Salvia

Näin vanhan koulukaverin tossa viikonloppuna ja hän tarjos mulle pussillisen salviaa. Nyt vaan tarttisin tosta pikkasen infoo, kun en ole ennen kyseisen aineen kanssa ollu tekemisissä… Onko kellään (hyviä) kokemuksia?

She can be picky. :wink:

I don’t know what the fuck is this, I just want my life back, okay?

Jos ei ole ekstraktia niin turha odottaa muuta kuin mietoa pilvimäistä tunnetta jos sitäkään, muutamaksi minuutiksi. Mutta jos vaikka 10X extractia sait käsiisi ovat uudet ulottuvuudet lähellä.

Todennäköisin nauttimistapa on bongista, kuumalla liekillä (ns. flamer-sytkät), isoja hittejä ja pidetään sisällä mahdollisimman pitkään. Jos kaikki meni oikein lähdet matkalle ennenkuin saat savua ulos.

Nousut ovat olleet tajutonta euforiaa joka kulminoituu mielettömään naurukohtaukseen (joskus pelottaa kun ei meinaa henkeä naurulta saada :stuck_out_tongue:) ja räjähtävään hallusinaatioiden määrään. Hallusinaatiot ovat lähinnä sellaisia jotka saavat sukat pyörimään jaloissa ja itkemään/kirkumaan kuinka kaunista kaikki on. Assosiaatioiden tulvaa, pintojen väreilyä ja kolmiulotteisuuden katoamista jolloin eri tasoissa olevat objektit sulautuvat yhteen ja muodostavat uusia ihmeellisyyksiä. Silmät kiinni vajoaa sitten ihan muualle…

Taisi tulla nyt vähän glorifioitua mutta itselläni on ollut ainoastaan posiitivia kokemuksia ja pelkotiloja ei mitenkään ehtinyt tulla koska matka on kuin vuoristorataa, ei edes ehdi pelätä. Vaikutusajan lyhyys voi myös vaikuttaa tähän vaikka tuntuu joskus ikuisuudelta. Itselläni on jäänyt kuva erittäin miellyttävänä, alhaisen toksisuuden omaavana ainutlaatuisena psykedeelinä. Toivon kuitenkin että joku muu kertoo myös kolikon kääntöpuolen vaikka en itse ole sitä vielä nähnyt.

Ps. Tripsitter on todella suositeltava ja kannattaa varmaan istua/maata jossain että kaadu tai jotain muuta typerää.

Mullaki on positiivisia kokemuksia, mutta myös sanon sen, että tiedän paljon negatiivisiakin tarinoita ja myös sen että se todellakin on VAHVIN aine mitä oon ikinä kokeillu.

Jos onnistuu nii on kivaa, mut jos ei onnistu nii on helvettiä.

No eiköhän se siitä sitten…Kiitoksia vaan vastauksista. :wink:

Minkälaisia annostuksia käytätte esim. 10x-ekstraktilla? Minulla ei noin gramma lehteä saa aikaan kuin miedon tunteen, joka vaan tuntuu jäävän aina kesken. Lopuksi jään bongi kädessä istumaan tyhmänä, saattaen unohtaa mitä sillä pitäisi edes tehdä. Lehteä poltettuani uteliaisuus todellakin heräsi, mutta ekstrakteja ei tunnu saavan kuin nettikaupoista, ja se on vähän arveluttavaa kun on “lääkeaineesta” kyse. Hinta on myöskin aika suolainen, ainakin jos ne toimivat annokset pyörivät jossain 1/4g paikkeilla.

Sitä vaikutusta on toki vaikea selittää. Lehden polttaminen saa aikaan tunteen, että “jokin” hiipisi tajuntaan, ja silloin on aina tehnyt mieli polttaa lisää vaikutuksen tehostamiseksi. Myöskin tunne painovoiman suunnan muuttumisesta on havaittavissa. Se olennainen, eli vahva psykedeelinen kokemus jää kuitenkin puuttumaan. Normaali lehti toimiikin ärsyttävästi niin, ettei saa kuin esimakua oikeista vaikutuksista…

Itse olen polttanut 5x ja 10x extracteja. Mulla tulee tunteita oman itsen katoamisesta ja muuttumisesta erilaiseksi, outoja kuvitelmia. Sitä voisi kai kutsua jonkinlaiseksi deliriumiksi. Erittäin voimakkaita ja usein pelottavia kokemuksia. Ja paljon muuta häiriintynyttä, psykoottista, sairasta, käsittämätöntä. Ei kannata ainakaan vetää sitä yksin, koska sitä saattaa juosta pitkin kämppää ja tehdä outoja asioita.

Salvia ei sitten ole sellainen mömmö jota kannattaisi miten sattuu nautiskella. Ei missään bileissä mutta ei myöskään yksikseen. Eli tripsitteri mukaan. Ihan vaikkapa siksi ettet sytytä tulipaloa kun kämmit polttovehkeesi kanssa. Salvia tuppaa pistään niin kauas retkelle ettei moisista pikkuseikoista kuten normitodellisuus tajua hetkeen mitään. Myöskin kannattaa olla jonkinlainen kuva mitä reissulta odottaa. Polttaminen pitää myös tehdä aivan tietyllä tavalla tai muuten saa vain pikku pöhnän eli jonkin salvianpolttooppaan lukeminen on ehdoton pakko. Jotteivät hyvät salviat hukkaan menisi, ehdottaisin suuntaamaan vaikkapa näihin osoitteisiin:

erowid.org/plants/salvia/salvia.shtml
sagewisdom.org/

Niijoo, kyllä se peruslehtikin toimii jos hyvää on, hirveä polttamisurakka siinä kyllä on kun savua tulee niin paljon ja se pitää kaikki imeä niin pienessä ajassa että toimisi.

Ja noita ekstrakteja on ilmeisesti monen tasoisia. Ei kannata tilata mistä sattuu. (Niin ja eihän sitä nykyään edes saa tilata, eikös se ole lääkeainelistalla?)

Tuo 1g/10x riittää itselläni ainakin kymmeneen kertaan.

Ja todellakin kannattaa pitää joku lähellä jos meinaat kyseistä rohtoa käyttää, kerran erehdyin yksin rakastelemaan nti. Salvian kanssa, ja tuli sellaista kyytiä, ettei mikään valmista sinua siihen.
Tyttö/poikaystävä on paras apu, sängylle makaamaan, tiukka ote toisesta ja sanot, että kopauttaa välillä päähän ja kysyy, onko kaikki hyvin, myös digitaalinen kello (ei ole kiva, kun alkaa miettimään, että montas viikkoa oonkaan trippaillu) auttaa.
Tosin jos poltat niin paljon, että tapahtuu totaalinen blow-off, niin silloin et ole enää mitenkään kytköksissä tähän maailmaan. Ja turha sitten edes yrittää lähteä taapertamaan minnekään kun nti. Salvia näyttää kyntensä. :wink:

Mieto annos : Lievää ajantajun vääristymistä, väärässä paikassa olon tunteita (ei välttämättä negatiivisella tavalla), pieniä visuaalisia vääristymiä, huvittumista/iloa (sisältäen usein naurua) ja motorisen hallinnan heikkenemistä.

-Jos kyseessä on pelkkä lehti tuskin pääset tätä pitemmälle.

Keskikokoinen annos : Ajantajun vääristymistä, näön kaksiulotteisuutta ja asioiden sulautumista toisiinsa, siirtymistä “toiseen ulottuvuuteen”, mahdollisesti pelkoa/paniikkia tai yhteen kuuluvuuden tunnetta mailmaa kohtaan, luulo, että näkee unta, motoriikan selvää heikkenemistä, tilan hahmottamisen muuttumista (etäisyydet vaikuttavat suuremmilta), hallitsematonta naurua ja irrationaalista käyttäytymistä.

-Sitteri mukaan.
-En suosittele jos ongelmia mielenterveyden kanssa tai muuten heikko psyyke.
-Vaatteet saattavat tuntua ahdistavilta/kuumilta.

Suuri annos : Ajantajun totaalinen katoaminen (tässä vaiheessa tripin näennäisellä lyhyt kestoisuudella ei ole merkitystä), ajattelun muuntuminen “järjestelmäksi”, nk. ego kuolema (ei hahmota itseään yksilönä), voimakkaita hallusinaatiota (ei visuaaleja vaan hallusinaatiota, jos et tiedä eroa ota selvää), tieto substanssin nauttimisesta ja/tai normaalin maailman olemassa olosta katoaa, sulautumista asioiksi (esim. huonekaluiksi, taloksi tai tunneliks, ei välttämättä olemassa olevia asioita), henkiolentojen kanssa “keskustelua”.

-En suosittele, äläkä ota ellet ole 110% varma mitä olet tekemässä.
-Todennäköisesti muuttaa käsitystäsi mailmasta/itsestäsi radikaalisti.
-Monilla todella pitkä ja vaikea toipumisprosessi tripin jälkeen.
-Extraktien annostelu vaikeaa, joten mielummin liian vähän kuin paljon.

Nämä omien ja tuttujen kokemuksien pohjalta kerätty, eivät absoluuttisia totuuksia ja on hyvin yksilöllistä kuinka eri ihmiset reagoivat kyseiseen substanssiin.

Vaikka salvia onkin psykedeeli kyseinen substanssi aiheuttaa täysin erilaisen olotilan kuin perinteisemmät lsd ja silokit. Salvia on voimakas psykedeeli, eikä sen kanssa pidä lähteä leikkimään jos ei varmasti tiedä mitä tekee.

Suosittelen lukemaan erowidistä lisää.

Minä en kyllä noihin ekstrakteihin koske. Jos otan salviaa, niin pureksin tuoreita lehtiä.

En ole koskaan kokeillut, mutta nyt kyllä tekis mieli vetää yhdet tötsyt tota :stuck_out_tongue: Onkos noissa Damin smart shopeissa noita extracteja? Olis yks reissu sinne suuntaan lähiaikoina.

Tai salviasaunassa höyrynä hengitellen inkkarien tapaan samalla hoilaten HAI HOW ARE YOU HI HOW ARE YOU :slight_smile:

tilasin tos just salviaa, 10xextracteja, mikähän tossa olis se annostelu? ja jos menee meiniki liian pelottavaks, niin auttaisko esim. kannabis siihen? trippivahdin otan tietenki mukaan… mulla on vielä neitsyys tallella noitten deelien kanssa… mutta pakko on päästä kokeilemaan, ku sattuu kiinnostavan noi kaikki hallusinaatiot sun muut… :smiley:

No ei todellakaan - menee kahta hullummaksi.

kylhän se vois vaik jeesaa mut voi olla hilusti vaikee väsää ennen sitä paluuta tai jotain.

en todellakaan suosittele savu-salvia yhdistelmää… ei jeesaa todellakaan, päräytät ittes ihan vitun pihalle salvialla ja siinä 5-??? minuutissa kerkee savu kolahtaa päähän ja kun jollain tapaa tuut tajuihis niin onkin hetki aikaa miettiä että mitäköhän vittua tässä oikein tapahtui? vai tapahtuiko? sekosinko? vai enkö seonnut?

Erkkinimimerkkikkin puhuu mitä pieni aivo suulle sanoo…
Itse omaan aikalailla montaa trippiä àla salvia divinorum, plus 5x extrakti…
elkää puhuko mitään paskaa asioista joista ette tiedä mitään.
salvian kanssa ei ole todellakaan mitään leikkimistä… esim. mulla eka kerta ja ´bout 0.5g salviaa ei sanonut mitään, vähän tuntui vaan vääntyilevän jokapaikkaan. mutta seuraavalla kerralla 0.2g savut ja lennähdin aavikolle palmun alle…

dont fuck with her! mmkay?

Sitten ajattelit ihan ensimmäisenä deelinä kokeilla jotain sellaista, josta jopa täällä varoitellaan? Sinuna jättäisin väliin.

Olipa osuvia kuvauksia salviasta, pakko kompata:

Paikka vaihtuu usein aivan konkreettisesti (olen esim. jossain härkätaisteluareenalla tai vastaavaa älytöntä, aika shokeeraavaa)

Trippi alkaa usein siitä, että kaikki näköhavainnot ja ajatukset “litistyy”, ikään kuin lakkaa olemasta. Se on erittäin vaikeaa selittää, mutta tapahtuu todella usein itsellä. Ja se on usein paniikkia aiheuttava tunne, kun “itse” katoaa. Tämä liittyy egokuolemaan.

Alkuaikoina sain usein ihme kuvitelmia siitä, miten olen jossain muualla. Että salvia on jotenkin siirtänyt mut pois tms.

Erittäin tyypillistä.

Tätä tapahtuu lähinnä, jos on yksin eikä ole kukaan puhumassa järkeä päähän. Yleensähän trippi on vaan sängyssä makaamista.

Kyllä, osuvasti sanottu!!

Perus salvia kokemus.

Ja siis nimenomaan todellisia hallusinaatioita, ei mitään liikkuvia kuvioita tyyliin lsd ja sienet, vaan oikeita ihmisiä ja muuta sairasta.

Usein salviaa polttaessa tulee tunne, että ei ole yksin. Ja usein sitä tapaa muita olentoja ihan konkreettisesti kun polttaa tarpeeksi.

no hyvä et meil on tääl yks salviaguru muutamal lehti ja 5x kokemuksillaan mut ei kyl silti mee mun pieneen aivoon et mitä semmosta oon sanonu mitä ei tästä jutusta ois pitäny. jotensakki samanlaisii juttui oon tainnu ajatella ku sä tossa viestissäs mut aina ei tää pieni aivo saa sitä tähän kaikkien simppojen ymmärtämään muotoon. en kyl oo tarkottanu et pitäis niinku fuck with her mut ihan sama.