Sairaalassa huumeiden käytön takia

Kyllä, itseasiassa voin taata. En väittänytkään, että olisin sitä päivittäin käyttänyt saatikka yli vuotta. Tällä ei myöskään ole yhtään mitään tekemistä asian kanssa, sillä minkään aineen pitkäaikainenkaan käyttö ei takaa, että käyttäjä tietäisi aineesta yhtään mitään. Itse asiassa olen huomannut, että harvat käyttäjät tietävät käyttämistään aineista paljoakaan. Sen sijaan senkin voin taata, että pitkäaikaisenkaan metadonin päivittäiskäytön lopettaminen johtaisi mihinkään myrkytystilaan (vaikka vieroitusoireet voivatkin olla äärimmäisen voimakkaita sekä poikkeuksellisissa tilanteissa hengenvaarallisia), sillä tästä olisi olemassa lääketieteellistä näyttöä, et sinä sentään ensimmäinen ihminen ole, joka metadonin on seinään lopettanut. Immuunijärjestelmä toki joutuu tuollaisissa vieroitusoireissa myös koville, joten on mahdollista, että tämä on altistanut sinut jollekin virus- tai bakteeritartunnalle.

Totta hemmetissä on ihan fiksua lähteä siitä oletuksesta, että pahassa huumekoukussa olevat nistit eivät ole niitä kaikkein luotettavimpia tapauksia, ihan yhtälailla fiksua, kuin lähteä tietyistä oletuksista monissa muissakin asioissa, esim. kannattaa mieluummin kiivetä seisomaan sille ehjälle tuolille, kuin sille, josta on yksi jalka lähes irti, mikäli yhtään piittaa omasta terveydestään tai henkikullastaan. Eivät ne yleiset oletukset monissa asioissa suinkaan aivan tuulesta temmattuja ole. Pointtini oli tuossa se, että mua ärsytti tuollainen 100%:n nistit -ajattelu, minkä voi tuoda esille myös tuosta mainitsemastasi asiasta, että kotonaan oraalisesti nappinsa napsivalla hepulla on enemmän menetettävää, kuin sillä ojanpohjalla neulojalla. Entäs sitten se heppu, joka ei ole koskaan joutunut turvautumaan mihinkään aineisiin? Sillä on tuon ajattelutavan mukaan vielä enemmän menetettävää ja näin ollen se on vielä luotettavampi, kuin se nappien napsija, jota voitaisiin kutsua tässä vaikkapa 50%:n nistiksi ja joka näin ollen toimii ja ajattelee tietyllä tavalla, koska aineet vievät sitä 50%:n edestä :mrgreen: .

Mä en todellakaan väitä, että nistit olisivat yleisesti mitään luotettavuuden ja sympaattisuuden ilmentymiä, mutta omanlaisiaan yksilöitä hekin jokainen ovat ja musta noista “sellainen HC-nisti” -jutuista(Viittaan nyt Nnaanan kirjoitukseen) paistaa jotenkin läpi se, että yritetään selvittää, että “en mä nyt sentään niin paha ole” ja tähän syinä voivat olla esim. oman kilpensä kiillottaminen tai sitten puhtaasti se, että vähättelee päihdeongelmaansa, lähinnä itselleen, koska pelkää sen mahdollisesti riistäytyvän käsistä tyystin ja silloin on turvallista ajatella, että eivät ne omat asiat sentään(vielä :wink: ???) niin huonosti ole.

Ja mitä tulee tuohon itsestään(ja sitä kautta kai sitten muistakin) välittämiseen, niin kyllä se ojanpohjanisti saattaa hyvinkin välittää itsestään ja yrittää toimia oman parhaansa(enkä todellakaan tarkoita nyt pelkkää seuraavan annoksen saamista) eteen niillä vähillä resursseilla, mitä sillä siinä tilanteessa on käytettävissään, vaikka olisikin, syystä tahi toisesta, kohdellut itseään niin kaltoin, että on sinne ojanpohjalle päätynyt. Ja ehkäpä syy siihen, että joku siellä ojassa makaa, saattaakin piillä juuri siinä, että ko. tyyppi ei ollut tarpeeksi häikäilemätön joissakin asioissa aikoinaan :wink: . Se kotonaan nappeja napsiva tyyppi voi olla ihan yhtä pahassa koukussa, eikä välitä välttämättä paskaakaan mistään muusta, kuin niistä napeistaan ja saattaa tehdä niiden eteen vaikka mitä paskamaisuuksia, mutta on onnekkaiden sattumusten ja/tai hyvin tehtyjen taktikointiensa vuoksi onnistunut säilyttämään tietyn elintason ja tietyt kulissit. Tällaista ehkä hieman kärjistettyä esimerkkiä, mutta mielestäni ihan paikallaan tässä, jos lähdetään olettelemaan jotakin jonkin ihmisen välittämisistä ja luotettavuuksista vain sen perusteella pistääkö tämä itseään likaisella neulalla vai onko tällä oma asunto.

