Sairaalassa huumeiden käytön takia

Aivan, allekirjoitan joka sanan mitä Nnaana kirjoitti.

Mullakin alkoi huumeiden käyttö hiukan alle 30v., mutta kuten selitin, se tehtiin mulle tahallaan ja ilman mun omaa päätöstä asioista. Mä olen kaikkeen koukkuun jäävä ihminen, mulla on kaikki riippuvuudet mitä olla voi, paitsi ne ns. terveelliset eli liikunta ym.
Mä rakastuin heti piriin, täysillä. sain ekasta piikistä multiorgasmeja, luulin et kusen alleni. Mutta sitä ekan piikin tuomaa tunnetta ei saa koskaan enää toiste.

Mullekkin on kuule sattunut ja tapahtunut, oikeestaan koko elämä menny päin persettä ja kaikki asiat kantapään kautta. ja musta lammas minäkin :slight_smile:
En todellakaan halunnut saarnata sulle tms, toivon vaan todella että alat oikeesti lukemaan niitä koukussa olevien tarinoita niin, ettet kiinitä huomiota siihen alkudouppailuun, se on aina kaikille hienoa ja jännää, uutta, on coolia olla erilainen ja ym. Parin kolmen vuoden ajan tekeydyt vasta käyttäjäksi. kuuntelet, imet oppia sisääsi. Yhtäkkii sulla muka on ihan pakko saada esim piriä, ku oot jo muka koukussa (toki oot jos joka päivä vedät, mut tarkotan lähinnä viihdekäyttöä). Tulee mukamas piikkikoukku ja on pakko heittää vaikka ränniin vettä. oon käyny nää samat vaiheet läpi ja nykyään naurattaa ja hiukan hävettää. Ei kuule ole piikkikoukusta tietoakaan, kun pirikuurin puolesta välistä vietät vessassa hiki valuen yli tunninkin tuskastuneena tökkimässä itseäsi, kun suonia ei löydy enää mistään ja kroppa on täynnä hävettäviä arpia ym. Kun pääsin kh:n olin niin kiitollinen ku ei tarvinnu piikkiin koskea. Mut pirin kans esim juttu vaan menee useimmilla niin, että kun oot kerran piikittäny sitä, ni et enää halua vetää sitä muulla lailla, koska se tunne ja nousut on niin voimakkaammat ja paremmat.

