^ No joo, joskus kauan sitten tuli rätkittyy mut lähinnä piriä ym. viihteellistä substanssia, mut en oo nykyään enää rännänny.
Ihan siks ku on toi juniori ja jos tuol päihdehuollossa saisivat sen selville, niin se olis samointein lastensuojelu asia. Ja sitä en halua, et tästä minun itte itelleni hankkimasta “helvetistä” kärsis enää kukaan muu.!
Mut joo, onhan se toki mielessä käyny useampaankin (kymmeneen/sataan ) kertaan, ja siis helppohan sitä nyt olis alkaa välillä rännäämään ku on kotilääkkeet.
Mut sit siinä on aina se JOS, et sattuukin päihdehoitaja pyytää ihan yllärinä käymään sen juttusilla, ja oliski taipeet vekkejä täynnä, niin ohhoh.! No thank’s!
Plus vielä se xonen hyötysuhde sulattamalla vs IV:nä on niin surkean pieni, ettei ole käytännön hyötyä.
Eli kiltisti vaan sulatellaan kielen alle tai nokkaan, “sulaahan” se sinnekkin, tosin eri lähtötilanteesta kylläkin…
Hyvä että sulattelet lähinnä ja tietysti nokkaan voi niistää joskus jotakin jänniä aineita jos huvittaa (itse en juurikaan diggaa). Ja itse topicciin, pidän suboxonea paljon enemmän lääkkeenä kuin Subuxtexiä Molemmathan lääkkeitä, mutta kyllähän Subutex iv on omasta mielestä parempi jos näitä miettii…
Ja prkl tuli sorruttua tosiaan [Poistettu IV-annostus -Päihdelinkin moderaattori] ja kyllähän toimii juu, alkoholia ja pilvee nauttinut myös ja leffa seurassa, Nyt musiikkia ja hyvä fiilis, Mutta jotenkin tuli melkonen morkkis kuitenkin tosta koko hommasta, pistää ja vielä paljon isompi annos missä koittanut pyrkiä olemaan. Ristiriitaista tekstiä, seksiä.
^^ Jep, eihän siitä rännäämisestä mitään iloa juurikaan ole lääkinnällistä hyötysuhdetta ajatellen, jos annos on ihan reilu korvaushoitoannos, kuten sulla, mutta mulla itselläni oli vain aikamoinen koukku juuri piikkiin. No, on itse asiassa vähän vieläkin, eli vaikken juurikaan ole mitään rännättävää substanssia himoinnut, niin piikkiä kylläkin . Tuo on tosin helppoa hoitaa tuuppaamalla silkkaa vettä tai sitä apteekin steriiliä litkua, jos himo ihan ylivoimaiseksi käy, mutta yritän pysyä parhaani mukaan erossa tuostakin. Melko harmitonta touhuahan tuo sinänsä on, mutta tunnen itseni vain aika typeräksi, kun tökin itseäni ihan tökkimisen ilosta .
Itse asiassa jo silloin, kun vielä säännöllisesti buprea käytin, vieroittelin itseäni alkuun piikistä, eli niistin Subut nokkaan ja jos tuntui, että pitää saada pistää, niin rännitin sitten vettä/NaCl:ää. Eihän tuo lopputulokseen aineen vaikutuksen ja riippuvuuteni kannalta mitään vaikuttanut, mutta ihan se järkiajatus oli taustalla, etten tahdo tuhota suoniani tai saada vielä jotakin pahempaa paskapöpödamagea aikaiseksi, kun erittäin vähillä neulomistapaturmilla olen onnistunut selviämään. Muutamia horkkia tullut toki kärsittyä ja joskus pistoskohta on ollut pirun kipeä ja häijyn näköinen vähän aikaa, mutta mitään lääkärin hoitoa vaativaa en kumma kyllä ole onnistunut itselleni aiheuttamaan, vaikka tuli sitä joskus tökittyä ihan miten sattui ja mitä lie paskaa sattui . Hepatiiteiltakin olen jollakin onnen kantamoisella välttynyt, vaikka muiden käyttämillä värkeilläkin on tullut joskus sohittua ja ihan tietoisesti . Jotakin itsetuhoisuutta ja hällä väliä -ajattelua tuo oli. Nykyisin ei tulisi mieleenkään koskea, kuin itse paketista avaamiini värkkeihin, jos hihahommiin ryhdynkin.
Juu ymmärrän kyl, et siihen hommaan varmasti tulee himo kun tarpeeks kauan oot neulonu kaikkea.
Jo pelkästään se “valmistelu” vaihe ja ne omat tavat/rutiinit siinä on jo sellaista, joista monet kaveritkin on sanonu, et se on tavallaan jo “puolet koko touhusta” ja lopputulos on sit bonus siihen päälle.
En onneks itte niin kauaa ja paljoa tuota “neulomista” harrastanu, et siihen itte rännäämiseen olis sitä hinkua tullu.
Tietty sehän siinä oli sillon vauhti-aikoina hienoa, ku ei tarttennu odotella sitä puoltatuntia, vaan pöhinät alkoi pikku hetki siitä, ku painoit… No te tiedätte!.. Ja ne nousut oli kans jotain…
Mut en yllytä tai suosittele kenellekkään! Ei kannata alkaa leikkii ollenkaan, niin pääsee kaikkein vähimmillä haitoilla.!
Et näin nykyään, aikansa kutakin ja niin poispäin.
Mites sulla kirkas nykyään menee, noin niinku yleisesti? Oli näköjään moden “pyyhekumi” iskeny tohon sun edelliseen postaukseen, mut kyllä siitä silti jotain sai selville…
^ Mode oli pyyhkäissyt sieltä pois niin pienen annoksen buprea, että siihen ei kuolisi pikkulapsikaan. No, eipä pelkkään bupreen kuole millään annoksella ja ihan käyttötavasta riippumatta(I.V. -käytössä on toki muut riskinsä, mutta ne eivät nyt liittyneet tuohon moderointipolitiikkaan mitenkään), kun siitä nyt vain on melko mahdotonta vetää tappavia övereitä. Jos sitten on vetänyt bupren ohella kaikki benzot ja viinat ja Lyricat, niin bupre voikin olla se viimeinen korsi, joka taittaa kamelin selän ja hiippakunta vaihtuu, mutta ei siinäkään hommassa ole lopulta väliä sillä, millä tavalla sen buprensa veti. Jos siis kertoo kiskoneensa sen bupre-benzo-viina-Lyrica -kombonsa muuten, kuin suonensisäisesti, niin se pääsee kyllä läpi, vaikka olisi paljon tappavampi setti, kuin vain X annos buprea I.V. Tyypillistä moderointia siis jälleen, että automaatista painetaan pyyhekumia, kun viestissä vilahtaa I.V., mutta aineiden/kombojen vaikutuksista ei ole mitään käryä .
tätä “IV-annostus”-asiaa on käsitelty vuosien varrella useita kertoja, viimeksi noin viikko sitten toisessa ketjussa. Kyse on siis toimituksen kanssa yhdessä sovitusta moderointilinjauksesta eikä yksittäisen moderaattorin mielivallasta tai osaamattomuudesta.
Jos kirjoittajat ovat sitä mieltä että moderointilinjauksia pitäisi muuttaa niin, että kaikki mahdollisesti vaaralliset annostukset ja “combot” moderoidaan pois, se tarkoittaisi huomattavasti tiukempaa linjaa keskustelun suhteen. Suonensisäisen käytön annoskoot moderoidaan jatkossakin pois.
^ Juu, kyllähän tossa vois jonkulaista harkintaa käyttää, kun modet ottaa pois noita annoksiin liittyviä juttuja.
Vaik tiedän kyllä et säännöissä on kielletty annoksista ja etenkin iv-annoksista puhuminen, mut monessa kohtaa vois olla parempikin kun ne näkyis…
Jos esim. joku iv-aloittelija etsii tietoa annoskoosta, ja tekstissä puhutaan koko ajan “kasipallosta” ja sit annos kohta on poistettu, niin aika hankala on kokemattoman yrittää siitä päätellä, et paljon vois ottaa kerralla… “otanko sit ton kasin kerralla ku siitä noi näkyy keskustelevan”…
No mut tää on tämä ikuisuus kysymys, ja tästä on “väännetty” aiemminkin, joten annan asia olla…
Ja siks muuten Winston mä lisäsin omaan postaukseen ton “haittoja vähentävän” lauseen, ettei moden pyyhekumi iske tohon mun viestiin, vaikka en halunnu mitään hehkuttaakaan, mut kyllähän siitä sellaisenkin kuvan voisi saada…
No tuolla Alkoholismi ketjussa jo kerroinkin tärkeimmät, subutexiä menin iv:na pitkästä aikaa sortuun ottaan ja näköjään viestiä on juu moderoitu, eli kerroin siinä ilmeisesti minkä annoksen iv:na ottanut jne… no bupren kanssa edelleen samaa eli aika stabiilia, lopettanut en ole, mutta tosi pienehköillä nokilla pärjää kun vaan pitää päänsä. Oon tällä hetkellä sillä fiiliksellä et parempi näin et käytän pieniä annoksia ja pidän hommat kasassa.
