Sieniä

Noista yksi näyttää vähän silokilta, siinä tölkin edessä, mutta sekin on jotenkin muussaantunut ettei selvää saa. Muut tatit ovat jotain muuta, viskaa helvettiin!

Kymmenkunta silokkia, isoimmat vituralle.

siis psykoosin photo

Aijai. Näyttääpä herkulliselta! Komee on sato =)

No aijai ku niitä sais tänä vuonna saman verran!! Viime syksynä kerättiiin mun äijän kaa yhteensä yli 1000 yheltä pellolta, muutamana eri kertana. Ei niitä ainakaan vielä oo täällä… Pari pientä näkyny, mut ei niitä viime vuonnakaan ollu ku joskus syyskuun lopulla eniten. Toissa vuonna vasta lokakuun puolella. No mut sienten kaa pitää olla muutenki kärsivällinen :unamused:

Heikolta on täälläkin suunnassa näyttänyt. Nyt en ihan hetkeen ole käynyt tarkistamassa tilannetta enkä tiedä viittiikö sitä tässä flunssassa vielä lähtee edes tarkisteleen.

Joo, hehheh… Kivasti taas ollut AMATÖÖRI asialla. Anteeksi vaan. Sienien kanssa ei todellakaan tehdä noin että poimitaan vitusti eri sieniä ajattelematta asiaa suuremmin ja syödään ne. Melkeinpä ansaitsisit kuolla noihin seitikkeihin. Silokkien näköisiä sieniä on todella monia hyvin samannäköisiä. Ensin ne pitää opetella netistä tms. tunnistamaan niin hyvin kuin pystyy, EI riitä että “semmosia pikkusia joissa on semmone suippu lakki”. Meinaan noissa kuvissa näyttäisi olevan juurikin monia seitikkejä.

Kerran ku näkee silokin niin ei siitä enää seuraavalla kerralla voi erehtyä.

En kyllä voi sanoa enää yhtään mitään noista. Muuta kun että turha ainakaan syömään on lähteä… Ei näyttäis yksikään olevan oikee. Noi pari taitaa olla lantamadonlakkeja eli etpä sä niilläkään tee mitään.

Eivät ole oikeita, älä syö.

Surunmurhaaja! perkseleen tyyppi. Kade oon.
Draco, piti meiän eilen mennä mut ku olin oikeesti kunnon psykoottisessa skitsokrapulassa. Silmissä vilisi ja tuli melkein visuaaleja. Sori. Rommi perkele… Sen vikahan se oli. :unamused:

Just just. Mitäs, lähdetäänkö huomenna? Tuli muuten toissapäivänä viesti että tilauksenne on lähetetty. Eli voi olla tavarat joko huomenna tai ylihuomenna jo postissa. Kai sul on rahaa muuten?

psykoosi: Jos ne lantamadonlakit ei pahaa tee niin kai mä ne vedän naamaan ja katon tuntuuko missään

Älä vedä tyhjää, pääset sä helpolle paskalle kyl. Voi saada niistä placeboa, mut siinä son.

Näyttäis olevan pari mustesientäkin joukossa. Ihan varma en ole

Noista kuvista… Niin vasemmassa reunassa keskellä saattais olla pari silokkii, mut oikeesti tosi vaikee sanoo. Älä missään nimes koske noihin, varsinkaan oikeen puoleisiin!

Ei niitä ainakaan tääl Keski-Suomen tasol oo vielä. Käytiin ettii muutamat pellot sen vakkarin lisäks, niin ei mitään! Pellolta joka viime vuonna tuotti ton sairaan ison sadon, löyty toissapäivänä KAKS sientä. Toinen ihan pikku-riikkinen. Ei niitä vielä siis kannata ees käydä ettii. Aiempina vuosinakin ne on kyl ilmestyny vasta myöhemmin, joskus tän kuun lopus/lokakuun puolel.

edit: Kai niit jossain pohjoses jo pukkaa maasta. Ainaki yks tyyppi sano et Haukiputaalta oli löytyny muutamia pienehköjä…

Kuulemani mukaan pohjosesta niitä aina on löytyny ennen kuin etelämpänä…

Niin no, ite ainaki oon aika kuullu puhuttavan tästä kultaisesta “oulu-kempele-liminka” -akselista, eli oulun ja sen lähialueiden anteliaista spoteista… Onni on täällä päin ite asustella :sunglasses: