Kattelin tuossa tota Poliisit-sarjaa TVstä ja tuli mieleen tehä topikki aiheesta. Eli millainen on suhtautumisesi poliisiin?
Ite vuosia näissä nistipiireissä enemmän tai vähemmän pyörineenä on tullut tehtyä tuttavuutta myös virkavallan kanssa. Mun suhtautuminen poliisiin on aika neutraali enkä huutele joka välissä kuinka sikoja poliisit on jne, mutta en nyt myöskään niin ihaillen niitä katsele. Toisaalta näissä piireissä sattuu ja tapahtuu, usein myös sellaista mistä “normi-ihmiset” ilmoittaa poliisille, mutta lähinnä oon ajatellu, että ku näitä pelejä pelailee, ni eipä sille poliisillekaan tarvi mennä joka vääryydestä itkemään vaan on joko hiljaa tai selvittää hommat omissa piireissään.
Täällä pohjoisessa on varmasti poliiseillakin jollain tapaa erilainen meno ja asenne mitä vaikka Helsingissä, ku ohan jo normaali työpäiväkin keskimäärin erilainen poliisille Helsingissä ja vaikka Kittilässä, eiköhän se poliisienki asenteessa näy…
Mulla vaan ihmetyttää, ku täällä on näissä piireissä kovastikin pyörivää porukkaa, jotka ovat niin olevinaan alamaailman tyyppejä, mutta sitte jos vaikka velan maksu venähtää, ni johan ollaan uhkailemassa, että vasikoidaan poliisille kostoksi ja joskus jopa keksittyä juttua… Huoh… Aivan käsittämätöntä.
Mutta oletpa sitte enemmän tai vähemmän rikollinen, ku kyllä se poliisi tulee sinunkin avuksi, kun sitä tarvitset. Ja usein se apu kelpaa niillekin, ketkä niitä poliiseja kiroaa…