Menipäs pahasti offiksi, joten olen ollut sairaalassa huumeiden käytön takia :mrgreen: .

^ Minä komppaan sinua! En itekää tykkää noista äkkinäisistä leimoista mitä ihmiseen lätkitään jonkun asian X tai Y perusteella nopsasti, ja päihteidenkäyttöhommelit etenkin on niitä, joista sen leiman ottaansa saa herkästi. Ite pyrin suhtautumaan kaikkiin ihmisiin siltä pohjalta, että ne ovat mieluumin potentiaalisia luottamuksen arvoisia ystäviä kuin pelottavia vihollisia, olivat sitten ojanpohjalla tai design-puvussa pintaliitodiskoilemassa. Ulkokuori kun ei kerro vielä ihmisestä ihan kauheasti (terveisin nimimerkillä korkeastikoulutettu asiantuntijatehtävissä oleva toimihenkilö, joka näyttää kadulla kuljeskellessaan monesti melkoiselta juopolta resupekalta ja tulee sellaisena kohdelluksikin toisinaan).

Höh, jos kuulostin siltä, että koittaisin omaa kulissiani pitää pystyssä, niin se ei ollut tarkoitukseni. Mäkin kritisoin tota 100%-nisti juttua, jonka ekakoikeilu itse heitti ensin ilmoille. En kännykällä nyt jaksa lainata tai selata ihan alkuun. Mutta muistaakseni hän tossa sanoi, että kun huumeisiin sekaantuu, niin täytyy tehdä asiat sataprosenttisesti. Mistä mä itse sain sellaisen käsityksen, että jos haluaa käyttää jotain, niin on pakko sit olla se hc-nisti, siis STEREOTYPINEN sellainen, ja vetää heti överit ties mitä, koska… You only live once. :unamused: ja jotenkin mun näkökulmasta tekstistä paistoi se, että se ois jotenkin hienoa ja tavoittelemisen arvoista.

Sitä ihmettelin siis, että miks moinen ajattelutapa. Miksei vaan voi olla oma itsensä? Tai no, jos se oma itseys sit on hc-övereiden vetely. No, kukin tyylillään, en mä sitä. Mut silti pisti vähän ihmetyttämään ja mietinkin ensin, että joku trollailee täällä. Mut sama kait se, trolli tai umpipsykoosissa. :mrgreen:

^Täällä oli aikoinaan niin HC-tyyppejä (naisia :unamused: ), että ihan uskottavuuden tähden halusivat käyttää c-hepa vermejä; on kova tyyppi kyllä! Tietenkin jos käyttöä ~3kk takana, voi luotto olla ongelma…

Mutta itse koen melko pohjalla käyneeni ja ei ole hepatiitteja yms… Osittain hyvää onnea, koska meitä oli sellainen bout 10v käyttänyt pieni porukka, joka jakoi välineitä. Muiden kanssa pyrin keittämään tai kloorasin, mutta 100%:sti en sekopäissäni ole kaikkea puhdistanut… Oli huvittavaa, kun useita vuosia, jopa 10v iv-käyttöä takana olevilla muutamalla tyypillä ei ollut ceetä ja nämä aloittelijat hankkivat sen ymmärtämättä edes klikkikuppia vaihtaa… :unamused:

Kyllä, olen ollut sairaalassa huumeiden takia…

tämä on täysin totta suurinta osaa käyttäjistä kiinnostaa vain se miten aine toimii. itse mielelläni hankin aineista tietoa mielummin kuin käytän niitä, kaverikin nauroi että jätkä puhuu huumeista antaumuksella mutta kieltäytyy kun niitä tarjotaan :laughing:

senverran otan kantaa tuohon metku asiaan että en sanoisi etteikö magnolian tila olisi voinut johtua metkun lopetuksesta mutta on eriasia johtuiko se juuri refloista vai jonkinlaisesta muusta kehonreaktiosta. eihän kannabiksen yliannostukseenkaan voi kuolla mutta jos on tietty allergia(nimeä en muista) sen käyttö voi johtaa anafylaktiseenshokkiin ja voi tosiaan olla yhtä vaarallinen kuin snickers pähkinäallergikolle.

