Mä en nykyään pääse enää iltaisin kirjautumaan tänne. Tosi tylsää. Tai siis eilen pääsin kerran klo 17 paikkeilla mutta sitten enää. En tiedä mikä siinä on.
Elämä rullaa hektisen työtilanteen kanssa. Yritän torjua stressiä liikunnalla, hyvällä lukemisella, mindfulnessilla. Ja on mulla onneksi nuo lääkkeet. Silti mielestäni tämä on ihan sairasta, että ihminen syö lääkkeitä jotta kestää työkuormaa, työn epävarmuutta ja työssä olevia hankalia asioita. Ja minä en kuitenkaan ole sieltä helpoiten murtuvasta päästä. Että kyllä tässä touhussa on jotain pahasti pielessä. Lähivuosina on tultava joku isompi ratkaisu jos en halua menettää terveyttäni. Tämä ulkomaanreissu hoidetaan tästä ja siihen liittyvät asiat. Sitten mietintä päälle että jos keksisi jotain isompaa ratkaisua.
Tänään on tosiaan kekkerit joihin menen selvänä ja pysyn selvänä. Toistaiseksi ei ole edes tullut mitään juomisfiiliksiä tämän asian suhteen. Ei vaan jaksa.
Muuten ihanaa että on perjantai! Lauantaiksi ei ole mitään suunnitelmia. Sekin on mahtavaa. Isänpäiväksi täytyisi keksiä jotain…
Totta totisesti toivon, että löydät jonkun ratkaisun tuohon työtilanteeseen. Jos se ottaa enemmän kuin antaa niin silloin pitäisi löytyä ratkaisu.
Olen minäkin välillä miettinyt etteikö leipäänsä voisi helpommalla tienata. Kenties kyllä, mutta en ole valmis kuitenkaan vaihtamaan.
Hankalia asioita ne nämä(kin) on.
Vuorotyöläisenä totean, että jaa via niinkö se on perjantai onneks sunnuntaina saa vähän enemmän palkkaa vaikka ne pyhälisätkin on haluttu meiltä vähemmäksi
Viikonloppuja!
No huh mikä yö sulla! varmasti pelästyttää. Sitten heti miettii, että olikohan sillä möykkääjällä edes morkkis aamulla vai oliko ihan peruskauraa…
Mä olen kotiutunut juhlista. Ei ollut yhtään paha olla selvin päin vaikka viinipullot kiersi pöydässä. Mun täytyy sanoa, että musta tuli illan mittaan ihan samanlainen kuin jos olisin ollut pikkuhiprakassa. Outoa. Nyt korvissa söi samanlailla kuin jos olisi juonut ja ollut baarissa. Oli tosi hauskaa mutta se yksi rasittava ihminen oli siellä taas. Ensin ihan hauska mutta varsinkin vähän juotuaan alkaa aina huutamaan ihan kuin olisi joku väittely menossa. En tajua sitä.
Pakko kyllä siivota huomenna. Kun tulin kotiin niin mun mielestä täällä meillä haisee likaiselle. Tosi kiva. Vähän kuin jossain lemmikkikaupassa no ei ihan yhtä paha mutta vähän sama aromi. Täytynee oikein pestä lattiat ym. Jos tulisi edes vähän raikkaampaa. En tiedä mikä täällä haisee.
Nyt olen kyllä sen verran kierroksilla että kuinkahan tässä saa nukuttua…
Edit. En sitten rauhoittunut yöllä millään joten join 4 viskipaukkua kirjaa lukiessa. Vähän tuntuu nyt luuserilta koska mulla oli päätös mutta mä en vaan keksinyt enää muuta. Se kyllä tehosi siihen tarkoitukseen mitä toivoin.
Nyt kyllä se, että en millään saanut nukuttua että sortumuseni “helppoon ratkaisuun” alkaa ottaan päästä oikein kunnolla. Hiton hitto. Vähentäminen on tavoitteeni joo, mutta myös tapojen muuttaminen. Käyttäytymismallien muuttaminen. Vielä on tekemistä vaikka eteenpäin vieviä askelia on otettukin.
No nyt on taas hieno fiilis. Ja tämä ei ole sarkasmia. Ekaa kertaa ikinä nautin siivoamisesta. Outoa! Siivosin, pesin pyykkiä mm koristetyynyt, vaihdoin lakanat, ostin tuoreita kukkia, laitoin vähän kausivaloja. On tässä koko päivä mennytkin ja vielä olisi vähän hommaa jäljellä. Ei paha. Lapset auttoi vähän mutta on se sellaista että kaikki menee vähän sinne päin. Mies oli estynyt.