Ja buprekoukku vittumaisin koukku IMO. Kannattais uskoa se, että siitä ei kauaa euforiaa saa. jokusen kuukauden. sit huomaatki yhtäkkii olevas niin koukussa, että maksat ittes kipeeksi pysyäksesi normaalina, terveenä, toimintakykyisenä. + se lamauttaa, vie terän kaikilta tunteilta. ei oikein tunne täydellistä iloa eikä surua. Olen huomannu vuosia sitten jo, etten juurikaan naura enää. ennen käyttöä olin elinvoimainen, menevä, positiivinen, mulla oli paljon kavereita, tuttuja, ystäviä. Mulla on ihana poika, jolle olin hyvä äiti. Ainoa asia, minkä olen elämässäni tehny hyvin ja oikein, olin 5½ vuotta hyvä äiti hänelle. Me oltiin erittäin läheisiä, kuin symbioosissa. Puoli vuotta satunnaista käyttöä ja se vietiin multa. Mun isä painosti, että poika pois sieltä. Luvattiin vaikka mitä ja oishan siinä voitu todellakin tehdä ja auttaa mua vaikka miten, ei sitä olis tarvinnu viedä, huostaanottaa. Mä hajosin pirstaleiksi. Siitä on nyt hiukan yli 10 vuotta ja olen eläny tuskan, ikävän, huolen, pelon ja eteenkin jäätävän syyllisyyden täyttämää elämää. Ja onpa helppo sossun sanoa, että nyt nostat ittes ylös, et ikinä enää käytä ja saat sen kahden vuoden päästä sit takas. just joo, ei homma toimi päihdeihmisen kanssa noin. jolla siihen päälle vielä tunne-elämän persoonallisuushäiriö, täysin laho pää siinä vaiheessa. kyllä siihen tuskaan vaan on helpompi vetää jotain kuin kestää sitä ja tsempata. Mä olen menettäny kaiken.siinä samassa rytäkässä menetin sossun käskystä myös miehen, kodin ja parhaan ystävän, jolla oli omat ongelmansa ja uhkansa huostiksella. Isä hylkäs mut. teki perinnöttömäksi. Ei olla vieläkään kunnon väleissä. ja aina olin ollu isän tyttö ja paras hänen tytöistään joka tuki häntä silloin kun hän vielä joi. harmi että raitistui perkele ja muuttui vitun nipoksi kusipääksi. menetin siinä alkuvuosien aikana jo kaikki normaalit ystävät ja kamut. Äiti ja isosisko on ainoastaan jaksaneet ja sekin välillä ollu siinä ja siinä… mulla ei ole ketään muita ihmisiä elämässäni vieläkään. Ei ketään. olen helvetin yksinäinen. ainoastaan kun on pirikuuri välillä, ni sit on muutma tyyppi jonka kans kiva jutskata ja vetää. ei muuta. ja ennen korvaushoitoa meni yli neljä vuotta siihen, että silloisen äijän kans ei riittäny energiaa mihinkään muuuhun, ku miettiä mistä buprea, mistä rahaa, lainaisko se, blaa, blaa… me ei tehty ees rikoksia. kaikki rahat meni siihen. ei ikinä käyty missään, ei koskaan rahaa mihinkään.kerran ollaan kuuden vuoden aikana oltu leffassa.arvaa onko hyvä ja romanttinen parisuhde kun huomataan, et eihän me puhuta mistään ,muusta ku säätämisestä. ei jaksanu. Et kai halua tollasta elämää itselles? ja tässäkin vaan pieni osa tarinaa, ja monella muulla on ollu vielä hirveempää. että mieti nyt tarkkaan, vielä kun voit.

taitaa kokeilijalla olla aika vääristynyt kuva reseptien määräämisestä jos luulee et mitä tahansa irtoo :laughing: aika työn ja tuskan takana nuo respat on, jos on tieto päihde taipumuksistasi nii ehkä jo 6kk puhtailla seuloilla voit hyvällä tuurilla saada niitä kunnon “ryynejä”.

ja hieman kans ihmettelen miks joku haluu olla täys nisti? varmaan vitun kivaa ku mikään ei toimi ku tolet katossa ja elämä pyörii niitten pillereittes ympärillä. miks ei vaan voi nauttia niistä huumeista?

No etpä näköjään asioista hirveästi mitään tiedä, jos mielestäsi 4mg subua+diapamia+runsaasti alkoholia ei mielestäsi ole hengenvaarallinen kombo henkilölle, jolla ei ole minkäänlaista toleranssia opioideihin tai bentsoihin.

Mitä tulee noihin metadonin vieroitusoireisiin, niin ei niiden tosiaan pitäisi olla hengenvaarallisia kuin ainoastaan jo valmiiksi hyvin heikossa kunnossa olevalle. Mistään “myrkytystilasta” en ole koskaan kuullutkaan.

eikös tuo viina, benzot ja subu combinaatio aiheuta eniten kuolemaan johtavia yliannostuksia jos nyt oikein muistan.

Joo ja siihen vielä päälle lyricaa niin ai ai…

Mua myös nauratti toi et psyk.polilta sais ryynejä, sieltä ne niitä nykyään viimeiseks määrää. Varsinkaan jos on tollanen sairaalareissu takana. Nyt ei mennyt ihan putkeen. :unamused:

