Kaverin veli kuoli kun otti kaksi käytettyä kipulaastaria veljeltään ja pani suuhun ja pureskeli, helkutin mukava kaveri jopa päihtyneenä. Se veti kaiken mitä käsiinsä sai nokkaan, nyt jäi laastarit viimeiseksi tempuksi. Aikaisemmin oli liottanu kossuun yhden laastarin ja kuulemma mahtavaa, ei niistä kaikki imeydy eli jää kyllä ainetta ja vahvaa.
Taisi tosiaan se alko siellä alla vaikuttaa lieventävästi lääkkeen vaikutukseen eilen, kun tänään otin saman määrän ja on ihan erilainen vaikutus. Mutta ehkä pidän Panacodin vaikutuksesta enemmän, se on miellyttävämpi ja hyvän olon tunne on suurempi. Tai ehkä täytyisi kokeilla vielä 200 mg annosta Tramalista.
Kyllä tämä tuo kivunlievitystä ihan mukavasti, enemmän kun codit normi annoksena. ![]()
Mä sain lekurilta panacodeja hammashoitoon selkäkipujen takia, ei ne mitään auttanut. Ei auttanut OxyNormmitkaan, teemu kielenalle helppaa vähäsen.
Nnaana ja Neuro: Tässä ketjussa on käsittääkseni kaiken aikaa puhuttu Norspan-laastareista, joissa vaikuttavana aineena on siis buprenorfiini ja yksinään sen yliannostukseen on aika vaikeaa kuolla
. Ei se sen vaarallisemmaksi muutu, jos se laastariin on laitettu. Paljon ennemmin tuon tramadolin yliannostukseenkin kuolee. Tietty bupre voi olla tappavaa kombotettuna esim. viinan ja benzojen kanssa ja I.V. -käytössä on aina omat, isotkin, riskinsä, kun suoneen tungetaan aineita, joita ei ole sinne tarkoitettu. Muutenkin, jos tarvitsee tosissaan tasaista ja pitkäjaksoista kivunlievitystä, on aika hölmöä mennä liikoja viihteilemään lääkkeillään, koska jossakin vaiheessa voi alkaa itkettää, kun lääkkeet loppuvat kesken ja sattuu. Ja Norspanin/bupren nielaisemisessa ei tietenkään mitään järkeä ole; eipä siitä sillä tavoin irtoa sen enempää hupia, kuin hyötyäkään
.
Jms89: Hyvä, jos Tramal jeesaa kipuun
. Jos jaksat/viitsit/tahdot, niin kerro, tuliko nukkumisen kanssa suurempia ongelmia.
Edit: Jos pitää enemmän nk. oikeiden oppareiden, kuten kodeiinin, vaikutuksesta, tramadoliannostuksen nosto ei välttämättä lainkaan aiheuta parempia fiiliksiä, vaan voi tehdä ihan päinvastaiset. Ainakin itselläni se piristää ja pärisee vain enemmän, mitä isommalla annoksella olen ottanut. Jotkut tosin sanovat, että pienemmät annokset piristävät ja isommat alkavat sitten nuokuttaakin, että lienee yksilöllistä. Pääasia, ettei mene ominpäin ja ilman bentsodiatsepiinilääkitystä ylittelemään sitä 400 mg:n vuorokausiannosta, koska siihen tosiaan liittyy ihan oikea kramppiriski, kuten jo mainittukin.
Edittiä nyt vielä varan vuoksi, että niitä kipulaastareita(esim. Durogesic, Matrifen) toki on, joiden kanssa ei pidä mennä leikkimään henkensä kaupalla. Ei siis ollut tarkoitus vähätellä niiden vaaroja, vaikka tuo Norspan nyt onkin aika harmitonta tavaraa niihin verrattuna. Jos siis pelleilette kipulaastareiden kanssa, niin tietäkää, mitä ne sisältävät.
Mulla on Norspamit käytössä ja tällä kaverilla jotain muita, en muista mitä, eikä se varmaan ollut ainut aine sen broidilla.
^^ Okei, mä olen vain luullut, että opioidi kuin opioidi on kuolemaksi, jos liian nopeasti vapautuu elimistöön liikaa ja laastarithan ei ole tarkoitettu kerralla “nautittavaksi.” Tosin en mä tiennyt, paljonko buprea Norspan sisältää ja muutenkin jotenkin mielsin kyseen olevan Durogesic laastarista. Tiedä sitten mitä olen lukenut, mutta sitä se unettomuus ja yleinen vammaisuus ja lukihäiriö yhdessä teettää. ![]()
Tällä hetkellä ei ole tullut nukkumisen kanssa ongelmia. Ei ole tullut sellaista puheliasta vireystilaa niin kun joskus Panacodista.
Muistan silloin joskus kun jossain muodossa Tramalia käytin, että siitä tuli tosi virkeä olo ja nukkuminen oli mahdotonta. Aamulla seuraava ja töihin oli mukava mennä. Se oli joku kellertävä pitkulan muotoinen pilleri, ei kapseli. Nyt vaan kun yritin katsoa Tramalin eri vahvuuksia ja muotoja niin ei löydy sellaista!..?
En oikein osaa sanoa millaisella annoksella se kipu häviää. 1-4 kpl päivässä mutta tuntuu, että se 4 pitää ottaa jo kerralla. Vaikutuksen on tarkoitus ilmeisesti silti kestettävä n.8 h…? Kipu alkaa tulla takaisin siinä 5 tunnin jälkeen.
Ke on se kipulääkäri. Kyllä kovasti jännittää, että heittääkö se minut kokonaan mäkeen… ![]()
Ei kannata nokittaa tramalia, sattuu ja kirvelee ihan helvetisti nenään! Kerran kokeilin ja oli ihan hirveetä ![]()
Ja jos sulle määrättiin just tramal-kapseleita, ei niiden vaikutusaika ole loppujen lopuksi kovin pitkä - tyyliin muutama tunti. Tradolan depot voi vaikuttaa sen 12 tuntiakin.
Kivun lievitykseen ainakin omien kokemusten mukaan tramal toimii paremmin bupreen verrattuna. Bupressa on Suomessa niin pienet annokset kivun hoidossa - esim. Britanniassa Norspanin maksimiannokset on kaksinkertaiset Suomeen verrattuna. Eli jos toleja löytyy kodeiiniin, niin todennäköisesti tramal toimisi paremmin kuin Norspan/Temgesic, koska annos on suhteessa isompi.
Oksikodoniin ei kannata hypätä, eikä todennäköisesti kukaan lääkäri niin tekisikään.
Vähän kuulumisia.
Kipulääkärihän ei tajunnut yhtään mistään mitään eikä kuunnellutkaan. Aivan turha käynti ja kustanti yli 200 euroa. Ei rahalle vastinetta, ei sitten ollenkaan.
Se määräsi samaa paskaa mitä fysiatri olisi aluksi minulle tunkenut eli triptyliä. En suostunut ottamaan koko reseptiä siltä. Tämän lääkärin tekemän lausunnon takia kukaan mukaan ei enää kirjoita Tramaleita.
Kävin eri lääkäripäivystyksessä ja pienellä valkoisella vaiheella sain reseptin pieneen pakettiin Tramaleita.
Noh, menin sitten vielä seuraavana päivänä samalle fysiatrille. Se kirjoitti sitten Gabapentiiniä, eli Neurotinia. Luin, että on samankaltainen kun Lyrica. Sitä olisinkin varmaan ehdottanut, kun sekään ei edelleen usko minua, että Tramal on hyvä (!!!).
Keskustelussa, jossa Lyricasta ja tästä Neurotinista puhuttiin, puhuttiin myös vaikutuksista (tietty). Onko kellään kokemusta Neurotinista? Keskustelussa puhuttiin aika suurista annoksista, että päästäisiin mukaviin tunnelmiin ja isommat annokset, että vastaisi 75 mg Lyricaa. Onko se sitten vasta gramman jälkeen, että vaikutus muuttuisi miellyttäväksi…? Minulle itselle tulee kyllä aika unelias ja huimaava olo jo kahdesta, eli 600 mg. 900 mg on nyt nielty alas. Saa nähdä menenkö pitkin seiniä kun alkaa vaikuttaa. Määrät keskustelussa oli jo 3 gramman luokkaa, että en kyllä alkaisi itse moisia määriä syömään. Tosin lääkkeessä on mahdollista nostaa todella suuret annokset . Pitäisi kolmin kertaistaa muutenkin kahden viikon sisään mutta jos aina on tuollainen unetus ja muuta niin ei tämäkään lääke ole hyvä. Varsinkin kun kivunlievitystäkin pitäisi odottaa viikko. Mitäkä sitä pitäisi tehdä sinä aikana kun kipu on muutenkin sietämätön…? Aika ihme hommaa.
En enää ymmärrä näitä lääkäreitä. Minä olen itkenyt hysteerisesti ja sanonut, että sama vaikka kuolisi kun tämä kipu pilaa elämän jokatapauksessa, niin lääkärit on vaan viilipyttyjä. Mikään ei hetkauta vaikka kerron ummet ja lammet millaista se kipu on, mitä muut lääkkeet aiheuttaa ja mistä on tullut apua. Ei mitään reaktiota. Onko minulla joku uskottavuusongelma…? Olen yrittänyt selittää joka kerralla, että huhtikuun käynnit ja lääkkeet korvataan, sitten vakuutus loppuu ja minun käynnit on siinä. Olen yrittänyt sanoa, että lääkeasia pitää tulla kerralla kuntoon koska minulla ei ole enää varaa alkaa vaihtamaan taas lääkitystä turhaan. Aika rahanhakuista toimintaa vaan tuntuu olevan jokaisella puoskarilla. Aiemmin olen luottanut kyseiseen lääkäritaloon mutta nyt tuntuu aika turhalta.
Siispä siirryn toisen lääkäritalon asiakkaaksi. Minulla on vielä viimeinen mahdollisuus käydä maanantaina eri fysiatrilla eri paikassa (jossa ei nähdä kipulääkärinkään lausuntoa, stna!) ja tällä kertaa ehdottomasti naisella! Tuntuu, että ainoat ketkä kuuntelee, on ne joilla olisi oikeasti vähiten aikaa, eli päivystävät. Ja naiset. Jos se ei tarjoa mitään järkevää apua niin en enää tiedä mitä pitäisi tehdä. Stressitasot on ihan älyttömät tämän takia. Kävin viime viikolla 4 kertaa lääkärissä kolmen päivän aikana!
Kaikki kolme oli pettymyksiä. Viimeinen oli päivystävä, joka auttoi. Tramalitkin alunperin kirjoitti kauan minua kuunnellut päivystävä, joka oli myöskin nainen.
Nyt sitten neuvoja, että millä sitä apua oikein tulee! ![]()
Huomenna siis uusi yritys eri lääkäritalon fysiatrille.
Mitä minä sanon, että minua kuunnellaan?!
Gabapentiini, joka aloitettiin, on ihan perseestä. En usko, että sen annoksen lisääminenkään auttaa (kun lääkärin mukaan sen voi nostaa ties kuinka moniin grammoihin!) kun nyt omatoimisesti syönyt ties kuinka paljon ja samaa paskaa se on. Tulee ihan tomppeli olo, eikä kivun lievityskään ole kovin suuri. Särkee annoksesta huolimatta.
Huominen on viimeinen oljenkorsi. Sitten en tiedä mikä odottaa. Varmaan jään sänkyyn asumaan ja syön itseni buranalla kipeäksi kun muuta ei kunnaliselta tipu. Rahat ei enää riitä uuteen yksityiseen lääkäriin.
Miten meni/menee?
