mähän siitä sauhujen polttelusta taisin toppuutella, mut jos on kivaa olla kokoajan pääsekasin ja saada sauhuista fläsäreitä ja semi-salvia-delirium-trippejä, niin go for it!
Jossain täällä taitaa ollakkin se yksi iso salvia thread, jossa kuvailin aika kirjaimellisesti ja yksityiskohtaisesti matkojani…
ja siinä vaiheessa kun vastaan tulee ekan kerran sellanen 15min trippi joka kestää sun pään sisällä sen 10h niin siinä vaiheessa ehkä osaa arvostaa asioita itsestään selvänä. Kuten, oman psyykkeen ja mielenrauhan säilyttäminen.
Set tai “setti” on se aine mitä kitusiisi kiskot, ja setting on se ympäristö ja tilanne missä sitä otat. Kaikille päihteille aina niihin sopiva setting, tai muuten ei ole mukavaa… Eli esim. salviaa ei mennä vetämään kauheassa masennuksessa meluisissa bileissä puolituntemattomien ihmisten keskellä.
Näin minä sen yksinkertaistettuna olen aina käsittänyt… eikä ole trendikäsite, kun ihan vanha juttu, varmaan jostain 60-luvulta.
Trendikäsite set/setting on hiton pitkään käytössä olevia termejä jotka viittaavat karkeasti sanottuna kuosiin jota nautitaan ja olosuhteisiin, mielentilaan, yms. jossa kuoseja nautitaan… Jo ikivanhat termit, ei mitään trendikäsitteitä eikä mitään uutta.
hums, minä olen aina ollut siinä käsityksessä että yleensä termillä ‘set’ viitataan käyttöhetken mielentilaan, fiilikseen jne (sisäiset tekijät) ja termillä ‘setting’ käyttöympäristöön (ulkoiset tekijät).
set & setting ovat psykedeelien käytön ikuisia trendikäsitteitä samassa mielessä kuin vaikkapa ravinto ja happi ovat elämisen trendikäsitteitä: tärkein asia mitä psykedeelien käyttöön liittyy. ei edes liiemmin yksinkertaistaen voisi sanoa, että set & setting on se pohja, minkä varaan koko kokemus kaikessa monimuotoisuudessaan rakentuu. itse asiassa tämähän pätee periaatteessa kaikkeen kokemukseen, ei pelkästään psykedeeliseen, mutta psykedeeleissä tämä tulee yleensä esiin huomattavasti voimakkaammin kuin selvin päin tai muunlaisen päihteen tapauksessa
Ei se mikään mielettömän vaikea ole, jos pikkaisenkaan viherpeukalon vikaa on. Jos hampun saa kasvamaan niin luultavasti salviankin, etenkin koska silloin lienee natikat sun muut jo käytössä.
Kyllä olen monen kuullut tuossa hyvin onnistuneen. Tai ainakin ovat saaneet kasvamaan mukavasti, mutta siitä en tiedä miten isoiksi puskat lopulta ovat jaksaneet, tai kuinka pitkään ovat pysyneet hengissä.
Olen kuullut että sen saa kyllä kasvamaan muttei sen hengissäpitäminen ole helppoa, lukenut jostain myös että joutuu olemaan hyvin tarkkana siitä mitä ravinteita sille antaa. Helppo kuulemma kasvamaan ulkona, ja kasvaa suureksi pensaaksi.
Mutta ongelma onkin siinä pistarissa.
Ja salvia divinorumin kasvattamista ei voi verrata esim. tulisalvian kasvatukseen joka kasvaa ilman peukkujakin.
Mua kiihottaa salviassa lähinnä se että se on niin erilaista, siis mitä oon lukenut. Ja jos sitä jostain saisin niin lähtisin sillä mielellä matkaan, että tulee mitä tulee niin kaikki siitä otetaan irti ja nautitaan/kärsitään. Uusia kokemuksia. Tosin ei ole kokemusta totaalisen “pahasta-tripistä”, mutta uskoisin että se olis ihan hieno kokemus. Enmä psykedeelejä sen takia käytä että saisin hyvän olon. Siihen on sitten ihan muut aineet olemassa. Tosin kyllähän psykeilläkin saa hyvän olon riippuen kerrasta ja annostuksesta ja siitä kummallisesta set&settings… Mutta oli matka mikä oli, josse jotain uutta tarjoaa niin otan sen vastaan enkä juokse karkuun.
Eri asia sitten joku pahoinvointi… siis fyysinen. Mut henkisesti kaikki käy! … kyllä sitä silti tulee välillä mieleen että mahtaakohan sitä tripin jälkeen enään olla täydessä iskussa. Toistaiseksi ei ole mitään pahaa sanottaa dxm/lsa mitä ainoastaan olen saanut hankituksi.
Olen kyl nahkan kans ehdottomasti samoilla linjoilla! Kyl kaikki kokemukset on hienoja… Vain tripit mistä palaa samanlaisena takaisin on mielestäni huonoja trippejä (enkä nyt tarkoita matkalle jäämistä!). Kyllä tää kokemus on opettanut musta itsestäni paljon, ja enkä kadu sitä kunhan vaan JOSKUS tulee 100% kondikseen!! Kaikki opettaa, elämä on täynnä ihmetystä… /// Onko muuten kellään kokemuksia (kaveril tai…) matkalle jäämisestä? Mites fläsäreistä? Se täs nyt vaan mietityttää uskaltaako trippailla enää, meinaan hirvittää… Mitäs mieltä olette?
Olen kyl nahkan kans ehdottomasti samoilla linjoilla! Kyl kaikki kokemukset on hienoja… Vain tripit mistä palaa samanlaisena takaisin on mielestäni huonoja trippejä (enkä nyt tarkoita matkalle jäämistä!). Kyllä tää kokemus on opettanut musta itsestäni paljon, ja enkä kadu sitä kunhan vaan JOSKUS tulee 100% kondikseen!! Kaikki opettaa, elämä on täynnä ihmetystä… /// Onko muuten kellään kokemuksia (kaveril tai…) matkalle jäämisestä? Mites fläsäreistä? Se täs nyt vaan mietityttää uskaltaako trippailla enää, meinaan hirvittää… Mitäs mieltä olette? Ps. salviaa saa tilattua, omalla riskillä tosin tietenkin.