Nyt minä sen keksin miten suan sisältöä päiviin. Ruppeen pelloomaan. Täytyy hankkia vaan ensi viikolla pelikonsoli (kuvassa) ja siihen tietysti harry potter vapaan maailman peli kun harry potter buumin nuori olen. Olis muutakin kuin sohvalla makuuta tylsistyneenä ja ei jouva hurttuuven tielle kun pelloo. En jaksa pelata mitään pelejä tuntikausia mutta olis ees muutamalle tunnille jotain tekemistä
Enpä ole aikoihin nähnyt unta alkoholista vaan nyt näin. Olin unessa kännissä ja olin oma höpöttävä itseni kuten aina kun olin kännissä. Juttelin hyvin outoja jollekkin ja minua alkoi ahdistaa. En tuntenut yhtään iloa siitä että olin päissäni, joka on toki hyvä merkki. En unessa juonut mitään mutta olin yllättäen humalassa.
Herätessäni oli vähän ahdistunut olo. Se unesa tuntemani ahdistus humalasta seurasi heräämiseen mutta meni nopsaan ohi kun pomppasin sängystä ylös ja otin kopin tästä päivästä. Ekaksi annoin äidille perjantain lääkkeen ja siitä päivä lähti käyntiin. Kello on tätä kirjoittaesa 7.17 ja istun kaupan aulassa kuten kaikki vanhat ukot
Hyvin nukuttu yö takana. Oli täydellinen yö. Tänään uudistuu radio suomen viikonlopun ohjelmisto ja saa samalla uudet tunnarit. Radiohullun yksi mieluisimmista radiopäivistä.
Eilisen päivää mietin pelikonsolin hankkimista ja tein laskelmia. Budjetti antaisi hyvin periksi sen hankinnalle mutta harkitsen vielä viikonlopun ja teen lopullisen päätöksen maanantaiaamuna ja teen silloin vielä uudet laskelmat. Sit vielä matkalla kuopioon harkitsen ja lukkoon lyödyn päätöksen teen vasta kun jään pois bussista matkalla powerille. Olen välillä melkoinen jahkailija ja välillä viimetipassa teen päätöksen etten hankikaan jotain. Ei ole yks eikä kaks kertookaan kun vielä kaupassa tuotetta katsoessa pyörrän päätöksen.
Pitää olla ehdoton varmuus kuukausi budjetin kestävyydestä ja teen vielä päiväbudjetin kaiken varalle. Rahaa täytyy olla yllättäviin menoihinkin.
2017 ostin ps4 konsolin ja kyllästyin siihen viikossa. Se on yksi asia jota nyt mietin että riittääkö mulla mielenkiinto.
Toisaalta voin antaa konsolin myös pikkuveljelle aina muutamaksi kk lainaan jos näyttää ettei minua kiinnosta. Hällä on vain työmarkkinatuki ja sillä ei ostella pelivekottimia. Olisi hälle siitä iloa myös. Kaksi käyttäjää sille olisi niin ei se hankinta hukkaan menisi. Veli tykkää pelailla, niin olisi hänen omaishoito arkeen vähän kivaa sisältöä mutta sama koskee itseänikin.
Ei sitä kaljaa ostaessa laskettu sitä riittääkö rahat. Ravintolaan menin vaikka oli kuinka tiukka tilanne. Illassa paloi rahhoo välillä melko paljon ja sit aamulla pelotti katsoa tilin saldoa ja yleensä ahdisti ja huolestutti rahojen riittävyys loppukuulle. Tämä raittius on tuonut mukanaan enemmän järkeä päähän. Ja kun pitää kahden ihmisen tileistä pitää huolta niin täytyy osoittautua luottamuksen arvoiseksi. Minun vastuulla on se että muistisairas äitini saa mahan täyteen joka päivä emmekä jää kodittomiksi maksamattomien laskujen takia.
Säästössä oleviin rahoihin en konsolin takia koske ja täytyy olla myös mahdollisuus tässä kuussa laittaa rahaa sivuun
@Fincoco näin se on. Päihteettömyys tuo myös vastuuta itsestä ja läheisistä. Juovana aikana mikään raha ei kyllä riittänyt alkoon. Sitten sitä saattoi ostaa jotakin muuta - vaikkapa uuden päiväpeiton, ja tuskailla monta päivää miten se oli kallis. Samaan aikaan toisaalla saatoi viikossa mennä kaksinkertainen määrä rahaa alkoholiin mitä tuo päiväpeitto oli maksanut. Needless to say: minulla on edelleen se päiväpeitto - juomat on kumottu kurkkuun ja niistä ei ollut lopulta mitään iloa.
