SW10 tervehtii vahentajia

Viime viikolla oli muutama lomapaiva ja tissutteluksihan se meni, myonnetaan. Ihan selvasti (heh heh) tylsyyteen join. Ei kiinnostanut juoksulenkkeily enka edes kaynyt ulkona keskiviikko-perjantaina. Myohaan nukkumista, aamupaivalla pari olutta, lounas, tv katselua (joka on niiiiin puuduttavaa) ja siina viinia siemaillen aina iltapalaan saakka. Taas, niinkuin aikaisemminkin, kaksi ekaa paivaa oli ihan hauskaa tavallaan, kolmantena alkoi tokkia ja neljantena oli vain sellaista alasajoa, ja kellon katselua ja toivomista etta tulisi ilta ja paasisii nukkumaan. No, kun nukkumaan paasi niin tulihan se sielta eli taas yksi hikoilujen yo . Tosin seuraavana paivana sitten iski taas juoksuhimo ja iltapaivalla oltiin jo pitkalla lenkilla auringosta nauttien. Yksin tietenkin. Ainoa mista oikeastaan karsin nyt (ellei tuota hikoiluyota lasketa) on nestehukka ja tassa onkin litrakaupalla taas juotu vetta.
Tama lipsahdus nyt sitten toisaalta pistaa miettimaan etta siirrynko tuonne lopettajien puolelle. En halua sita vanhaa kaavaa, etta palaan putkijuopotteluun saannollisin valiajoin. Ja tassa kun ollaan kotona koko ajan niin ei ole mitaan sosiaalista kontrollia. Vaikka lahipiirikaverit eivat yleensa pahemmin juo niin kylla viimeiset facetimet on heilla(kin) olleet hyvin kosteita ja laseja on kilistelty molemmin puolin. Taallahan on siis tutkimusten mukaan alkoholinkayton kasvu lisaantynyt rajahdysmaisesti naiden corona rajoitusten alkamisesta. Nytkin kun tata tyohuoneestani kirjoitan niin naapuritalossa nayttaa olevan bileet alkaneet aamukymmenelta. Se on sellainen house share ja miespuoliset jo istuvat aamukaljoilla puutarhassaan. Toivottavasti eivat meteloi niinkuin toissa yona (eli mun hikoiluyona) :imp:
Niin tuosta lopettajiin siirtymisesta viela sen verran, etta viihdyn talla puolella paljon paremmin ja porukka on tosi tsemppaavaa. Muistoni lopettajista on, etta sielta ehka puuttuu aavistuksen verran sympatiaa, mita taalta on saanut.
Huhtikuussa tuli 9 ottopaivaa jossa on ainakin puolet liikaa. Onneksi on suhtkoht kiireinen tyoviikko ja 1.5. on viela normaalityopaiva taalla joten tama viikko pitaisi olla ihan kuiva. Eika edes tee mieli viinia tai olutta. Sen verran muistan tuosta entisesti elamastani, etta viikonkin putken jalkeen lahti toinen viikko melko helposti kunhan pari paivaa piti taukoa. Jos jotain edistysta niin tuosta on ainakin paassyt eroon. :slight_smile:

Piti viela lisata… Kolme vuotta sitten aloin todella vakavasti pohtia tata alkon kayttoa. Yksi iso trigger oli loma huhti-toukokuussa 2017. Facebook juuri huomautti mita kolme vuotta sitten tapahtui. Olin siis ensin tyomatkalla Portugalissa, jossa tuli iltaisin otettua, ja paivat uurastettua. Sitten tietysti kotimatkalla piti juhlia paattynytta tyomatkaa ja alkavaa viikon lomaa. Kahdeksan paivan loman aikana tissuttelin/juopottelin kotona, vahintaan 4 viinipulloa paivassa ja oluet paalle. Loman viimeisina paivina “tarvtisi” aamuisin 2 viinipulloa jotta kehtasi menna ravintolaan lounaalle tai ylipaatansa ulos. Lauantaina olin aivan lopussa ja odotin kauhulla tulevaa tyoviikkoa. Tama yhdistettyna huonosti syomiseen (soin pikkuannoksia ja ravintolassa jai yleensa puolet syomatta kun jostain syysta ei maistunut) johti siihen etta la-su valisen yon yrjosin useita kertoja ja makasin olohuoneen lattialla hikoillen ampari vieressa ja itselleni kiroillen. Sunnuntaiaamuna peilista katsoi aika turvonnut naama ja siita oli 24h aikaa selvita pirteana takaisin toihin. Niinkuin arvata saattaa suurin osa ensimmaisesta tyoviikosta oli aika helvettia. Paniikkikohtauksia iski, vatsa oli kipeana yrjoilyista ja paassa heitti valilla pahastikin.
Ja rahaa meni yli 1000 puntaa… Olin silloin juuri tehnyt kotiin pari isoa kallista hankintaa ja rahat olivat tiukilla.
No, on ainakin jotain edistysta tullut tuosta kolmen vuoden aikaisesta ajasta. Sitahan sanotaan etta aika kuulta muistot ( vai miten se nyt meni), mutta tuo loma ja varsinkin sen jalkeiset tunnelmat on viela teravana mielessa. Toimii hyvin pelotteena. :open_mouth:

Tää on kyllä petollista aikaa, kun tylsistyminen vaanii koko ajan. Lopettajista taisit aloittaakin, vai muistanko väärin? Ymmärrän hyvin, että harkitset sinne paluuta. Tai siis lopettajaksi palaamista. Emme halua, että lähdet täältä pois kuitenkaan :stuck_out_tongue: Jos päätät vähentää nolliin niin kyllä me sua tsempataan siihen. Ethän olisi täällä ensimmäinen. Ja jos et lopettaisikaan niin ehkä olisi hyvä laittaa jokin tiukka tavoite, joku määrä päiviä täysin ilman, tuli mitä tuli? Mulla kun syksyllä lähti vähän lapasesta kesän jatkona niin silloin päätin olla 35 päivää ilman. Se taas palautti oikealle uralle.

Nyt kyllä itselläkin lipsunut vähän liikaa taas. En tiedä syyttäiskö koronaa, kevättä vai vaan omaa selkärangattomuutta :blush: . Huhtikuussa tuli 5 päivänä juotua. Se on liikaa vaikka siinä pääsiäinenkin on. Tavoite olisi siinä 2 päivän pintaan kuussa. Ehkä 3 silloin jos on juhlapyhät. Lomat on sitten poikkeus, mutta silloinkaan ei saa olla sellaisia putkia, että jotenkin lomailua häiritsisi. Välillä sujuu helposti, itsestään ja toisinaan ei. Helpommaksi minulla asiaa ei tule tekemään kesä, silloinhan “kuuluu” istua terassilla viinilasin kanssa.

Mieti tavoite tarkkaan, jotta se tuntuu sinulle oikealta. Lopettaminen on hyvä vaihtoehto.

ps. 2017 eläköön muistoissasi ikuisesti :smiling_imp:

Moi Vilma66 ja kiitos tsempista
Lopettajista joskus aloitin. Mutta muistan lahteneeni liian innokkaasti mukaan ja sitten kun tuli takapakkia niin oli kuukausienkin valia ennenkuin kirjoitin. (Taytyykin tana iltana tsekata mita kaikkiea olen sinne kirjoittanut). Siirryin vahentajiin kun tarkoitus oli vahentaa nollaan niinkuin yli vuosi sitten sanoin ja taalla on kivempi yhteishenki (sorry lopettajat). Viime syksyn loppu ja joulun aika meni oikein hyvin aina helmikuulle puoleenvaliin saakka.Sitten oli taas sellaista tissuttelua silloin talloin, ei kuitenkaan putkijuopottelua.
Silti sanoisin etta kevat tahan saakka on mennyt hiukan paremmin kuin viime kevat. Ja olen ollut aktiivisemmin taalla (ainakin omia jorinoitani kirjoittelemassa). Toisaalta “trendina” ollut paasiaisjuopottelusessiot yms. Sain sinulta Vilma idean laittaa taulukkolaskentaan ylos kaikki ottopaivat ja myos vahan selitysta etta oliko vain kaksi lasia viinia ruoan kanssa vai meniko kaksi pulloa iltapaivassa :astonished:
Tuollainen max 3 kertaa kuussa sopisi mulle hyvin. Ja sellaiseen hyvin pystyn jos puhutaan sosiaalisesta juomisesta. Mutta sitten tallaiset “lomat” kotona kun kaikki kiva on tehty kymmeneen kertaan on joskus kompastuskivia. Ja nayttaa nyt silta etta tulevat lomat ensi kuussa ja alkukesasta vietetaan aika paljon neljan seinan sisalla.
No, tana iltana kutsuu juoksulenkki. Ilma on aurinkoinen, mutta loppuviikoksi on sadetta.

Kirjaanpa tanne hiukan ajatuksia menneelta viikolta.
Torstaihin asti kaikki meni ok. Eilen perjantaina (tavallinen tyopaiva taalla) tuli mieleen etta pitaisiko sita Suomen vappua hiukan illalla juhlistaa kuohuvalla. Kaikilta suomalaisilta kavereilta alkoi tulla vappuaiheisia WhatsApp kuvia ja viesteja, joissa tietysti kilisteltiin laseja jo heti aamusta. Tuli siis oikein kunnon viininhimo iltapaivalla, melkein hairitsi tyontekoa. Mutta luin muistaakseni joko Vilman tai Vilmaston viestiketjusta etta parempi antaa sen himon tulla ja istua alas/lahtea kavelylle ja miettia vaikka puoli tuntia milta se tuntuu ja antaa sen menna itsestaan pois. Tein sitten niin, lahdin kavelylle tuohon lahimetsaan ja tullessa takaisin olikin nalka, soin ja siina se ilta sitten olikin sitten mennyt. Nyt on tietysti olo hyvinkin tyytyvainen kun ei ole pohnaista oloa ja aurinkokin paistaa.
Sitten seuraava ajatus mika tuli tana aamuna on se etta annanpa itselleni luvan ottaa jossain vaiheessa tassa kuussa. Taalla on pari pitkaa viikonloppua, niin ajattelin etta jos tissuttaa niin tissutellaan sitten. Koitan tassa sellaista kaanteispsykologiaa, eli kun lupa on nyt annettu niin ehkapa sitten ajattelen etta poh ei mua kiinnostakaan. Tuohan toissaviikkoinen tissutteluputki alkoi kun olin ehdottomasti itseltani kieltanyt etta mitaan ei oteta ja tannekin lupauksiani kirjoitellut. Kielletty hedelmahan se on se paras hedelma…
Keskiviikkona tai torstainako se oli kun olin lopettanut juoksulenkkini ja venyttelin tuossa lenkkipolun lopulla niin yksi tuttavanainen kaveli toisella puolella ja tuli vahan lahemmaksi ja sanoi siina kuulumisten vaihtamisen jalkeen etta kyllapa naytat hyvalta ja levanneelta. Tietysti hiveli egoa kun kaikki viinipohotykset oli poistuneet. Toimii kanssa hyvana motivaattorina. :slight_smile:

Kk edellisesta paivotyksesta. Nostetaas ylos tata juopon paivakorjaa :smiley:
Toukokuuhun mahtui 2 kosteaa vloppua eli 1 liikaa. Tosin ei mitaan 24/7 sohvajuopottelua. Melko sivistyneesti ja myos seurassa kun 6 ihmista saa ulkona kokoontua (turvavalein ). Eilen oli lyhyt tyopaiva kun otin iltapaivan vapaaksi ja menin lahinummelle kaljakassin kanssa. Menikohan 8 pikku tolkkia siina tissutelessa ja auringon alla makaamisessa. Lisaksi illalla viela 3 lasia viinia kotona. Loppuyo meni ihme patkaunissa ja taman pv tyoasioita miettiessa. Nyt olo on vasynyt mutta ei sinansa krapulainen. Olisihan tuon puolikkaan vapaan voinut paremminkn viettaa. Ja kesakuun ekalle tuli punainen miikka.
Kuulostaa varmaan itsekusetukselta mutta olen siirtynyt enemman kevytoluisiin. Ennen se oli valkoviini jota juotiin kuin vetta ja jalkiolot oli mita oli.
No tanaan ei tissutella. Lenkki kaverin kanssa illalla. Seuraava suunniteltu juomapv on ensi vkon la. Silloin naapurin grillibileet.

2 kosteaa viikonloppua per kuukausi ei ole mielestäni paha, kun ne oli vielä seurassa. Tietysti kannattaa olla hereillä asian suhteen, ettei nyt kesän lämmetessä lähde laukalle enempää. Ainakin itsellä on huomattavasti vaikeampi vastustaa kiusausta kun on lämmin ja voi olla ulkona istuskelemassa. Taitaa olla kaikkein sitkein mielikuva itselläni alkon suhteen tuo lämmin kesäiltapäivä ja kylmä alkoholi pitoinen juoma. Ja sinun nummella kaljoittelu taitaa mennä samaan piikiin :smiley: Eka mielikuva tuosta oli teini iän pussikaljoittelu jossain kallioilla :laughing:

Tanaan on tehnyt mieli viinia. Kello taalla Mansessa ei ole viela edes 11 aamulla. Viikko tuon maanantain jalkeen meni ihan kivasti. Ei mielitekoja alkoholiin. Tana aamuna kun herasin, nousin ilmeisesti vaaralla jalalla ja heti oli mielessa etta milloinkahan kehtaisin tuosta lahikaupasta hakea pari pulloa ja heittaytya sohvalle. Ilmakin on tosi surkea ja tylsyys valuu paalle. No, jos aamulla hinku oli asteikolla 1-10 kasin luokkaa niin nyt se on tippunut 6 ja 7 valille. Yleensa la aamuna kayn kaverin kanssa pitkalla lenkilla mutta tanaan ilmojen vuoksi kummatkin sanoimme ei.
Entisessa elamassahan juuri perjantai tai lauantai oli niita pahoja kompastuskivia kun niista lahti pahimmillaan viikon putki paalle. Eli parempi muistella hiukan menneita :confused:
No, jospa tassa kahvit joisin ja uskaltautuisin ulos kavelemaan tuohon myrakkaan… :slight_smile:

Vilma, kylla olen kanssasi samaa mielta. Taallahan ei terassit etc ole auki joten heti kun lampenee niin voi tehda mieli menna pussikaljalle nummelle tai puistoon :laughing: Tannehan on taman viikon jlk taas tulossa lamminta. En nyt siita itseani soimaa jos joskus auringon alla otan. Siina ei yleensa edes tule ylilyonteja kun on ulkona varsinkin seurassa. Mun pahapaikka on huono saa + pahalla tuulella + sohva + tonkka viinia. Pitaisikohan sohva pistaa vaihtoon… :unamused:

Kesakuu on mennyt huomattavasti kosteammin kun suunnittelin. Nyt tuli tissuteltua viela torstai-sunnuntai melko lailla putkeen. Eli lounasviinit ja oluet pitkin paivaa paalle. Onneksi tajusin eilen sunnuntaina jarrutella ja pistin pullot kiinni iltapaivalla. Nyt ei fyysisesti ole sen kummempi olo, mutta viime yo oli yhta painajaisten nakemista ja hikoilua - ja kuten aina tulevaa tyopaivaa “pelaten”. No ei tama tyopaiva sen kummoisempi nyt ole. Pari kokousta ja normaalia duunia. Taallahan oli niinkuin Suomessakin kovat helteet, joten siina yksi tekosyy tissutteluun. Toinen tekosyy on se, etta torstaina valtasi taas sellainen tylsyys. Olin viikon verran juossut kovin pitkia lenkkeja, mutta tuli siihenkin kyllastyminen (nuo lahimetsan/nummen juoksupolut on nyt nahty tuhat kertaa varsinkin pandemian aikana) ja ajattelin sitten palkita itseani. Perjantaina humalluin aika lailla, sita tapahtuu harvoin nykyaan. Lauantaina aloitin tissuttelun jo aamupaivasta. Oli siina viela kaverin synttarit jota juhlittiin netin valityksella ja maljoja kilisteltiin kunnolla koko lauantai iltapaiva. Eilen sunnuntaina kun menin nukkumaan niin tiesin etta painajaisia tulee (join “vain” viisi 0.5l olutta ja kaksi lasia viinia sunnuntaina) ja vitutti jo valmiiksi. Jalkeenpain kun analysoi niin oikeasti 2-3 paivaa on “kivaa”, mutta sitten alkaa tokkimaan. Sisuskalut eivat varmasti tykkaa hyvaa. Nyt taytyy aikuisten oikeasti viettaa vaha-alkoinen heinakuu. Siina on heti viikko lomaa ja vaikka kuinka tylsaa olisi niin ei. Tuntuu etta olen turvonnutkin, yleensa olen melko hoikassa kunnossa joten taytyy taas valtella ihmisia muutama paiva :unamused:

Eilen menin illalla lenkille (vahan rangaistusta tissuttelusta). Oli taas hyva olo jonkin aikaa illalla, mutta yolla oli vilkasta. Herasin about 20 kertaa ja aamulla olisi kylla uni maittanut kun kello soi. Tuntuu etta olen tanaan vasyneempi kuin eilen. Eli sellaisia tissuttelun jalkitauteja. Olen aikaisemminkin tasta kirjoittanut, mutta tuntuu etta hakkaan paata betoniseinaan kun en vaan opi. Onneksi nyt ei sentaan mitaan kamalia oloja tullut tuosta pitkasta viikonlopusta. Ensi maanantaina alkaa viikon loma - rajoitusten takia tassa ei kauheasti voi matkustaa taalla saatikka Euroopassa joten menee sitten omassa talossa sekin viikko. Tiedan jo etta parin kolmen paivan kuluessa tulee tylsistyminen ja se on aina hyva tekosyy tissutteluun.
Nykyaan mietin minkalaista elo olisi jos olisin perheen perustanut aikoinaan. Joisinko yhta paljon vai olisinko rauhoittunut? En kylla nuorempana paljon juonut. Parhain bailuika 18-30v meni hyvin kuivasti, vasta 40v+ alkoi maistua. Onneksi nyt ei enaa kolmeen vuoteen ole ollut mitaan viikon rajuja putkia. Laiha lohtu mutta lohtu kumminkin. :astonished:
Ei muutakuin etiapain. Koitan tana iltana vasytystaktiikkaa eli kavely-juoksulenkki, pitka sellainen niin toivottavasti simahdan jossain vaiheessa.

SW10

Ollaan samassa veneessä, vielä odottaen itselleni todellista vähennystä, tappista! Tsemppiä silti (y)

