osaisko joku neuvoa mitkä sienet kasvaa hevosen paskassa tai siinä vieressä kun olin juuri poimimassa niitä ja luulen että ne on silokkeja EI suippumadonlakkeja. je on sellaisia keltasen värisiä lakista. mulla on niitä joku 120 kappaletta mut en viittis rouskii niit ellen saa varmistust??
no menin silti rouskimaan kattoo mitä käy.
Ei kannata syödä sieniä jos ei ole varma mitä syö.
Voi ei. Joskus vielä jollain napsahtaa. Ihan saan olla onnellinen omista munuaisista ja dialyysivapaasta elämästä, kun joskus tuli myös rouskittua vähän sinnepäin sieniä.
Taikasieniforum = hyvä mesta
Juurtomadonlakki?
Kerro sit Terska69 kuinka vaikutti.
“…luulen että ne on silokkeja EI suippumadonlakkeja.” Siis mitä?! Silokki = Suippumadonlakki… Ota kuvaa ja laita tänne niin on hieman helpompia sanoa mitä on.
Meidän pihalla kasvaa jotain ja mietin olikohan nuo silokkeja. Tuota pitäsköhän nappasta talteen ja kattoo…
No mun mielikuvitus, ja sitä riittää, juoksee.
no toimiko…? ite en kyl heittäs naamaa mitää random sienii…
ei toiminu ei sitte millään mut nyt tiedän et noi on juurtomadonlakkeja ja tuli siit pientä hihittelyy mut ei muuta.
osaisko joku sanoa et kui pal noit pitäis edes syödä et toimii ku söin 20 viimeks.
Jaa oisko hihittelyki ollu placeboa sitte
Ai montako silokkia pitää syödä? Vai noita mitä nyt söit? En välttis söis yhtään No ei vaa, [poistettu suosittelua - Toimitus]. Tolet nousee sitte aika nopsaa kyllä.
uuuu mushi mushi en jaksa oottaa ens kertaan ja vielä monta viikkoa pitää kärvistellä iiaaaiiiiiaa :‘’'o
tossa on kyllä lajeja nin pirusti, ensimmäisen pisti silmään aika vaarallisen näköisiä sieniä. Eli ne oikealla olevat isolakkiset näyttävät häiritsevän paljon suippumyrkkyseitikeiltä.
Vasemmassa alakulmassa tuntuis olevan muutama suippomadonlakki. Oon 90% varma, täysin vaikee sanoo ihan varmaks kuvan perusteella. Siis noi kaks ihan reunimmaista joissa kummassakin jalka taittunu L-muotoon. Ja sit niitten yläpuolella toi mikä on sivuttain kallellaan; vaalee lakki ja tummat heltat.
Noi isot näyttää suippumyrkkyseitikeiltä ja ne on vaarallisia.
Silokit on paljon pienempiä, ohut ja pidempi varsi, lakin kärki on enemmän terävämpi ja suipompi. Saattaa olla harmaanruskeita ja “limasia”, tai sit ihan kellertävän vaaleita (niinku toi pienempi minkä jalka on taittunu).
En silti suosittele syömään mitään sieniä, ellei oo satavarma. Munuaiset saattaa oikeesti mennä paskaks sellasessa touhussa!
Heitä kaikki pois, kohta nimittäin joltain palaa munuaiset, alkavat sienetkin olla aika ison porukan mielenkiinnon kohteena nimittäin.
Sitten kun ensimmäinen poimija on sairaalassa syötyään myrkkysieniä… miettikää niitä lööppejä ja hysteriaa.
Tölkin vieressä alemmalla puolella toi toka ja kolmas VOI olla silokkeja. Ja sitten toi ihan vasemmassa alakulmassa oleva. Ota noista kolmesta tarkempia kuvia niin on helpompi sanoa. Eli ota kuva lakista päältä päin ja heltasta.
Toi isompi “L-muotoinen” on kyllä lantamadonlakki.
Tossa osa viime syksyn sadosta.
Alla lisää kuvia viime syksyltä.
i227.photobucket.com/albums/dd14 … lokki1.png
i227.photobucket.com/albums/dd14 … lokki2.jpg
i227.photobucket.com/albums/dd14 … lokki3.jpg