Nauroin minäkin itseni melkein tärviölle, kun tyyppi kuvittelee, että psyk.poli on paikka, jonne marssitaan lista kourassa, että tahtoisin näitä mömmöjä ja noita ryynejä, jotta pääsen narkkaamaan oikein kunnolla omilla reseptilääkkeilläni :laughing: . No, jos tykkää narkata Ketipinorilla, niin sitten asia kyllä hoitunee helposti, mutta muuten saa omata melko hyvät puhelahjat, jotta julkiselta puolelta saisi kunnon nappeja, ja vaikka niitä jonkin verran saisikin, niin eipä niillä kovin kummoisia juhlia pidetä tai ainakaan pitkään. Lisäksi tuo väärinkäyttömerkintä vaikeuttaa lääkkeiden saantia huomattavasti, kun “kunnon” ihmisetkään eivät meinaa saada nykyisin julkiselta puolelta esim. niitä benzoja. Ja lääkärille asti olisi myös hyvä päästä, mikäli mielii saada edes sitä Ketipinoria, sillä harvemmin hoitajat respoja kirjoittelevat :laughing: . Musta tuntuu, että ekakoikeilu ei ole ihan tässä todellisuudessa, päätellen myös tuosta “suuresta tietämyksestään”, mitä tulee kaikenlaisiin substansseihin :unamused: . Tai sitten olemme tekemisissä trollin kanssa :confused: . Jälkimmäistä vaihtoehtoa taisin epäillä jo joskus aikoinani, kun vastailin jotakin ekakoikeilun aiemmalle nickille.

Muuten näissä vastauksissa ekakoikeilulle mua hieman huvittaa tai paremminkin ihmetyttää tuo valistusasenne, kuinka narkkaaminen on täyttä paskaa ja siihen on vain ajauduttu tyystin olosuhteiden pakosta, koska pahat MT-ongelmat, vaikea lapsuus, koukukiusaaminen, hammassärky ja yhyy, yhyy. Eihän se nyt ihan noinkaan mene. En minäkään toki voi suositella kenellekään tolkutonta, riippuvuuteen johtavaa päihteiden käyttöä, eikä siinä riippuvaisena elämisessä lopulta mitään hienoa ole, mutta ei ainakaan mun päihteilyni ole aina ollut pelkästään sitä, että yritän turruttaa paskaa oloani ja koko elämäni on niin helvettiä, että vain ja ainoastaan sen vuoksi mun on ihan pakko kiskoa X:ää ja Y:tä. Myönnän toki, että se, että jäin koukkuun, siis ainakin jonkinasteiseen psyykkiseen, jo lähes ekasta kerrasta, kun jotakin kivaa tai “kivaa” substanssia kokeilin, johtuu pitkälti siitä, että mulla on aina ollut paha olo ja päihteet turruttivat sitä tehokkaasti, mutta kyllä mun päihteilyjeni aloittamiseen vaikutti aikoinaan myös esim. ihan puhdas kokeilunhalu ja kyllä mä voin tunnustaa, että olen joskus kovastikin myös ihannoinut nistielämää, kun en siitä vielä kaikkia sen paskoja puolia tiennyt. Tuo jälkimmäinen tosin liittynee jollakin tapaa itsetuhoisuuteeni ja siihen ajatukseen, etten mä tässä elämässä mitään muutakaan jaksa tehdä, kuin narkata, mutta silti, en mä suinkaan syntynyt herskapiikki hihassa poraamaan, kuinka kauheaa on, kun kohdalle sattui tällainen nistin osa :mrgreen: .

Muutenkin nämä jutut siitä, että keneenkään ei voi luottaa, elämässä ei ole mitään “normaalia”, jos ryhtyy narkkariksi jne., eivät kyllä pidä mun kohdallani paikkaansa. Olen minäkin tietty sellaisissa veturiporukoissa pyörinyt, joissa kaikki on pelkkää vetämistä, säätämistä ja siitä jauhamista, kuka on taas kenellekin velkaa ja selustaansa tulee vahtia tarkoin, mutta on mulla koko ajan ollut myös oikeita ystäviä, enkä mä tuon ukkonikaan kanssa täällä vain vedä ja vetämisten välillä jauha vetämisestä, vaikka hän on ihan yhtä päihdeongelmainen, kuin minäkin ja samanlaisia saatanan piripääsekopäitä olimme jo silloin, kun toisiimme tutustuimme. Kyllä meillä on ihan sitä tavallista arkeakin kaiken aikaa, vaikka siinä ohessa nyt menisi vähän sitä sun tätä roipetta. Kyllä nistilläkin on vähän varaa valita seuraansa IMO, jos ei tahdo olla kaiken aikaa pyörimässä siinä pelkässä vetopaskassa ja kiinnostusta riittää edes vähän muihinkin asioihin.

Tulipas tekstiä ja pelkkää offia :blush: . Metyylifenidaatti taisi pärähtää :mrgreen: …

Joo, siis kyllähän ihmisellä on pakko olla motivaattori ihan jokaiselle toiminnolleen. Ei me nyt täysin tahdottomia, ympäristön ohjattivissa olevia robotteja olla. :laughing: Kiinnosti muakin päihteet jo jollain tasolla ennen kuin menin koittamaan. Toki vaikutti myös se mun “ei oo mitään menetettävääkään enää”-asenne. Mut se vaan, että ei se ollu minkään pitkäaikaisen, tietoisen harkinnan tulosta, että no nytpä alan nistiksi! Tai että oisin yhtenä aamuna herännyt ja ajatellut alkavani nistiksi.

MUTTA mua pisti ärsyttämään toi et “suunnitellaan” alkavansa 100% nistiksi, joten kirjottelin menemään vähän mitä sylki suuhun tuo. Kait mä olen hieman kahkeroitunutkin omalle tilanteelleni.

Kuten myös eihän sekään pidä paikkansa, että kellään huumeidenkäyttäjällä ei olis ystäviä, MUTTA mä en ainakaan osaa luottaa niihin 100% ojanpohjanisteihin, joka on mun käsitys sataprosenttisesta nististä. Onhan mullakin siis parhaimmat ystävät itseasiassa näistä piireistä, mut en luokittelekaan ketään meistä 100% nisteiksi. Koska se mun käsitys, jonka pohjalta kirjottelin, oli ne ojanpohjassa makaavat, likasilla neuloilla piikittävät tapaukset.

Olen sanaton. Tähän en lähde mitään muuta lisäämään, kun toivottavasti saat ne lääkkeet mitkä tarvitset sieltä psyk.polilta. Tosta tilasta ihan tuskin 10 mg pamilla selvitään. Kenties joku perkeleen vahva neurolepti, ei kai pitäis ihmetellä toisen uskomuksia, mutta :unamused: .

Mitä lääkkeitä sä sieltä muuten haluat?

^^ Myös täällä päässä ollaan aika sanattomia.

En näkisi mitenkään mahdottomana, että oikea lääkityksesi saattaisi olla Leponex tai Serenase ainakin näin alkuun. Onneksi minä en ole lääkäri enkä täten joudu arvioimaan toisten psyykkistä tilaa, mutta tässä tapauksessa jos kyseessä ei ole trolli taidetaan uida oikasti todella syvissä vesissä :frowning:

Anteeksi, mutta. :laughing: :laughing: Lucrezia ja SoiKannel, ette oo ainoita, jotka meni sanattomaksi.

Joo, Leponexia suosittelen minäkin. Ei taida Zyprexat ihan riittää, vaikka sekin aika tipautus oli ainakin mulle. (No kai nyt, kun aiheetta syöttivät. :unamused: ) Kyllä tässä psykiatrin apua kaivataan, että ihan oikeaan osoitteeseen olet menossa sinänsä. No, eiköhän valkotakkiset tiedä mitä tekee, kun kerrot niille, että saatana on tulossa hakemaan sua helvettiin. :wink: Älä ylläty jos Rivojen ja Dormareiden sijasta lähdetkin kotiin Leponex-respa kädessä. Psykiatreihin, kun ei im-uhkailut tehoa, on toikin tie koitettu “mä tapan itseni, jos en saa rauhottavia.” No, sainhan mä, mutta suljetulla ja just sitä vitun Zyprexaa.

Ei kun ihan vakavasti ottaen nyt, ei sais nauraa. Kyllä mäkin kuulen ääniä päässäni välillä, mut sentään en usko niihin ja tiedän, että niiden kuuleminen on kamalaa/ahdistavaa/pelottavaa. Mutta… :unamused:

Joo-o… vai että tällainen tausta “ekakokeilulla”…

Mä ymmärrän sua tavallaan, koska kun multa lapsi vietiin ja aloin kiskomaan piriä enemmän, olin jossain vaiheessa ainakitohtorien mukaan jonkinasteisessa piripsykoosissa. Mä kans silloin olin jonkunasteisessa “uskossa” jonkin aikaa. mulla meni överiksi se, ja aloin kans ajattelemaan noita, että jos teen tuota tai tätä, ni saatanalla on muhun ote ym. Anteeksi että sanon näin, mutta se ajatus tarttui päähäni muiden tosiuskovaisten höptyksistä. Siitä kun sitten psyk.hoidon avulla paranin, ni totesin että mun uskonelämä pitää nyt ainaki taukoa, että unohdan tollaset saatanan kautta tekojeni arvioinnin. En dissaa sun ajattelua noista asioista, ne on jokaisen henk.koht uskomuksia, mutta ite vaan toesin että lähti lapasesta sekin.
Nyt uskon jollain tasolla Jumalaan, tai ainakin hädän hetkellä tulee sanottua taivaaseen päin jotain rukouksia, on siellä sit joku/jokin tai ei. Mut ei mennä uskovaistopiciks nyt kuitenkaan.

Uskon et sulla on vaikeeta ja jos tollanen ajattelu on sussa valloillaan, ehkä sun pitäis koittaa kans hieman hellittää ja “maallistua”, jos vaan mitenkään pystyt. tai ainakin koittaa jättää sen saatanan ajattelun ja koittaa ajatella että Jumala on hnyvä ja armollinen.

Psykiatrin pakeille kannattais elämäsi vaikeuksien ja itsesi sietämisen opettelun takia mennä ihan muutenkin kuin pillerien toivossa.

Sitten siitä, mitä kirjoititte, että ei elämän tarvii mennä toivottomaks nistaamiseks tai kokonaan huumemailman nieltäväksi, ni ei todellakaan tarvitsekaan, eikä kaikilla menekään, mutta kyllä se suurimmaksi osaksi ja useimmilla ajautuu siihen, että se maailma vie mukanaan ja normaalit asiat elämästä jäävät, koska pitää keskittyä hommaamaan sitä douppia ja sit tulee kaikenlaisia muita seurauksia ja vaikeuksia siinä ja jossain vaiheessa tajuat, että oletkin menettäny aika helvetin paljon kaikkea normaaliin elämään kuuluvaa ja ihmiset alkaa katsoa ja kohdella sua kuin pahintakin nistiä, vaikket sitä tunnekaan olevasi. Ei meistä monikaan ihan ojanpohjalle ajaudu, mutta pahaan jamaan kuitenkin, mistä on vaikea ponnistaa ylöspäin ja kohti normaalia elämää.

Sitten pieni huomautus vielä hälle ketä nyt sanoikaan metadonista näin:

“Mitä tulee noihin metadonin vieroitusoireisiin, niin ei niiden tosiaan pitäisi olla hengenvaarallisia kuin ainoastaan jo valmiiksi hyvin heikossa kunnossa olevalle. Mistään “myrkytystilasta” en ole koskaan kuullutkaan.”

Oletko käyttänyt metadonia ja onko sulla perusteellista kokemusta ja tietoa aiheesta?
Mä olen elävä esimerkki siitä, että se on hengenvaarallista lopettaa seinään sen käyttö, kun on menny esim 60mg ja siitä ylöspäin sitä vuosiakin. se on todella vahva myrkky.
Ja mä ainakin meinasin siihen kuolla. Ei mulla aiheesta enempää eikä siitä kannata väittelemään ruveta.

texti meni sen verran villiks että en kyenny kokonaan lukee mutta mä suosittelen taivaskanava-testailijan suosiolla unohtavan hitaat ja ainakin kaikki mikä tasaa vähänkin mielialaa ja sensijaan kannatan kunnon pirikuuria jonkajälkeen isoa lsd, sieni, dxm yms tajuntaa räjäyttäviä psygedeelejä ja ehdoton kokemus voisi olla 12mg/kg dxm annos, se auttaa löytämään lisää todistus aineistoa jessestä, tontuista, ufoista ja muista kivoista kavereista joita muut ei vain näe :laughing:

Kyllä, olen käyttänyt metadonia (en tosin korvaushoitolääkkeenä, mutta kuitenkin huomattavasti isompiakin annoksia kuin 60mg vuorokaudessa) ja olen lukenut siitä paljon, joten takaan tietäväni aiheesta enemmän kuin sinä. Ja kuten sinua hoitavat lääkäritkin totesivat, noilla metadonin vieroitusoireilla (jotka toki ovat helvetin rajuja ja voivat erittäin poikkeuksellisissa tapauksissa johtaa myös kuolemaan) ei välttämättä ollut mitään tekemistä sinun tilasi kanssa.

Nyt täytyy kyllä tähän sanoa, että todellakin uskon että jos olet jossain himouskovaisessa yhteisössä/tmv. kasvanut niin ajatuksesi voivatkin olla tuontyyppisiä. Kyllähän noita on kaikenmoisia ja sitten jos ei tee niinkun halutaan niin hylätään.

Ihan oikeasti tarvitset varmasti psykiatria, ei sen takia että uskot Jumalaan, moni kai uskoo, mutta sen takia että uskon että jo sun lapsuutesi on ollut jotain mitä sen ei olisi pitänyt olla. Olen nähnyt parissa naapuriperheessä näitä lapsia, jotka julistivat minunkin joutuvan helvettiin, koska katsoin tv:tä yms. Ne oli ihan todella manipuloitu siihen juttuun aivan tosissaan.

Muutaman tiedän aikuisena noista irtautuneen, ja niihin päinhän ei edes syljetä. Toivon sun tajuavan että sua on manipuloitu lapsesta lähtien ja jos Jumala on olemassa, niin se ei toimi tolla tavalla ihmisten kautta. Ihmiset ne tulkitsee niitä ja keksii kaikenmaailman paskajuttuja siltä pohjalta. Yleensä se kaikkein hurskain, onkin se kaikkein saatanallisin jne.

Itseäsi älä myy, raha on vain rahaa vaikka se on aivan hanurista kun sitä ei ole. Mutta henkisen hyvinvointisi kannalta, on vaikea arvostaa itseään jos tekee jotain mitä ei kuitenkaan koe oikeaksi.

Sen yritän sanoa, että koita unohtaa noi saatanajutut, ja koita ajatella nyt ensisijaisesti, että olet kasvanut erityisen nyrjähtäneessä perheessä. Nyt olet aikuinen, et ole millään tapaa saastainen ja psykiatrit kenties voivat auttaa sua eteenpäin. Voimia!

Edit: Sairaalahoito alussa olisi varmaan parasta, siis että sanoisit suoraan sille psyk.polin sairaanhoitajalle että haluat sairaalahoitoon ja selittäisit tuon tarinan minkä täällä kirjotit. Nuo saatana-jutut sun muut.

Mulle jäi vähän ikävä maku näistä “100%:n nisteistä” :confused: . Vaikka onkin totta, että siinä vaiheessa, kun ollaan kunnolla huumekoukussa, aineet sanelevat pitkälti sen, miten toimitaan ja siinä voivat moraalit ja periaatteet hukkua pahemman kerran, niin silti se asia, että joku piikittää itseään likaisilla neuloilla ojassa, ei tee ihmisestä automaattisesti epäluotettavaa, eikä se tee ihmisestä automaattisesti mitään muutakaan, paitsi sen, että tämä on päihdeongelmansa vuoksi vajonnut syvempiin ongelmiin, kuin sellainen päihdeongelmainen, joka napsii nappinsa oraalisesti lämpimässä asunnossaan. Yksi parhaimmista ystävistäni on juuri tuollainen likaisilla neuloilla itseään neulova ojanpohjanisti ja mä voin luottaa häneen, kuin vuoreen. Todella mukava tapaus kaikinpuolin, vaikka onkin pilannut elämänsä perusteellisesti huumeilla. Sen verran monta vuotta olen hänet tuntenut, että uskon voivani luottaa häneen jatkossakin.

