Siis eihän ne hoitajat mitään uusi, vaan välittää tiedon lääkärille. Lääkäri tekee nykyään sen sähköisen reseptin, joka ei ole puhelinresepti lainkaan ja jolla voi tosiaan kirjoittaa vaikka vuoden lääkkeet mitä tahansa. Sehän on ns. tavallinen resepti, eli sähköinen resepti, ei sellainen vanhanaikainen puhelinresepti, jolloin lääkäri soitti sen apteekkiin. Nämä olivat lähinnä aikoja ennen sähköistä reseptiä.
^ No sitä se tarkoitti, mutta emmä noissa pkv-asioissa ollut lekurin kaa moneen vuoteen tekemisissä, ja toistaseksi
sellanen palvelu puuttuu maailmasta, että lääkäri vastais puhelimeen ja kysyis, että mitä laitetaan tänään…
ehkä sellanen on tapsa suomalaisella, että pystyy selostamaan, kun ihmiset liikkuu lumella, ettei
mene ihan sekopuheiksi enempää ne sen höpinät… joo offia…
Tollanen palvelu tosiaan puuttuu. Mulle sopis kyllä, että soittaisin lääkärille suoraan ja luettelisin mitä kaikkea haluan hänen kirjoittavan tänään. Pysyis mielenterveyskin paremmin kunnossa. Adhd-lääkkeitä piristämään, unilääkkeitä reilulla kädellä illaksi, kovia huumeita mielialaa parantamaan.
^ Mun mielestä [size=200]SEKSI[/size] on parempi. Parillisissa suhteissa siihen kuulemma pääsee helpommin käsiksi, eikä tarvii soitellakaan aina, kuin vain ojentua paikalla ja jäykistyä tai avautua. Tämä on sitten huolellista suosittelua ja hehkuttamista. Enemmän panemista ja niin paljon, että ihan kaikki saa, myös saamattomat ja poijes sellanen päihdenaiminen, jossa vain hävettää jälkeenpäin ja itsetunto lakastuu, eikä kohta rakasta ees itteään.
Tämä uus Miss Suomi kiertue voisi ajaa asiaa konkreettisemmin ja jakaa tietoa aiheesta enempi lavalla.
Kuten Morrison sanoi, “nusssitaan pelko pois !!” Rakastelua sitten läheisimmissä suhdanteissa ja nykyiset
kansakunnat ei ole riittävästi yhtyneet, kun sotia vieläkin on. Ei ne armeijoista johdu, sillä länsimaissakin
monessa maassa ne nimenomaan saattavat eri sukupuolet pikemmin yhteen, ja kovapanosammunta voi alkaa.
Olen saanut usein koskaan näkemättä lääkäriä julkiselta puhelimitse iteroituna vahvoja benzoja (Temesta, Insomin jne) pahaan ahdistukseen, kun niillä ei ole ollut antaa aikoja. Parhaimmillaan Iter ter 100tblx4 kolmea bentsoa. Esitiedot pitää olla vahvat ja lääkkeitä oli ennenki määrätty.
On myös määrätty kipulääkkeitä (etyylimorfiini, tramadoli) puhelimitse. (Pienin pakkauskoko)
Ja joo Winston84: Rivat on lähinnä epilepsiaan tarkoitettu, joten ne on niis isois purkeissa vaan , kuten tiesitkin varmasti. Se mintun maku on varmaan lapsia varten jos ei tykkää niellä lääkkeitä, voi imeskellä ja mukava menthooli-klonatsepaamimössö maistuu sitten suussa. =)
^ Joo, tiesin ja kyllä se minttu-klonatsepaamimössö maistuu hyvälle vähän vanhemmankin suussa .
Mä sain joskus siis Xanoria(En muista vahvuutta), mitä mulla ei ollut koskaan aiemmin ollut respalla keneltäkään lääkäriltä ihan pelkällä puhelinsoitolla, mutta lääkäri oli vanha tuttu ja sain vain 30 kpl alkuun. Sen jälkeen piti hommata ihan oikea respa. Tämä oli siis aikaa ennen sähköisiä reseptejä.
Niin no nää on niitä asioita jos tunnet lekurin, niin oot soittanut ihan kaverina, et potilaana. niin on saanut xanor reseptin postissa 3 x 2mg. Toki on kerrottu että on käyttänyt ennenkin kyseistä lääkettä ja tietää mikä on ollut se oikea annostus.
Rivoista puheenollen, mmm. 14 vuotta on tullut syötyä ( 1 välivuosi, kokonaan ilman bentsoja ) ja tosiaan 4-6mg vrk annoksella. Rivoissa on se hyvä, että pystyy pudottamaan esim 4mg/vrk annoksesta kertahulauksella 1-2mg/vrk. että ei pää tai kroppa kummempia negatiivisia oireita ilmottele. Hyvä lääke ja halpa semmoinen.
Mul o nykyisi vain, vinetto sentäs, 1,5mg rivaa + 15 mg oksatsepaamia tarvittaessa “vaikean perhetilanteen” vuoksi. Just. Mut lähetettii vierotukseen, oisko tuo ollut toissavuonna, ja eka aika lienee ollut joskus noin vuosi sitten maaliskuus, kun Klinel o vähän lekureita. Aluksi vähennettiin, sit lekuri päätti, että pysäytetään vieroitus em.eiku yllä mainituista syistä. No olihan net aika poikkeukselliset… Ja olis ollut kohtuutonta vaatia enempiä sil hetkel… Ei yleensä ole tapana, tai siis koskaan tehostaa rivan vaikutusta muute ku tyhjäl vatsal ja kalanmaksaöljyl (rasvaliukoinen), mut tänäpä huomisen poissaoloni kunniaksi, syyllisyyttä sietääkseni otin jokusen siiderin. Ja otan lisää, jos ne jossai myy mul, ku olen kyl aika kunnos. Ei riva missään tunnu, mut poissaolo tuntuu. Esim.aamul en ottanu ja lähdin lenkil pitkäst aikaa ja ny o vaikia kävellä ku o joku penteleen lihaskramppi ollut aamupäiväst saakka. Puhumattakaan, milt tuntuu henkisesti ilman. Tosi, tosi kipeeltä… Fyysisesti tärkeintä ettei ikinä enää tulis vierotusoirekouristuksia, mut tätä ei kestä henkisesti perkele.
Itel oli joskus Rivatrilliä respalla, paljonkin. Kyl noi 2mg tabletit mulla auttoi ahdistukseen (ja paniikkihäiriöön). 0,5mg en oikeen tiiä. Kyl niitäki tuli rouskittua joskus, jos ei tolea löydy niin ihan hyvä benzo Imo
Tosin itse vedän Temestaa nykyään 4-6mg/pv, jotenki tykästynyt siihen
Mä en vieläkään tajua tuota, että nollavitosen Rivat eivät muka toimisi, jos kakkosen Rivat kerran toimivat . Ihan samaa klonatsepaamia niissä molemmissa on ja omasta kokemuksestani, vuosikausia klonatsepaamia käyttäneenä, voin sanoa, ettei niillä mitään eroa ole. Tietenkin nollavitosissa on vähemmän klonatsepaamia, mikä yllätys :mrgreen:
, joten niitä on otettava useampi tabletti, jos on tottunut kakkosiin, mutta jos mun päiväannokseni(se luvallinen siis :mrgreen: ) on 4-6 mg klonatsepaamia/vrk, niin ihan samaan lopputulokseen pääsen, jos otan 2-3 niitä kakkosia tai sitten 8-12 niitä nollavitosia. Joskus olen myös sekakäyttänyt noita ja silläkin tavoin pääsin ihan samaan lopputulokseen :mrgreen: .
^^Edelleen niissä napeissa on enemmän sidosaineita jos on vähemmän tavaraa. Millin Xanorit toimii hiema nopeemmin ja kestää vähemmän aikaa ku 0,5mg, koska saman kokone nappi ja vähemmän vaikuttavaa ainetta. 30mg->50mg Opamoxeissa imo sama
^ Toki esim. nollavitosen Rivassa on enemmän sidosaineita, kuin kakkosen Rivassa ja tuo asia saattaa vaikuttaa jonkin verran imeytymisnopeuteen, mutta minun kokemukseni mukaan lopputulos on edelleen tyystin sama, vastaavalla annoksella siis, vaikka nollavitosten imeytyminen ehkä kestäisi 5 min. kauemmin. Ei mulla niin järjetön kiire sentään ole saada lääkkeitäni toimimaan :mrgreen: .
Totta vai tarua: joku neuvoi, että kun lääke on rasvaliukoinen, kandee vetää jotai öljyä sinne t y h j ä ä n massuun otetun rivan pääl… Mä otan kalanmaksaöljyä ja ketipinoria-ainakin tuntuis tehostavan… Saaks tänne ny sit tämmöttis laittaa…
. Keskushermostoa lamaavahian noi leptitki on, eiks… Jotku käyttää niitä viinaa tehostaan, en tiä kui semmonen toimii, mut -huolimatta vähän aikaa sitten tapahtuneesta juopotteluillast piiiitkän tauon jälkeen- ei kiinnosta viinanjuonti… Liian normaalia vissiin :mrgreen: . Eikä tietenkään mitään kontrollia, joten se kyl jäi yhteen kertaan, poikkeukseen, joka vahvistaa säännön, joka on mikälie…
^^ Rasvaliukoinen kyllä. Itse otan kevyt maidon kanssa. Tämän voi itse todeta ottamalla rivatril aamulla tyhjään mahaan ja jättää aamiainen väliin. Ei muuten toimi juuri mitenkään.
Itse asiaan miksi loggasin vaihteeksi tänne. Taas koitan tätä pirun lääkettä lopettaa kun lekurit on kokoajan valittamassa, että pitäs lopettaa ja respaan kirjataan aina pienempi annos. Pirun kireä olo, tuntuu että pitäs hiukset repiä päästä. Annos ollu 3x0.5mg päivässä ja nyt oon tiputtanu 2x0.25mg päivässä. Mahdottomalta lopetettavalta tuntuu. Mikään ei tunnu hyvältä ja kaikki vituttaa. Seuraavan tullenee tuttuun tapaan itsari fiilikset. 6 vuotta käyttöä takana ja elämä pääpiirteittäin pyörii lääkkeen ympärillä. Miten saan lisää, mistä saan lisää, kannattaako edes hommata lisää…
Pakko varmaan huomenna hakea lava kaljaa.
Etanolin juominen muuten joskus hidastaa bentsorefloista toipumista ja vieroittautumisen etenemistä merkittävästi (jopa kuukausia). Tämä siis vinkkinä sinne kaljakauppaan vaikka ymmärränkin miksi se huurteinen mahdollisesti maittaisi… Hetken helpotus ja sen pidemmän tuskan kerrannaistaminen (+mahdollinen krapula) on mielestäni hieman huono diili.
^^/^ Jepjep, älä nyt vain etanolilla ryhdy benzorefloja hoitelemaan, paskin mahdollinen lääke siihen hommaan
. Kuin pissi housuissa pakkasella, hetken se lämmittää, mutta sitten olo on vähintään kaksinverroin kurjempi. Krapula tulee kyllä, ennemmin tai myöhemmin, ja sitten onkin kärsittävänä sekä krapula, että benzoreflat. Ymmärrän kyllä, että dokaaminen saattaa tuntua ihan okei vaihtoehdolta tuossa tilanteessa, kun ei muutenkaan mistään meinaa tulla mitään ja jollakin olisi saatava keskushermostonsa lamattua. Olenhan itsekin joskus ryypännyt benzorefloihin, mutta eipä siitä mitään hyvää seurannutkaan
.
Jos tuohon mun aiempaan Xanor-puhelinrespapostaukseeni viittasit, niin ei se lekuri mikään mun kaverini ollut. Ihan tavallinen lääkäri-potilas -suhde meillä oli. Eikä se mulle mitään lippusia ja lappusia postissa lähetellyt, vaan soitti puhelimella lääkemääräyksen suoraan apteekkiin. Tämä tapahtui siis jonakin vuonna ennen sähköisiä reseptejä ja silloin ei kait muutenkaan oltu niin hemmetin tarkkoja jokaikisestä respasta ja nappulasta, kuin nykyisin.
Rivat nyt ovat niin pitkävaikutteisia, että sitä voi olla pari päivää tyystin ilmankin lääkkeitään, ilman, että mitään kummempia oireita alkaa tulla, ellei nyt sitten ole päällä jokin ihan oikea ja paha ahdistus tmv. kriisi, mutta jos mä syön tosiaan keskimäärin n. 4 mg klonatsepaamia/vrk(Tuossa on kyllä paljonkin vaihtelua, juuri tilanteesta riippuen), niin en mä suoraan lennosta pysty mihinkään 1 mg annokseen tiputtamaan lopullisesti, eli vaikka pystynkin laskemaan annosta ilman suurempia tuskia, niin ei se nyt, mulla ainakaan, ihan noin helposti mene, että pudotan kerrasta 4 mg-> 1 mg ja pärjään loppuikäni sillä yhdellä millillä ilman, että missään vaiheessa tuntuu missään. Jos siinä ei kerran huomaa mitään eroa, ottaako klonatsepaamia 4 vai 1 mg(En viittaa edes mihinkään olojen hakemiseen, vaan ihan ahdistuksen hoitoon, vieroitusoireisiin jne.), niin miksi ihmeessä sitä on sitten alunperinkään pitänyt ottaa 4 mg, kun ykköselläkin olisi pärjännyt vallan mainiosti .
gaba pulveri tuntus toimivan kielen alle viekkoihin todella hyvin. :mrgreen: Pahin paskaolo lähti hetkessä, kun tajus alkaa kielen alle laittaan. vattasta rentoutti vaan kroppaa.
Piti vielä lisäillä tämä mistä idean sain: “Leukojen ja hampaiden alueelta kulkee läpättömiä laskimoita keskushermostoon veri-aivoesteen ohi.” @wikipedia fi.wikipedia.org/wiki/Veri-aivoeste
Täytyy nyt todeta, että bentsojen jättäminen näiltä näkymin tämän kanssa jopa helppoa. 6-vuotta benejä käyttäneenä ja lopettamista kymmenisen kertaa yrittäneenä uskomaton juttu.
^ Mä olen edelleen aika skeptinen tuon GABA-pulverin suhteen. En siksi, ettäkö epäilisin sen toimivuutta, vaan juuri siksi, jos se toimii noin helkkarin hyvin, niin eihän se GABA pääse kunnolla normalisoitumaan benzojen jäljiltä, eli vieroitusoireet vain lykkääntyvät ja näin ollen sama tuska on lopulta jossakin vaiheessa edessä, jos totaalinen lopetus on tarkoituksesi. Voihan sitä GABA-pulveria tosin sitten vetää vaikka loppuikänsä .
Älä nyt käsitä tätä niin, että sua jotenkin moittisin. Itse vetäisin varmasti benzoviekkareissa kaiken mahdollisen ja mahdottoman, mistä vain jotakin helpotusta saattaisi saada irti. Kunhan vain pohdin, kuinka järkevää tuon korvaustuotteen käyttö on lopullista lopetusta ajatellen .
Tuo GABA on varmaan ulkomailta tilattua? Ainakaan yhdessä tunnetussa luontaistuotekauppaketjussa Suomessa ei tuota ole myynnissä (ja olen käsittänyt, ettei sitä saisi Suomessa myydäkään). Ulkomailta tilaaminenkin saattaa jopa olla lääkerikoksena rangaistavaa (en jaksa tarkistaa).
GABA ei myöskään läpäise aivoveriestettä: en.wikipedia.org/wiki/Gamma-Amin … armacology