seuloista...

tiiän et näistä asioista löytyy varmasti paljo keskusteluu aiemminki mut kertaushan on opintojen äiti joten please ihanat plinkkiläiset jelpatkaa mua! :slight_smile: (en ehdi hakea/jaksa hakea vanhoista keskusteluista josko löytys vastauksia, frendin puolesta näitä kyselen…)
Elikkäs muutama kysymys…

-kauanko piri MAXIMISSAAN voi näkyä seulassa??? (kyseessä henkilö joka entinen “aktiivikäyttäjä”, oli pitkään kuivilla ja nykyään vetää KORKEINTAAN 1-3 pv/kk, n. 1g/1pv.)
-näkyykö metamfetamiini seulas kauemmin ku amfe ja kauankohan se näkyy???
-näkyykö veritestissä mikä tahansa aine kauemmin kuin normaalissa kusitestissä??? (jos niin kuinka kauan voi näkyä???)
-voiko huumeiden satunnaiskäytön huomata jossain muussa th:n tarkastuksessa/kokeessa, esim hammaslääkärissä/papakokeessa tai normaalissa verikokeessa tms??? Ja onko th henkilökunnalla ylipäätään oikeutta katsoa sellasia asioita jostain muista kokeista ku seuloista???
-mitkä jutut PIDENTÄÄ seulassa näkymis aikaa, ts mitä asioita kandeis välttää???
-Öööööö ja niin näkyykö ERI BENZOT ERI AINEINA seulassa, siis esim katotaanko diatsepaami, klonatsepaami jne erikseen vai katotaanko vain onko benzot posit/negat???

*ei kai muuta… nauratte varmaan mun ääliö kyssäreille mutta frendiä(jolla ei nettiyhteyttä) pakko jeesata ku se skitsoo! Oisin enempi ku kiitollinen asiallisista vastauksista!!! :slight_smile: *
SORI VIEL KERRAN TYHMÄT KYSYMYKSET…hävettää :blush:

piri max 6 pv? metasta en tiiä. Benzot on 99% tapauksista vaan - tai +. Mitä enemmän aineenvaihduntaa, sitä nopeammin puhdistuu seulat.

Metamfetamiini ei ainakaan näy tavallisissa seuloissa, jos tavallista amfetamiinia ei ole mukana yhtään. Itselläni oli juuri eilen seulat, eikä yhtään mitään näkynyt, vaikka olin maanantaina ja tiistaina vetänyt piriä. Tavallinen amfetamiini näkyy yleensä vähintään sen 3 päivää, jos annokset ovat tuota luokkaa.

Hammaslääkäreillä sun muilla ei ole oikeutta katsoa mitään huumejuttuja esimerkiksi verikokeesta.

Bentsot voivat näkyä hyvin kauan. Jo ihan mitätönkin annos (5mg diapam) voi näkyä jopa useita viikkoja. Perustestissä näkyy ainoastaan bentsot ryhmänä, mutta on olemassa bentsovarmistus. Itselleni tehtiin tuo varmistus, koska olin ottanut xanoreita, mutta tulokset olivat sellaista sekasotkua, ettei niistä saanut mitään tolkkua. Siinä näkyi oksatsepaami, diatsepaami ja tematsepaami ja vielä joku muu paami mistä en ollut ikinä kuullut, muttei alpratsolaamia.

Pikaseuloissa bentsothan näkyy yhtenä ja samana mut sit JOS/kun ne lähetetään “varmistukseen” niin siellä näkyy sit tarkemmin et mitä bentsoja siel on…alpratsolaami,diatsepaami,tematsepaami…
Mulla tuli kerran varmistuksesta et siel oli amfetamiinia&metamfetamiinia…
Niinku aiemmin sanottiin, eiköhän tuo oo aineenvaihdunnasta paljon kii…
Nyt unohtu jo mitä ees kysyit… :blush:
Kyl kai käyttö voi tulla joskus-uskon et ei kovin usein?- esiin, esimerkki. kävin jotain ihan muuta asiaa varten tk:ssa. Piti antaa kusinäyte ja löivät sit käteen toisen kipon-lääkäri oli laittanu et pitää ottaa seula…en kyl tajuu et miks, mut annoin ku eipä ollu mtn “salattavaa”, olin sillon vielä korviksessa…
Mut laitoit jotaki et voiko tulla esiin esim PAPA-kokeessa=no tuskin!!
:slight_smile:

Mihin helvettiin noita testejä tarvitaan?

Minä kyllä ainakin tunnistan huumehörhön heti!

