Siis kyllä ihan omasta kokemuksesta voin sanoo, ettei filmit mitenkään liian nopeesti sula kielen alta, sinne ne on tarkotus laittaa virallisesti, kai niitä voi toki muuallekin suun limakalvoille laittaa, mutta ei kielen alta mitään hukkaan mene. Ainakaan korvaushoitoannoksilla ja itsellä kokemusta kun annos oli 6mg esim viikon olin filmeillä ja sitten taas tableteilla, ei mitään eroa kyllä huomannut (vaikka aluks tuntu et tää liukenee niin nopeesti et mahtaakohan hyötysuhde olla niin hyvä kun tableteissa). Niin ja sitten 2mg annoksella oli myös muutaman kerran filmit (entiä miks vaihtelivat noita, aina tasa-annoksilla välil oli filmejä), tälläkään annoksella ei sulatettuna mitään eroo 2mg tablettiin…
Kukaan muukaan klinikalla ei valittanut tuosta ettei tehois tarpeeks hyvin.
Plaseboo ja etukäteen kun päätät niin, ehkä silloin filmit voi olla huonompi vaihtoehto who knows…
Thanks Hulluja ollaan joo, oikein isolla H:lla… :mrgreen:
Se on varmaan ihan totta, et sillä omalla asennoitumisella on tosi suuri merkitys tossa bupren sulattelussa ja varsinkin jos annos on vähänkin pienempi.
Mut mites noissa filmeissä, onko niissä toi naloksoni mukana.?
Siitäkin on näitä urbaani legendoja netti täynnä, et nalo tekee sitä ja tätä ja xone on ihan paskaa ym…
Jokainen joka oikeasti on käyttäny buprea pidempään, ja 99% varmuudella on käyttäny molempia, siis texiä ja xonea, niin tietää et se xone toimii ihan yhtä hyvin. Pikkuisen hitaammin alkaa vaan toimia, mut lopputulos on ihan sama molemmilla,IMO
Kyl mun mielestä naloksonista tulee pää kipeeks eikä ees roimi läheskään yhtä hyvin.ihan sama vetääkö hihaa vai nosee.ite ainaki suosin og subua ja teemuja
^ Ei kait se naloksoni nyt yksinään mitään vaikutakaan. Turha sitä ihan sellaisenaan on kiskoa :mrgreen: . Joo, meillä taitaa olla taas aika väsähtänyt trolli kehissä ja yritän olla ruokkimatta sitä enempää .
Kuten Lucrezia jo sanoikin, niin 2. tyypin diabetes on se ns. itseaiheutettu ja 1. tyypin tulee, jos on tullakseen, vaikka päällään seisoisi. Toisaalta taas se, että joku syö niin helvetisti liikaa, saattaa johtua jostakin pahasta olosta/psyyken ongelmasta, johon ei löydä muuta helpotusta, kuin tajuton mässäily(Toki monet ns. väärinsyöjät tekevät sitä vain huonojen tottumusten vuoksi, laiskuuttaan tmv., eikä kaikilla ole hommassa taustalla mitään sen kummempaa häiriötä), joten sinänsä en näe hirveästi eroa siinä, onko itselleen aiheuttanut sairauden ylensyömällä vai narkkaamalla. Äh, vittu, olen vähän unenpöpperöinen vielä . Tahtoo siis sanoa, että vaikka jotkut sairaudet/ongelmat ovat itseaiheutettuja, ts. kukaan ei aseella uhaten pakota ketään sen enempää mässäilemään, kuin vetämään kamaakaan, niin ihminen on saattanut olla jonkin psyykkisen pahan olonsa vuoksi sellaisessa tilanteessa, että helpotus siihen oloon on ollut “pakko” kiskoa jostakin ei-niin-hyvästä ratkaisusta, vaikka tiedostaisikin, että se on vain lyhytkantoinen ratkaisu ja aiheuttaa lopulta paljon tuskaa. Nuo erinäiset nopeat pahan olon helpotuskeinot ovat toki ihan oma valinta, mutta tekijät sen pahan olon taustalla eivät ole, joten siksi en aivan allekirjoitan täysin itseaiheuttuja sairauksia, koska tuskinpa kukaan nyt aloittaa kyseenalaiset elämäntavat vain ja ainoastaan sen tähden, että hinkuen ja vinkuen tahtoo päätyä riippuvaiseksi narkkariksi tai sairastua johonkin ylipainon muassaan tuomaan vaivaan .
