ihan vähän pahempi paha kuin vaikka mopo tai piri mutta paha kumminkin.Eikö se jotain sano jos raskaudenaikainen alkoholinkäyttökin kehotetaan lopettaan,nii tuskin ne muutkaan päihteet kovin suotavia on…
Olen kumminkin nähnyt päihdetaustaisten äitien saavan ihan melkein normaaleja lapsia,että ei se kohtalo vielä sinetöity ole…Toki kaverin lapsi sai äidiltään syntymälahjaksi pupreviekkarit joita sitten kolme viikkoa sairaalassa hoidettiin.En tiedä,miksi niin avuttomalle ja viattomalle pienelle ihmiselle joku voi niin tehdä,mutta äiti ei pystynyt tiputtaan suboxonea ihan tavoitteen mukaan.
Että yritä,keskustelun aloittaja hankkia joku tukiverkko ja elää mahd.päihteettömästi,koska tässä ei ole enää kysymys vain sinusta ja sun elämästä vaan myös toisen ihmisen,jota sun tulis suojella maailman pahalta,eikä esitellä sitä hänelle.

Itse olen nähnyt ainakin 10 tapausta joilta lapsi on lähtenyt huostaan päihteiden takia. 2 lopettanutta tunnen, yhden tiedän ja se meni kh:don kautta. Itseasiassa myös tämä toinen tapaus onnistui laitoksen kautta; kolmas tajusi asian 4kk:den tienoilla kun tuttu sairaanhoitaja hiukan ravisteli että “katso itseäsi ja sä odotat lasta!!”

Lapset ovat olleet joko puolivuotiaita tai alle kouluiän; yleensä 4-5v… Näistä 3 pariskuntaa onnistuivat pysymään kuivilla sen 2-3v jonka jälkeen vedetään lapsen nähden yms. Tuttuja on enemmänkin, nämä ovat ihan samoissa porukoissa pyörineitä ja kun kysyy pysyikö kuivilla raskauden aikana; vastaus on ollut että “onnistuin olemaan 2/3 lähes selvänä” tms.

Aloittajan viesti vain vaikuttaa siltä että häntä ei kiinnosta pilvenpolttoa lopettaa… Itseänikin kiinnostaisi onko taustalla muutakin käyttöä?!?

Mun päänikään ei juuri nyt oikein toimi, mutta se ei johdu siitä, että olisin pössytellyt sen toimimattomaksi, kuten myy vaikuttaa tehneen, ainakin puolustuspuheista päätellen. Muutenkin jokseenkin savolaisen kuuloista vääntämistä ja kääntämistä tuo täysin järjetön “onhan se niin, mutta ei se nyt ihan niinkään ole” :unamused: . Minä en ainakaan tuota pointtia tajunnut, paitsi jos se oli turhanpäiväinen jaarittelu, joka ei kuulosta siltä, miltä se kuulostaa. Mitä vittua?!

Ne voimahalit lähettäisin enemmin sille viattomalle lapsukaiselle, vaikka ehkä se sitten kovasti voimia vaatii se seuloissa ravaaminenkin. Aloittajalla kun ei tuntunut suurempia syyllisyyden tunteita olevan, ainoastaan vitutus siitä, että täysin ilman syytä kytätään ja häiritään “auvoista” perhe-elämää. Toivottavasti tämä “hirvittävä lynkkaus” nyt sai aikaan jotain syyllisyyttä, mieluiten sellaista, joka johtaa johonkin parempiin ratkaisuihin, mutta epäilenpä, että ei.

Miksi, oi miksi, raskausaikana tarvitsee yleensäkään saada kuuppansa sekaisin MILLÄÄN? Luulisi silloin olevan muutakin ajateltavaa ja jos se raskaana olo on niin raskasta, ettei sitä kestä selvinpäin, niin miksi ruveta moiseen.

Oliko kirjoittaja se, joka oli polttanut raskaana ollessaan tietämättä raskaudesta?? Tässä ei kyllä ole kyse siitä vaan polttamisen halusta…

Osasitte kyllä yhden avunhakijan ajaa pois palstalta… Sen verran veemäisiä kommentteja tuli ap:lle.

Noh, toivottavasti nyt itse tunnette olevanne parempia ihmisiä. Sitähän se toisten maahan ajaminen on että tuntisi itsensä täydellisemmäksi ihmiseksi.

Koskaan ei pidä sanoa ei koskaan, eikä ikinä pidä tuomita jos ei ole itse kokenut samaa. Repikää siitä.

^ Avunhakijan? Avunhakijan? Eihän se lapsi sentään tänne kirjoitellut. Sehän tässä apua tarvitsee. Ei aloittajalla mitään oikeaa ongelmaa ollut. En laske oikeaksi ongelmaksi vitutusta siitä, että pitää käydä seuloissa, eikä saa pössytellä rauhassa. Aloittajalla ei tuntunut olevan mitään halua saada apua päihteiden käyttöönsä vai mistä muka sellaista tulkitsit.

Taisi kalikka kalahtaa… Kaikki löytävät jonkun puolustuksen teoilleen, jos haluavat ja vaikka olisivat tehneet mitä. Jos ei muuta niin tuo “te ette tiedä mitään, kun ette itse ole olleet samassa tilanteessa”. Mihin sinä vedät rajan? Kuinka pitkälle ja millaisista teoista saa itseään puolustaa ja syyttää jotain muuta tahoa? Kyllä maailmaan pahaa mahtuu ja aina myös “oikeutus” sille.

