Soberistan uusi alku

Onnea @Soberista :sunglasses::rose::sparkles:Hyvin menee!

Kahdeksas selvä päivä. Juomahimo ei ole hirvesti häirinnyt päivääni tänään, mutta olo on ollut iltaa kohden levoton ja ärtynyt, enkä oikein tiedä miksi. Ehkä siksi, että elämä on semmoista ajoittain, mutta että minä olen sen vain unohtanut, kun olen kaikki tunteet viimeisten vuosien ajan huuhdellut viinin mukana alas kurkustani. En ikävä kyllä muista kuka viisas kirjoitti vastikään toisessa ketjussa, että tylsyys on oikeastaan hieno tunne, kertoo siitä että olemme läsnä emmekä pakene arkea turruttamalla itseämme esimerkiksi alkoholilla. Paitsi että kyllä minä ihan pikkuisen turrutin itseäni arjesta ylensyömällä suklaata, mutta juuri siitä en aio nyt potea huonoa omatuntoa…
Öitä kaikille!

5 tykkäystä

@Soberista hienosti siellä menee. Hyvä Sinä. Nuo levottomuus ja ärtymys ovat osa sitä hermoston ylivirittyneisyydestä johtuvaa vierotusta, kun se ei saakkaan annostaan. Itsellä oli samaa. Välillä tuli myös kaikenlaisia suruja pintaan ja piti itkeskellä. On ollut kyllä herättävää huomata miten suuri vaikutus juomisella on ollut. Ja ihan kaikkeen. Olo tyyntyy kyllä. Hyvä ettei sinulla ole sen pahemmin mielitekoja. Tsemppiä!!!

3 tykkäystä

Hyvä, hyvä @Soberista , hyvin sä vedät :muscle:t2:
Samat sanat kuin @kaaosteoria66 :lla että samat oireet oli itsellä. Kummallista levottomuutta ja ärtynyt olo. Aika kului hitaan oloisesti ja välillä tylsyyttä. Koita kestää, se menee ohi! Minua lohdutti kovasti kun kauemman raittiina olleet, kertoivat samoista kokemuksista ja siitä että se menee tovin päästä ohi.
Suklaa taitaa olla melko pieni pahe :blush: minä ainakin olen herkutellut. Ajattelen että sitä voi sitten korjailla, kun saan raittiutta puoli vuotta, vuoden, taakse.

2 tykkäystä

@kaaosteoria ja @Metsanpoika, kiitos kannustuksestanne, se merkitsee paljon! Yhdeksäs päivä selvänä on alkanut ja nyt on hyviä uutisia, nukuin ensimmäistä kertaa hyvin :partying_face: . Heräsin kerran yöllä, mutta muurahaiset olivat poissa ja hetken kuluttua nukahdin uudestaan heräten seuraavan kerran aamulla, levänneenä, hyväntuulisena. Kiitos ihan kaikille tässä ketjussa jotka ovat jakaneet ohjeita ja kannustaneet tässä nukkumisjutussa. Toivon myös, että kokemukseni toimivat lohdutuksena raittiin taipaleensa aloitteleville. Voihan tässä toki tulla vielä takapakkia, mutta sitä on turha surra etukäteen. Tänään juhlitaan - selvin päin! Ajan pojan kanssa illaksi mökille. Lämmitetään sauna, syödään hyvin, liikutaan paljon ja huomenillalla jännitetään popcornit höyryten, miten KAJ pärjää ruotsin Melodifestivalenissa. Mukavaa perjantaita kaikille!

6 tykkäystä

@Soberista ihan mahtavaa. Tuo unen korjautuminen merkitsee kyllä kokonaisterveyden kannalta isoja asioita. Itse menen ihan sekopääksi, jos ei saa unta tarpeeksi. Kiva, että neuvot ovat auttaneet. Heräilin myös viimeiset juovat ajat pahimmillaan neljäkin kertaa yössä. Siitä on kyllä lepo kaukana.

Viikonloppusuunnitelmasi kuulostavat todella hienoilta. Pitääkin itse virittää myös kisakatsomo ja hurrata Kaj voittoon Mellossa.

Oikein rentouttavaa raitista viikonloppua!

1 tykkäys

@Soberista tänään on naistenpäivä. Hyvää naistenpäivää

2 tykkäystä

Kiitos :yellow_heart: