Mul näkyy yhet vedot korkeintaa 3pv.
Bupre näkyvyys aika riippuu paljon oot ottanu,miten iv vai nuuskaamalla, ruumiin rakenteesta, kaikesta. Ja bupren kerta annos ei voi näkyy kauan ku sitä erittyy vaan n. 30% virtsaan muuten se häipyy elimistöstä ulosteen mukana. Mut kaveril pitää kusta positiivisa seuloja ja se oli ottanu edellisenä iltana pupree ni sei näkyny seuraavana päivänä koska se ei ollu kerenny viel kuseen se bupre. ja mitä luin netistä jostai jonku LÄÄKÄRIN kertoman asian se oli siis iha joku viralline sivu nii bupre näkyy 0-1 vrk. mut jos oot käyttäny pidemmän aikaa ottanu esim pari kertaa viikos, ni mul se näky vaik en viikkkoo ollu ottanu ja menin seuloihin, koska se kertyy elimistöön. ja netis maksaa pupre koti testi halvin olikoha 6,5€ nii testaa enne seuloihi menoa sillä ja jos näkyy niin kirjotan ohjeen miten ei näy. Ite en ollu killittäny vettä ni mul näky ainaki. Ja piriä mun mies veti parin viikon loman aikana piriä noin melkee 10g ja se oli viimeks ottanu lauantai aamuna ja meni keskiviikko aamuna seuloihin ni ei näkyny mitää! piri häipyy 3 päiväs, allekki elimistöstä. ja se piri kuitenki oli aika hyvää. [poistettu seulaohjeistusta -Päihdelinkin moderaattori]. meil on toiminu aina, jotku sanoo et kyypakkaus auttaa mut en tiedä ite henk.koht ku en oo kokeillu.
Niin milläköhän kikalla sen teemun saa näkymättömiin ![]()
^ Jos sen saisikin jollain varmalla keinolla näkymättömiin, niin eipä sitä täällä saa kertoa. Luehan säännöt, pikku höpönassusein
.
kauan kodeiini näkyy seuloissa? oon antamas vapaaehtoisia seuloja ja olenn nauttinut 50mg kodea yskänlääkkeennmuodossa ja ottanut yhden pannarineli yhteensä 80mg mausteiden kera, 3-päivän pääst ois tarkotus mennä kusee nii näkyykö enää sillon vai kannattaako siirtää pissi päivää?
Hämmästyttää talismania- miksi helvetissä edes annat “vapaaehtoisia” seuloja. Vaihtamassa lääkettä/korvauksessa?
Omaa kokemusta ei A-klinikoista tmsp, mutta mikähän pointi näissä seuloissa on, jollei niitä ole “pakko” antaa?
ei pidä ottaa vinoiluna, kiinnostaa vaan tietää miksi yleensä pitää stressata vapaaehtoisista seuloista?
Eri testien cut-off limitit on erillaiset. Tässä jotain tietoa:
Kusi 2-4 vrk, veri 12 h, kuola 1-4 vrk ja hiukset 90 vrk.
Aika yleinen on Kasto 10-testi. Tutustu siihen.
Jokeri
Joskus mulla oli kodeiini hävinnyt kusesta reilun vuorokauden aikana. Ei mulla kyllä mitään muistikuvaa ole siitä, paljonko olin sitä ottanut. Tapauskohtaista tämäkin taas, mutta todella nopea puoliintumisaikahan kodeiinilla on, mikä on myös sen haittapuoli, koska itse pidän kyllä siitä kodeiiniolosta; hyvin kevyt, eikä mitenkään nuokuttava euforia tai ennemminkin sellainen lämmöntunne, mutta valitettavasti hetkessä ohi, eikä uusintakierrosta kannata ottaa ennen kuin n. vuorokauden kuluttua, että jossain tuntuisikin. Ihan hyvä kipulääke tosin vähäisempiin vaivoihin, ainakin jos ei erottele :mrgreen: .
Dexmex-cowboy, mäkin ihmettelen noita vapaaehtoisia seuloja. Mitä ne sellaiset ovat? Eihän seuloja koskaan ihan pakko-pakko ole antaa, paitsi mitä ehkä pakkohoidossa tai vankilassa(jälkimmäisestä mulla ei ole kyllä onneksi kokemusta), mutta ainahan seulojen “vastineeksi” jotain saa, esim. korvaushoitolääkkeen tai hoitopaikan. Täysin vapaaehtoinen seula on mun mielestäni kyseessä silloin, jos itsekseen kotonaan ihan huvin vuoksi kuseskelee seuloja. Kai joku sellaistakin voi tehdä. Huvinsa kullakin.
no jonot on niin pitkät polille ja siel vaadittais seulat nii nykäsen parin kuukauden puhtaat seulat pöytää ja totean et seulat on ohi nyt ja siirrytään siihen lääkiyksen pariin.
^ Okei, tuo nyt vähän selvensi asiaa, mutta eihän tuossa silti ole kyseessä täysin vapaaehtoiset seulat, vaan saat jotakin “vastalahjaksi” puhtaista seuloista. No joo, mä taidan olla hieman jankkauspäällä tänään
…
no on se on palkitsevan vapaaehtoinen
ei tarvi määrätä mikä päivä menee seulaan siitä on omat hyvät puolensa ![]()
Laitetaanpa nyt tännekin kun epäselvyyttä tuntuu olevan: huslab.fi/ohjekirja/4221.html
^ Nyt on kyllä sitten vielä enemmän epäselvyyttä. Mulla todellakin amfetamiini ja kodeiini ovat hävinneet virtsasta jo reilussa vuorokaudessa joskus. Olen siis todella pienikokoinen ihminen. Tietysti nämä ovat tapauskohtaisia juttuja, mutta ovatko nuo joitakin maksimiaikoja. Ehkä mulla on sitten nopea aineenvaihdunta tai jotain
…
Mitenkäs teillä muuten on klonatsepaamin(Rivatril) kanssa? Näkyykö se teillä seuloissa? Mulla eivät ole koskaan benzot näkyneet, jos olen ottanut pelkkää klonatsepaamia “kohtuullisilla” annoksilla. Muutkin sanovat tuota samaa Rivatrilista.
Se tietenkin riippuu testausmenetelmästä, kuinka pitkän ajan päästä voidaan havaita huumausainejäämät. Tuo seulamenetelmä on johon viittasin (kvalitatiivinen) on yleisimmin käytössä Pk-seudulla.
Massaspektrometrialla ja kaasukromatografialla voidaan löytää hyvinkin pieniä jäämiä, mitä esim. nuo kertakäyttöiset pikahuumetestiliuskat eivät löydä. Eli jos pikatesti näyttää positiivista, niin näyte yleensä varmennetaan tarkemmilla labravehkeillä - ainakin jos tutkittava itse kieltää käyttäneensä mitään. Labrassa sitten tarkempi kvalitatiivinen ja kvantitatiivinen määritys tehdään. Suosittelen perehtymään Yhtyneet Laboratoriot Oy :n “Laboratoriokäsikirja” -nimiseen teokseen.
Kuinka monta kertaa vikkossa teiltä vaaditaan seulat? Mulle ilmoitettiin että päihdepsykiatrian polille menee lähete jossa anovat mulle aikoja 2x vko. Tarkoittaako tämä myös sitä että seulat tulee antaa molemmilla kerroilla? Tähän mennessä olleet kuulemma puhtaat.
Kerran viikossa ja satunnaisesti randomilla tulee vielä yllätyshuumeseula kylkeen (tarkoittaen sitä, että soitto saattaa tulla ihan koska vaan ja aamulla pitää kusta purkkiin).
Keskimäärin noin kerran puolessatoista kuukaudessa, tai kerran kuussa jos “oikein” tiheään sattuu tulee pyyntö käydä seulassa… ![]()
Mut mulla onkin jo vuosien kh takana ja pari vuotta asiakkaana jo ennen ku korv.hoito alkoi.
Ikinä ei ole näkyny mitään, niin siks on niin harvoin kun laki yleensä antaa myöten.
Oli mullaki sillon alkuaikoina kerran viikossa ja sit jonku ajan päästä siitä joka toinen viikko. Mut kun oppivat tuntee ja koskaan ei mitään muuta ku bupre ole löytyny, niin oon saanu siimaa ihan mukavasti.
Okei. Joku tais joskus mainita mulle että noihin “pistokokeisiin” ei tarvitse suostua jos ei olla annettu ns. Varoaikaa? ![]()
Onko tosiaan näin? Paljonko yleensä annetaan varoaikaa?