Itsellä oli Zanor 2mg x 3 eli 6mg yhteensä yli 20 vuotta. Sitten siinä muutin ja uusi lääkäri katsoi että tuo zanor ollut pitkään. Oli pakko alkaa purkaa… 1.kerta zanoria vain vähennettiin rajusti ja nopeaa. Tuloksena painon lähtö…Kidutusta… 2. kerta about sama 3 lääkäriä kolmet ohjeet. Syyttivät tuosta minua…? 3 Kerta olin jo yhteensä menettänyt tuossa rumbassa painoa 60kg hikoillen ja aina täysin läpimärällä patjalla valvoen… Kaikki vaatteet uusiksi. Olin luuranko… nyt 5vrk hereillä kun vain lääkkeet loppui. Klinikalla että ok. Ajamme täälä zanorin alas nyt Opamoksilla.?? ok… Näin lääkärin tuolloin 1 ja viimeisen kerran. Opamoksia leikattiin, motoriikka ei toiminut vaan kävelykin vaikeaa, kädet eivät kunnolla toimineet. Painoin alussa 122kg nyt 60kg. Yritin hoitajille sanoa että hätä, kun ei voi syödä eikä nukkua. Koko kropassa valtava sähkönoloinen säteily… Niinkuin joku antaisi karjapiiskalla sähköä! Näitä ei noteerattu, eikä apua tullut muutakun että " Juo elektrolyytteja" 2 viikkoa puoli unessa ilman kunnon ruokaa, koska jotenkin refleksit kuten pelkkä nielaisu vaikeaa… Sitten en enää jaksanut puulle puhua ja syönyt Ksalolia tai Rivatrillia siitä lähtien. Valmis vielä jos joku lääkäri tajuaisi katsoa miten Jenkit lopettavat Xanaxin Diapamilla “Tapering” Tästä siis tehty ihan kirja!! Eli faktat on siinä!!.. ja taulukko miten edetä ja onnistumis prosentti yli 90%.! 20 vuotta 6mg Alptrazolaania on eri kun esim 2kk. Opamox ei vaikuttanut meikäläiseen niin yhtään … ihan lasten bentso. Toivottavasti joku lääkäri lukisi tämän ja tuon naisen julkaiseman kirjan… Näistä koosteita ihan Youtubella. Xanax tapering 1 kerran viety ambulansilla kun lääkitys poikki… Ei vaan sitä apua saa. Kuitenkin tässä RIIPPUVUUS Klinikka. Alussa sanotaan että tehdään yhteisiä päätöksiä jne. Ei ollut kertaakaan näin. Nyt syön 6mg Alptrazolaania kadulta n 300-500e kk. Kun puhelimessa toin esille motoriikka ongelmat ja tuon sähkö kihelmöinnin jolle olemassa ihan oma JENKEISSÄ tutkittu kemiallinen sanansa…, ei uskottu. Miksi kummassa olisin keksinyt noita? En juo viinaa enkä vastaavaa ollenkaan. Tämä resepti kun löytyi niin meikäläinen haukuttiin ihan pystyyn ja väärinkäyttäjäksi… Lääkärit pesivät kätensä. Reseptiä uusittiin yli 20v ja tämä oli minun syy miten.?? En ole lääkäri. Otin lääkkeeni, kuinka määrätty. Outo juttu tuokin. Noh katukaupalla mennään.