Tuosta lääkärinlausuntohommasta: En tiedä, mitä se lääkäri X on sinne kirjoittanut, mutta eihän tuo nyt suoraan vaikuta siihen, kirjoittaako lääkäri Y lääkettä Z, ts. jokaisen lääkärin itsensä päätettävissä se on, mitä potilaalle määräävät, vaikka toinen lääkäri olisi kirjoittanut millaisen lausunnon. Tietty, jos siellä lausunnossa lukee esim. suoraan, että “narkki”, niin se saattaa vaikuttaa paljonkin toisen lääkärin mielipiteeseen, muttei sekään mikään automaatio ole. Kannattaa myös pistää tietojen luovutuskielto päälle siellä Kannassa(tai missä rekisterissä nuo sun tietosi nyt ovatkaan), jollei tahdo muiden instanssien näkevän kaikkea, mitä on kirjoitettu
.
Winstonia kompaten: eihän kaikkia lausuntoja tarvi mukanaan viedä, vaan voi itse valita, mitä näyttää ja mitä ei.
Moron Moron!
Mulla kun lopetettiin Panacod (Sen takia kun se tuli mun kropasta ulos metadonin ja buprenorfiinin metabolia tuotteiden kaltaisena → Päihdepolille ja siellä nyt sitten koko loppu elämän, koska siellä on se 6kk:n laskuri ja aina ei vain pääse niihin seuloihin niin laskuri vedetään heti nollaan, kun nitten oikeustaju on niin että ihmisen pitää todistaa syyttömyytensä, ei niin että syyttäjän pitää todistaa syytetyn syyllisyys…
) oli pakko vaihtaa takasin Norspaneihin kauhean tappelun jälkeen… Eikä nekään tohon selkään oikein auta vaikka on kolmekymppiä laastareina selässä… Ja voin sanoa että pää ei ole ollut niistä sekaisin edes sillon kun ne alotettiin… Mulla kun on jonkinlaista hermokipua 4 selkanikaman murtumisen takia… Poijjaat ja tyttelit… Älkää istuko yli 20v. tietokoneen ääressä 18h putkeen… Siinä menee selkä kuin selkä… melko varmasti… Eli mun mielestä Panacodien jälkeen (Niitä muistaakseni meni 8 / vrk…) aika luonnollinen jatkumo on Norspanit… Mutta mä on mä, ja se oli mulle se seuraava askel… Fentalyyniähän tämmösen lääkeresistentin geenioikun selkään tarttis pistää laastarina, mut kun on tuolta yli 10 vuoden takaa päihdetaustaa niin jos sellasta menee pyytämään niin vastaukseksi tulee kyllä ihan kaikki muut sanat kuin kyllä tai joo… Eli selkäkipua on vain joutunut kymmenen vuotta nyt kestämään… Kipuoplilta potkitaan pois kun on päihdetaustaa,. Ja Norpanit onkin se maksimi mitä tällanen leimattu saa, jollei auta niin voi voi, eihän se ketään muuta hetkauta… Saman leiman takia ei pääse Neuropsykologille adhd:sta edes keskustelemaan, kun täytyy olla päihteetön 6kk… Ja sitä on vaikea itse todistaa kun sellasesta mitä EI ole tehnyt jää aika helvetin vähän todisteita…
Mut mä sanoisin alkup. messuun että Norspan…IMHO ![]()
Joo ei se eri talon fysiatrikaan alkanut mihinkään, vaikka sitä suositeltiin. Ei myöskään laskuttanut koska ei voinut auttaa ja ihmeen kaupalla sain sille läärille, joka Tramalit ekan kerran kirjoitti, ajan seuraavalle päivälle. Hän ei yleensäkkään ole paikalla kyseisessä talossa, kun pari kertaa kuukaudessa. Mutta nyt on Tramalit kuukaudeksi eteenpäin määrätty. Tosin päiväannos max 3 ja minulla menisi 4-5, että sinänsä vähän paska tilanne. Iteroitu, joten viikon välein saa haettua. Mutta on kyllä niin mahtava lääkäri. Ainut joka kuuntelee. Fysiatrit näyttää jokapaikassa olevan sellaisia, ettei mitään opiaatteja määrää tai kuuntele taikka suostu mihinkään kovempaan kipulääkitykseen. Olen jokaiselle selittänyt, että Tramal on tällä hetkellä se, joka auttaa. Muut on kuraa. Karmeat sivuvaikutukset ja rahat ei enää riitä testaamaan jokaista seuraavaam Kabapebtiini oli kipuun ihan ok, mutta hirveillä määrillä ja nyt kun työt pitäisi aloittaa, niin ei pystyisi, tulee aivan tollo olo.
En oikein tiedä miten jatkossa. Olisin halukas kokeilemaan laastaria mutta jokainen lääkäri on niin kaikkea Buranaa vahvempaa vastaan. Ainakin yksityiset. Tämä Tramaleita määrännyt sanoi, että jos kipu vielä kestää kuukauden jälkeen, niin laittaa lähetteen fysiatrianpolille. En sitten tiedä ollaanko siellä vielä enemmän kaikkea muuta lääkitystä vastaan… Mutta kyllä se elämän ilo ja muut katoaa tällaisen kivun kanssa. Ihan sama, vaikka sanotaan, että se joskus helpottaa mutta, vaikka pelkän viikon odottaminen tuntuu tuskalta. Mutta olen niin kiitollinen edes nuista Tramaleista. Täytyy varmaan kokeilla pienempää annostusta ja syödä rinnalla Arcoxiaa vaikka. Jos ei se 3 riitä niin varmaan täytyy palata asiaan lääkärin kanssa.
Ja ei pitäisi kellään aiemmalla lääkärillä olla mitään “narkki” lausuntoa mutta itse kipulääkäri sanoi, että häntä kyllä kuunnellaan, että voin vain kuvitella, että jos joku perus lääkäri nyt lukisi sen lausunnon ja olisi potilaana, niin jättäisi hoitamatta ehkä kokonaan.
Ei vaan mene kaaliin, että kehdataan vähätellä tätä kipuasiaa. Tungetaan kaikkea paskaa lääkettä ja maksetaan kipeäksi niistä, joita ei edes haluaisi syödä ja kamalat sivuoireet. En tiedä mikä saisi jonkun fysiatrinkin tajuamaan, että mikä tämä kivun asteikko on ja mitkään Buranat on karkkia tämän kanssa. Arghaa
Joo ei se eri talon fysiatrikaan alkanut mihinkään, vaikka sitä suositeltiin. Ei myöskään laskuttanut koska ei voinut auttaa ja ihmeen kaupalla sain sille läärille, joka Tramalit ekan kerran kirjoitti, ajan seuraavalle päivälle. Hän ei yleensäkkään ole paikalla kyseisessä talossa, kun pari kertaa kuukaudessa. Mutta nyt on Tramalit kuukaudeksi eteenpäin määrätty. Tosin päiväannos max 3 ja minulla menisi 4-5, että sinänsä vähän paska tilanne. Iteroitu, joten viikon välein saa haettua. Mutta on kyllä niin mahtava lääkäri. Ainut joka kuuntelee. Fysiatrit näyttää jokapaikassa olevan sellaisia, ettei mitään opiaatteja määrää tai kuuntele taikka suostu mihinkään kovempaan kipulääkitykseen. Olen jokaiselle selittänyt, että Tramal on tällä hetkellä se, joka auttaa. Muut on kuraa. Karmeat sivuvaikutukset ja rahat ei enää riitä testaamaan jokaista seuraavaam Kabapebtiini oli kipuun ihan ok, mutta hirveillä määrillä ja nyt kun työt pitäisi aloittaa, niin ei pystyisi, tulee aivan tollo olo.
En oikein tiedä miten jatkossa. Olisin halukas kokeilemaan laastaria mutta jokainen lääkäri on niin kaikkea Buranaa vahvempaa vastaan. Ainakin yksityiset. Tämä Tramaleita määrännyt sanoi, että jos kipu vielä kestää kuukauden jälkeen, niin laittaa lähetteen fysiatrianpolille. En sitten tiedä ollaanko siellä vielä enemmän kaikkea muuta lääkitystä vastaan… Mutta kyllä se elämän ilo ja muut katoaa tällaisen kivun kanssa. Ihan sama, vaikka sanotaan, että se joskus helpottaa mutta, vaikka pelkän viikon odottaminen tuntuu tuskalta. Mutta olen niin kiitollinen edes nuista Tramaleista. Täytyy varmaan kokeilla pienempää annostusta ja syödä rinnalla Arcoxiaa vaikka. Jos ei se 3 riitä niin varmaan täytyy palata asiaan lääkärin kanssa.