Reilun viikon loma alkoi perjantaina. Ja kosteasti meni eiliseen tiistaihin saakka. Eli puolet tasta pienesta lomanpatkasta on tullut juotua. Pe ja la maltillisesti (silloin oli toisen kaverin synttarit jota juhlimme zoomin avulla), sitten sunnuntaina koko paiva tissuttelua, maanantai sama ja eilen tiistaina “varovaisesti”. Aamupaivalla ja iltapaivalla olutta, sitten alkuillasta viela viinia, josta tulikin niin huono olo ettei ole aikoihin koettu. En sentaan illalla vessanpyttya halannut, mutta kylla kupli vatsassa oikein kunnolla - ei kestanyt kylla kuin tunnin. Ja ihme kylla aamulla aika hyvin nukutun yon jalkeen ei mitaan krapulatuntemusta. Muuta kuin harmitus/vitutus siita etta taas tallain kavi. No, toisaalta olisinhan voinut viela tanaankin jatkaa, kun tyot kutsuu vasta maanantaina. Ja vaikka huomennakin. Taytyy kylla myontaa etta ja perjantai ja varsinkin lauantai olivat varsin hauskoja, sunnuntaikin oli ok vaikka siina tuli pitkin paivaa tissuteltua. Pitihan maanantaina pubiin paasta kun ne nyt yli kolmen kk:n tauon jalkeen avautuivat.
Nyt mun sitten tehtava se, etta alan (myos) kirjoittaa tuolla lopettajissa. Sillainhan itselleni lupasin tuossa muutama kuukausi sitten jos naita putkenpatkia alkaa ilmestya. Vaikka fyysisia oireita ei ole (paitsi tuo huono olo eilen illalla) niin mista sita tietaa missa tilassa sisuskalut ovat. Ne kun ei paljon varoittele. Lisaksi mulla on aivan selkeasti juomisen jalkeen sellainen itseinho olo. Ja missaan tapauksessa en voi menna siihen vanhaan pahaan aikaan jolloin viikon viiniputket oli enemman saanto kuin poikkeus.
Sitten tassa on viela sellainen juttu etta mun kaksi kaveria on vahan samanlaisia (varmaan kaunistellaan puheet molemmin puolin), mutta juttu aina on alkoholista ja humaltumisesta. Jotenkin tuntuu etta jos tassa kunnolla raitistuu niin sitten nama kaverit jaa. Harmi sinansa kun ollaan tunnettu lahes 25vuotta.
Ja nyt niinkuin aina tanaan rankaisen itseani kunnon juoksulenkilla tanaan tallaisen putken jalkeen, toivottavasti ei tuttuja tule vastaan kun naamasta kylla huomaa etta juotu on. Onneksi juomavalinta on ollut lahinna olutta eika mitaan kirkkaita. Taalla joskus joku kirjoitteli juovansa lavan olutta paivassa, mulla eilen jai kylla kahdeksaan purkkiin (vastaa suomalaisittain 0.33 pulloa) - seli seli ja olihan siinakin ainakin 6 liikaa.
Avaan siis ketjun tuolla lopettajissa, mutta koitan taallakin kirjoitella. Hyvaa kesan jatkoa kaikille!

Moi tännekin ketjuun.

Tunnistan meissä paljon samoja piirteitä…juuri se että alkaa putkettaa jota ilmiötä itselläni ei vielä aiemmin ole ollut… ja se itseinhon määrä sitten…huh…

Mutta minä olen nyt päättänyt onnistua vähentämään pikkuhiljaa alkoholinkäyttöäni vaikka lopetuskin on mielessä käynyt…

Ensin yritän päästä vaikka 15 viikkoannokseen ja sieltä sitten paljon vähemmäksi pienin askelin. Ja keräilen nollapäiviä , yritän saada joka viikolle vähintään 2!

Moi Ruusunen ja tervetuloa tannekin kirjoittelemaan.
Mulla oli pitkaan hyvin maltillista tuo alkon kaytto aina tuohon toukokuulle asti. Lockdown alkoi ilmeisesti ahdistaa ja kun kavereita ei nahnyt niin olihan se olut hyva kaveri. Nyt on tullut sellaisia patkia etta 3-4pv putkeen (ei kuitenkaan 24/7, mutta sellaisen 8-10tunnin aikana). En nykyaan edes humallut, tulee vaan sellainen pohnainen olot. Olut jota olen juonut on tallaista paikallista olutta 3.5-3.8% joten ei ihan suomalaisen keskioluen vahvuista. Ihme kylla viini nykyaan tokkii jo kahden lasin jalkeen ellen sitten veteen sita lantraa.

Tuonne lopettajiinkin pitaisi nyt lupaukseni mukaan alkaa kirjoittaa. Tuntuu vaan etta kynnys on kova. Muutama vuosi sitten sinne kirjoitinkin, kun putket olivat rajumpia, eli viinia aamusta (aamuyosta :blush: ) iltaan ja olot oli sen mukaisia. Tuntui vaan etta siella vaihtoehto on AA tai hauta. Joka varmaan voi joissakin tapauksissa pitaa paikkansa.

Yhden kaverini kanssa juttelin viime viikonloppuna lenkin jalkeen alkon kaytosta. Hanen mielestaan minun kayttoni on hyvin kohtuullista eika mitaan syyta olla huolissaan. Olen siis nakojaan hyvin osannut salata. Juttu lahti siita etta hanen poikansa (21v) on nyt alkanut kayttamaan alkoholia reippaasti. Siina sitten juteltiin ja jotenkin koitin avautua omasta kaytostani, mutta ei ilmeisesti mennyt perille. Tanaan menemme lenkille illalla joten toivottavasti sen jalkeen pystymme taas asiasta puhumaan.

Toissa on nyt hyvin stressaavaa lahinna siita johtuen etta etana tyoskentely ja eraiden ongelmien ratkaiseminen skypen etc kokousten kautta on aarimmaisen vaikeaa. Eilenkin alkoi siis sen verran kiehumaan etta aloin iltapaivalla lipitella olutta. Olin oikein odottanut etta paasen lenkille illalla, mutta pilasin sen sitten ottamalla. Ei mitaan kanneja vaan sellainen mukavan pohnainen olo. Menikohan 8 purkkia, en ole laskenut. Youni oli ihme kylla hyvaa ja aamulla nukuin pidempaa kuin normaalisti. Aamulla oli ihan ok olo, mutta hiukan holmistynyt olo siita etta taasko lipesin. Hyva puoli oli se, etta ei tehnyt mieli jatkaa vaikka, myonnetaan, kaapissa on melko lailla olutta jaljella.

Sunnuntaina on yhden kaverin synttarit - asuvat ihan kavelymatkan paassa. Tarkoituksena grillailla kun ilmatkin vaihteeksi suosivat. En halua nyt paattaa etta en ota, silla jos sitten otankin niin pettymys on kova. Onneksi ihan sivistynytta porukkaa ja jokaisella tyopaiva maanantaina niin en usko etta yli menee. Mutta varovainen saa olla. Sinne tulee myos kavereita joita en ole nahnyt sitten maaliskuun alun.

Tanaan EI oteta!

Jatketaas yksinpuhelua :smiley:

Viikonloppu meni suunnitelman mukaisesti. Eilen sunnuntaina oli siis kaverin synttaribileet. Olimme heidan puutarhassaan pienella porukalla - hyvaa ruokaa oli ja myos juomaa oli tarjolla. Join siina iltapaivan aikana muutaman oluen, sanoisin etta 5 tuoppia kaikenkaikkiaan (pikku laseista juotiin joten jalkeenpain yritin vahan ynnailla). Paria kaveriani en ollut nahnyt sitten maaliskuun alun sattuneesta syysta joten oli oikein kivaa siina rupatella ja catch up. Kotiin tulin seitseman aikoihin ja johan raukaisi kun ulkona auringossa oli vietetty koko paiva. Otin viela lasin viinia vaikka se nyt oli ihan turhaa kun tassa oli tarkoituksena vain porukassa nauttia alkoholia. Lyhdyt sammuivat jo yhdeksalta ja yllatys yllatys nukuin kuin tukki aina puoli yhdeksaan saakka! Mita ihmetta - en herannytkaan aamuyosta kauhun hetkiin ennen tyopaivaa. Aamulla paa oli hyvin selkea ja tassa jo mennyt puoli tyopaivaa melkein lauleskellen.

Juuri tuollaista olen tavoitteena pitanyt etta porukassa voi fiksusti ottaa, mutta nuo sohvajuopottelusessiot saisivat nyt jaada. Nyt on myos sellainen olo etta alkoa ei tule vahaan aikaan tekemaan mieli. Tunne on aika vahva, vaikea selittaa. Tassa kuussa ei enaa ole mitaan pippaloita. Ensi viikonlopuksi on alkotonta ohjelmaa joten uskon etta se menee taysin alkotta. Elokuun alussa on niin tiukka tyo deadline etta sita ei kylla riskeerata kosteilla illoilla/paivilla.

