On hyvä kotiryhmä, on tukihenkilö, on terapisti, on AA-kirjallisuutta ja näitä kaikkia käytän. En mielestäni ketään muuta yritä muuttaa, oletan vain, että lasten asioista voi asiallisesti aikuiset keskustella ja kumpikin voisi pitää sovitusta kiinni, vaan kun ei.
Vein tänään lapset äidillensä, lähtivät vanhempiensa luo ja mökille. Halusin muutaman sanan vaihtaa mm. tapaamissopimuksen muuttamisesta ja muustakin. Käveli kämpän ja auton väliä eikä juuri vastannut mihinkään, vastaus oli taas se “nyt ei ole sopiva aika” - vuoteen ei ole mikään aika eikä paikka ollut sopiva. Sopimuksen suhteen vastaus oli heti “EI”. Sanoin, että sitten menen lastenvalvojan ja käräjäoikeuden kautta. Sitten tuli kommentti, että no voithan sä jotain konkreettista ehdottaa, vastailen sit joskus. Olemme jo aikoja sitten sopineet, että kerran kuussa on vain toinen ipanuus toisen vanhemman luona, että saa sen jakamattoman huomion. Meillä oli poitsun kanssa 100% laatuaikaa, oppipa kaveri samalla polkemaan fillarilla ilman apupyöriä (exä yritti tätä pitkään, tuloksetta… ) Sen jälkeen ei ole tällaisia vkonloppuja ollut, on aina excuse, “on loma” on sitä ja tätä. Lasten samassa sängyssä nukkumiseen oli kommentti “juu tässä kohta ja pikkuhiljaa ja diipadaapa” - sama levy on ollut nyt kaksi vuotta päällä. Aina on tähänkin excuse, sit keväällä, sit kesällä, sit talvella jnejnejne.
Asiat esitin hyvin asiallisessa muodossa, no, perinteiseen tapaan sitten provosoitui hyvinkin äkkiä ja tuli taas se perinteinen “haluat vain haastaa riitaa”. Vastasin, että en, haluan vain keskustella keskenään aikuisten kesken aikuismaisesti lasten asioista. Mutta, mitä tahansa esitän, se on kuin itse Lucifer olisi asiaa esittämässä. Ja sitten tarinan orgasmit - heitti minulle, että hänellä on joskus käynyt mielessä, että esim. ajan jotain toista venettä päin tai karille tahallani, kun lapset ovat kyydissäni (purjevene) - siis w-h-a-t t-h-e f-u-u-u-c-k? Ja kaiken huipuksi, antoi minulle kirjaston kirjan käteen, että voitko viedä tämän kirjastoon, kun ovat reissussa viikon ja toiseksi, sanoi, että jos on kovin kuumia ilmoja eikä sada vettä, niin voitko käydä täällä kastelemassa (ulkona) kukat…? Täysin käsittämätöntä… Perinteinen alkkiksen pompotusyritysreaktio vai mitä vittua tämä nyt on? Aika ristiriitaista mielestäni, minun täytyisi hypätä hänen pillin tahtiin ja itse voi viitata kintaalla kaikelle?
Mökille en kutsua saanut (ei kuulemma käynyt edes mielessä). Lähden lasten kanssa ulkomaille viikon päästä ja he kysyivät, voisko äiti tulla mukaan. No, sanoin, että kyllä kai se käy (lasten takia), varasin sitten lennon ja toisen huoneen jo valmiiksi. Vastaus oli sitten, että “no, ei tämä nyt käy kun tulee näin lyhyellä varoitusajalla (=kuukausi), jos tämän olisi tiennyt aiemmin niin olisi voinut onnistuakin”. Poitsu heitti valmiiksi, että se vastaa ihan taatusti, että “EI”.