Ja ei pitäisi kellään aiemmalla lääkärillä olla mitään “narkki” lausuntoa mutta itse kipulääkäri sanoi, että häntä kyllä kuunnellaan, että voin vain kuvitella, että jos joku perus lääkäri nyt lukisi sen lausunnon ja olisi potilaana, niin jättäisi hoitamatta ehkä kokonaan.
Ei vaan mene kaaliin, että kehdataan vähätellä tätä kipuasiaa. Tungetaan kaikkea paskaa lääkettä ja maksetaan kipeäksi niistä, joita ei edes haluaisi syödä ja kamalat sivuoireet. En tiedä mikä saisi jonkun fysiatrinkin tajuamaan, että mikä tämä kivun asteikko on ja mitkään Buranat on karkkia tämän kanssa. Arghaa
^ En nyt muista kysyinkö jo aiemmin, että onko sulla huumausainetaustaa, miksi ovat noin nihkeitä? Toki joo, kyllä kaikille pitäis asianmukaiset lääkkeet silti määrätä, vaikka sitten noin iteroituna.
Ei mun kokemuksen mukaan fysiatrian polilla olla nihkeitä. Sain sieltä kyllä ihan ensikättelyssä oppareita selkävaivoihini. Tosin Panacodeja ja Sirdaludia lisänä, mutta ei kukaan siellä ainakaan mussuttanut oppareista mitään.
^/^^ Ihan samaa mietin, että kumman nihkeitä kyllä ovat tässä tapauksessa. Ei tuo Tramal yleensä ole edes mitenkään järjettömän vaikeasti saatava troppi, ts. vähän joka toisella sitä tuntuu olevan, kenellä nyt mihinkin vaivaan, eikä päihdetaustakaan sen saamista mitenkään olennaisesti estä/vaikeuta. Tietty joku lääkäri/hoitotaho voi olla sitä mieltä, että mitään Buranaa vahvempaa ei heru ja sillä sipuli, mutta se, ettei mistään saisi mitään, tuntuu jo aika oudolta. Vaikka se kipulääkäri olisi sanonut mitä siitä lausunnostaan, niin se ei edelleenkään tarkoita, etteikö joku toinen lääkäri voisi viitata kintaalla sille ja tehdä oman päätöksensä ja sitä kipulääkärin lausuntoa ei tosiaan tarvitse näyttää toiselle lääkärille, jollei tahdo.
Vaasan kipupoli määräsi Tramalia 4*100Mg ja sanoi ettei muuta heru, suht hyvä lääke ja siinä havaitsin pientä mielialan nousua, puri kipuun muttei riittävästi. No mun selkä oli just murtunut ja polvissa vikaa joista kipu häipyi kokonaan, nyt on polvet kipeät ja Burana auttaisi mutta on kielto syödä tulehdus kipu lääkkeitä, Panacod/Panadol ei auta yhtään.
Nnaana, ei ole huumetaustaa tai lääkeriippuvuuksia, ainakaan sen lääkäritalon papereissa. ![]()
Kipulääkärinkin lausunto lukee siellä yleisesti kun saman lääkäritalon lääkäri niin nehän näkee kaikkien sen talon lääkäreiden lausunnot. En kai voi vaikuttaa mitä ne siellä näkee.
Nyt vkr annostus on se 3 x 50 mg ja eihän se riitä mihinkään. Hyvällä lykyllä se 4 riittää päiväksi mutta 3 ei millään. Menisi paremminkin 5… En usko, että sekään lääkäri enää alkaisi muuttamaan annostusta, kun kuulosti, että se 3kin haluttaisiin laskea alemmaksi. En tiedä miksei lääkäri innostunut siitä Retardista. Eikö se olisi parempi lääke ja vakaampi kun nopea Tramal…? Saattaa olla, että tässä saa pyytää sen lähetteen sinne polille nopeammin kun kuukauden päästä, jos siellä vaikka ihan kunnallisen lääkärit olisi suopeampia isommalle annostukselle tai ihan toiselle lääkkeelle… Ei ainakaan tarvitsisi itseään maksaa kipeäksi jos vaikka sieltä tulisikin “kenkää” heti.
