SeroQel tai ketipinor kokemuksia

Moikka! Minulla meni pieleen se Deprakine-kokeilu; ei sopinut lainkaan . Tuli paha olo ja väsytti yötä päivää ja sit pukkas ihottuman. Tuo Ketipinor eli halpa versio Seroquellista tuntuu sopivan hyvin. Pääsen jopa paremmin ylös sängystä kuin aiemmin eikä mitään karseita ruokamässyjä ole ilmenny (no ainahan mä herkuttelen ja mässään). :laughing: Tosin annos on vaan 50mg illalla. Ensin se nukutti kovasti muttei enää sitä vaikutusta.
MINKÄLAISIA KOKEMUKSIA TEIL ON PIDEMMÄN PÄÄLLE OLLU TÄSTÄ NEUROLEPTISTÄ? Kysyy epätietoinen mummo :unamused:

Lyhyesti ja ytimekkäästi paska. erittäin erittäin pieni prosentti ketä on ketiapiiniin ollut tyytyväinen. se nyt vaan on tän vuoden pari päivät trendiresepti lääkäreiltä. lihottaa älyttömästi, itselle tuli 20kg painoa 3kk aikana, sain tiputettua sen lopetettuani puolessa vuodessa, eli siis kerää nestettä kehoon enemmän kuin paljon. myöskin aiheuttaa erittäin zombi olon seuraavaksi päiväksi tai vähintään aamuksi. tole nousee lähes päivittäin. Määrätään vauvasta vaariin, kuten joku kirjoitti, että jopa ~14vuotiaalle määrätty kun karkaili kotoa ja laitokselta usein (siis ilman mitään päihdetaustaa) hillitsemään näitä tuntemuksia… -__- Vie tunteet ja ajatukset. tiputtaa monet (pois lukien minä) helpostikin. muistaakseni pääsääntöisesti tarkoitettu skitsofreniaan, korjatkaa jos olen väärässä. aivan liian hurja lääke määrättäväksi kenellekään (vaikka kirjoitetaan kaikille, oli syy mikä tahansa), saisi olla viimeinen vaihtoehto sekin vahvoilla perusteilla.

Ei auttanu mitenkään, ruokahalu moninkertastui (sattumaa??), en suosittele jos haluaa oikeesti toimivia lääkkeitä :confused:

no ite aloitin ketipinor ilta annoksen 75mg ei tahtonu oikeen toimivan ja nostettiin 100mg siit 150mg ja sit viel lopuks 200mg illal no siin meni joku viikko niin oon nukkunu paremmin ko yhdelläkään bentsolla ja oikestaan kaikki bentsot oon kokeillu… todella hyvä lääke ainakin itselle kuhan saa annostuksen kohilleen jaksaa venailla sen viikon et alkaa toimimaan… ei pistä noil annoksilla zompiksi vaik aamul ja päivälki menee jonkun verran tota…
suosittelen ainaki kokeilemaan ennen kuin bentoihin tarttuu niis nousee tolet turhan nopeasti ja niit ei voi käyttää unettomuuteen kovinkaan pitkään… ja ei toi mun paino ole oikestaan yhtään n oussut ko lääkkeen aloittanu…

Erittäin hyvä lääke,jos sinulla on PSYKOOSI tai SKITSOFRENIA.Itsellä,jolla ei tiettävästi ole diagnosoitu kumpaakaan noista,se oli huonoimpia lääkkeitä joita olen kokeillut,ja niitä on paljon(25-30???).Jos kärsit anoreksiasta ja haluat pikaisen painon nousun,niin tämä lääke on juuri sinulle.Ja jos haluat muuten vaan vaihtaa koko vaatekaappisi sisällön,edelleen suosittelen.Sivuvaikutuksena voi tulla pientä sumua aivoissa ja vähän väsyttävää oloa päivällä,mutta pian olet niin pöhnässä,ettet niitä edes huomaakaan.Annos voi nousta vähän,kuten itselläni 25mg:stä-1200mg:aan.
Lääkkeenä antaisin arvosanan :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:

Nii ja tosiaan jostain kumman syystä käsitin et alottaja kyselee näiden hyödystä unettomuuteen :astonished: Oikeeseen tarpeeseen varmasti toimii, mut mikä ihmeen pakko on väkisin koittaa hoitaa muita ongelmia neurolepteillä kun löytyy parempiakin vaihtoehtoja.

No kyllä nyt PALJON PALJON mieluummin bentsoilla kuin tällä NEUROLEPTILLA! ei se ole nukkumiseen tarkoitettu. aivan liian ytyä, tiedän kyllä myös mistä puhun, vastasin siin jo tuolla ensimmäisenä. LIhosin 2-3kk aikana 20kg, eli tosiaan jos haluaa vaatteisiin vaihtelua (ellei sitten satu olemaan joku jouwannabe hiphoppari ja vaatekoko muutekin XXXXXXXXL) :laughing: Mutta vakavasti otettuna, tämä lääke pois markkinoilta ja VAIN skitsofrenikoille ja psykoosista kärsiville! Ja tuon 1200mg / vuorokausi on myös tiedettävästi ylitetty reippaasti, ihan lääkärin toimimana (Mielisairaalassa kun olin) niin siellä oli paatunut alkoholisti ketä käytti noita niin ne annokset oli tota 1200 luokkaa aamulla ja illalla + vielä päivällä 600mg pintaan. aamusta en sano sata% varmasti mutta kyllä ne siellä 2000mg luokkaa huitoi… :S

Kaikkien Ketipinoria kokeilleiden/käyttävien ystävieni kokemukset ovat olleet kaikkea muuta kuin iloista kuultavaa. Heille tätä määrättiin sekä masennukseen että unettomuuteen (eli, ei lääkkeen varsinaista käyttötarkoitusta vastaavaan käyttöön). Kaikki tässä threadissa mainitut sivuoireet ovat pitäneet heidän kohdallaan paikkansa ja kellekään tuosta lääkkeestä ei itseni eikä heidän mielestään koitunut kuin haittaa. Jatkuva zombeilu, täydellinen tunnekuolleisuus ja välinpitämäyttömyys itsestään ja ympäristöstään, ruokahalun kasvu ja siitä johtuva painon nousu etc… Jos jotain positiivista, niin uni kyllä kuulemma on tullut, mutta lähinnä vain lääkkeen aloittamisen jälkeen, kunnes toleranssi on noussut pilviin ja annostusta hilattu sitä mukaa ylös niin kauan kun itse kukin on kyseistä pelleilyä jaksanut.

Nämä ovat tosiaan muiden, eivät minun kokemuksiani, mutta omia kokemuksia ei toivottavasti ikinä tulekaan, sen verran turhalta rojulta tuo vaikuttaa.

no ei nois tuo toleranssi oikestaan nouse saattaa vähän nousta… itse söin bentsoja reilu vuoden ja lopuks vaik heitti sen 6pamia ja 6tenoxia niin silti sai yön valvoo… ja nyt oon parisen kuukautta syöny tota 250mg annoksella ja ihan hyvin saa nukuttua mutta se vaan pitää otta pari tuntia ennen nukkumaan menoa… suosittelen testaamaan eikä hylkää heti eka iltana ko ei uni tulee vaan venaa sen 1-2vk mul kesti reilun viikon ennenkö aloin nukkumaan tol hyvin…
kannattaa ainaki testata tota ennenkö koukutta itsensä bentsoihin ko niit saa olla koko ajan ruikuttamassa isompaa annosta…

Tässä vielä kirjoitukseni toisesta topicista:

Musta tää lekurien neuroleptitrendi on suht järkyttävää. Käyt lääkärillä valittamassa unettomuutta ja saat respan Seroqueliin, jota lääkäri mainostaa oikeasti unen tuovana, tehokkaana, riippuvuutta aiheuttamattomana ihmepillerinä, jonka paketissa ei ole edes kolmiota kyljessä. Ei muuta kuin aamulla hyvin nukutun yön jälkeen duuniin trukkia ajeleen varastolle.

Nykyistä “neuroleptejä kaikille”-menoa varmasti kauhistellaan 50 vuoden päästä samaan malliin kuin nyt heroiinin käyttöä yskänlääkkeenä 40-luvulla. Pahinta tässä on se, että omani ja muiden tämän ketjun kirjoittajien kokemukset ei ole ainakaan pääasiassa mitään narkkareiden “hyivittuneuroleptei, mä haluun telareita” -juttuja. Oikeiden potilaiden kokemuksia, jotka lääkäreiden tulisi ottaa vakavissaan.

Näillä lääkkeillä on varmasti hyvä hoitovaste skitsofreniaan, psykoosiin ja vastaaviin sairauksiin, mutta uni-, ahdistus-, masennus-, ym. ongelmiin näitä pitäisi mielestäni käyttää vasta todellisen harkinnan jälkeen. Kun muut vaihtoehdot on kokeiltu tuloksetta, ja potilas omasta tahdostaan haluaa siirtyä kokeilemaan vahvempia vaihtoehtoja, kuten uudemman polven neuroleptejä. Sillä, Addie tiivisti hyvin sen miten neuroleptit useimmilla vaikuttaa: “Vie tunteet ja ajatukset”.

En halua syyllistää kaikkia lääkäreitä. Kun pari vuotta sitten juoksin hakemassa apua TK:ssa, yksityisillä, MT:n nuorisopuolella, OYS:n psykiatrisella erikoissairaanhoidon osastolla ja lopulta suljetulla akuuttiosastolla, tilanne kärjistyi pitkälti siihen että lääkärit epäsuorasti tappelivat keskenään minun lääkehoidosta. Esimerkkitilanne: Kun lopulta pitkän jonottamisen jälkeen pääsin OYS:n psykiatrin vastaanotolle, minulle oli ehditty jo ottaa Seroquelit, Xanorit ja vaikka mitkä käyttöön. Tämä OYS:n psykiatri kirjoitti lausuntoonsa suoraan näin: “Potilaalla on ikä huomioon ottaen varsin suuria määriä rauhoittavia lääkkeitä käytössä. Selvitettävä miksi 17-vuotiaalla nuorella on käytössä unettomuuteen neuroleptit. Seroquel-lääkitys on syytä muuttaa tarvittaessa otettavaksi eikä säännölliseen/pitkäkestoiseen käyttöön. Muuten toistaiseksi entinen lääkitys.”

NOH. Minulle tuo ketiapiini on kyllä sopinut. En koe olevani tunnekuollut missään nimessä, vieläkin tulee kauheita ahdistuksia ja suruja tuontuosta. En ole kuitenkaan menny “niin syvälle kuoppaan” ettenkö uskaltais ulos kotoa. Joten minulle ihan hyvä lääke.Siis koska aiemmin en ole päässy joka päivä edes ulos ovesta.En oikein ymmärrä miksi neuroleptejä mollataan ja sit syödään bentsoja tms. ikäänku miedonpana lääkkeenä paljonkin, siis isoja määriä vuosikausia.
Minä koen että neurolepti pienellä annoksella on juuri minulle hyvä. Tietty sitten jos sitä määrätään nuorille ja kaikkiin ongelmiin ihan “randomina” on se huono asia.
Koen myös, kun syön neuroleptia että minun on helpompi kestää vaikeat asiat ja pystyn jopa tuntemaan vahvempia tunteita, esim. menetysten takia tulevia surullisia asioita ja tunteita. Pystyn tuntemaan ne ikävät tunteet enkä esim. pakene alkoholin käyttöön, kuten usein aiemmin.
Minulla bentsot jumiuttavat tunteiden käsittelyn ;ei neuroleptit.
Mut näinhän se on “toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä”.
HYVÄ ET TÄÄLLÄ VOIMME PUHUA KAIKKEA LÄÄKKEISTÄ; ASIAA EIKÄ VAIN VIIHDEKÄYTTÖHOMMIA!!! :smiley:

Joo, se on jännä miten lääkkeet vaikuttaa toisilla niin eri tavalla. Hyvä kun sulle ketiapiini pienellä annoksella on toiminut noinkin hyvin.

Mulla kummatkin, neuroleptit ja bentsot aiheuttaa tuota tunteiden häviämistä. Toki näinhän rauhoittavien lääkkeiden kohdalla täytyy ollakin, mitenpä muuten lääke ne ahdistuksen, kiihtyneisyyden tai masentuneisuuden tunteet saisi pois. Tunteitahan ne nimenomaan on.

Oma kokemukseni on, että bentsojen ja neuroleptien vaikutus on todella erilainen. Bentsot poistaa niitä ikäviä tuntemuksia aika tehokkaasti, mutteivat vie sellaiseen zombie-jumitukseen, kuten neuroleptit minulla. Bentsoistakin tulee kuitenkin sellainen vähän tunnekuollut olo. Monesti jos on lääkinnälliseen käyttöön on syönyt vaikka diapameja, tuntuu että iloiset asiat eivät tunnukaan niin iloisilta mitä ilman bentsoja. Toisaalta bentsoilla on viihdekäyttöpotentiaalia ja kyllä niistä mielihyvääkin (jotkut ainakin) saa irti. Niin ja voidaanhan rauhoittuminen ja rentoutuminenkin laskea mielihyväksi. Tässä on se, miten neuroleptit ja bentsot vaikuttavat minulla eri tavalla, toisen vaikutuksen alaisena on ihan leppoisa olla, toisen taas inhottava.

Unen saa jo n.6mg:lla, eli 1/4 tuosta pienimmästä tabusta. Se seuraava päivä. OMG, mitään järellistä työtä on vitun hankala tehdä, kun ei päässä liiku mikään. Ja se väsymys. Tekisi mieli vaan nukkumaan koko sen pöhnän ajan eli aamupäivän. MTT:n sosiaalitanttalutkathan ne näitä määrää. Surullisuuteen/masennukseen ja unettomuuteen. Työterveydessä oltiin, että mitäs vittua, ku menin valittaa, etten hereillä päivisin pysy…

Oikeus olisi, jos ne MTT:n sossutanttahorot joutuis syömään näitä viikon 1000mg päivässä. :sunglasses:

Ne on kyllä lääkäreitä jotka niitä reseptejä kirjottaa (ryynipuuron käsitys lääkäristä= sossutanttahoro).

Tietysti työterveyshuollossa sanotaan et nyt on väärä lääkitys, koska siellä pitää tukea Sinua olemaan töissä pirteänä mieluiten 24/7.

No mullekin tuotiin tyyliin tarjottimella Zyprexaa ja Seroquelia nimenomaan MTT:n nuorisopuolelta. Lääkäreitähän sieltäkin löytyy. Ainakin heillä oli sellainen käytäntö, että yhtään bentsoreseptiä eivät kirjoita, mutta neuroleptejä kyllä saa.

Johtuiskohan se neuroleptien määrääminen siitä ettei niistä saa viihdeoloja ja riippuvuus ei nouse samaan tapaan kuin bentsoissa ja neuroleptit vaikuttavat eri osiin aivois kun bentsot, bentsot taas vaikuttavat samoihin osiin ku esim. alkoholi.
Tuskin niitä lääkkeitä ihan ilkeyttä kirjoitetaan.

niin haluaisin tietää et mitä muit mömmöi voi viel lääkärilt kinuta ko bentsoist loppunu teho ja niihin en koske
mirtazaapiini ei toimi ja lepteillä pystyy nukkuun vaik ne onki tappanu skidisti tunteet, mut mielummin tunne kuolut kuin
itse murhan tehnyt, mikä on käynyt aina mieles ko on sellaset viis päivää valvonu putkeen…
ajattelin vaihtaa leptit mut mihin vaihtaa?

mullakin on respalla ollu näitä jo vuosia mut joskus jos on ollu huonoja jaksoja elämässä
ni viikon-parin kuuri 25mg-50mg /ilta ni huomaa jo selkeesti tunteiden latistumisen. jopa
päivälläkin, ei ilon tunteita, ei mitään. sama vaikka istuis paskat housussa ni eipä se siinä
zombi oloissa paljoa hetkauta. en tosin ole testannut :slight_smile:

nykyään otan kerran-pari/kk puolikkaan kaksvitosesta tai kokonaisen, jos ei unijukka taho
tulla suosiolla kyläilemään. päivittäisiä kuureja ei enää tarvitse harrastella, ihmisillä on tunteet
ja tunteet opettaa, näyttää tietä. niitä pitää välillä kuunnella. pliis äänet älkää.

onhan se sairasta että näitä määrätään vaivaan ku vaivaan, nuorille ja kaiken ikäisille.
unettomuuteen kun löytyy omat lääkkeensä, eihän kukaan ripuliin halua ottaa ummetuslääkettä.

Seroquellista tuli mukavan selkä olo aina seuraavaksi päiväksi, myls unilääkkeenä toimi koska nukutti kunnolla sen 6h ja unet olivat mielenkiintoisia. Ketipnoorista nukkui sen 12h ja loput päivät sit oli koomassa.

^yritätkö siis väittää että seroQuelilla ja ketipinoreilla olis muka eri puoliintumisaika?
no onhan niitä depotteja (rapid), mutta jos nyt ihan nopea vaikutteisista puhutaan.?