Henk.koht. kokemusta mulla ei noista filmeistä ole, mutta uskon kyllä pitkälti tuohon placebo-juttuun, että eihän se nyt voi toimia, kun se ei ole sitä ehtaa tavaraa. Sama juttuhan se oli aikoinaan Xonejen kanssa, että eivät taatusti toimi yhtä hyvin, kuin aito ja alkuperäinen Tekkeni, vaikka todellisuudessa toimivat aivan yhtä hyvin siihen, mihin pitääkin. En mä tosin edelleenkään sitä naloksonia Xonessa ymmärrä, mutta olkoon siinä, kun eipä siitä mitään pahempaa haittaakaan ole.
^
Mielestäni niillä on suurikin ero,onko kyseisessä tuotteessa naloksonia vai ei. Toivoisin Petrin tai jonkun muun “tiedeheebon” valaisevan asiaa ,naloksonin haitoista ja vaikutuksista. Itselleni tulee vain mieleen näin humalassa ja muutenkin boogissa kirjoitellen,että sitä naloksooniahan annetaan vasta-aineena herska övereihin jne. Salpaa siis reseptoreja opiaateista. Satunnais/viihdekäyttäjälle tässä ei varmaankaan ole suurta eroa,missä muodossa ottaa bubrensa,mutta itse suosin normaali tekuja ,ilman naloja,monestakin eri syystä.
^Siis joo, mun olis pitäny tarkemmin vielä eritellä noi asiat ton naloksonin suhteen.
Toki naloksoni itsessään voi jo aiheuttaa joillekkin vatsa-oireita, allergiaa, päänsärkyä ym. et se on käyttäjä kohtaista.
Mut sit bupren imeytymiseen sillä on vain hidastava vaikutus, eli jos heität hihaan niin sillon sä huomaat eron naloksonia sisältävän ja ilman naloa olevan bupren eron. Eli kun nalo ns. “jarruttaa” hieman bupren imeytymistä niin siitä jää puuttuu se nopea nousu kun xonea lyöt hihaan.
Mut sit jos sulatat tai otat lainit, niin siinä ei eroa juuri huomaa kun imeytyy muutenkin hitaammin limakalvoilta.
Mutta molemmilla tuotteilla on lopputulos sama, sitä yritin saada tossa aiemmin sanottua, mut en tarpeeks selvästi osannu muotoilla…
Toisella pääsee tossa hihattelu hommassa vaan nopeammin “maaliin”… :mrgreen:
Edit. Tää siis mun kokemus asiasta ja muutaman tuttuni, jotka on myös pelanneet bupren kans vuosia.
Eikös Xoneen laitettu naloksoni sitä varten, että se estäisi I.V. -käytön? No, eipä ole pahemmin tainnut estää . Toki nämä viimeisen päälle piikkiin koukussa olevat tapaukset tunkevat hihaansa ihan kaiken, Buranasta ja aamupuurosta lähtien, riippumatta siitä, onko siinä pienintäkään järkeä , mutta kun Xone toimii kyllä siellä rännissäkin ihan tarpeeksi hyvin IMO.
^
Joo sitähän varten se xoneen on laitettu, mutta kun bupre on mikä on, niin ei naloksonista ole sitä “hyötyä” mitä valmistaja muka havitteli. Ainoastaan iv:na hitaampi vaikutus (siis ja tässäkin kyse muutamista minuuteista) oli omalla kohdalla vrt subutexiin tai temgesiciin.
Zeus76:
Ja juu on naloksonia filmeisessä, suboxone nimellä nekin menee, suboxone film.
Koostumus ja sidosaineet osittain vain eri vrt Suboxone tablettiin.
^Okei, taas vähän viisaampi ku sai tietää uuden asian. Thanks
Ja Winston, ei se nalo tosiaan estä hihaan rätkimistä, hidastaa vaan vaikutuksen alkamista.
Joillekkin tekee se naloksoni piikittäessä hetkeks helvetin kovan päänsärky-kohtauksen, mut siis häviää ihan minuuteissa ja ei tuu siis kaikille.
Olihan sen tarkoitus estää alunperin sitä hihattamista, mut eipä se juuri siihen lopputulokseen vaikuta.
Siks mä tossa aiemmassa postauksessa totesin, et jokainen joka oikeasti tätä buprea tarvii, niin on varmasti kokeillu molempia tuotteita, ja jos ei texiä/teemuja ole saatavilla, niin aivan varmasti menee xone ihan yhtälailla.