Katsoin taman vuoden “saldoa” ja onhan siella aika punaisella valilla, mutta sitten on myos pitkia alkottomia jaksoja. Ei muuta kuin eteenpain!

Kosteasti on mennyt tama kesa. Maarallisesti vahemman kuin ennen vanhaan mutta oluen tapatissuttelu on jaanyt paalle. Eika mitaan pari pulloa valkoviinia aamulla ennen toita jotta “heraa”. Mutta olutta ja olutta - ei vahvaa eika edes keskivahvaa mutta kuitenkin… perjantaina ja eilen 7-8 h tissuttelua ja siina puuhastellen. Tanaan ei mitaan. Aamulla oli jonkin verran krwpulainen olo mutta koitan tassa iltaan mennessa paasta lenkille. Onnistunee kunhan syon kunnolla ja lepailen. Eilen oli viela kaveritapaaminen paivalla ja siinahan innostuttiin ottamaan enemman kuin yhdet. Onneksi oli muuta tekemista niin en jatkoille lahtenyt. Jos olisin lahtenyt niin nyt korjaltaisiin. Kun arvata saattoi yolla oli liskot kylassa kun olin paattanyt lopettaa tanaan. Toissa viikonloppu oli ensimmainen alkoton sitten kesakuun :open_mouth:
Eli kyllahan mina olen jo useasti myontanyt itselleni olevani alkoholisti. Mutta en siltikaan viela ole valmis siirtymaan lopettajiin. Koitan nyt ensin olla ensi vkonlopun tissuttelematta. Katsotaan miten aijan kay…

Yrittänyttä ei laiteta.

Terveisin nimimerkki Pikku Hilja :slight_smile:

Elokuu ei kylla ollut minun kuukauteni. Tuli pari ikavaa uutista ja siitahan se kaljaputki lahti kayntiin. Olen tilanteessa jossa minun ilmeisesti pitaa myyda taloni (Tama ei liity juopotteluun vaan arvonalennukseen alueella ja tasta ei pankki tykkaa). Olen kylla katsellut toita etela Englannista , joten tama Voi olla mahdollisuuskin.
La ja su join iltaisin jonkin verran. Sitten maanantaista alkoi 5pv olutputki. Tyothan sujui loistavasti kun etatoita tehdaan ja enka nyt ihan 24/7 ollut humalassa. Edelleen kevytolutta, sellaista 3.5pros , mutta 10-14 tolk (0.33l) per paiva siina asmukymmenen ja iltakuuden valilla. Paivat olivat yhta toistoa toisistaan. Nukuin kylla hyvin paitsi viime yona oli katkonaista unta vaikka tanaan vapaapv. Siitakin huolimatta ei ole yhtaan krapulantunnetta. Painvastoin olo on energinen ja olen tassa lahdossa juoksulenkille ja huomenaamuksi olen sopinut menoa. Mutta haitallistahan tuo kippailu on. Taas tunnistin itsestani etta oli sellainen hallavalia meininki. Nyt on sitten tarkoituksena kuukauden tipaton. Jos ei onnistu niin lopettajiin mars.
Kun katsoo taakse v2020 on ollut paljon onnistumisia mutta myos tallaisia perseelleen menoja. Heina ja elokuu ovat kosteimmat joten senkin vuoksi haluan kunnon tipattoman jakson menee talo alta Tai ei.

Viela piti lisata etta ihme kylla valkoviini ei enaa maistu. Olen tainnut juoda sita elamankiintioni tayteen. Pari viikkoa sitten olin kavereilla illanvietossa ja joku tarjosi valkoviinia. Maistoin kulauksen ja loput meni puutarhakasveille. Punaviiniakaan en ole kuukausiin maistanut. Mutta sitten Tama paikallinen olut Jota talla viikolla join kuin vetta…!!