Tajusin kyllä, että kritisoit noita ekakoikeilun ihme läppiä, mutta silti tuollainen “prosenttiluokittelu” päihdeongelmaisten suhteen, sekä johtopäätöksien vetäminen siitä, miten minkäkin %-luokan päihdeongelmainen toimii, kuulostaa jokseenkin ikävältä :neutral_face: .

Ekakoikeilun juttuihin mulla ei ole enää mitään sanottavaa, sillä tyyppi tuntuisi olevan aika hyvässä psykoosissa ja psykoottiselle ihmiselle on melko turhaa yrittää selittää mitään :confused: . Tämä ei ollut pahalla sanottu, mutta noin se vain on. No, ehkäpä ekakoikeilu saa lääkäriltä oikeat lääkkeet, jotka tässä tapauksessa tarkoittavat tosiaankin hieman Ketipinoria tujumpia leptejä ja pääsee sairaalaankin vähän pidemmäksi aikaa ja muustakin syystä, kuin vain huumeiden käytön tähden :confused: .

Joo totta. Psykoosissa olevat ihmiset eivät juurikaan mun kokemuksen mukaan ole mikään helppo tapaus koskaan, varsinkaan kun niillä ei tunnu olevan sairaudentuntoa. Harmi että sairaalahoitoa on monesti vaikea saada, jos ei potilaalla ole itse tahtoa siihen. Ekakokeilulla kun tuntuu olevan sellainen tilanne, ettei ole ketään läheistä joka sen sinne vähän niin kun “pakkotoimittaisi”. Sekin on vaikeata. Helposti päästetään liian helposti ulos, jos yhtään osaa “terveempää” esittää.

Ei tietenkään tee likaisilla neuloilla ojassa piikittäminen automaagisesti kenestäkään epäluotettavaa, mutta mun mielestä on ihan fiksua lähteä siitä oletuksesta. Tyyppi joka ei välitä itsestään, ei todennäköisesti välitä juuri muistakaan. Sillä oraalisesti kotonaan napsivalla hepulla on ainakin paljon enemmän menetettävää

Petri687 kirjoitti: “Kyllä, olen käyttänyt metadonia (en tosin korvaushoitolääkkeenä, mutta kuitenkin huomattavasti isompiakin annoksia kuin 60mg vuorokaudessa) ja olen lukenut siitä paljon, joten takaan tietäväni aiheesta enemmän kuin sinä. Ja kuten sinua hoitavat lääkäritkin totesivat, noilla metadonin vieroitusoireilla (jotka toki ovat helvetin rajuja ja voivat erittäin poikkeuksellisissa tapauksissa johtaa myös kuolemaan) ei välttämättä ollut mitään tekemistä sinun tilasi kanssa.”

Ensinnäkään et voi taata yhtään mitään ja minua hoitaneet lääkärit eivät todenneet yhtään mitään, eivät edes huomioineet mahdollisuutta, että kaikki johtuisi metkun lopettamisesta. Mut tutkittiin ja kuvattiin aivoista pilluun asti, eikä mitään vikaa missään, joten keksipä syy, miksi sairastuin noin rajusti juuri heti kun lopetin vuosien metadonin päivittäiskäytön seinään. Vaikka olisitkin metkua käyttänyt, en usko että olet päivittäin sitä käyttänyt yli vuotta, koska sitä on aika helvetin hankalaa saadakin. Joten jospa nyt tyydytään tähän ja jätetään tämä aihe?

Ja sorry, kun kirjoitan tolla tavalla kopioiden ja liittäen, en osaa tota lainausta, että mikä siitä lainatusta osasta pitää pyyhkiä pois ja mihin kohtaan jätän ne quotet, olen pirun huono näissä atk-jutuissa ja nyt on lisäks pienet reflat, ni en jaksa ajatella.Enkä ottaa kantaa nyt mihinkään muuhunkaan.