Subutex

Moi,saisin ehkä pienen annoksen subutexia kokeiltavaksi, kannattaako kokeilla?siis onko vaarallista? en meinaa ruiskulla ruiskuttaa vaan ihan nenän kautta, onko pahaks nenän lima kalvoille?

vessanpönttöön moiset korvikkeet. korvikkeet on korvikkeita kato. :unamused:

no jos vedät niin susta tulee todennäköisesti tuo kuvassa näkyvän tyypin kaltainen nisti tai sit huomaat että haitat on hyötyä suuremmat etkä juuri välitä koko paskasta.

Ei kannata. Mulle on monesti yritetty tarjota lähestulkoon tyrkyttää subua, mutta joka kerta olen sanonut EI ja sama linja pitää jatkossakin, se on yks asia mikä on varma.

Ei kannattais ottaa.

Mutta otat kuitenki.

[poistettu ohjeita - toimitus]

Tuo ei ole kovin vaarallista limakalvoille, älä piikitä. Kuten jo sanoitkin, nenään vetäminen on paljon vähempi addiktoivaa…

Itse asiassa mun muistin mukaan se ei ees juuri kirvele, noin tunti kestää ennen ku alkaa toimia.

Jos vedät niin muista että jo 0,5mg pitäisi riittää eka kertalaiselle. Eli 1x8mg nappi on noin 16 nenällistä.
Myöhemmin sit voi vedellä muutaman napin päivässä ku tolet kasvaa.
Hyvänä/pahana esimerkkinä vaikka nimimerkki Viimeinenhidas. (24mg/vrk iv eikä meinaa sanoo kuulemma oikein mitään)

ei kai nyt ihan 0,5mg aloittelian kannata ottaa menee muuten ihan kymäilyks koko ilta, en oo suurta eroa huomannu vaikutuksissa 0,2-1mg mutta yli 0,2mg aiheuttaa ihan sairaan kusilukon eikä pysty nauttimaan olosta yhtään, täyttä paskaa koko aine vaikka silloin tällöin tuleekin himo nykästä pikku lainit…

Terve!

[Poistettu asiatonta tekstiä ja käytön vinkkejä –Päihdelinkin toimitus]

Tänään olen vetänyt 16 mg Suboxonea ja 8 mg Subutexia enkä ole saanut niistä mitään oloja :frowning: .

VH

ei mun mielestä kannata…munkin piti n. 6 vuotta sitten vaan kokeilla ja kokeilinkin siinä kuukauden-kaks…alotin ihan pienellä about 0.1mg annoksella ja silti joka kerta tuli helvetin huono olo ja kymäilin koko päivän…yöllä ei saanu nukutuks, kusi ei tullu ja joka puolelta kutis…jostain sairaasta syystä vaan jatkoin ja aika nopeesti nousi annokset…ja aika nopeesti lakkas myös toimimasta…sitten sitä vetää enää vaan sen takia et pysyis kunnossa…ei uskalla lopettaakaan kun reflat kestää niin kauan ettei vois oikeen töistäkään olla niin kauan pois…eli en suosittele :imp: pysy kaukana :slight_smile:

Miellyttävä, todella pitkäkestoinen jarru. Vika ei ole aineessa vaan käyttäjissä. Koukuttaa kyllä melko helposti, mutta mikäpä ei? Plussapuolia yleisesti opiaateissa on että ne ei ole neurotoksisia. Bupré voittaa kyllä tramalin ja kodeiinit.

Mukava ilman toleja, poistaa depressioo yms, periaatteessa lempi opioidi (vaikka vahvemmat opioidit antaa ihan eriluokan notkut ja olot), siks siihen koukutuinkin aikoinaan. Niin ihana se 1-6kk kuherruskuukausi(det) ihan riippuen miten käyttää ja kuin usein jne… itsekin ensin nokkaan, se riitti pitkään, lopulta hinta tuli esteeks ja muutenkin I.V:na saa eriluokan olot kaikilla substansseilla mitä sinne voi ns. turvallisesti heittää… mutta jos tykkää opioideista saa olla tahdonvoima luokkaa 220% ettei jää koukkuun, pikkuhiljaa se vaan tapahtuu melkein kaikille jotka pitää opioideista (onneks tietysti on niitä jotka saa vaan huonon olon opioideista ja oksentelee jne, itse koskaan mistään opioideista oksentanu/tullu huono olo vaikka ihan överi doseja ottanu aikoinaan ilman toleja). Tiedän et topicin alottaja on vähintään semitrolli, mutta vaikkei buprenorfiini vahvin opioidi olekkaan (varsinkin kun kattoannos tulee vastaan päivän aikana jossain vaiheessa joten olot ei parane enään tietyn dosen jälkeen) niin kyllä se vaan koukuttavimpia opideja on, reflat on NIIN pitkät fyysisesti saatika psyykkisestä puolesta puhumattakaan. Ellei oo varma et handlaa homman, siis VARMA, addiktiotaipumusta saa olla mihinkään asiaan niin jotkut pystyy jopa käyttään sillontällön, mutta suurinosa ei… siksi hoidossa pitkän taloudellisen itsetuhon tehneenä ja kaiken muunkin paskan jota aineen takia joutunu tekeen. Nyt koitetaan sit oikeesti irti hoidossa, mutta ei oo kirkossa kuulutettu et koskaan irti pääsisin…

Näin sekakuosissa taas pitkästä aikaa samaa paskaa höpöttäen tästä salakavalasta kipu/korvaushoitolääkkeestä… tee mitä tahdot, mua ei kiinnosta… :astonished:

PÖÖÖÖÖ!!! Kaikille!

Älä ota, mutta lienet jo ottanut. En jaksa kirjoittaa oikein mitään. Voin kertoa tarkemmin jos kysytään.
Jotkut saattaa mut muistaa jos vielä ovat hengissä.
4,5 vuotta subuja joka päivä, lopetus 2003, joten melkoisen kauan sitten.

Retkahduksia nolla. Selkävaivojen vuoksi vaarallista leikkiä panacod/tramal 50 mg kaps. Ei depoja, koska depotit tuo pitkävaikuteisuudellaan mieleen narkkaamisen ja sivuvaikutukset ; hikoilu, ruokahaluttomuus ym.

Perhe perustettu, vastuullinen työ - ei aikaa urheilla.

Olenkoko toipunutkokokoko? No en vittu varmasti.

Miettikää vielä hetki ennen aloitusta.

Vellipöksyt tietty hankkii valtion subut (pian metadonin), eläkkeen ja valittaa loppuelämän miten hankalaa on ja yhteiskuntakin on perkele mätä.
Senkin toisaalta ymmärrän. Ei kaikilla ole voimia irrottautua ilman itsemurhaa.

Mielestäni se on jokaisen omalla vastuulla -joko irrottautuu tai hautautuu. Itse se valinta aloituksesta tehdään, niin myös lopettamisesta.

Hauskaa viikkoa!
-Q

Ite olen kokeillut pari kertaa ja todennut ettei ole mun mieleen. :slight_smile:
Ekalla kerralla totesin, että savuilla saan samat olot ja tokalla kerralla oli sen verran paska olo, että mietin vaan koko ajan, että miten tähän paskaan muka joku voi jäädä nalkkiin? Lämmin-kuuma-lämmin-kuuma-lämmin-jne, oksetus, hikoilu, kusihätä + kusilukko ja aivan vitullinen kutina! Jos oli liikkellä, nii pysy myös liikkeellä, mutta jos jäi paikalleen istumaan, nii kohta teki mieli nukkua. Mutta mieltymyksensä kullakin…

[Poistettu haitallista. -Päihdelinkin toimitus]

Ite käytän subua enää harvoin max 1-4 kertaa/vko ja siinä se on pysyny. Toi kylmä-kuuma-kylmä-kuuma on tuttua, myös oksennan lähes aina ja kutian myös ja tietysti kiva kusilukko, mutta eivät nuokaan haittaa niin hyvä olo kuitenkin siitä tulee ja ymmärrän täysin miten siihen voi tosiaan jäädä koukkuu. Itse en halua jäädä koukkuun niin käytän siks noin harvoin. Kerran jo päässyt irti kamasta niin toista kertaa en koukkuun halua.

hyvä tapa välttää koukku on ku lopettaa ku 0,5mg ei enää toimi kunnolla, kyl sitä voi pari viikkoa kiskoa ilman refloja kuhan pitää parin viikon taukoo välissä ja vetelee 2-4mg viikossa.

Subu on rakkain viholliseni. Aikoinaan sain siitä niin paljon irti ja rakastuin siihen, ensin käytin pari kertaa kuukaudessa, sitten pari kertaa viikossa ja jossain vaiheessa kaveri alkoi pistämään minulle nokittamisen sijaan, ajattelin idioottimaisesti että niin kauan kun en itse osaa painaa, olen turvassa riippuvuudelta. No niin, arvata saattaa että koska painaminen on helppoa kuin heinänteko, opettelin tietenkin sen taidon sillä alkoi ärsyttämään, että pystyin vetämään vain silloin kun seurassa oli pistotaitoinen kaveri. Kun opin sen, aloin käyttämään pikkuhiljaa päivittäin. Nyt on vuosia koukkua takana, velkaa ja paskaa.

Eli ei kannata kokeilla, en minäkään silloin ajatellut kuin kokeilevani.

Hirveää valitusta subusta koko paska, ymmärtäkää että joillekkin sopii ja joillekkin ei.
Olen lähinnä viihdekäyttäjä ja itselläkin tullut tuota oksentelua mutta sitäkin tapahtuu vain pari kertaa eikä ole niin hirveää. Myös parantaa oloa huomattavasti. Ja sitten tuo kutiaminen, raapiminen on vain mukavaa. Ja mitä se kusilukko haittaa, käykää kusella ennen vetoja? Laajentaa virtsarakkoa senverran ettei teillä kummiskaan kuseta pitkään aikaan. Ja helposti saa ~3h 4mg vetojen jälkeen kustua kuhan jaksaa ponnistella ^^
imo nuo ylemmät ns. ‘haittavaikutukset’ ei ole niin kamalia ettei niitä kestäisi, ja kun sitä subua käyttää 2-3 kertaa viikossa niin ei sen oksennuksen pitäisi edes aina tulla, itselläkin tuli vain ekalla kerralla.
Ja jos sitten alkaa oksettaa niin hoitaa sen heti alta pois ettei jää vaivaamaan oloja, ja ellei sitten syystä X halua oksentaa niin makoilu auttaa.

• muistakaa että ei ole mitään järkeä vetää IV:nä päälle 4milliä tai oraalisena päälle kahtatoista.
    Tupakin poltto kans boostaa perkeleesti, ja välissä tulee käytyä jopa 10min välein tupakilla notkuissa.
    Kokeile vaan, et sie ekalla kerralla siihen koukkuun jää.
    —Lisään tähän vielä että olen käyttänyt subua 0.1-0.4mg IV:nä noin 3-4kuukauden ajan. Missään vaiheessa ei ole tuntunut että jään koukkuun kun pidän aina sopivan tauon. Viihdekäyttäjät ftw.

Jonkun aikaa kun vetelet, niin huomaat vaan että ei se vie muuta kun nitkut poies.

Tähän menee aikaa noin 6kk.

Sitten voi ottaa ivnäkin melkeinpä kuinka paljon tahansa. Ite oon ottanu 20mg i.v nä.

Tosin ensikertalaisen ei todellakaan kannata ottaa sitä 0.5mgtä enempää.

Ei kannata aloittaa. Paska huume.

Se on korvaushoitoon omiaan, mutta ei kyllä muuten.

Itte oon opiaateilla, tosin kovemmilla, elämäni tuhonnut. No, nyt on suunta ollut vähän ylöspäin.
Yhtälailla sen elämän tuhoaa opiaatilla kun opiaatilla…

no ei kaikki jää tähän koukkuun, eihän jokainen viinaa maistanut ole juoppo. pitää vaa taukoja eikä anna toleranssin nousta liikaa. kusi lukko helpottuu käytön myötä vaikka siltikin saa vielä naama punasena ponnistaa.