Syksyn tunnelmia

Heippa, ajattelin nyt kuitenkin aloittaa uuden ketjun. Edellinen on jotenkin jo “henkisesti taaksejäänyttä aikaa” joten kiva aloittaa ns. uusi puhtaalta pöydältä.

Samoilla mennään kuin syyskuu, eli voin ottaa drinksua jos tekee mieli mutta järkevissä rajoissa tietty. Stressiin juominen on ehdottomasti kielletty. Yritän nyt myös vähän hillitä tätä herkuttelua, siihen on isommat mieliteot kuin mihinkään muuhun. Olen liikkunut tosi paljon joten ehkä en ole syönyt tarpeeksi ja se purkautuu hirveänä energiapitoisten ruokien himona? Jotain sellaista epäilen, vastaavaa on ollut ennenkin kun olen kuntoillut enemmän.

Jos joku lukee ketjuani ekaa kertaa niin olen siis tuommoinen nelikymppinen nainen, äiti, vaimo, ystävä, tytär, intohimoinen uraihminen (en uran vaan tekemäni työn sisällön vuoksi), suorittaja, stressaaja, haaveilija, nautiskelija, pohdiskelija, lukija, uniongelmainen, lihansyöjä, luontoihminen, matkailija, kulinaristi, kesäihminen, jouluihminen, kissaihminen.

Huomenta vaan uuteen ketjuun :smiley:
Mä kanssa olen pistänyt herkuttelua ruotuun viime aikoina. Liikkumaan en tosiaan flunssan takia ole päässyt pahemmin, hyvä kun töissä jaksanut olla. Mutta tästä taas lähtee pikku hiljaa! Se on totta jos ei päivällä syö kunnolla niin illalla kostautuu ja vielä jos treenaa niin kyllä todellakin kroppa sitä polttoainetta tarvitsee. Oikeaa polttoainetta ei suklaata :laughing: yllättävän iso se on se oikean ruoan määrä mitä saa syödä päivittäin.
Mun pahe on just se iltasin telkkarin ääressä mässyttäminen. Tulee aika monta kertaa illan aikana seisottua jääkaapin ovella ja mietittyä, että mitäköhän söis :unamused:

hei ihanaa, Pecolta uusi ketju!
jo tuo otsikko on kiva syksyn tunnelmia.
siitä lähtee mielikuvat kynttilänvalosta, torkkupeitoista ja villasukista ja muusta lämpöisestä. eikä siis tulevista räntäsateista sun muusta.
ai sä oot jouluihmisiä? olen kade, sillä mulle joulu on pahinta mahdollista aikaa. toisaalta heti kun pyhät on lusittu saan kokea valtavan vapauden tunteen. eli odotan juuri sitä ihan aidosti. ne välipäivät ennen vuoden vaihtumista on niin leppoisia. monella on töistä vapaata ja ilmapiiri on semmoinen välitön. se viikko on kuin kesä talven keskellä :stuck_out_tongue:
no mutta, nyt eletään vasta syksyä ja pidetään tosiaan tunnelma hyvänä ja vähentämistä ruokkivana!

Kiva saada teidän kommentteja tänne Sylvia ja Vilmasto :slight_smile:

Mulla tämän työkuvion vuoksi fiilikset menee edestakaisin, välillä olen hermona ja välillä innoissani. Nyt olen taas innoissani :slight_smile: ei, mitään uutta ei ole selvinnyt, mutta tänään on taas niitä päiviä kun uskon, että asiat onnistuu. Se tarkoittaisi riskejä mutta myös isoa elämänmuutosta samoin tein. Itse asiassa mun koko perheelle. Ja mun pitkäaikaisen unelman toteutumista. Juuri nyt uskon, että kaikki onnistuu, joten olen ihan fiiliksissä. Nautin siitä, huomenna voi taas olla toisin.

Tänään olisi vuorossa pitkähkö lenkki ja joku iltaherkku olisi kuva. Ylläri että tekee mieleni jotain herkkua…

Edit. Mun autocorrect muuttaa Vilmaston aina hinnastoksi että jos näette sellaisen jossain, älkää ihmetelkö.

Se näköjään myös muuttaa kivan kuvaksi. Kun vielä seuraavassa lauseessa oli sana ylläri mietin, että meinaatko sanoa, että “kuva olisi kiva ylläri” niin kuin joskus ennen vanhaan deittipalstoilla :laughing:

Oli pakko vaan pikaisesti poiketa kommentoimaan, että A) kiva kun teit uuden ketjun B) ihan mielettömän kuuloista jänskätystä siellä menossa, elämänmuutosta koko perheelle VAU!

Siinä mun pikku Menorcan matka kalpenee :smiley: . Ihan kauheasti pidän peukkuja, että unelmasi toteutuu.

siis todella jännää! täällä ollaan peukut ja varpaatkin pystyssä että Pecon jutut onnistuisi. :stuck_out_tongue:

Hehhee Hinnasto täällä :laughing: :laughing:
Jouluihminen se minäkin olen. Tänä vuonna osa joulusta menee töissä, mutta sairaalassa joulun tunnelma on kuitenkin spesiaali sekin.

Peukut on täälläkin pystyssä ja toivotaan nyt sitä parasta lopputulosta!

Tänään tässä vielä fiilistelin miehelle ja kuinkas ollakaan, punaviini putkahti mieleeni. Miten ihanaa olisi fiilistellä jos olisi vielä se punkkulasi. Ottaen huomioon, että se on se mun pääasiallinen lempijuoma niin en kyllä muista koska olen punkkua viimeksi juonut. Syyskuussa se oli, joko silloin ihan kuun alussa tai joskus puolessavälissä. Yleensä muistan juomiskerrat, mitä join ja kuinka paljon, mutta nyt on ollut vähemmän mielessä koko aihe. Etupylly sille! Mutta tänään tosiaan tuli mieleeni. Ei mitään suunnatonta mielitekoa, mutta jos perjantaina tulee vastaava niin sitten onkin vaikea. Heti la aamuna on menoa mutta sehän ei estä esim 3-4 lasia ottamasta. Mutta kun olin päättänyt, että nyt ei. Joka toinen vkonloppu nollaviikonloppu on se millä ajattelin tämänkin kuun mennä. Katsotaan miten mun käy…

Minä olen myös jouluihminen. Onneksi! Tykkää kovasti myös askarrella! Viime vuonna tein itse koristeita. Oli kivaa!
Peco, kiva kun laitoit uuden ketjun! :slight_smile:
Ps. Mikä on etupylly? :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:

Heti aamusta etupyllyjä :smiley: mä tässä kerran tuskailin kun täällä ei ole semmoista peukun kuvaa noissa hymiöisä kuin fbssä ja sitten joku sanoi, että (y) ois peukku ja sitten tuo muuttui etupyllyksi :laughing: en nyt ihan tarkkaan miten juttu meni, mutta etupylly on peukutus :laughing:

Ja yhtä hyvä puheenaihe aamutuimaan eli lempijuoma. No se on mullakin se punkku jos yks pitäs valita. Mielessä vilahtelee se punkkulasillinen, kynttilänvalossa sohvalla punkkulasillinen. Hassua mullakin, että tän vuoden punkut on ollut tosi vähissä, että sitten olenkin juonut jotain muuta kun on ollut lupa juoda. Lapin reissulla viimeks join punkkua, mutta muuten en muista.
Ei tule tämä liemetön menemään ilman mielitekoja todellakaan, mutta nujerran sen päivä kerrallaan tai tässä tapauksessa punkkulasi kerrallaan :unamused:

Huomenta! Voihan etupyllyt ja takapyllytkin sentään, kaamea selkäjumi. Tietyssä asennossa henki salpautuu. Toivottavasti tämä tästä hieman notkistuu.

Heräsin taas puoli viiden aikoihin ja lähetin yhden sähköpostin. Nyt väsyttää.

se oli hemmentaali joka ideoi ton etupylly-jutskan. juuri siksi kun täällä Plinkissä ei ole peukutus-kuvaa.
mistä sä Pecon tuon selkäjumin sait? onko se sulle tyypillistä? höh, toivottavasti se notkistuu yhtä nopeasti kuin jumiutuikin.

Hyviä tunnelmia tulin tähän ketjuun toivottamaan :slight_smile:

Kiitos, tunnelmia on, minulle luontaisella tavalla päänsisällä, vaihdellen tunnelmasta toiseen. Naamasta ei kyllä näy eikä käytöksestä yleensä :slight_smile:

Ulkoisiin tunnelmiin ajattelin tänään iltalenkin jälkeen vaikuttaa sillä, että laitan niitä syksyn tunnelmaan sopivia kynttilöitä.

Edit. Kun yritän liittää kuvaa, niin miksi ne usein tulee vaan sellaisen sinisenä ruutuna ja lukee “kuva”?

Pakko vielä jatkaa. Olisi kauhean kiva jos voisin kertoa teille työstäni mutta en voi. Niinpä mun täytyy kierrellä ja kaarrella. Mun työhön kuuluu monenlaista ja täytyy olla hyvä monessa, osata olla taitava ympäristöjen, asioiden, ihmisten ja joskus jopa valtion vaihtuessa. Toimin paljon asioiden kanssa, mutta joskus myös ihmisten ja heidän vaikeiden yksityisasioidensa kanssa. Tänään oli tätä jälkimmäistä. Päässä pyörii ne asiat ja lukuisat kysymykset ja pohdinnat. Pohdinnat elämästä ja mikä on oikeasti tärkeää jne. Olisi niin paljon helpompaa jos ajattelisi vähemmän. Mutta minkäs teet.
Ja tämä on nyt se yksi kohta jota olen hallinnut alkoholilla. Eli muutama drinksu tähän niin asiat jäsentyy päässä ja ajatusten rullaaminen loppuu (viina turruttaa aivot?). En kiellä etteikö nyt olisi se fiilis käydä baarikaapilla ja turvautua vanhoihin keinoihin, mutta ainakaan toistaiseksi mieliteko ei ole niin suuri. Kävin lenkilläkin, se ehkä auttoi vähän mutta ei niin paljoa kuin olisin toivonut.
Niin, ehkä mä tarvitsisin jonkun lobotomian jotta ajattelisin vähemmän. Moni ongelma lakkaisi olemasta…

Kovasti tsemppiä Pecorino. Kuulostaa aikamoiselta pyöritykseltä. Iso määrä erilaisia palikoita ja palloja, joita pitää pitää ilmassa tai kasassa tai missä niitten sitten tartteekin olla. Eikä se tietty aina paha asia ole, mutta palautumistahan se tietty vaatii kun mieli joutuu pörräämään päivän aikana monessa eri paikasa. Kuulostaa kuitenkin, että sulla on eri tapoja (alkon tilalla), jolla hakea rentoutusta. Kaikki peliin vaan :slight_smile: Eipä mulla ole mitään uutta sanottavaa, mutta tulin nyt tänne kuitenkin tsemppaamaan!

huomenta Peco, näytät olevan linjoilla… osaatko neuvoa miten toi toisen kirjoittajan tekstin lainaaminen menee? että saa siis sen lainauksen erilliseen “palkkiin” oman tekstinsä oheen. joku neuvoi sen joskus mutta oon jo unohtanut. hyvää päivää sulle! :stuck_out_tongue:

Huomenta! Mä teen sen niin että kopioin tekstinpätkän, sitten klikkaa kursorin siihen mihin haluaa lainauksen, sitten painaa quote ja “sininen pallukka” quote-laatikoiden väliin, sitten klikkaa liitä juuri niiden väliin. Mä siis teen tätä puhelimella mutta näyttää koneella varmaan samalta.
Mukavaa päivää sullekin!

missä toi “liitä” sijaitsee? öh, sori kun tulen sotkemaan sun ketjua.