KOSKAAN ei pidä ajatella itseään enemmän kuin VIATONTA lasta! SOSSUPUMMI SAA ILMAISEN EHKÄISYN! Mulle olisi tarjottu tekkeniä jos tahtoisin muksun… Lapsi joka on jo ennen syntymäänsä saanut ainetta… Juu ganja ei ole niin paha, mutta geenin muistijälki voi olla… Kyllä on mukava katsoa kun oma lapsi rakastaa huumeita… Voi yhdessä narkata vanhana kuten yks piripää aikoi…

Onhan näitä kyllä… Mitäs jos aloittaja on käyttänyt vahvempia… Ajattelee pärjäävänsä pilven kanssa?!

Kun noin innokkaasti kyselee että koska saa taas polttaa, niin kyllä mulla olil frendi joka kävi antamassa vapaaehtoisesti 3v. Sit kertoi ite (2vkoa subua ja saa trambot tuon takia?!?), seulat ja yli 2v masennusta viinaa, miehiä ja retkahduksia… Eikä ole muuten ainoa, moni aloittaa kovien käytön uudellee ku muksu 3-4v…

Meinasiko imettää jos saa pois testit, rasvaliukoista ja lapsen elimistöstä poistuu varmasti melko hitaasti kun alkokin kiertää 2h sen jälkeen kun äidin maksa on sulattanut kaiken pois… Lapsen maksa ei toimi vielä, aivot muistaa todella ihmeellisiä asioita… Ihmiset kenen äiti käyttänyt jotain odottaessa, tekee mitä vain kun jää putki päälle… Esim. piikitetään kun lapsi alle 2, ei ymmärrä… Kauan ehtii leikkiä ennenkuin otetaan pois, sen verran että lapsen leikistä kuulee sanat rauhoittavat tai unilääkkeet, savut tms. Asia huomataan vasta kun jätetään seulat antamatta… seulat 2vkon välein jos hyvin mennyt… Itse vedin työn kanssa 4kk melko intesiivisesti. Subu ei näkyny vielä seuloissa ni sitä vedin putken ja piriä keskellä vkoa jne. 3pv. ja puhtaat… Savuissa menee kertapoltolla 1vko! Seulat kun kehoittivat välttämään ganjaa enkä saanut rauhoittaviakaan… Kaikki huomasivat että en ole kunnossa jo kk tai 2 ennen kiinni jäämistä, mutta jos seulat puhtaat ni ei mit väliä… Kaiken tekevät kyllä että eivät jää kiinni ja juuri yksi isukki aloitti uudelleen narkkaamaan ni seulat 2vkon välein ja antoi pari pv aiemmin, joten voi vetää päälle vkon bubrea, lyhytvaikutteisia lääkkeitä mitä nyt tahtoo ja miten haluaa. Iv…

Kaikki eivät ole koko elämänsä olleet pelkkiä pilvenpolttajia ja harvalla se pysyy handussa jos pitää esim. nopeammasta menosta… Pidemmän päälle niin tylsää ja kuitenkin lapsenhoito niin raskasta että ansaitsisi vähän savua ja kun ei jaksa enää niin varmaan hiukan ediä tai vähän vahvempaa… Itse antaisin vaikka sen 3v tai enemmän… Olisi ainakin syytä olla raittiina… Ukko olis ollu varmaa 100krt mukavampi jos se ei jois niin paljoa… Lapsen ja auton kanssa pilvi on huume ja sitä tarkkaillaan väh. vuosi. Mikäli useampi merkintä, tod. näk. pidempään ja ekat 3-6kk useammin… On ehkäisyä, jälkiehkäisyä ilman respaa ja vielä abortti. On myös näitä hemmetin fiksuja tyyppejä ketkä ajattelee että “meneehän se muksu samalla”… Päihteet ja lapsi ei sovi samaan yhtälöön…

Joku vois tehdä tutkimuksen kuinka paljon hippien lapsista on tullut käyttäjiä?!? Tabula Rasa ja THC elimistössä pitkään… Luepa vähän tarkemmin, äidit jotka eivät käytä mitään/käyttävät jotain lääkettä tms. satunnaisesti; enemmän koliikkia, enemmän itkemistä, hermostuneisuutta, unihäiriöitä… Mutta on se kukanpoltto tärkeämpää kun jo kk:den hoitanut vauvaa! Miksi oli seurannassa, ettei olisi ollut päihdeäiti?!?

Olisiko tämä 10/2010 Kotikanava… En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä ketkä eivät oikeasti halua lasta eivätkä silti hoida ehkäisyä… Onko lapselle liikaa vaadittu että saisi edes syntyä ilman turhia aineita, oli ne mietoja tai vahvoja, vauvan maksa ei toimi! Kiertää myrkyt äidin maksaan hajotettavaksi… Mikäli ei ole valmis nollatoleen (sä olit, aloittaja ei koska ei pidä ganjaa huumeena); neuvola ja poliisi eivät silti ole samaa mieltä eikä lastensuojelu!