Hauska kuulla, että sinäkin olet ostosten suhteen “jahkailija ja harkitsija”
Elämä on opettanut huonojen ja tarpeettomien hankintojen kautta pohtimaan tarkkaan. Samoin mietin, vertaan, kyselen, luen tuotteesta netistä jne. Yritän muutenkin ostaa mahdollisimman vähän ja vain tarpeeseen, mahdollisesti käytettyä jne. Kun ostan vaatteen, joku edellinen pitää olla niin loppu että siitä voi luopua. Taidetta sitä saa tehtyä ostamisestakin
Jälleen oikein hyvin nukuttu yö takana. En muistini mukaan herännyt kertookaan. Kiva herätä uuteen päivään kun ei ole krapulaa. Vielä näin 19 kuukauden jälkeen se jaksaa ihmetyttää ja yhä vieläkin se tuntuu hyvälle ja ihmeelliselle.
Nyt loppui jahkailu. Tänä vuonna julkaistaan uusi nintendo switch. Mietin tässä että minun ei kannata ostaa nykyistä nintendo switchiä koska se on pian vanhaa tekniikkaa. Kun nintendo switch 2 tulee markkinoille tänä vuonna on pelikehityksen panokset uuden konsolin peleissä. Vanhalle switchille ei tehdä sen jälkeen enää pelejä koska jos tehtäisiin se ei kannustaisi ostamaan uutta konsolia. Niin kävi myös ps 4:lle kun vitonen tuli myytiin. Minun on fiksumpaa säästää nintendo switch 2:een kuin ostaa vanha versio ja kiroilla kun se vanhentuu käsiin ja pelejä ei saa sit mistään. Hiljalleen myös vanhan version pelikaupasta katoaa pelit kun tilalle tulee kakkosen pelejä. Kun jaksan odottaa muutaman kk niin saan uutta tekniikkaa olevan konsolin jolla on peliaikaa monta vuotta enemmän.
@Fincoco mitään en ymmärrä peleistä, mutta iloitsen silti puolestasi:sunglasses:. Päätös, josta on sinulle iloa.
Voi että olen väsynyt. Heräsin jo kolmelta aamuyöllä kun selkä oli maitohapoilla. Kai minä nukuin mutta ei millään meinannut löytää hyvää asentoa. Kello on kohta kaksi iltapäivällä ja lähdettiin äitin kanssa kuudelta kaupunkiin niin kerittiin citymarkettiin ja prismaan seiskaksi. Kotona oltiin vailla 10 ja sit tarjosin mammalle lounaan. Koiran kävin naapurista ja lenkkeilytin sen. Nyt on semmonen olo että voisin nukkua päiväunet mutta en aio nukkua koska haluan pitkät yöunet. Seiskan jälkeen tuutimaan. Pitää huomenna katsoa mitä täällä on kirjoiteltu. Nyt ei mene jakeluun mikään
@Fincoco siis olitte aamulla seiskalta kaupassa? Why?
Me herätään aikaisin ja ollaan virkeimmillään aamuisin aikainen lintu madon nappaa.
No toisaalta… Olin minäkin jo kuudelta uimassa . Joten pata kattilaa soimaa @Fincoco
Juu, kyllä ehdottomasti pitää olla 6.55 lujalla otteella kiinni kaupan ovenkahvassa!
@olga tottakai. Yleensä olen jo 6.50
Hyvin nukuttu yö. Eilinen oli melkoinen touhupäivä. 17 tuntia olin valveilla. Taas huomasin että sit kun pitäis nukkua niin on jo yliväsynyt eikä uni tule. Sängyssä pyörin ainakin tunnin.
Selkä ei ole enää kipeä. Sehän johtui siitä kun erehdyin lauantaina venyttelemään. Kokeilin saanko sormet varpaisiin ja yllätyksekseni vielä sain. Selän lihakset ei siitä tykännyt ja jumahtivat. Olen aina ollut sitä mieltä että urheilu on ikävää, mälsää ja epämukavaa mutta näköjään myös vaarallista.
Tänään ei tarvitse käydä kaupassa. Hitsiläinen kun olis auto niin tekisin useamman päivän ostokset kerralla ja kauppareissut olisi helpompia mutta en nyt aio sellaista hankkia. Elämä on paljon mukavampaa kun ei tarvitse autosta huolehtia. Ja halvempoo.