Ei niillä tosiaan muuta eroa ole kuin korkeintaan tässäkin topikissa mainittu hitaampi toimivuus rännittäessä. Tämä johtuu siitä, että buprenorfiini sitoutuu opioidireseptoreihin paljon naloksonia voimakkaammin (tavallaan potkii sen pois tieltään). Muiden opioidien kohdalla tilanne on täysin eri ja esimerkiksi Tarqinigit (oksikodoni+naloksoni) menevätkin ihan hukkaan käytettynä muuten kuin syöden.
Noista filmeistä tulikin mieleen, harmittaa että Buprenorphine Arrow 8mg napit eivät ikinä yleistyneet Suomessa. 5 millin pamin kokoisia mutta niissä on 8mg buprea ja HUOMATTAVASTI vähemmän sidosaineita ja toimivat paremmin (monethan ei käytä filtteriä ollenkaan noissa perus subuissa vaan heittää suoran pumppuun).
Sitten löytyy bupre ampullejakin, taitaa tosin olla koirille ja kissoille tarkoitettu mutta saattaisi nekin toimia:
Pahoittelut pitkästä tekstistä, toivottavasti joku jaksaa lukea
Ei mitään, mielenkiintoista lukea muidenkin kokemuksia.
Oon itte käyttäny kohta kymmenen vuotta buprea, ja nykyisin kh-piirissä kun ei tästä paskasta irtikään päässy. Tai sanotaanko et pääsishän siitä, mut ei riitä selkäranka ja tahto alkaa edes yrittää.
Totesit tossa et xonella saat ittes terveeks jos on pidempi aika edellisistä vedoista, mut jotain jää ns. puuttumaan texiin verrattaessa.?
Se on kyl hetken aikaa totta ja varsinkin hihaan heittäessä, mut ootko ajatellu noin puolen tunnin tai tunnin päästä vedoista, et mikä on olo sillon?
Hankala yrittää pukea sanoiksi mitä ajan takaa, mut just tää naloksoni mitä on xonessa, niin estää sen “nopean” nousun tai “humahtamisen” niinku itte sitä kutsun, mut jonkun ajan päästä ottamisesta olo alkaa kummiskin vastata samaa kuin texiä olis ottanu.
Naloksoni nimittäin imeytyy nopeammin kuin bupre, ja sillä saadaan se “jarru-vaikutus” aikaan hihattaessa, kunnes sit buprenorfiini alkaa hiljalleen syrjäyttää reseptoreista sen nalon koska on voimakkaammin kiinnittyvä.
Eli voisko siks tuntua se “real texi” enemmän piristävältä ym. kun siinä ei jarruja ole…?
Tuli tästäkin kohtuu pitkä selostus bupren toimivuudesta, mut so what, sopiihan tänne spämmäillä välillä asian vierestäkin… :mrgreen:
Laitan kysymykseni tähän niin ei tarvitse uutta aihetta aloittaa.
Elikkä sain tänään kaksi “subua”, mutta nämä eivät ole niitä normaaleja joita ennen olen saanut joten kysyisinkin teiltä että onko muiden valmistajien subutex samaa kuin se tavallinen?
Näiden joita minulla nyt on niin ovat avaamattomia, ja niissä lukee buprenorphine 8mg, valmistaja Sandoz.
Ovatko nuo samaa tavaraa kuin ne normaalit ovat?
En ole vielä testannut näitä sandoz merkkisiä kun normaalekin on jäljellä mutta haluaisin tietää että onko muilla kokemusta noista sandoz merkkisistä.
Kiitos jo etukäteen kaikille ketkä jaksavat vastata kysymykseeni
Onko se pakkaus valkoista muovia ja ns " läpipaino" systeemi niinku vaik normi buranassa? Siis sillä vaan kysyn ku en ehdi googlettaa, et jos se on sitä mitä luulen, niin se on meidän läntisen naapurimaan eli ruottin käyttämä kh-lääke. (tai oli ainaki joskus).
Mut jos se on sitä, niin se on ihan ehtaa tavaraa, tabletin pitää olla sit soikea muodoltaan.
Ei ole itsellä mitään tieteellistä näyttöö aiheesta,mutta omat kokemukset on mulle riittäviä,luotan omaan päähäni. Subutexistä saa olon normaaliksi nopeasti, eikä tule pahaa oloa,päänsärkyä tms.haittaa. En tiedä miten vaikuttaa nokittamalla, kun ikävä kyllä tulee aina heitettyä ränniin. Samoin xone. Mielestäni xonessa vaikutus on vain miedompi tai laskee nopeammin (tosin ei niin huomattavasti,ettenkö ostaisi sitä jos vastaan tulee) Kummallakin pysyy terveenä riittävällä määrällä seuraavaan päivään.
