Sinne meni, lähes kaikki

On hyvä kotiryhmä, on tukihenkilö, on terapisti, on AA-kirjallisuutta ja näitä kaikkia käytän. En mielestäni ketään muuta yritä muuttaa, oletan vain, että lasten asioista voi asiallisesti aikuiset keskustella ja kumpikin voisi pitää sovitusta kiinni, vaan kun ei.

Vein tänään lapset äidillensä, lähtivät vanhempiensa luo ja mökille. Halusin muutaman sanan vaihtaa mm. tapaamissopimuksen muuttamisesta ja muustakin. Käveli kämpän ja auton väliä eikä juuri vastannut mihinkään, vastaus oli taas se “nyt ei ole sopiva aika” - vuoteen ei ole mikään aika eikä paikka ollut sopiva. Sopimuksen suhteen vastaus oli heti “EI”. Sanoin, että sitten menen lastenvalvojan ja käräjäoikeuden kautta. Sitten tuli kommentti, että no voithan sä jotain konkreettista ehdottaa, vastailen sit joskus. Olemme jo aikoja sitten sopineet, että kerran kuussa on vain toinen ipanuus toisen vanhemman luona, että saa sen jakamattoman huomion. Meillä oli poitsun kanssa 100% laatuaikaa, oppipa kaveri samalla polkemaan fillarilla ilman apupyöriä (exä yritti tätä pitkään, tuloksetta… ) Sen jälkeen ei ole tällaisia vkonloppuja ollut, on aina excuse, “on loma” on sitä ja tätä. Lasten samassa sängyssä nukkumiseen oli kommentti “juu tässä kohta ja pikkuhiljaa ja diipadaapa” - sama levy on ollut nyt kaksi vuotta päällä. Aina on tähänkin excuse, sit keväällä, sit kesällä, sit talvella jnejnejne.

Asiat esitin hyvin asiallisessa muodossa, no, perinteiseen tapaan sitten provosoitui hyvinkin äkkiä ja tuli taas se perinteinen “haluat vain haastaa riitaa”. Vastasin, että en, haluan vain keskustella keskenään aikuisten kesken aikuismaisesti lasten asioista. Mutta, mitä tahansa esitän, se on kuin itse Lucifer olisi asiaa esittämässä. Ja sitten tarinan orgasmit - heitti minulle, että hänellä on joskus käynyt mielessä, että esim. ajan jotain toista venettä päin tai karille tahallani, kun lapset ovat kyydissäni (purjevene) - siis w-h-a-t t-h-e f-u-u-u-c-k? Ja kaiken huipuksi, antoi minulle kirjaston kirjan käteen, että voitko viedä tämän kirjastoon, kun ovat reissussa viikon ja toiseksi, sanoi, että jos on kovin kuumia ilmoja eikä sada vettä, niin voitko käydä täällä kastelemassa (ulkona) kukat…? Täysin käsittämätöntä… Perinteinen alkkiksen pompotusyritysreaktio vai mitä vittua tämä nyt on? Aika ristiriitaista mielestäni, minun täytyisi hypätä hänen pillin tahtiin ja itse voi viitata kintaalla kaikelle?

Mökille en kutsua saanut (ei kuulemma käynyt edes mielessä). Lähden lasten kanssa ulkomaille viikon päästä ja he kysyivät, voisko äiti tulla mukaan. No, sanoin, että kyllä kai se käy (lasten takia), varasin sitten lennon ja toisen huoneen jo valmiiksi. Vastaus oli sitten, että “no, ei tämä nyt käy kun tulee näin lyhyellä varoitusajalla (=kuukausi), jos tämän olisi tiennyt aiemmin niin olisi voinut onnistuakin”. Poitsu heitti valmiiksi, että se vastaa ihan taatusti, että “EI”.

Ei ole välttämättä huono vaihtoehto… kun keskusteluyhteyttä ei ole, voi olla viisasta toimia ‘välittäjän’ avulla. Oletko pitänyt kirjaa peruuntuneista tapaamisista? Laita kohdalle myöskin syy miksi ei ole onnistunut.

Omalla kohdalla kävi niin, että kun keskityin täysin omaan ketutukseeni, jouduin juomaan. Jokainen ajatus päässäni, joka loppui sanoihin ‘…mutku ex’ tai ‘…mutku se on vielä pahempi’ tai ‘…mutku se on epäoikeudenmukaista’ loppui myös kippaamiseen. Siitä sinua yritän kantapäät vieläkin kipeänä varoitella :slight_smile:

Edit: Vielä tuli mieleen wanha kunnon Tyynäri: Anna minulle tyyneyttä hyväksyä asiat, joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa ne jotka voin, ja viisautta erottaa nämä toisistaan.

Kun minulla on ongelma, mietin voinko itse tehdä tälle jotain vai en. Jos voin, mitä se on? Jos en, niin yritän sopeutua siihen, että se on vain ‘asia’, joka minulle tapahtuu. Ei ‘hyvä’ eikä ‘paha’, vain ‘asia’.

Tyynäriä vedän vähintään joka toinen pvä. Lastenvalvoja ei ole mielestäni vaihtoehto, koska sinne joutuu menemään kolmistaan ja tämä nykyinen on tosi v…mäinen vanha tantta (toisin kuin nuori, puolueeton ja asiallinen naisjuristi viime kerralla) joka rupesi aukomaan päätä siitä, että "aijaa, sanoit itsesi tahallaan irti ettei tartte elatusta maksaa…?? No, osasin pitää naamani kiinni.

Pistin juuri juristilleni viestin, että aion hakea vanhemman lapsen yksinhuoltajuutta käräjäoikeudelta, piste. When I mean business, I mean business. Jos ei helpolla, niin sitten vaikeamman kautta. Eilen vanhempi kysyi, että “iskä kuinka vanha mun pitää olla, että saan itse päättää, että saan muuttaa sun luokse?” Oikeuslaitoshan “tietää”, että pitää olla min. 12v että edes kuunnellaan. Minulla on päihdehistoria ym. mutta myös hyvin dokumentoitu ja noudatetttu toipumisohjelma. Ihan paperilla jopa. Saa tulla vaikka tantat joka pvä tekemään pistokokeita ja whatsoever. Exällä ei ole mitään. Kaikki meilit ja tekstarit ym. on tallella. Hyväksikäytön tiimoilta hänellä ei ole mitään dokumenttia, että tekisi asialle mitään. Syteen tai saveen, minä tulen taistelemaan tästä asiasta.

P

Hei Petteri,

Sinulla on todella hankala tilanne päällä ja tunteet sen mukaisia. Hyvä että sinulla on AA-ryhmä ja kummi? tukena. Voitko keskustella asiastasi kummisi kanssa - nämä negatiiviset tunteet, viha, katkeruus, kiukku ovat tosi vaarallisia meille alkoholisteille. Olimmepa mielestämme kuinka oikeassa tahansa. Tyyneysrukouksen lisäksi kolmas askel kokonaisuudessaan puhuu juuri tästä. Kaikella ystävyydellä t askel

Moiks,

ei ole kummia vaan tukihenkilö - kylläkin kummiksi potentiaalinen. Ollaan kaffeella pari kertaa käyty. Aikuisen ikään käynyt mies, jolla pitkä raittius takanaan. Onpa kuuma, piräskö lähteä veneilemään :wink: Alkkikselle sopiva harrastus, purjehtiminen, kamalaa pilkunnussimista ja viilaamista koko ajan, ajaako tuulta vai ajaako suuntaa - tai voihan sitä heittää rätit ylös ja antaa mennä vaan…ööö ei.

P