Kun ei ole lähellekkään isoin ongelma toi bupre tällä hetkellä, vaan alkoholi ON ISO ONGELMA, joten keskityn taas kerran alkoholin kanssa tappelemiseen ja koitan jatkaa pienellä lääkinnällisellä bupredosella ja katotaan nyt taas kun arki lähtee pitkästä aikaa pyöriin, onko motivaatioo bupren kanssa alkaa kaksintaistelua (en usko et ennen kesää bupren kanssa mikään muuttuu pahemmin, mutta toisaalta voi muuttuakin, ei sitä tiedä).
Ihmeen hyvin menee kuitenkin siitä huolimatta, että alkoholi on aikas ongelma, tiedostan asian hyvin ja tiedän etten pysty jatkaan tätä samaa tahtia enään kauaa, joten otetaan etäisyyttä alkoholista nyt.
Kiitos kysymästä ja tsemppiä omiin ongelmiis, sullakin niitä riittää.
^^^ En väittänyt, että siellä joku yksittäinen mode olisi mokannut, vaan EDELLEEN kritisoin yleistä moderointilinjaa, jonka mukaan toimitaan. Enkä todellakaan ole sitä mieltä, että kaikki annoskoot pitäisi siivota pois, koska onhan se nyt hieman helpompaa auttaa jotakuta tilanteessa: Olen ottanut 25 mg Lyricaa ja 2 bisseä, kuolenko(Todennäköisesti et), vs. olen ottanut tolettomana 2000 mg Lyricaa ja puolitoista lekaa vodkaa, kuolenko?(Alahan soitella lanssia), kuin olen ottanut Lyricaa ja viinaa, kuolenko?(Paha mennä sanomaan). Sitä tässä penään, että moderointi hoidettaisiin tapauskohtaisesti, eli luettaisiin vähän tarkemmin, milloin ne annoskoot(I.V:nä tai muuten vain) on järkevää pitää näytillä haittojen vähentämisen vuoksi ja milloin sensuroida pois silkkana hehkutuksena.
^Tossa komppaan Winstonia kyl täysin, et niissä tapauksissa missä joku aloittelija kysyy neuvoa, niin ei pitäis ihan suoralta kädeltä moden käyttää sitä “pyyhekumia”.!!
Siitä voi nimittäin jossain tilanteissa koitua jollekkin aloittelijalle, aika paska olotila tai pahimmillaan “hiippakunnan vaihto”
Vaikka ymmärrän senkin, jos modella ei ole sellaista kokemusta (tämä ei ole kellekkään modelle henkilökoht. osoitettu) päihteistä/käyttäjistä eikä osaa ns. poimia niitä aloittelevia käyttäjiä, niin siks poistetaan kaikki annostuksiin liittyvät tekstit.
Kannattaisko kokeilla/oletteko miettineet plinkissä sellaista, et moden oikeudet annettais myös muutamalle pitkään foorumilla olleelle jäsenelle, ja just sellaisille jotka tietävät asioista ja olisivat kenties halukkaita auttamaan moderoinnissa.?
Hankala pukea sanoiksi mitä ajan takaa, mut esim. vaik näin sanonnan muodossa, et “kyllä nisti nistin tunnistaa” eli varmasti tietyissä tapauksissa helpompi on tunnistaa joku trolli tai oikeasti avun tarpeessa oleva, kun ittekin olet kenties samassa tilanteessa joskus ollu.
Olen ollut korvaushoidossa filmeillä nyt vuoden päivät ja makuaistini on täysin pilalla! Filmi polttaa limakalvoja huomatavasti enemmän kuin resoritabletit.
Muutama päivä sitten suuni paloi filmin vuoksi täysin! Suuni oli yhtä rakkoa täynnä! Tuote olisi mielestäni otettava pois markkinoilta välittömästi sen aiheuttamien haittavaikutusten vuoksi!
Suboxone filmi aiheuttaa minulle useita sivuvaikutuksia. Jatkuvasti kädet puutuu, käsissä ja jaloissa huomattavaa turvotusta ajoittain, makuaisti heikentynyt, sydän hakkaa, suun limakalvot jatkuvasti ärtyneet ja nyt vielä tuo viimeisin, kun suuni paloi täysin! Koko hoidon ajan filmi on aiheuttanut suun limakalvojen huomattavaa ärsytystä, mutta viimeisin oli kyllä täysin omaa luokkaansa! Oliko filmi viallinen, vai aiheuttiko kenties limakalvojen jatkuva ärsyneisyys suun palamisen?
Rinnakkaislääkettä, eli resoritablettia en siltikään tule saamaan, koska päihdevamma on vienyt ihmisoikeuteni.
Kohdallani ei pitäisi olla mitään epäilystä väärinkäytöstä ja muutenkin olen hoitanut hoitoni moitteettomasti, mutta silti joudun edelleen käyttämään terveydelleni vaarallista lääkettä, vaikka korvaava tuote olisi mahdollinen.