Nyt on päivä 591 raittiina. Vielä 9 päivää ja täyttyy 600 päivää. Mukava luku. Taidan tilata meille kakun
Äiti on tänä vuonna ollut 20 vuotta raittiina ja itsellä täytyyy ensi viikolla tasaluku. Tilasin konditoriasta Mokkakakun juhlan kunniaksi. Kiikutan naapurille osan kun hänkin on ollut raittiina yli 30 vuotta. Perjantaina herkutellaan. Kotiintoimitus oli ilmainen
Tuli kirjoituksesta mieleen, että onhan tämäkin yksi raittiuden tuomista vapauksista, käydä kaupassa silloin kun haluaa (ja tietysti kauppa sen sallii).
Ei olisi taannoin edes kuvitellut menevänsä kauppaan klo 7, pari tuntia ainakin olisi vielä pitänyt odottaa. Ja tietysti olon paranemista.
Itsellä on todellinen luksustilanne, 24/7 auki oleva Prisma 3 km päässä, joten aamuvirkku voi nauttia rauhallisesta kauppakäynnistä silloin kun siltä tuntuu.
Aivan mahtavia merkkipaalupäiviä!! Nyt saa tuulettaa ja liputtaa ja todellakin hyvät kahvit ja kakkua:tada:
Ostin kuitenkin tämän nykyisen switch konsolin. Pärjään sillä hyvin kunnes ostan uudimman version kun hinnat laskee ja valuviat on korjattu. On nyt täytettä päiviin kun voin halutessani pelailla mutta en aio vain pelata. Viiden jälkeen iltapäivällä en enää koske koko konsoliin.
Sisko on ottanut isoja askeleita raittiuden suhteen ja on aloittanut käymään AA ryhmissä voi miten hyvä. Ehkä ensi talvena voidaan juhlia raittiuden vuosipäivää.
Tänään oli aamulla laboratorio ja sydänfilmi. Kerkesin käymään kaupassa ennen labraa ja heti kasin jälkeen olin kotona. En yhtään tykkää labra-aamuista kun menee rutiinit sekaisin mutta en varsinaisesti kahvia kaipaa. Pärjään hyvin ilman aamukahviakin. Herään ilmankin. Totesin sydänfilmin ottajalle mennessäni pötköttelemään, että ” tänä aamuna pääsee kaikkiin laitteisiin yhdellä lipulla” sellaisella innostuneella äänellä ja hän purskahti nauramaan.
Ruoka täytyy tehdä ja saattaa äiti kampaajalle.
Huomenna aamulla tulee täytekakku heti kasilta ja klo 13 saapuu prespyteerisen seurakunnan pastori kertomaan seurakunnastaan joka on perustettu kaupunkiin. Kutsui itse itsensä kyläilemään enkä nyt nähnyt mitään syytä kieltäytyäkkään. Ehkä opin huomenna jotain uutta.
Kakku saapui. Ovat kyllä hyvin innokkaita kyllä tuossa kotiintoimituksessa. Tilasin aamu kasiksi kotiintoimituksen niin jo 7.30 oli auto pihassa. Tänä aamuna valmistettu niin on taatusti tuore.
Klo 13 tulee se prespyteerisen seurakunnan pastori kyläilemään. Avoimin mielin otan hänet vastaan. On aina kiva oppia uutta.
Eilen touhusin ja sain imuroitua ja pestyä lattiat.
Taas on viikko edennyt perjantaihin. Tuntuu että aina on perjantai. Ei kerkiä saada otetta viikoista kun ne jo loppuu ja taas on viikonloppu. Raitis viikonloppu tiedossa kuten on tupanneet olemaan jo pidemmän aikaa. Olen kyllä onnellinen että olen päässyt näin pitkälle raittiuden suhteen. Yhdessä vaiheessa elämääni olisi ollut mahdoton ajatus olla edes kahta päivää selvinpäin ja tein kaikkeni että sain alkoholia.
Sisko juuri laittoi viestiä että heidän toinen kissansa on yöllä kuollut. Vaikkei ollut oma kisu niin tuntuu ikävältä. Yksi on taas joukosta poissa. Oli kiva ja puhelias kisumirri.
Toivottavasti meidän kissat pysyy terveinä eivätkä kupsahda ennen aikojaan
@Fincoco oho oho. Nyt on kakku komea. Nauttikaahan antaumuksella sinä ja äitisi. Voitte olla ylpeitä saavutuksistanne.
Upea kakku, nam. Hyvää Juhlapäivää!