Ihanaa isänpäivän aamua. Kai sitä voi vielä aamuksi sanoa. Nukuin kerrankin pitkään. Se on tietty ihan hyväkin joskus mutta mieleen tulee heti, että menee päivää hukkaan ei kummempia suunnitelmia. Kyläilyä, kokkailua ja lenkkeilyä. Ei mielitekoja.
Mietin tuota ahdistustaipumustani joka on syy useisiin ongelmiini, mm vaikeuttaa työssäjaksamista ja aiheuttaa alkoholinhimoja. Mitenhän sen saisi pois? Terapiassa käytiin kyllä sitä läpi, ehkä kuorittiin niitä akuutteja ja ajankohtaisia asioita, myös vähän lapsuutta ym. Mutta mietin nyt, että olisiko mulla ollut tarve ihan sellaiseen syvälliseen pään penkomiseen? Luovutinko liian varhain terapiassa? Ajattelin, että ei ollut enää mitään puhuttavaa mutta voikin olla, että se oli vasta se pinta, ne isoimmat asiat onkin vielä kytemässä.
Voi Pecorino nukkumalla ei voi päivä mennä hukkaan! Hyvä kun nukuit! Se on kuin laittais rahaa pankkiin!
Mä just ajattelin ihan päinvastoin että menee päivä ihan hukkaan kun on niin paljon puuhastelemista ettei ehdi nauttia viikonlopusta! Arki on pääasiassa sitä topakkana olemista ja pitkää työpäivää paitsi (myöhäis)illat pyrin rauhoittamaan niin ettei olis mitään velvollisuuksia, pelkkää elpymistä. Elpymiseksi lasken myös työporukan iltamenot Viikonloppuisin yritän sitten pysytellä mahdollisimman paljon vaaka-asennossa tai muuten rentona rötköttää.
Nyt stressaa isänpäivän päivällisjärjestelyt ja illalla harrastusmeno ja pakkaaminen työreissulle. Nämä häiritsee mun viikonloppurötkötystä!
Moi. Ihan puhki fiilis. Vettä satoi kun Esterin p:stä (mistähän tuokin sanonta tulee?) kun ajelin töistä kotiin. Lenkit jää tänää siis väliin mikä on ehkä ihan hyvä kun keuhkot tuntuu vähän raskaalta.
Pakersin tänään töissä yhden asian kanssa lähes koko päivän kunnes pääsin toteamaan että v**tu tää ei onnistu näin. Todella turhauttavaa. Kiire olisi muutenkin niin tämmöiset nollapäivät on ihan onnettomia. Korvasin ruuan munkilla ja suklaalla. Tarvitseeko kertoa että nyt olisi sitten nälkä?
Alkoholin mielitekoja ei ole. Tosin olen huomannut että mun mieliteot sijoittuu nykyään tuonne ihan nukkumisajankohtaan. Siis kun uni ei tule ja ajatukset pyörii päässä.
Yritän tässä nyt relata kirjan kanssa. Se on nykyään niin vaikeaa mulle kun aina on mielessä joku tekemätön asia.
Kiitos Sylppy! Ei tässä mitään ihan karseeta ole mutta olen vaan ihan puhki. Varasin itselleni verikokeita (ilman lähetettä) kun ajattelin katsoa muutamat veriarvot. Mutta todennäköisesti mulla vaan on liikaa kaikkea, se väsyttää.
Nyt sanon rehellisesti, että olisi ihanaa ottaa iso viinilasi tuohon yöpöydälle ja siemailla samalla kun luen kirjaa. Vaipua hiljaiseen rentoutumisen tilaan. En ole päässyt kahteen päivään lenkille joten sen rauhoittava vaikutus puuttuu. Jos huomenna menis…
Iltaa. Mä tässä vedän viimeiset suklaat ja sitten pitääkin olla syömättä ja juomatta aamun verikokeisiin asti. Toivottavasti muistan kun herään etten vaan automaattisesti rupea juomaan kahvia.
Tein tänään töitä kuuteen kun oli inspiraatio päällä.
Mä olen taas fiilistellyt joulua Joo, nyt on vasta marraskuu. Mutta siitä tulee niin hyvä mieli. Olen autossa kuunnellut pääosin jouluradioo. Pari lahjaakin on jo hankittu. Sitten on se jokavuotinen stressi että saa jostain järkevän ja luotettavan joulupukin.
Mulle kun on näitä poikalapsia siunaantunut niin on kyllä välillä nää jutut sitä tasoo että kikkeliskokkelis. Meillä on semmoinen tapa että joskus iltaisin loikoilen poikien kaa meidän sängyssä ja höpöttään kaikkea. Tänään oli taas sellainen ilta ja kaiken jutustelun lomaan mahtui niin paljon piereskelyä ja hekotusta että luulisi, että parempiakin vitsejä olisi tyypit murjoneet. Mutta pieru se naurattaa aina…
Näihin kaasuisiin tunnelmiin kuittaan tämän illan. Öitä!
Vanhan kansanomaisen sanonnan mukaan naistenviikolla sataa kuin Esterin peestä eli todella runsaasti. Esterin nimipäivä kuitenkin on jo 16. toukokuuta, joten se ei selitä sanontaa.
Tosiasia on, että Esteri on Suomessa palokuntien pitkään yleisesti käyttämä vesipumppumerkki.
Pumput oli paloautoissa poikkeuksetta asennettu auton perään, koska laitteen koko esti auton kylkeen asentamisen.
Vähemmän suosittu selitys Esterin pee -sanonnalle on se, että Suomen kolmas, runsaasti vettä roiskuttanut siipiratasalus oli nimeltään Ester. Se liikkui 1900-luvun alkupuolella Saimaalla.
Näin kertoi Savon Sanomat.
Mukavaa marraskuuta teille Vähentäjät.
Putkanvartija 0132
Okei, sille on tavallaan siis ihan järkevä selitys! Tuo siipiratasalus sopisi siihen että se vesi tulee Esterin takapuolesta. Taidan kannattaa siis tuota kolmatta selitystä. Joka tapauksessa on hyvä ettei oma nimi ole Esteri… juu, mukavaa syksyä myös sinne
Yksi parhaista päätöksistä mitä olen elämässäni tehnyt on se, kun rupesin hölkkään/juokseen eli lenkkeileen. Eihän se hauskaa ole, moni kysyy miten sä viitsit kun se on niin tylsää. En tiedä, siihen vaan tottuu. Ekoina vuosina oli jalat aina jostain kohdasta hajalla. Nyt vuosien kuluttua jalat kestää aika hyvin mutta aina välillä voi joku kohta kipeytyä. Se tekee hyvää niin fyysisesti kuin psyykkisesti. Auttaa nukkumaan, painonhallinnassa, stressiin, kireyteen, verenpaineeseen, laskee sykettä, nopeuttaa aineenvaihduntaa, jne.
Tämä hehkutus sai alkunsa siitä, että olin ihan puhki pitkän työpäivän jäljeen mutta menin silti juokseen. Tunnin lenkki pimeässä illassa, happea, sopivan viileää. Ei tee enää viiniäkään mieli. Rentoutunut olo ja kohta valmis nukkumaan. Jos on mahdollisuuksia ajan ja terveyden puolesta niin suosittelen kokeileen jonkun aikaa. Öitä!
Hitsit en ole päässyt kirjautuun koko päivänä. Nyt pääsin! Kiitos vaan olisin kyllä huolestunut jos ne olisi olleet “epänormaalit” kun aika maltillisesti olen jo jonkin aikaa ottanut.
Tämä iltana iski viinin himo!!! Ihan törkee. Päivällä vielä ajattelin, että kunhan pääsen kirjautuun niin kerron teille miten helppoa on nyt. No, tuossa klo 17 aikaan se iski. Ei mikään kännihimo vaan tiedätte sen ajatuksen, että nyt olisi mukavaa siemailla siitä lasista ja vaikka lukea samalla ja syödä suklaata. Ah se olisi niin ihanaa. Mutta nyt kun mieskään ei ota mitään niin se on kovin kannustavalla päällä ja sanoo mm. “Pysy lujana!” Ja muita iskulauseita. Joten mä nyt yritän. Tokihan mulla on viiniä kotona, ei siinä mitään. Mutta kyllä nyt täytyisi pitää nollaviikko kun kerran päätin ja viime viikollakin meni plörinäksi.
Mitäs muuta. Rentoa menoa, sukulaisia tavattu, ulkoiltu, yhden joulukoristeen tein. Lupasin tehdä nyt illalla vielä joulutorttuja.
Huomenna ei mitään ohjelmaa, jessss! Jospa mä kerrankin osaisin ottaa rennosti?