sata syytä irtiottoon alkoholismista

Löydetäänkö sata syytä?
Siten ettei tarvitsisi samasta syystä kertoa melkein samoja variaatioita?
Voidaan ainakin yrittää. Jos joku on omalla kohdallaan huomannut että alkoholismin jälkeen on tapahtunut päinvastoin niin keskustellaan? (tuputtamatta ja mainostamatta ja tyrmäämättä?)

Aloitan jo täällä kertomallani syyllä (se ei minulla ainoa ole)

1. Unet ovat parantuneet. Ei enää levotonta nukkumista eikä painajaisia.

-seuraava, olkaa hyvä.

1. sukupuolielämä tuli kuntoon. :blush:
  1. Ei enää joka aamuista krapula pöhnää.
  1. Ei tarvitse nukkua Putkassa.

Putkis 0132

1. Voi lähteä autolla liikenteeseen milloin vain.
  1. Voin milloin vain poiketa elokuviin tarvitsematta pelätä että vierusistujat vetäytyvät poispäin tai nyrpistelevät nenäänsä vanhan tai uuden alkoholin haistessa. Tiedän olevani raikkaana ja hajuttomana.
  1. Pärjää FATTA-pummina kun rahat ei mene viinaan… saa antaa palttua työtarjouksille ja lestadiolaisille
  1. Viinanhajun tai huonon kunnon takia ei tarvitse pelätä yllätysvierainen tuloa.
  1. Ei jatkuvaa huonoa omatuntoa lasten takia
  1. Muistaa minne on edellisenä iltana laittanut avaimet, rahat, käsilaukun, kynän, sakset, muistilapun ja kaiken sen muun mitä piti aamulla miettiä ja etsiä.
  1. Voi aina vastata puhelimeen tai some -viestiin ilman seuraavan päivän ähkäpähkäilyä siitä, tuliko sanottua jotain hölmöä.
  1. Pienituloisella näkyy myös rahojen säästymisenä.
  1. Maksa jaksaa paremmin.
  1. Mielialan kohoaminen. Masennus ja itseinho katoaa.
  1. Pää selvänä toimii järki ei pysty edes Mika Waltarin Neferneferneferin lainen viekas ja kavala hutsu hämmentämään järkeäsi niin paljon että kaiken myisit ja hänelle rahasi kantaisit. Ymmärrät rajat rakkaudessakin.
  1. Pystyy ja jaksaa tehdä mielekkäitä asioita ihan eri tavalla.
  1. Juomisen lopettaminen on tuonut elämääni tilaisuuksia tutustua suureen joukkoon erilaisia ihmisiä. Heistä olen saanut tukea raittiudelleni ja muutenkin. On ollut kiitollista saada ystävyyssuhteita myös eri ikäisiin alkoholisteihin, joista enin osa on raitistuneita. Sekin on tärkeää, että olen voinut vastavuoroisesti silloin tällöin olla avuksi joissain asioissa, olipa avun tarve alkoholismiin liittyvää tai jotain muuta.
    Ensimmäiset asiat ensiksi
  1. Jälkikäteen olen yllättynyt siitä miten paljon alkoholismi vei tilaa ajattelussa ja toiminnassa. En totta tosiaan olisi silloin uskonut! Vasta kun se oli ohi huomasin että tilaa on ja mahdollisuuksia toisinaan ihan pursuaa. Tyjiö täyttyy kun on pienikin rako opetti fysiikka ja se on siten elämässä myös. Yksi syy siis on vapaus valita monesta.

19 . Päihteettömänä voi väistää koronaviruksen. Lähikontaktien puolesta. Ei selvä tyttö haksahda pitkin eurooppaa lenteleviin ja ravintolassa leiskuaviin maailmanmiehiin.

1. Painonhallinta. Pöhötys katoaa ja hoikempana on mukavaa käydä vaateostoksilla kun kerrankin niihin uusiin vaatteisiin on varaakin. :laughing: