Mrs. kuumatka tässä jälleen. 
Ei todellakaan mennyt raitistelut niinkuin olin aikonut. Olen vielä lomanvietossa puolisoni kanssa ja kaikki alkoi noin 10 päivää sitten yhdestä lonkerosta. Muistan vielä, miten sanoin “nyt tekisi kyllä mieli YHTÄ lonkeroa”. No sehän tiedetään miten siinä käy. Tämä itselleen valehtelu on tässä sairaudessa kamala piirre. Nyt on kurkusta kaatunut viinit, oluet, lonkerot, siiderit ja mikä pahinta, aamusta asti ja olen myös väkeviä ottanut “hauskanpito” arsenaaliin.
Hauskanpito on tässä surullista ironiaa, tiedän hyvin, että juon, koska en voi olla juomatta. Ahdistaa ja masentaa ihan mielettömästi.
Työhön paluukin on edessä, ei onneksi ihan vielä. Tänään taas aloitan päivästä yksi ja ajattelin blogimaisesti tänne kertoilla, kuinka sujuu. Nyt istun sokerinton cokis lasissa, sata kertaa parempi vaihtoehto kuin normi aamusiideri tms. Olen tässä lomalla juodessani taktikoinut ja ajoittanut juomiset niin, että en ihan putoa päivän mittaan. On tämä aivan järkyttävää ja pohjattoman surullista touhua. No täällähän kokemusasiantuntijoita piisaa, nämä karmeat olot lienevät monelle tuttuja.
Nyt minun on mentävä hetki kerrallaan. Siis todellakin vaikka minuutti kerrallaan ja juomatta. Yöt ovat olleet aivan kaameita, herään ja suren ja koen valtavaa pettymystä siitä, miten taas näin kävi.
Juuri nyt tärkein tavoitteeni elämässä on päästä illalla tai huomenaamulla tänne kertomaan, että raitis päivä on ollut.
Juuri nyt tunnen, että motivaatio raittiuteen on korkealla, mutta se valinnan hetki on tänäänkin edessä ja silloin sairaus on valinnut juomisen, minä olisin valinnut raittiuden. Olen niin riippuvuuden vietävissä, että sanat eivät riitä. Tänne nyt kirjoittamalla yritän kirkastaa tilannettani itselleni ja saada juomaputken poikki. Eilen onnistuin juomaan vähemmän, vain muutaman, sekin tuntuu tässä tilanteessa hyvältä.
Avauduin aiemmin kesällä työterveydessä tilanteestani ja kohtapuoliin on asiaan vihkiytyneelle lekurille aika. Ei hänkään pysty minun puolestani raitistumaan, tiedän hyvin sen. Minulla on myös alkoholin käyttöhimoa vähentävä lääke käytössäni ja eilen turvauduin siihen.
Tuolta karmeat krapulat - ketjusta poimin “kun ei juo niin ei ahdista” -lauseen. Itselleni krapulat ovat tuntemattomia, niitä joko ei tule lainkaan tai “fiksuna” tyttönä aloitan korjailun heti aamusta, jos vain mahdollista on ollut.
Tilanteeni on karmea suorastaan, tästä on suunta vain ylöspäin. Raitista päivää ystävät!