HÄ? Eteen vai taakse siis… 20v yli 6mg xanor… Ottivat yhtäkkiä pois en kuulemma tarvi. Vastuutonta!!! Sanoi… Ite uusii? Mua siinä että kuinka välinpitämätötä käyttöö… Hä? Ei ne telarit purkiin itellään 20v lentäny ja että kumpi meistä on se lääkäri nyt? Oli hiljaa, mutta tuossa näki, miten vastuu HEITETÄÄN PELOSSA POTILAALLE,ETTEI VAAN TUU HEILLE SANOTTAVAA NYT…Diagnoosina yleinen ahdistuneisuus häiriö ja vaikea paniikki häiriö… Tuossa oli 20v myös Lyrica 300mg x 3 sic. Eli Sanoin etten päihdy enää mitenkää, vaan pystyn toimia ok normaalisti, kun noin kauan ollut… Ei kaikki pois… Sanoin että ketä tämä haittaa, eikös tämä ole pääasia,että toimintakyky ok ja ahdistus ym. pysyy poissa… ?? JOKAPAIKASSA LUKEE ETTÄ LOPETTAMIS PÄÄTÖS TEHDÄÄN YHDESSÄ POTILAAN MIELEN MUKAAN ja he pysyy tossa, että noin tapahtui… Lopetin Lyrican siinä ok ja että nyt xanor? Tämä vittu on vienyt nyt terveyden kun ei lanssinkaan mukaan tiedos juuri nyt kuka helvetti on käyttänyt yli 20v Alptrazolaania 6mg vrk… Eka bentso 14v. Keltä mun lääkitys oli pois? MIKSI BENTSO ON KIROSANA IHAN OHJEEN MUKAANKIN? Diapami on paholaisen keksintö 1 sanoi… Nyt 3 kertaa avokatko ja ei voi olla kipiä 1kk ohjelma ja 60mg opparia siihen että ei tuntunu missään, vaan purin hampaita nii lujaa että murtu leuka, Pallea meni miten sattu, että pintahengitystä sain just, sit Motoriikka petti ja kädet & jalat vain sammu, lopulta 2 viikkoa valvoneena.,mm 2 x psykoosia ensiavussa havahduin etten tienny omaa nimeä tai mitä ihmettä tapahtuu missä oon ja kuka? Lääkärit oli kummissaan,eihän bentsot ny noin… Olo ei lähteny pois… En osannu enää ajaa autolla? En tajunnu mitään vaan tarvin kaikkeen muistilaput, mikä puolison nimi on ym… Nyt lääkärit säikähti… Mitäs jos… jää noin. No onneksi toivuin mutta kroppa koki sellaisen sokin, että huh ja nyt luen ettei heillä ole yli 20v alptrazolanista näyttöä vaan oon eka no mä aloin tonkia onko näin? Miten voi hoitaa osaavasti, jos ei vastaavaa heillä… olin tosiaan JUURI Xanoria pisimpään täyttä 6mg vetäny Suomes todistetusti… Diapamista oli montakin… Mutta esim 2 Xanaxia yli 20 löyty mutta kuollut toinen putkaan, toinen kotiin juuri vieroitus oireisiin, eli kouristellut ja henki lamaantunut just mitä mulla oireet. 3 x avokatkoa ja yritin sanoa lopetattakaa tää hei en pysty… Terveys meni kokonaaan kun oli kipiä sit päätin että vittuun tämä MIKSI TOISTAA JOS MEINAA JATKUVASTI HENKI MENNÄ JA EN ASUNNOSTA PÄÄSE JA HIRVEET VELAT, KUN EI PÄÄSE TÖIHIN… 5 vuotta ksaloleita 400e/kk kun en saa enää reseptiä, oon bentso riippuvainen, no niin oon ja haluan jatkaa, että pääsen töihin ja diagnoosit kurissa. Oonko miten paha ilkee riippuvainen nyt, jos ei mikään bentso enää mee ees päähän… ITSEASIAS testasin… 10 x 14mg Dormicumia ja piristi ja olin normaalisti anopilla kahvilla. Kuka muu pystyy vetää nuo sammaltamatta? 1 itsari yritys kun olin nii vitun kipiä ja usko loppu Hitlerin lääkäriin ja 2 x psykoosi ja nyt heidän uusin tutkimus SUOSII pitkäaikaiskäyttöä jos sillä potilas toiminta kykyinen ja että suositus tulisi muuttaa ei määrästä vaan toimintakyvystä plaaaa…kaikki tuo rääkki 5 vuotta vei 60 kiloa painoa ja kunnon sekä mielenterveyden ja tehtiin ilman potilaan mielipidettä pakottaen se katukauppaan. Mitäs nyt saanko reseptini ja 5 vuotta takaisin kun mm munuaiset ja osa hermoradoistakin paskana … Tarviiko potilasasiamiehen, että saiko he luvan tehä noin 5 vuotta hitaasti yrittää tappaa ja nyt velkaa ja laskekaa 400e x 12… 60kg vittu hikosin sängyssä, että niinkun siinä olis sika grillattu!! Koko lihasmassa suli veke… NORMAALIA sanoi lääkäri, sanoin että ei mun itsemurha yritykses ollu mitään normaalia, ei mun tyyliä ja miksi en saa kustua ,kun munuaiset ei pelaa NORMAALIA?? vittu. 1 saanu potkut tässä respan määräämisestä mut siinä oli myös 120mg oxy 4v & Lyrica 900mg sic 20v jotka myös kotona lopetin et en oo kun ollu kipeenä viime vuodet. TÄÄLÄ ELÄINLÄÄKÄRI TAJUAA BENTSOISTA ENEMMÄN KUN 20V TENAVA! Käyn sielä jos sais respan vielä ketamiinille ja niin en käytä edes alkoa. **Mitä tekisit eteen vai taa? en kestä enää ainakaan näiden vierotusta joka sama kun opparia 2kk käyttäneillä… Miten tuokin voi olla samalla viivalla kun 20 vuoden kanssa…Xanoria joka kuulemma vaarallisin …Saikos nämä korvaus velvollisiksi onko tämä menny oikein? Haluan näidenkin luvat seinälle, tai päät. Kuitenkin ns RIIPPUVUUSKLINIKKA jotka asiantuntijoita tai sitten ei. Terveys meni.
Moi, en tiedä mikä on vieroitusklinikka, itse olen korvaushoidossa ja tarvitsisin alpratsolaamia sairauden hoitoon mutten saa. Kaikille lääkäreille on yleisesti annettu ohje lopettaa kaikkien bentsojen kirjoitus vaikka ne olisivat joillekin ihmisille merkittävä apu. Kokemukseni alasajosta samat kuin sinulla.
Korvaushoito ei ole huume, eikä sillä ole esim alpratsolaamia vastaavia vaikutuksia. Ihmisillä on outoja käsityksiä korvaushoidon vaikutuksista. Se ei ole ‘mömmö’ ja voi tarvita tukevia lääkkeitä esim. mielenterveys sairauksien hoidossa
Kyllä se on mömmö väärinkäytettynä siinä missä Bentsokin. Kaikki ne vaikuttaa keskushermostoon ja vievät pieninä annoksina vieroitusoireet pois, eli korvaushoidolla ainoastaan jatketaan riippuvuutta, koska ei olla valmiita kestämään refloja. Itse käytin Bentsoja liki 30 vuotta ja jouduin sen myllyn käymään läpi, koska Bentsoihin ei ole saatavilla mitään korvaushoitoa, ainakaan vielä. Bentsojen vieroitusoireet ovat joillekin ihan yhtä pahoja tai jopa pahempia, kuin esim. Heroiinin. Käytin myös alkoa vuosikymmeniä liki päivittäin ja siitäkin oli huomattavasti helpompi repiä itsensä irti, kuin Bentsoista.
Olen Sebun kanssa samoilla linjoilla opioidikorvaushoidosta. Mitä hoitoa sellainen on, että ihminen koukutetaan entistä pahemmin substanssiin, josta on jo valmiiksi riippuvainen? Ei alkoholistejaan “hoideta” juottamalla niille viinaa.
En vastusta korvaushoitoa täysin. Joissakin tapauksissa se on paras vaihtoehto ihan kaikille osapuolille, ts. silloin, kun ihminen on narkannut kovia opioideja useita kymmeniä vuosia ja käräyttänyt reseptorinsa lopullisesti. Eivät vieroitusyritykset enää siinä vaiheessa maksa vaivaa. Tämä nykymeininki, että korvaushoito on usein ensimmäinen ja ainut vaihtoehto nuorille ja vasta muutaman vuoden käyttäneille ihmisille on kuitenkin aivan perseestä. Näissä tapauksissa olisi täydet mahikset vieroittautua ja kuntoutua tyystin, jos siihen saisi oikeanlaista tukea ja kuntoutusta. No, rahahan tässäkin asiassa puhuu ja korvaushoito tulee näennäisesti ja lyhyellä tähtäimellä halvemmaksi, kuin jokaiselle yksilöllisesti räätälöity kuntoutus. Korvaushoitoa perustellaan usein sillä, että se vähentää oheisrikollisuutta ja suonensisäisen käytön haittoja. Heh, huumeiden käytön lopettaminenkin vähentää kummasti oheisrikollisuutta ja I.V. -haittoja .
Tämän sanon ihan entisenä opioidinistinä. Korvaushoito ei ollut minulle vaihtoehto, koska halusin nimenomaan lopettaa, en elää pallo jalassa lopun ikääni.
Aikoinaan korvaushoito otettiin käyttöön, koska ennen sitä käytössä ollut huumehoito oli tehotonta. Ihmiset vain häipyivät hoidosta, jättivät sen kesken. Korvaushoidossa hoidossa pysyminen on ihan toisella tasolla. Ja kun hoidossa pysyy, haitatkin vähenevät ja kuntoutuminen mahdollistuu. Ja myös korvaushoidosta on mahdollista onnistuneesti vieroittautua. Sitä kyllä tapahtuu.
Sinänsä olen sun kanssa samaa mieltä siitä, että muutakin huumehoitoa kuin korvaushoitoa pitäisi olla olemassa ja tarjolla. Tietty ymmärrän hoidon maksajien näkökulman. Jos hoidossa ei sitten kuitenkaan pysy, niin onko se järkevää rahankäyttöä.