Ihmetetyttää nuo edelliset fysiatrit ja kipulääkäri, että molemmat määräsi nimenomaan jotain hermokipulääkkeitä ja magneetissa ei näy mitään hermopinteitä. Fysiatri vaan totesi, että siellä se revennyt pullistuma, ydin tai mikä lie, suihkuttaa nestettä ja ärsyttää hermoja… En tiedä… Alkaa vaan se oma hermo mennä tässä puuhassa. ![]()
TaikaJim, itsellä ei ole juurikaan mitään taustaa, mistä ne voisi repiä sen, ettei kovempia kipulääkkeitä määrätä. Fysiatrit molemmat sanoo, että noin nuoren ihmisen oppimiskyky menee siinä kun syö Panacodia ja Tramalia yms. Ei kai nyt muutamasta kuusta mitään sellaisia vaikutuksia tule!? Kaikki höpöttää, että ei kipu kauaa enää kestä jne, mutta sitten kumminkaan ei edes siksi ajaksi suostuta määräämään jotain auttavaa lääkettä, että edes normaali elämä sujuisi. Kyllä se elämä siinä enempi valuu hukkaan, kun joutuu kärsimään sellaisesta kivusta, että tuntuu, että olisi parempi vaan kuolla, kun tapella jokaisen eri lääkärin kanssa tai kestää sitä kipua.
Tämä oli kyllä paras/huonoin, mitä olen kuullut vähään aikaan
. Monella aineella on negatiivisia vaikutuksia oppimiskykyyn, ainakin ohimeneviä, ihan sellaisillakin, joita lääkärit tykkäävät määrätä mielinmäärin ja nimenomaan juuri nuorille
, mutta opparit eivät kyllä sellaisia ole. Toki, jos päivät pitkät pötköttää tyystin nuokuissa, niin eipä siinä välttämättä tule hirmuisesti opiskeltua mitään ja voihan opparihengityslamasta seurata pysyväkin aivovaurio, mutta tässä nyt ei kait puhuta ihan sen tason vetämisestä, vaan miedoista oppareista kivunhoitoon. Eipä noilla yleensä järin passivoivia vaikutuksia ole, varsinkin, jos toleranssia on edes nimeksi, eivätkä aiheuta mitään sellaista häikkää päähän, joka jotenkin olennaisesti ihmistä tyhmentäisi. Kipu tosiaan on usein paljon enemmän kaikkia elämän aloja supistava juttu, kuin asiallinen lääkitys siihen.
Tuolla toisessa ketjussa gabapentiinia koskien kyselit taas kovasti olojen perään ja onhan se muutenkin tullut näistä jutuistasi selväksi, että tietyt sivarit lääkkeistä olisivat sulle enemmän kuin tervetulleita. En epäile kipujasi ja ymmärrän toki, itse vanhana narkkina, että euforia tmv. on varsin toivottavaa, vaikka lääkettä ei nyt sitä varten oltaisi määrättykään, mutta jos tuo paistaa susta yhtä selvästi läpi siellä lääkärin vastaanotollakin, niin en hirveästi ihmettele, jos nihkeilevät
. En mä tosin voi yhtään tietää, millainen tyyppi olet IRL ja miten siellä lääkärissä asiasi esität
. Ja totta kai ihmiselle pitäisi antaa asianmukainen kipulääkitys, jos todella sen tarpeessa on, vaikka ko. tyyppi olisi täysi rapanisti. Se ei tosin mulle aivan selvinnyt, auttaako se gabapentiini sulla kipuun(Siihenhän se tarkoitettu on) vai ketuttaako sua lähinnä se, ettet saa siitä revittyä mitään muikeita oloja
.