Kyllähän minä huomaan senkin jos joku on juoppo.

entä tiiätkö tavallisesta labraseulasta näkyykö bentsot samana :question: (siis vain joko posit tai negat.) jos henkilöllä on bentsolääkitys niin aletaanko niitä automaattisesti seulomaan (kun bentsot on luonnollisestikin positiivinen) et onko mahdollisesti ottanu muitaki bentsoi kuin niitä mitä saa :question:
ja tollaseen et jonkun muun th käynnin yhteydes lyödään kusipurkki käteen, ni ei mun mielest tartte ees suostua!? aika kipeetä!

Yleensä otetaa tavallinen seula (ei oo mitää järkee ottaa laajaa seulaa, ellei hlö ole kuollut tai tosi tarkassa, esim urheilija seurannassa). Jo tavallinen seula maksaa 20e! Ja siinä näkyy bentsot joko plus tai miinus, eli sulla plus; oot ottan mitä bentsoi tahansa! Kyl ne kertoo jos menee laajaan seulaan, mut esim. lasten tapaamisoikeuksiinkaan ei anneta laajoja seuloja! Sul on respa, turhaa panaroit!

Joo en ois muuten suostunutkaan mut sillon oli ihan sama kun piti niitä seuloja antaa sen 2-3kertaa viikos muutenki… :open_mouth:
A-klinikalla ottavat pikaseulan, jossa näkyy vaan esim.bentsot-kaikki siinä samassa. Multa on lähetetty se seula viel eteenpäin-labraan eikä se oo ollu mikään laaja seula vaan siel on katottu ne mitä pikaseulassaki. Ja labrassa nähdään sit et mitä bentsoja siel on.

Tohon viel kaipaisin vastausta… ja niin kauankohan suunnilleen 0,5 g piriä näkyy seulas???

siis piri nyt näkyy 2-6 päivää ja riippuu ihan annostuksesta eli veikkaisin et toi näkyy enintään 3-4 päivää

.

kuin isoi annoksii sä sit oot vetäny??? mä luulisin ett esim yhet suht pienet vedot ei näkyis 2 päivää kauempaa?!
ja tohon veritestijuttuun kaipaisin sitä vastausta yhä, eli näkyykö kauemmin ku kusitestis??? Onko kellään tääl ylipäänsä kokemuksia veriseuloista, millä perustein niihin voidaan ees määrätä???
Mun yks frendi on kyl joutunuj käymään niissä…

.

voisko joku laittaa suoran linkin sinne vanhaan seulatopiciin… thx jo etukäteen! :slight_smile:

ja sitä viel kysysin et kauan yx teemu näkyy seulassa???

.

Yks tyyppi oli vetäny yhet töpselit-subbaria, sillä näkyi se viikon seulassa… Aineenvaihdunta jne siihen vaikuttaa varmaan aika paljon. Mut tuo oli aika yllätys mulle(oltiin laitoksessa sillon) et yhet subu-vedot voi näkyä viikon…
Kävin pari päivää sitte seuloissa, ottivat pikaseulan jossa bentsot oli epäselvänä;se lähetettiin eteenpäin ja yhtyneissä labroissa sitten hutkivat et onks siel mtn-tai mitä siel on…

joo en ole teini, ikä yli 20 ja 30 välissä (laaja käsite :laughing: ) enkä tod pidä aineita hienona juttuna tms, omat käytöt alkaa oleen takanapäin. Kun avomies pääs linnasta ni päätettiin et vetäminen saa loppua! Ja tosiaan sorry (aiemminki nolottanu) nää tyhmät seula-kyselyt mutta kysyn ihan frendin puolest jolla ei nettiä ole ja se joutuu ajokortin vuoks käymään seulois… Löysin googlesta sellasen taulukon ja sen mukaan bubre näkyis 7-14 vrk seulas mut haluisin nimen omaan kuulla teidän henk koht kokemuksia et kauan on näkyny (subu/teemut, mitkä määrät) ja et tosiaan kauan yks teemu suurinpiirtein luultavasti näkyis… oon kyl kuullu et subu saattas näkyä jopa 3 (!!!) vk, tosin sen taulokon mukaan max 2 viikkoo… ja sit jollain ei oo näkyny yks teemu ku pari päivää…

.

joo saman taulukon löysin mut en usko et pieni käyttö siis jos on satunnaista ni näkyis noin kauaa, esim yks teemu/yhet subuvedot… luulisin et realistinen näkymisaika ois joku 4-5 pv jos sitäkään… Viikko varmaan MAXIMI mut varmaan aika harvinaista et niinkää kauaa näkys…?!kyl oon kuullu et subu saattas muka 3 viikkookin näkyy mut sit varmaan kyse pitkästä jatkuvasta käytöstä jonka lopettamisen jälkeen näkyis 2-3 viikkoo…Teemu ei vält näy ees kolmee päivää ja joskus frendille sattunu niinki et vetäny teemun ja seur päivänä seulaan, ja eikä oo näkyny mitään!