En ole mistään löytänyt tarkempaa kuvausta siitä, mitä tapahtuu jos ihminen nauttii yli suuren annoksen hasista/öljy-exractioita (tarkoitan siis aivan äärimmäistä överiannostusta)? Olen itse juonut enimmillään 20-25g kukkakaakaoita ja sen yli ei oikein voi mennä kun alkaa maailmapyöriin kun tivolissa ja nukahtaa väkisinkin… Mitäpä jos joisikin 300g kukkakaakaon ja jonkun puolen litran superextractio-öljyn? Kun se kolahtaa, niin mitä siinä keholle ja mielelle konkreettisesti tapahtuu…?

Olisi mielenkiintoista kuulla jos joku tietäisi asiasta enemmän…?

^eipä ole ollut ikinä varaa testata :smiley: kyllähän vesikin tappaa kun liikaa juo. epäilen että tuollaisesta määrästä saattaa psyyke kärsiä ainakin herkimmillä.

Sellasta, varmaan oli lystiä. Joskaan en tajua, että miksi tuon novellin kirjoitit tänne ja juuri tähän topiciin? Muistuttaa tyylillisesti jotakin omia päiväkirjamerkintöjäni ajalta, jolloin olin 16-vuotias ja kovasti täpinöissäni kaikista uusista päihteistä mitä pääsin kokeilemaan. Hyvää aikaa, ja kivahan se on olla täpinöissään! Varo överöintiä, pus ja hali.

Kuullostaa krapulaiselta paniikkikohtaukselta, mikä ainakin mulla on tullut pari kertaa nimenomaan lähijunassa jossa yrittää kovasti pysyä tajuissaan ja ihmisen oloisena aiheuttamatta mitään yleistä paniikkia. Sitä tunnetta ei halua kyllä kokea uudestaan. Levottomuus ja jännitys kasvaa vartin verran, kädet alkaa vispaa, kylmä hiki virtaa, tulee semmoinen “tässäkö tämä elämä nyt oli” kuristuminen, ja sitten se iskee…

… ja sitä feidaa vähäksi aikaa johonkin hyvään paikkaan, ja kun tulee takaisin niin vielä sitä istuu penkillä, naama ja kämmenet märkänä, ja vastapuoli siinä varmaan vähän kattoo “mikäs kumman narkkomaani tuokin!”… 5 minuuttia eteenpäin ja olo oli täydellinen. Nähtävästi edellisyön demoni siirtyi seuraavaan uhriin plop :laughing:

Ps. Isot alkukirjaimet, välimerkit ja lauseiden lopettaminen voisi olla ihan fantsu idis :bulb:

Älä syytä sossua, jos olet itse raha-asiasi sotkenut. :confused:

Sinä sentään muistat aika hyvinkin noita ruisrockin tapahtumia, mulla on takana muutama ruisrock, joista muistan vain alueelle menon…

^ No voi jumalauta ootko jotenkin lukutaidoton? Jos tämän topicin aihe on huumeista johtuneet sairaalakokemukset, niin miten vitussa sun Ruisrockki-sekoilus liittyy tähän tuon taivaallista? Vai ajatteletko jotenkin, että voit kirjottaa vain yhteen ja ainoaan ketjuun? Täältä löytyy liuta erilaisia fiilistelytopiceja, joihin voi sekoilutarinoitansa kirjotella, että älä todellakaan ainakaan uutta aloita.

Lisäksi kirjoitustyylin hiominen helpottaisi juttujen lukemista. En ymmärrä, mitä uliset ettet tälläkään saisi puhua, senkus kirjottelet niin kun ihan jokainen muukin täällä tekee. Mutta jos oletata/haluat, että juttujasi luetaan JA kommentoidaan, niin jonkinlainen pointtihan teksteissä kannattanee olla. Jollet jotakin taideprojektia lähinnä haekin, nimittäin siltähän tuo tarinasi vaikutti ja siihen kommentoin.

tässä hyvä “dokkari” Steve O Demise and Rise 1/ 5 Drugs addiction

youtube.com/watch?v=fkvVcQr6JU4

youtube.com/watch?v=QvoYauUlsno

youtube.com/watch?v=NBrpDwVL8S0

youtube.com/watch?v=Kmr7pt9RAAY

youtube.com/watch?v=ygp-juqf_VU

Voi sitä ankeutta kun elämä on niin tyhjää miljonääristarbana että on pakko vetää kuosia ja mennä pohjalle, jotta voi sitten tehdä dokkarin koko urpoilustaan ja siitä, kuinka siitä kuitenkin noustiin ja elämä hei voittaa - kiitos MTV! Muistakaa myös Steve-O oheiskrääsä (ka-tching!) ja vittu että Jackasskin on kingi ohjelma, vähän niinq Duudsonit!!1 V M P