Noista lapuista sen verran, että niitä on lähiaikoina tullut tosiaan vastaan aika paljon,kun korvaushoitolaiset niitä myy ja niitä on helpompi saada. Ensimmäisen kerran kun sellaisen heitin suoraa pumppuun ja siitä hihaan, sai välittömästi anaflyktisen shokin,jonka seurauksena verenpaineet laski lähes olemattomiin ja hengitystiet turposi umpeen. Sairaalareissu tuli. Idiootti kun olen, sen jälkeenkin on tullut samaa tavaraa vedettyä, mutta ei onneksi ole toista kertaa tullut samanlaista oiretta. Sen kanssa on noudatettava erityistä varovaisuutta, ei mielellään esim leikkaa palaa niin että koskee käsin,koska nopean imeytymisen takia siihen jää sekunneissa kaikki bakteerit käsistä ja kaikesta mihin se koskee, silmänräpäyksessä kiinni. Mielummin kielen alle imeytymään.
Jos saa valita,mieluiten Subutex.
BuliMikko kirjoitti omakustannaisesta irtautumisesta hyvin. Itse aikanaan huomasin että tahdonvoimalla ja todella kovalla halulla pystyy olemaan ilman tätä paskaa. Masokistisesti sitä odotti niitä vieroitusoireita koska niistä kaiken sen pahan, kivut, vitutuksen, hermostuneisuuden negatiivisen energian pysty kääntämään positiiviseksi. Vanha kansa sanoo “kokeilla miehen kiukkua”
Sitten asiaan, nämä on minun kokemuksia ei tieteellistä perustetta väitteilleni. Annokset eivät koskaan olleet korkeat. Pärjäsin 0.4mg temgellä. Subutexissa sellainen annos joka toi euforian ja pirteän mukavan olon, mutta ei laittanut nuokkuihin ( en tykänny ikinä kuosata) tuli ~0.3mg. Suboxonessa vastaava oli ~0.5mg. Laastareissa se olo oli lähellä 1mg.
^ Kyllähän toi paikkansa pitää, et texiä tarttee hieman vähemmän saadakseen sen saman olon, nopeammin.
Itse en ole eroa huomannu lopputuloksessa, jos ei lasketa sitä vaikutuksen alkamista, joka texillä tulee nopeammin. (juurikin naloksonin puuttumisen takia)
Mulla on annokset ollu aina suht korkeat, ja esim. tällä hetkellä (no joo, reilu 10 vuotta jo tätä takana ) alle 10mg vrk. annos johtaa siihen, et herään aamuyöllä jo siihen “nihkeään” oloon jossa voi olla yhtäaikaa kuuma ja kylmä, ja joka ensimmäisenä mulla ainakin hiipii olotilaan…
Normisti menee se 8mg aamulla ja 6-8mg illalla, joko sulatettuna tai nasaalisesti, riippuen vähän tilanteesta.
Ja just pari viikkoa sit oli päihde-lekurin kans puhetta, et varmaan joudutaan taas kohta nostaa annosta parilla mg/vrk.
Muutaman kerran käyny niin, ku oon “varastanu” seuraavan päivän lääkkeistä, et jos on vaik se 8-10mg enää jääny viimeiselle päivälle, niin olotila ei enää järin “vahva” ole kun apteekkiin oon marssinu hakee seuraavan viikon lääkkeitä…
Mut onneks noista on oppinu jo sen verran, ettei enää tule nyysittyä ennakkoon lääkkeitään.
^ Ihan mielenkiinnosta kyselen, Zeus, tuleeko koskaan kiusausta piikittää KH-lääkkeensä, kun sulla tosiaan on niin vapaa tuo, ettei sitä kukaan pahemmin kyttää, vaikka tunkisit koko viikon lääkkeet kerralla korvaasi siellä kotonasi? Varmaan katsovat lekurilla/päihdehoitajalla käydessäsi joskus taipeitasi(?), mutta sen verran hyvä luotto sulla siellä käsittääkseni on, etteivät ihan kyttäämisen ilosta moista alvariinsa tutki ja harvakseltaan käyt, joten jokin pieni pistosjälki ehtii paranemaan moneen kertaan, jos ei heti seuraavalle päivälle ole aika varattuna. Enhän mä tosin tiedä, oletko koskaan käyttänyt I.V:nä…?